Newi, onhan tämä äidiksi tulo niin iso muutos, ettei oo mikään ihme, jos pää ei aivan mukana pysy. Kyllä mäkin katon välillä tuota meijän poikaa tyyliin "mikä tuo on?", jos oon vaikka ollu jonkun aikaa keskittyneenä johonkin muuhun. Ei polla ihan tajua/muista vielä aivan täysin, että meillä on lapsi. Eli tavallaan tiedän olevani pojan äiti ja hän on tosi rakas, mut välillä sit katon ihmeissään, että voiko se olla meidän. Varmaan vaikuttaa se km taustallakin, kun ehti miettiä, että mitä jos ei lasta saadakaan ikinä.
Ja yöllä on hermot kireällä, tekis mieli huutaa pojalle "turpa kii" ja pakata laukut ja lähtee, kun se itkee. Mut laskee kymmeneen, rauhottuu ja muistaa, että ajatukset on pelkkiä ajatuksia eikä ne tarkoita, että niin oikeasti tekis. Rankkaa on väsyneenä kovin selkeästi ajatella.
Oon huomannu myös sen, että jos ei käy pariin päivään missään, esim ulkoilee kunnolla, niin kyllä alkaa lanttu hajoamaan. Eli se auttaa itellä ainakin, pääkoppa pysyy kunnossa ja mieli positiivisena, vaikkei oiskaan saanu nukuttua.
Oli miten oli, mulla on masentumisesta niin paljon kokemusta, että tiedän ettei tää sitä oo onneksi. Toissa viikolla hieman yritteli, kun aloin mässäämään, mut sit laitoin kengät jalkaan ja lähdettiin vaunuileen, niin jopas ajatukset kirkastui!
Tsemppiä kaikille, hyvin me vedetään vaikkei aina siltä tunnu :)