Synnytyksen käynnistys oireita?

Täällä kans vielä odotellaan.. Tänään olin neuvolassa (40+3) ja sain vielä ens maanantaille neuvola-ajan varmuuden vuoks, toivon todella ettei sinne enää tarvis mennä ! No, viimestään ensviikolla.. mut en millään haluais käynnistykseen :sad001 Voisko tää nyt itekseen lähtee tulee, pliiiiiiis !

Joo toi muiden kysely ottaa aivoon välillä niiiiin pahasti, etenkin sellasten ei-niin-läheisten sukulaisten ! Joko joko ? Onks mitään edistystä ? Joko kohta tapahtuu ? Miten se nyt ei sieltä jo tuu ? No NIINPÄ ! En tiedä :angry1 Sitäpaitsi kohta en ees ilmoita teille kun se syntyy koska menee hermo ! :D
 
Täällä kanssa odotellaan (40+6). Tänään viimeinen neuvola, ens viikolle sitten aikaa sairaalaan kontrolliin. Olotila on edelleen hyvä, siinä mielessä pääsen paljon helpommalla kun monet muut! Ei särje, pystyn liikkumaan ja nukkumaankin hyvin. Itseäni mietityttää vauvan koko, ettei nyt liikaa kasvaisi.. Ja terkan kommentti 'Tosi alhaalla on jo, heti vaan kun alkaa supisteleen niin synnyttään', pelkään että se tulee sitten vauhdilla. Eka tulossa, että tuskin sitten kuitenkaan. Puhelin piippaa pitkin päiviä, onhan se kiva että kaverit ja sukulaiset on menossa mukana, mutta joo, tiedätte kyllä :) No, ens viikolla sitten taitaa olla pikkunen ulkona viimeistään. On se jännä fiilis, edelleen ihan uskomaton ajatus, vaikka sitä jo kovasti odottaakin jo!
 
Ite oon huomannut nyt lasketun ajan jälkeen, että omalta kohdalta odottaminen helpotti huomattavasti. Pöljänä sitä kuvitteli ja odotti koko ajan vauvan syntyvän ennen la:ta, joten monta viikkoa meni pilalle hirveän kyttäilyn ja stressin kanssa. Nyt ei kerta kaikkiaan jaksa enää intoilla jokaisesta "merkistä" tai oikein odottaakaan, pessimistisellä asenteella jaksaa paljon paremmin, kun ei joudu joka aamu pettymään :grin.
Kyselijöistä näkyy pääsevän parhaiten eroon, kun tyynenviileästi toteaa, ettei jaksa enää kiinnostaa seurailla mahdollisia merkkejä synnytyksen lähestymiseen liittyen ja että kyllä me ilmoitetaan, jos ihme tapahtuu ja päästään lähtemään laitokselle. Tarpeeksi kyllästyneelle kun vaikuttaa, niin eivät varmasti kysy heti uudelleen :wink.
 
Yks kaveri on kaikist pahin... jos koittaa soittaa enkä just vastaa, ni laittaa viestii perään et ollaaks synnäril ko en vastaa?! Ja sit hän sanoo et pakko seurata minuu kokoaja faces ja jos en oo onlinessa ni laittaa heti viestiä. Puuh... Ja sit hälle pitäis kuulemma ilmottaa ku lähetää synnyttää :D Ilmotan tasan vain lapsenvahdille ja isoäideille!!!!! :D
 
Mulla nousee karvat pystyyn tietyistä ihmisistä ketkä kyselee ja toisista ei ollenkaan. Helpottaa kun saa purkaa toisille tätä turhautumistaan, jotka ymmärtää. Mutta sitte oon ihan tahallaan viivästyttäny joillekin henkilöille vastaamista, jotta saavat siellä mietiskellä että miks en heti vastaa :D Ai kauhee! Mut pienet on huvit! Oli niin tai näin, meillä kaikilla on pian vauvat sylissä, siinä vasta ihana ajatus! :Heartred
 
Mua eniten ärsyttää siinä kyselyssä se että ihanko joku luulis että sitä syntymää jotenki salailtas, että sitä tietoa sitte huvikseen pantattas :D facebookisa saan olla rauhassa ku sielä en oo kertonu koko raskaudesta.
 
Mua taas ärsyttää se tyyli, et "noooo, jokos sitä ollaan synnyttämässä" tai "noooo, jokos supistaa" tai "noooo, mites sä et saa sitä jo ulos"..!! Sympatiakyselyt ei ärsytä, ne lohduttaa.. :Heartred mut mulla kyl nää ylimenevät on stressaavampii, ku supistanu varmaa puol vuotta kohta jonka takii joutu saikulle ja laskeutu ajoissa yms ja neukkutätikin vihjaili että hyvissä ajoin tulee, ni sit ku kuukauden jo ollu valmis ni tää on vaan joku huono vitsi et supistaa viis vuorokauttaa napakkaa ja säännöllisesti mut mitään muuta ei tapahdu.. sikavammasta jis joutuu käynnistykseen!!
 
Mulla oikeastaan ainoa oire synnytyksen lähestymisestä oli kipeät supistukset. Ei tullut lapsivesiä eikä limatulppaa. Tosin muutamia päiviä ennen oli ihan järkyttävää väsymystä, mutta sitä nyt oli koko raskauden ajan... Ja joo tuo häpyluu paukahteli kyllä komeasti!
 
