Synnytyksen jälkeiset oireet

Mä meinasin kapselia kun en todellakaan muista ottaa pilleriä tiettyyn kellonaikaan enkä vielä halua pikku kakkosta :D jollain kokemuksia kapselista.?
Mulla oli 2007 - 2011 ja otan taas. Sopii mulle loistavasti. Yhdet menkat tuli vielä asennuksen jälkeen eikä ne alkanu uudestaan, kun jatkoin cerazetella (minit siis) kapselin poiston jälkeen.

Jonkun viikon meni, ennenkuin pystyin nukkuun suoraan kapselin päällä mut sekin meni ohi. Mitä lie hermoo painanut vai onko mulla vaan niin herkkä nahka. Alle senttiset asennus- ja poistoarvet jää mut eivät oo häirinneet mua millään tavalla.

Sen tehoaika oli ainakin sillon 3-5 vuotta. Vaihdoin mineihin varalta 3 vuoden jälkeen, ettei tuu ylläreitä. Poistatus kannattaa jutella gynen kans: kuulin vasta kapseleita poistettaessa, että olin niin hoikka, että mulla se olis toiminut sen 5 vuotta.

Kapseli ja asennus maksoi yksityisellä suunnilleen saman, kuin 3 vuoden minipillerit.

Kannattaa varmistaa omalla kotipaikkakunnalla, Helsingissä ensimmäinen kierukka tai kapseli on ilmaisia kunnallisen kautta :)

Itsellä kokemusta pillereistä, kumeista, minipillereistä, nuvaringeistä, kuparikierukasta... Nyt kokeillaan hormonikierukkaa. Toiveena menkoista eroon pääsy ja tasaisempi mieli. Pelkona haluttomuus...jos ei haluta ees kierron puolivälissä. :/ Kuparikierukan epäilen aiheuttaneen bakteerivaginoosin...en tiie sit onko sama riski hormonikierukan kanssa...

Mä oon kahen vaiheilla... Joko pillerit tai kierukka. Kaveri sano et tohon kierukan laittoon on täällä puolen vuoden jono (kunnallisessa) ellei halua yksityiselle mennä, mut se taas maksaa sit enemmän. Aattelin et jos ottais sen kierukan ja sitä ootellessa napsis nappeja :)

Mä aloitan varmaan taas cerazettet, kun söin niitä ennen ehkäisyn lopettamistakin. Ei nekään kivat oo, kun mulla ainakin tulee kuukautiset niiden kanssa vähän miten sattuu. En haluis napsia hormooneita, mutta toisaalta en halua myöskään vierasesineitä kehoon. Ja kierukka olis sikälikin tyhmä idea, kun haaveissa olis seuraava vauva jo mieluiten aika pian.

Toivottavasti ei nyt ihan joulukuussa tule seuraavaa kuitenkaan, vaikka eilen unohtuikin ehkäisy kun ekaa kertaa kokeiltiin synnytyksen jälkeen...

Nooooh mulla ihan sama tilanne pihlajanmarjan kans ja rupesin miettii et koskahan niitten menkkojen pitäis alkaa :D Hairahdin nimittäin eksäni kanssa sänkyyn.. Sen piti tulla korjaa vaan tietokone :D

Jaiks kurkkasin omiin housuihin ja huomasin että tikit sulaneet mutta ei se haava ole vielä umpeutunut kokonaan.. Mietinkin kun välillä jomottelee tai kirpasee haavan kohtaa.. Kannattaako siitä soittaa nvl vai kuuluuko asiaan.? :o

Lottie, voishan sitä ainakin yrittää :D jos vaikka sit syksystä ..

Mulle on tullu joku "pykämä" tuonne tikkien viereen :sorry: on kipeä ja kirvelee kun suihkuttelee vedellä. Ei vaikuta kuitenkaan tulehtuneelta.

Mua saa lyödä paistinpannulla päähän,jos nyt lähen uudelle kierrokselle ihan oikeesti! Millon voin odottaa et menkat alkaa?:D

Eikö siinä oo aika iso haarukka! Et riippuu varmaa ihmisestä. Mut josain luin et n. 2 kk päästä? Imetys voi pidentää aikaa.. Jollain on menny yli puoliki vuotta ennenko menkat alkanu.

Mulla esikoisesta alko sillee et 4viikoo jälkivuoto sit oli reilu viikko et ei mitään ja sit ekat menkat jotka kesti 7pv.. Nyt ei toivottavasti heti oo alkamassa kun imetän kuitenki. Tosin eipä oo jälkivuotokaan vielä loppunu >.< nyt kuukausi synnyttyksestä

Synnytyksen jälkeiset oireet: Kaks roikkuvaa patalappua (joista toinen huomattavasti isompi :o) ja pullataikina jota mies piruillen vaivaa sohvalla köllötellessä :)

ÄLLÖ VAROTUS!! Mulla jälkivuoto loppu,mut sit pääsyttiin eksän kans hommailee nii alko tulee semmost rusehtavaa limaa ja jotain hyytymiä pönttöön :/

Mulla tuli esikoisen jälkeen ekat menkat 3kk päästä synnytyksestä. Sit oli muutama kuukaus taukoa ja sit alko säännöllisesti.

Takaisin