Synnytyksen jälkeiset oireet

Tää on varmaan toooosi tyhmä kysymys, mutta jos jälkitarkastuksessa on saanu puhtaat paperit niin kai se kohtu on sit ollu paikoillaan?! Ois kai lääkäri sen tuntenut (ja varmaan sanonutkin) jos se ois valahtanut alemmas? Mua on niin peloteltu sillä laskeumalla, että vähempikin ois riittäny...

Eiköhän se sitten ole ollut tutkimushetkellä paikoillaan. Tokihan lääkärin olisi siitä kuulunut mainita, jos ei olisi ollut. Mutta sehän ei takaa sitä, etteikö laskeuma voi syntyä vielä sen jälkeenkin, jos ei paikat ole tarpeeksi hyvässä kunnossa.

Hei apua!! Onko kellään kokemusta jostain emättimen seinämän laskeutumisesta.?? Kurkkasin peilillä housuihin ja meinasin pyörtyä, kun siellä missä ennen oli aukko, ei enää ollutkaan. :eek: Jotakin valunut jostain siihen eteen, ei kipeä ja saa sormella työnnettyä sitä pois tieltä.. Torstaina lääkäri, mutta ei saatana:eek:

Minä tuolla tyhmissä kysymyksissä huutelin kans samaa ongelmaa. Sulla kun on aikasemmin lääkäri niin tuu kertoo mitä sano.

Mulla samaa ongelmaa esikoisen synnytyksen jäljiltä jo, bonuksena että kakka ei tule normaalisti ja yhdyntäongelmia on. Mun kohdalla on kyse vaginan takaseinän ja/tai suoliston laskeumista. Ainakin mä alotan hoidot fysioterapialla ja sitten urologin kautta tarvittaessa leikkaushoito. Olen saanut sellaisen käsityksen, että jos leikkaukseen päädytään, niin lapset pitäisi olla tehty. Jos sitä takaseinämää on korjattu leikkaamalla (poistetaan ylimääräinen kudos), niin se ei enää veny normaalisti, eikä synnyttäminen alateitse onnistu.

Minä tuolla tyhmissä kysymyksissä huutelin kans samaa ongelmaa. Sulla kun on aikasemmin lääkäri niin tuu kertoo mitä sano.

noniin, lääkärin mukaan kaikki hyvin ja se löllyrä on vain emättimen seinämää mikä on venynyt. Palautuu ajan kanssa omaan paikkaansa ja lantionpohjajumpalla voi nopeuttaa :). Ihan kuin kivi olisi tippunut sydämeltä...tai toosasta :D

Onneks kävi Lottiella hyvin!

Mun eppari on hyvin parantunut, sanoi lääkäri jälkitarkastuksessa. Jop, on varmaan kudos parantunut, mutta parantunut auki. Sisemmässä häppärissä on 3mm reikä, koska häppäri parani normaalisti mut alimmat tikit aukes ja haava levähti auki koko matkalta. Toinen ulompi häpyhuuli loppuu kuin seinään eikä jatku loppuun asti. Onneks ei sentään oo kipee, mitä vähän kiristää kun yöllä singahtaa unesta istumaan ja tyynnyttelemään vauvaa.

Pitää nyt hetki ootella ja käydä yksityisellä kysymässä vaihtoehtoja. Jälkitarkastuksessa oli sitä mieltä, että reikä voidaan korjata katkaisemalla häpyhuuli, eli vaihdetaan reikä koloon. Seksiä sain luvan harrastaa. Jee.

Onks muilla äideillä vielä tullut ahdistuskohtauksia siitä et onhan omalla vauvalla kaikki hyvin? Menin sit lukeen facessa pienestä tytöstä joka oli kuollut kätkytkuoleman päiväunilla ja hirveä huoli iski ku salama! Oli pakko kyyneleet silmissä rynnätä ulos tarkistaan että Sienna hengittää. Muutenkin on nyt (muutaman huonostinukutun yön jälkeen) jotenkin tosi herkillä ja mietin et osaanko mä tätä äitiyttä, osaanko pukea oikei, syöttää, nukuttaa, pidänkö sylissä liikaa, liian vähän, väärässä kohdassa, osaanko aktivoida, huomaanko jos kaikki ei oo hyvin. Ja järjellä ymmärrän että vastaus on osaan ja opin, mittasi irrationaalinen huoli on valtava. No, ainakin se toteutuu et musta tulee nolo mutsi kun itken joka paikassa...

Luin varmaa saman tarinan.. Ja menin googlettaa lisää aiheesta, ei olis kannattanu!!! Se on asia mitä pelkään eniten!!! Ja kun tietää ettei pysty vaikuttaan asiaan mitenkää... Hyi, tulee hirvee olo ku miettiiki asiaa;(

Erehdyin lukemaan eilen illalla myös ja itkien menin tarkistamaan poikaa kun hän jo nukkui.. Eniten mua on rassannut osaanko olla tarpeeksi läsnä, kun välillä on tosi väsynyt eikä jaksa leperrellä tai jutella yksinään.

Esikoisen kanssa oli mulla vieläkin enemmän noita fiiliksiä, mut kummasti sitä ajoittain miettii noita juttuja myös tän kakkosen kanssa. Arkisin huolibon et daqko poika riittävästi huomiota kun on toi esikoinen tossa myös pyörimässä. Kaveri tänään kerto tosta jutusta ja nyt on selllanen pieni ahistus rinnassa...

Mullei oo lottie tuota ongelmaa kun tää neiti osaa vaatia aikansa ja minun huomion... Tietää tasan tarkkaan olevan vauva tässä talossa!
Ite asiassa mulla ei oo aikaa lueskella (nytkin imetän) ahdistusta aiheuttavia kirjotuksia. Ehkä tirppa näin pitää äidistä huolta...

Mäkin näin sen kirjotuksen eilen illalla. Oli vähä tiukkaa käydä nukkumaan. Ja myös pyörii nuo osaanko, pitäskö jutut mielessä. Mutta yrittäny miettiä että opin jos en osaa ja mä oon tän pienen paras äiti ja rakkaus riittää hyvin pitkään kuitenkin.

Mä luin sen myös ja joka kerta ku ronsu nukkuu vähä pidempää nii pakko mennä tarkistaa onko se vielä hengissä :/ Nyt oon tuntenu nii huonoo oma tuntoo ku oon ni väsy etten oo jaksanu jutella sille niin paljon ku yleensä,mut sit me halitaan paljon :) Oltiin tänää yhessä suihkussaki :)

Muokattu viimeksi:
Mä oon päättänyt etten lue mitään epämääräisiä juttuja... Sen voi päätellä jo otsikosta kannattaako jättää lukematta! Ei niistä viisaammaksi tule, huolestuneeksi vain :) Ei muutenkaan nyt kiinnosta koko maailman tapahtumat - pikkunen on mun maailma :Heartred

Mä jätän kans tietoisesti lukematta kaikki tollaset "inhottavat" jutut. Hermoheikkona ihmisenä tiedän et menee yöunet...
Välillä kyllä käyn kurkkaa ja kokeilee neitiä jos nukkuu kovinkin hiljasesti, mut tätä tarvii onneks tehä hyvin harvoin. Yleensä aina kuuluu se ihana tuhina pinniksestä :)

Takaisin