Miulla ei ollu mitään ennakko-oireita (paitsi vähän paineen tuntua mutta arvelin sen johtuvan siitä että olin koko edellisen päivän shoppailemassa äitin kanssa) vedet vaan meni ilman mitään varoitusta.
 
Ei niitä ennakoivia oireita ollut täälläkään mitään ennen kuin heräsin aamulla supistuksiin ja sen jälkeen olikin menoa. Kolmas raskaus ja kaikissa sama juttu.
 
Oma suosikkini oli äitini kommentti "et kyllä nyt syö enää mitään ettei lapsi kasva liian isoksi". Pah, syön kaksin käsin herkkuja jotta saan edes vähän piristettyä mielialaa! Tuntuu kyllä että kaikki käynnistyskeinot on nyt kokeiltu, eikä vieläkään yhtään supistusta :sad001
 
Miten teillä muilla LA:n ylittäneillä tuntuu vauvan liikkeet? Mulla tyyppi on viimeaikoina aloittanut ihan tajuttoman hulabaloon yöaikaan ja muulloinkin, potkii ja muljaa minkä jaksaa. Näillä viikoilla tuntuu aika ilkeeltä ku tollanen vähän isompi toukka möyrii mahassa (RV 40+5). Eikö liikkeiden pitäisi vaimentua/vähentyä loppuunpäin mentäessä? :rolleyes:

Voimakkaiden liikkeiden myötä mietityttää vauvan koko kokoajan enemmän. En ole saanut minkäänlaista kokoarviota missään vaiheessa ja nyt kun "yliajalla" mennään ni mietityttää että kuinka iso mötikkä tuolla mahassa on oikeen. SF on ollut alakäyrillä, mutta sehän ei kerro vauvan koosta oikeen mitään, koska asentokin vaikuttaa siihen..
 
Täällä liikutaan samanlailla ku aikasemminki eli paljon että ei oo mullakaan kyllä viikot yhtään vähentäny liikkeitä. Oon vaan huomannu että vauvalla meinaa olla ahdasta kun jalat on monesti tungettuna ihan ihmeellisesti mun kylkeen. Eikä pitäs olla kun noin pikkasen päälle 3 kilonen tällä hetkellä. Menossa siis rv 40+4.
 
Nihkeeltä tuntuu, ja nyt ku arvio pompsahti 400g kertaheitolla viikossa ja sen kyllä tuntee :F eilen tosin oli tosi hiljainen ja tänään varsinkin mut on niin monta pv supistanu kokoajan et ei ihme ettei jaksa enää liikkuu. Mut inhaa on ku kunnolla oikasee! 41+2 tänää...
 
Täällä kanssa iltaisin ihan hirveet hulinakekkerit! Vihloo tosi kovasti jonnekin alamahaan ihan häpyluun yläpuolelle ja kohdunsuulle? Voiko hän pyöritellä vielä päätään vaikka on kuulemma kiinnittynyt? Vai painaako hän päätään vaan syvemmälle kun vihlonta alkaa aina samalla kun iltajumpat?

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app
 
esikko,
Pienikin pään heilautus voi tuntua melkoisen ilkeeltä vaikka ois jo kiinnittynyt.

Miul tänään 40+3 ja liikkeet tosiaan todella ikävän tuntuisia. Vähentyneet on, mutta säännölliset. Miun mahakin on sen muotoinen, et vauvalla tuskin hyvä olla enää siellä. Sikana oireita ja supistuksia, mut ei edelleenkään sellaisia että pitäs pysähtyy paikalleen ja voivotella. Tosin, onhan sitäkin kuultu, että kivuttomia suppareita paljon (miul yli 20/vrk), ja vauva syntyy yks kaks melkeen syöksyllä. Saan huomenna varata ajan ens viikon keskiviikolle yliaikaiskontrolliin (41+3) ja ajattelin kysyä onko ruuhkaa ja voisinko samantien jäädä käynnistykseen. En nimittäin ole nukkunut reiluun kolmeen viikkoon kuin tunnin kaksi yössä. Selän nivelet painaa kaikissa asennoissa niin pahasti iskiaksien alkupäihin ja ai että sitä hermokipua, johon käytössä olevat lääkkeet ei auta.
Mut hei, koht on täysikuu, että eiköhän myö kaikki sillon olla hommissa! :D
 
Jokohan pian...
Viimeyönä sain yhteen putkeen 6 tuntii kivutonta unta! Aamupäivä sikahyvä ja jakso tehdäkin asioita. Päiväl jossai vaihees huomasin, et supistukset jopa tuntuuki jossain. Päikkäreillä ei mittään.. mut iltapäivästä asti nyt ollu melkosen napakoita, välil kipeempää, supistusta sellaset 4-6 tunnin aikana jatkuvasti. Luulin jo, et lapsivettäkin holahti, mut oliki melkoinen määrä juoksevaa valkovuotoa vaan :/ Vatsakii on tyhjennelly hyvi eilen ja tänään ja miullahan on aika hurja ummetus ollut koko raskausajan.
Jospa pian...
 
10-15min välein levossa ja liikkeessä :)
Mut nää tuntuu vaa alavatsalla kiristyksenä sekä vatta tietekii ihan kovana. Esikolta tuntu selässä ja junnulta kans ni tiedä sit... Ai että ku yön aikana tuliskii lähtö! :)
 
Takaisin
Top