Synnytyksen jälkeiset oireet

Mulla on jälkitarkastus vasta 15.4. ja aloitin jo omatoimisesti treenaamisen noin viikko sitten. Uskoisin kyllä tuntevani kroppani sen verran hyvin, että tiedän, mikä olisi liikaa. Ja jos pystyin samoja treenejä tekemään vielä viikko ennen synnytystä, niin ei se synnytys nyt ole voinut vaikuttaa niin paljoa mihinkään muuhun, kuin lantionpohjalihaksiin, ettenkö sitten 6 viikkoa synnytyksen jälkeen voisi taas treenata. Isoja hyppyjä ei tietty voi tehdä niiden lantinpohjalihasten vielä hieman puutteellisen kunnon seurauksena, mutta eihän nyt lihaskuntotreenille ja tavalliselle aerobiselle harjoittelulle ole mitään estettä. Ja vatsalihaksetkin on palautunut paikoilleen.

Mä en edes tiedä millon mulla on jälkitarkastus. Vasta 7.4 neidillä neuvola niin katotaan samalla mulle aikaa. Ja neiti täytti torstaina 7 viikkoo.
Mulla on nyt ollu kolmisen kertaa et aatellu menkat alkaa, mut sitten tullutkin vuotoo vaan todella vähän ja loppunu samaa vauhtia. Nyt taas vuotaa vähän ja alko eilen. Yleensä mulla on ekat menkat synnytysten jälkeen ollu ihan normaalit.
Ja ei oo pelkoo et olisin raskaana kun ei vaan oo aikaa hommailla mitään :grin

Ilon ja onnen pienet mutta suuret hetket: huomasin tänään, että kakkosasia on pamahtanut pönttöön muutaman päivän ajan jo suht normaalisti :) tullutkin nyt joka päivä ha ilman mitään poppaskonsteja! JIPPII! Nyt vaunulenkille avittamaan seuraavan kakkakikkareen etenemistä.

Sain myös tänä aamuna hyviä uutisia, että sisarusten isä oli jo toipumaan päin!!!! :)

En oo ikinä menkkoja oottanu, mut nyt ootan innolla et ne alkais :eek: älkääkä kysyki miks, en osaa kertoo :joyful:

Minäkin ootan :D Tosin vaan siks et vähän huolettaa ku 3 aamuu putkee meinannu laatta lentää :oops:

Mulla alkoi nyt ekat menkat (synnytyksestä lähes 8 vko) ja jotenkin helpottunut olo. Hormonitoiminta on tuttu ja siten olokin. Erottaa taas ovulaation niin osaa kiertää miehenkin kaukaa. Alkaa ihan kuin heräillä tuosta vauva-ajan utuisesta pöhnästä. Minä oon taas minä! Selvisin ja mulla on tuommonen pulleropallero kainalossa. Mut selkä on aika tohjo...

Mulla alko menkat viime ke. Alotin pillerit viime ma. Siitä lähtien vuotanu ku pistetty sika :o kauankohan tätä kestää...?

Mulla kesti ekat menkat 10 päivää ja tais tulla puolen vuoden patoutumat... Melkeen tuli ikävä sairaalan vaippoja sillä vuotomäärällä :grin

Hei apua!! Onko kellään kokemusta jostain emättimen seinämän laskeutumisesta.?? Kurkkasin peilillä housuihin ja meinasin pyörtyä, kun siellä missä ennen oli aukko, ei enää ollutkaan. :o Jotakin valunut jostain siihen eteen, ei kipeä ja saa sormella työnnettyä sitä pois tieltä.. Torstaina lääkäri, mutta ei saatana:o

Hei apua!! Onko kellään kokemusta jostain emättimen seinämän laskeutumisesta.?? Kurkkasin peilillä housuihin ja meinasin pyörtyä, kun siellä missä ennen oli aukko, ei enää ollutkaan. :eek: Jotakin valunut jostain siihen eteen, ei kipeä ja saa sormella työnnettyä sitä pois tieltä.. Torstaina lääkäri, mutta ei saatana:eek:

Tästä taisi olla keskustelua jossain toisessakin ketjussa. Juttu taitaa olla niin, ettei sille enää itse voi tehdä mitään siinä vaiheessa, jos laskeuma on jo tapahtunut. Lantionpohjalihasten treenaus auttaa vain sen ennaltaehkäisyssä. Kts esim seuraava linkki, VAROITUS herkille, sisältää myös kuvia http://www.duodecimlehti.fi/web/gue...rticle_WAR_DL6_Articleportlet_tunnus=duo97785

Tää on varmaan toooosi tyhmä kysymys, mutta jos jälkitarkastuksessa on saanu puhtaat paperit niin kai se kohtu on sit ollu paikoillaan?! Ois kai lääkäri sen tuntenut (ja varmaan sanonutkin) jos se ois valahtanut alemmas? Mua on niin peloteltu sillä laskeumalla, että vähempikin ois riittäny...

No jos ei sanois niin haastaisin kyllä oikeuteen!!

Mulla menikin raskaus ja synnytys niin hyvin ja vaivattomasti niin kaippa se kostautuu näin.. Mitähän tästä vielä koituu :(

Takaisin