Synnytyksen jälkeiset oireet

Mullekaan ei jäänyt epistä kuin kaksi arpea. Miss T, mä ehkä soittaisin, tietäs sit ainakin että on normaalia.

Lottie valvominen tai huono imetysasento? Jos niskat alkaa mennä jumiin? No, turhaa arvailua, ehkä sun kannattaa kysyä lämmönnoususta neuvolasta?

Mashnu menkat? Mulla vihloo joskus ovuloidessakin.

Tissejä ei kyllä oo vihlonut.

Mulla vähän vihloo tissejä, mut menee ohi imetyksen jälkeen... Ilmeisesti yrittelee mennä joku tiehye tukkoon, näin oon tulkinnu. Mut imua vaan eri asennoissa, niin on ainakin itellä helpottanu.

Alan kääntyä niiden menkkakipujen kannalle näiden jomotusten kanssa joo... Tyhmä kysymys, mutta jatkuuko mun menkat nyt siitä mihin ne jäi? Eli jos mun seuraavat menkat olis osunu puoleen kuuhun ennenku ne jäi raskauden takia pois niin alkaako ne nyt sit puolessa kuussa?? Jänniä juttuja sitä miettii 3 aikaan yöllä... :grin

Eikö kellään muulla oo ranteet tohjona? Mulla on ollu vähän kipeet jo jonkin aikaa, mutta nyt on oikea ranne tosi ärtsy. Ei taivu eikä sillä kärsi oikein tehdä mitään eikä tarttua mistään. Nää on kipeytyneet imetyksestä/tissin kannattelusta....

Minäkin oisin ekana veikannu menkkakipuja, Mashnu. Kierrosta en osaa sanoa, mutta veikkaan, että systeemit saattaa olla sekaisin :) Tosin itsellä kierto oli aina ihan sekaisin muutenkin, niin ei oo kokemusta kellontarkasta kierrosta.

Happy, minulla myös ranteet hellinä. Olivat muutenkin päätetyössä ennen rullahiirtä vähän väliä kipeinä. Nyt veikkaan syyksi rinnan tarjoiluasentoa ja vauvan kantoa. Myös sormet on kipeät, kun oon tarjoillu nänniä nii ahkeraan. Virkatessa myös aiemmin on sormet kipeytyny.

Pivi, minulla myös tuntuu väliin vihlasun tapaista rinnoissa ja itse pidän sitä vaan maidon nousuna. Tuntuu esim vauvan alkaessa itkeä miehen hoitaessa vauvaa tai imettämisen aikana siinä paitsijääneessä rinnassa.

Teetu, enpä oo aatellukkaan et se vihlaisu vois olla maidon nousua. Mut kieltämättä loogista! Just samoissa tilanteissa alkaa itellä vihlomaan :)

Onkohan mun niskat jumissa kun mua huimaa ja pyörryttää välillä? Oon tähän asti luullut, et se johtuu väsymyksestä tai hemoglobiini on tullu alas.

Mulla kans vihloo! Ensin luulin et vauva jotenkin nipistää tms mutta kun vauva ei kerran ollut edes rinnalla niin lähdin etsimään toista syntipukkia :)

Happy on kohta Unhappy kun on kaikkia vaivoja... :(

Mulla on aina lavat ja niskat vähän jumissa, kun oon hampaiden narskuttelija... Mut just tommosta on itellä, jos pahenee. Silmiäkin särkee ja koko pää menee lopulta jumiin. Eli kannattaa kyllä venytellä, etenkin niska, hartiat ja lavat, ettei mee koko eukko rautakangeksi.

Mulla ainaki on niskat jumissa ja välillä heitättää.. Kannattaa yrittää hieroo niitä auki :)

Totta, ei pidä antaa mennä liian pahaksi. Kylläpä on muuten krenkkaa näin jälkeenpäinkin synnytyksen! Vanhaksiko oon tullut :) On se kun ei tissejäänkään jaksa pidellä!

Mulla on nyt viikon ajan tullu kaikki siis aivan kaikki mitä syön nii ulos ripulina.. Mikään ei pysy sisällä :/ Kauhee nälkä,mut dit ku syöt nii 5-10 min menee ja joutuu menee vessaa ja se tulee vesiripulina pihalle :(

Mulla tuli yöllä sellaista liitoskipumaista kipua. Liittyköhön Se jotenkin tohon alapään paranemiseen?

Liitoskivuista en tiedä, mutta välillä tuntuu kuin häppärit lähtis lentoon kun tuntuu niin turvonneelta :( :D

Äkkiä ne paranee. Mulla on nyt 3 vko synnytyksestä ja toissa iltana piiitkästä aikaa siistin tuon alapään karvoituksen. Olin lykännyt tuota toimenpidettä kun vähän hirvitti miltä siellä näyttää...mutta pelko oli turha! Kaikki näytti ja tuntui just niinku pitää. Ei lärpötyksiä eikä turvotuksia. Jälkivuoto näyttää loppuvan koko ajan, mutta aina vähän tipahtelee. Yksi pikkuhousunsuoja päivässä riittää joten hyvin hyvin vähäistä se vuoto on. Minä voin hyvin nuita ranteita ja kiukkuhormoneita lukuunottamatta..

Täälläki 3 viikkoo synnytyksestä ja edelleen ei pysty Oikeen liikkumaan ja vuotoakin vielä tulee hyvin, ja nyt alkoi nämä liitos kivutkin! :/

Takaisin