synnytyksen jälkeen, hormoonit,vaivat...

imetän, ei menkkoja. viimeksi alkoivat 10kk kuluttua synnytyksestä ja vasta, kun imetyskertoja oli enää vain pari, kolme päivässä. mulla ekat menkat oli samanlaiset kuin ennen raskauttakin, runsaat ne on aina olleet. tosin kivut oli vain murto-osa entisestä ja kipu talttui panadol 500mg:lla, kun ennen vaati ainakin kolme 1g panadolia ekoina päivinä.
 
Mulla oli ekat menkat lokakuussa. En muista yhtään oliko ne kipeet, mutta tosi niukat ja kesti viikon. Sen jälkeen ei oo menkkoja ollu(tammikuussa tuli pari päivää tiputtelua ja hirveet menkkakivut 3viikkoa), mutta mä söinkin sillon niitä minipillereitä. Nekin lopetin pari viikkoa sitten.. Nyt toiset pillerit menossa ja menkkojen pitäs tulla nyt säännöllisesti..
 
Jep, mullakin siis alkoi vasta noin 3vko viimeisestä imetyksestä. Maitoa tulis edelleen, mut pojalle ei kelpaa. Oletan, että maidon maku muuttui lähestyvien menkkojen takia ja siksi poika lopetti rinnalta imemisen...

Mainitsin tosta luonnonoikku-jutusta, kun olen ollut koko ajan käsityksessä, että kumpikin on ihan normaalia, kuukautisten poissapysyminen ja niiden alkaminen imetyksen aikana... Kuulemani perusteella jopa yleisemää, että alkaa imetyksen yhä jatkuessa. Googlailin sitten epätietoisena kun omat menkat yllätti ja lähinnä kaikki linkit on eri keskustelupalstoille, missä lauotaan omien kokemuksien perusteella faktoja, mutta ei ne sitten olekaan kaikille samat...
 
Jahas, pääsinpäs kehumasta pitkää kiertoa. Nyt ne tuli sit vaan 26 päivän kierrolla kun edellinen oli 45. Interesting.

Mikähän pakonomainen tarve mulla on tulla heti tänne tilittämään asiaa? :grin
 
Huh! Onneksi ne ensimmäiset menkat on ohi, toivottavasti seuraavat ei tule ihan heti sen verran "jännittävä" kokemus oli olla töissä ja juosta vessassa noin 2h välein.
 
En ole imettänyt joulukuun jälkeen ja menkat alko marraskuussa. Laitettiin hormonikierukka ja edelleen joka kuukausi on menkat mitkä kestää 5-7pv. Nice!! Ei auttanu kierukka ainakaan hävittämään menkkoja vaikka tarkotus oli. Ja säännöllisesti tulee.. alkaa sopivasti aina perjantaina. Kiva kun kesä tulossa ja kaikkee.. Tosin kipuja ei enää ole menkkojen aikaan, mutta turvotusta on ja siitä tietää kun aika lähestyy. Vuoto on suht normaalia 3pv ja sit vähenee
 
Missä mun menkat on? Syön nyt siis e-pillereitä ja taukoviikko menossa eikä minkäänlaisia oireita menkoista. Vai onko tässä hormonit ja kroppa vielä niin sekasin, että menkat jää välistä.. o_O
 
Hah, kirjoitin tuon jutun siinä toivossa, että menkat alkaakin. Ja kuinka ollakkaan, tässä syödään nyt särkylääkettä kamaliin menkkakipuihin :D
 
Takaisin
Top