Synnytyksen jälkeiset oireet

Joo onneks nois pillereis on 12h unohusaika.. Arvatkaa vaan muistinko kuitenkaa syyä aamusta :D ei kahta vauvaa samalle vuodelle :o

Mulla tuli kans yks päivä hetken kirkasta verta vähän.. Jälkivuoto on jo loppunu, en voi olla raskaana kun ei olla vauvanteko hommia harjoitettu vielä. Mut mä nään yhtenään unta et oon tyyliin just synnyttäny ja ne toteas et oonki heti uudestaan raskaana :D

Mulla oli eilen jälkitarkastus ja tietty samana aamuna oli yllätys pikkuhousuissa, menkathan ne alkoi. Hieman nolona sanoin lääkärille, että sotkuista tulee olemaan kun sisätutkimusta teki. No toisaalta hyvä, koska ehkäisynä meillä on ollut "varmat" päivät ja hyvin ollaan niin pärjätty.

Me ei olla vielä päästy ihan itse asiaan, joten ei oo ehkäisyäkään tarvinnu... Kerran oon antanu miehen näppäillä alakertaa viime viikonloppuna, mutta siitä pidemmälle ei oo tehny vielä mieli. Vähän arka oon vielä aloittamaan sänkyhommia, mut kieltämättä kyllä se alkaa vähän jo kiinnostaa... Onneks mies ei painosta, mutta on tehny selväksi että on valmis koska vaan :grin kieltämättä naurattaa, että pitäis alkaa sen kumin kans säheltää. Hohhoijakkaa! Ei ollenkaan kummankaan mieleen. Se menee joko väärinpäin tai on jommankumman päässä... Onneks maanantaina on jälkitarkastus niin pääsee juttelemaan tarkemmin siitä kierukasta josko sen sit laittais. Varmaan meen kuitenkin yksityiselle, en ala kuukausikaupalla odottelemaan.

Minä muuten sain taas kuulla kehut tästä synnyttäjän lantiosta. Siis jälkitarkastuksessa sisätutkimusta tehdessä kätilö sanoi, että avautumisvaiheen nopeuden ja vauvan koon huomioiden on kumma ettei mitään jälkiä ole jäänyt. Lantio on kuulemma erinomainen. On se jännä! LP-lihaksetkin sieltä löytyi hyväkuntoisina. Se vaan on joka kerta vähän kiusallinen kokemus kun terkkari/lääkäri kokeilee niitä.. Ensikertalaisille tiedoksi. Kun ne pyytää jälkitarkastuksessa ponnistamaan niin ne ei tarkota pierua... Outo kommentti oli taas se että "sävy on vielä vaaleahkon punertava, muuttuu kyllä kunhan kuukautiset alkaa..." Siis mun römpsän värikö?? En ees kehannu kysyä, mumisin vaan että niin..joo..

Mua ei kyllä pyydetty supistamaan eikä ponnistamaan, eikä lantiopohjan lihaksia kommenyoitu mitenkään. Eikä muuten vatsalihaksiakaan ja urheilun aloitusta. Oli vissiin ihan pikkasen puolivillanen tarkastus.

Jälkitarkastus oli tänään :) tikit siellä edelleen uskollisesti paikallaan.. eikä lääkäri niitä ottanut pois, kun ovat kuulema sulamaan päin. Mulla ei oo kummankaan vauvan jälkitarkastuksessa kokeiltu lihastoimintaa :O molemmat on tehny lääkäri.

Minua on aiemmin pyydetty jännittämään lantionpohjalihaksia, nyt lihaksia testattiin ponnistamalla. Kätilö kokeili samalla työntyykö kohtu alaspäin. Minusta se on vähän niin ja näin..no kiusallista, mutta tärkee. Tietääpähän ite mahollisen lisätreenin tarpeen.

Ookei! Juu, mä ainakin haluan että testaavat. Terkkari pelotteli niillä kohdun laskeumilla sun muilla, että haluan kyllä tietää pitääkö kuin vielä treenata ilolihaksia...

Mulla lekuri katto paikat eikä sanonu muuta ku että kohdunkaula on korkeella (älä hitos, ku pelkäsin että sen sormenpäät näkyy mun kurkusta pian ku se niin syvälle kaiveli) Ei munkaan tarvinnu mitään ponnistella. Papa-kokeen se otti samalla ni ei tarvi sen takia erikseen ihan heti käydä ronkittavana. Katoin sitte ite neuvolakortista että normaalit oli paikat olleet.

Mua pelottaa toi jälkitarkastus kun oon aina vihannut noita sisätutkimuksia (ne sattuu mua!) ja jotenkin ällöttää että joku alkaa sörkkimää mun alapäätä mistä on just tullu vauva... :o

Mulla oli jälkitarkastus torstaina. Sisätutkimusta ei tehty, se on vapaaehtoinen enkä nähnyt tarvetta sille. Kätilö paasasi puolituntia eri ehkäisyvaihtoehdoista, sanoi että nyt täytyy antaa kropan levätä ennen uutta raskautta, esikko oli vasta 5 kk kun tulin uudelleen raskaaksi :) noh saa nähdä miten käy...

Takaisin