Synnytyksen jälkeiset oireet

Täälläki näyttäis olevan loppumassa,mutta edelleen paikat hellänä ja ku ukonki lemppasin pihalle nii eipä siitä mitään hyötyä ole :D

Muokattu viimeksi:
Meille ei enempää lapsia tule. Tarvii kaivaa äp:n kortongit tuolta kaapista käyttöön siis :grin Tuleehan ihan teini olo ku joutuu kumin kanssa leikkimään :grin:rolleyes:

Mä en yrittäny pakottaa suolesta mitään ulos, koska mua pelotti kipu ja luotin et se tulee kyl itestään sit ku tulee. Pari päivää synnytyksestä kävi juuri näin eikä sattunu yhtään. Ei kannata muuten pidättää pierujakaan, se voi kovettaa mahaa. Mutta joo, jos yhtään tuntuu et on kovalla niin just pehmikettä!

Mulla meni viikko siihen, että vessassa käyminen ei enää pelottanu! Eli silloin tikit ei enää niin paljon tuntunu ja turvotus helpotti. Ja toisen asteen repeämä tuli välilihaan, pieni nirhauma ja pukamat.

Noi äp:n kumit ei ole mitään kauheen kivan tuntuisia, ei varmasti tule paksuksi,kun ne on varmaan 3mm vahvoja. Täytyy käydä kaupassa ostaan parempia, jos meinaa kumilla sutia. Nim.merk. ei ollut kivaa

Jos nyt ensin tuo jälkivuotokin joskus loppuisi.. Eihän sitä olekaan kestänyt vaata kuin neljä viikkoa. :(

Onneksi itsellä ainakin viime kerralla pysyi menkat poissa koko imetyksen ajan, toivottavasti tälläkin kerralla.

Se on sit kondomikaupoille lähtö... Muuteki ruvettava miettimään noita ehkäisyhommia ku en oo koskaan hormonaalista ehkäisyä käyttäny. Tosin mä oon niin onnettoman huono muistamaan mitään pillereitä syömään päivittäin muutenkaan. Varmaan sellai kapseli otettava.

Mulle on sopinut parhaiten nuva-ring, vaihtoväli 3vkoa, kivuttomat yhden siteen menkat max. 2 päivää ja hormonit suoraa kohdunkaulalle, ei mene nuppi sekaisin,kuten e-pillereistä+ ei tuu syöttöpossuksi.

Tikit ja ulostaminen, jaiks pelottaa! Miten teillä on tikit parantunu ja turvotus alapäästä vähentyny?
Mä en sairaalassa eli kolmeen päivään käynyt kakalla, ei tarvinut. Kun sit piti käydä, se meni ilman lisäkipua, eli hellät paikat ja tikit oli yhtä hellät kuin pissallakin käydessä, tosin vetelin luumuja pussillisen alle. Eikä oo sen jälkeenkään tuottanut tuskaa, paitsi kun paineen tunne oli pahimmillaan, mut siihen auttaa lantionpohjan lihasten jännittäminen.

Turvotus ja synnytysarkuus hävis multa 3 - 4 päivässä, vaan haavaturvotus jäi. Jääsiteet on ihan parasta siihen.

Luulin, että mun auennut eppari ei parane ikinä, mut se ei oo ollut moneen päivään kipee. Joskus siihen vähän sattuu, kun unohtaa sen ja kyykistyy sammakkoasennossa tai loikkii huonekalujen yli. Eli lakkas sattumasta n. 1,5 viikossa. Oon kyllä syönyt Parasetamol + ibusal koko ajan, joskin nyt oon tiputtanut annoksen semmoseks ylläpitoannostukseks, ettei se auki oleva haava tulehtuis kun tota jälkivuotoa kuitenkin jonkun verran välillä tulee.

Se on sit kondomikaupoille lähtö... Muuteki ruvettava miettimään noita ehkäisyhommia ku en oo koskaan hormonaalista ehkäisyä käyttäny. Tosin mä oon niin onnettoman huono muistamaan mitään pillereitä syömään päivittäin muutenkaan. Varmaan sellai kapseli otettava.
Mä niin odotan, että saan kapselin takas! Mulla ei ole ollut 7 vuoteen menkkoja, kun ne loppu kapselin laiton jälkeen. Eikä alkaneet uudestaan, kun kapselin ajan täytyttyä siirryin minipillereihin.

Mä oon miettiny sitä kapselia, mutta ku tosiaan en oo ikinä edes pillereitä syöny ni mitäs jos se sellanen kapseli ja ne hormonit saa mut ihan pimahtamaan?? :wideyed: Ku ei oo kokemusta moisista aineista. Sitte o raskauden jälkeistä oiretta oikein kunnolla... :woot:

Mä oon aatellu kuparikierukkaa ehkäisyksi. Aiemmin oli Nuvaring muutaman vuoden, mut sit mulle palasi niin pahat menkkakivut, niin vaihdoin e-pillereihin. Mut en aio pillereihin palata, kun nuppi meni niistä sekaisin ja menkatkin tuli väkisin aina samaan aikaan, mikä nyt toki on käytännöllistä mut ei kropan niin kyllä kuulu toimia... Tulkoot sit ku haluavat! Ja kumi on ihan viimeinen vaihtoehto, sama ku paneskelis jätesäkki päällä.

Takaisin