synnytyksen alkamisen jännitystä!

Itse synnytys meni hyvin ja kivuttomasti, ja mikä tärkeintä terve 2,6kg vauva voi hyvin. (Mutta olihan ne helvettiä, sen jälkeiset ajat. Pahat repeämät, tulehduskierteet jne.)

no täällä ainakin on ohjeena noiden syöksyjen suhteen, että sitten kun ne on säännöllisiä, niin sairaalaan..? Kannattaa olla varmasti extra-super-tarkkana noiden suppareiden suhteen. Et varmasti halua toista kertaa sitä rääkkiä, mikä sulla luultavasti on ollut jo takana.. huh huh.. kuulostaa ainakin meikäläisen korvaan ihan hirveeltä [:o]

Aika kuultaa muistot, ja toki vauvalla oli oma vaikutuksensa siinäkin [:)]

Ei kuulemma tarvitse odottaa kun yksi kunnon supistus, mitään säännöllisyyksiä tai kellotuksia minun ei kuulemma tarvitse odottaa. Ja sairaalassakin pitäisi olla tiedossa että taustalla on syöksy ja että olen saanut "käskyn" lähteä tarkistuskäynnille jo tavallisesta poikkevasta selkäsärystä.

Ja kieltämättä, olihan se hurjaa kun ensimmäinen syntyi niin vauhdilla. Ja pohjatietonahan minullakin oli siinäkohtaa säännölliset kellottamiset ja kivuliaat supistelut. Ja ´vasta sitten sairaalaan kun ei pärjää kotona kipujen kanssa´[:D]

Niin miltäs sen lapsiveden kuuluis näyttää? Eilen lorahti jotain lattialle.. Tämä tapahtui kylläkin seksin harrastamisen jälkeen, joten jäi vähän epäselväksi et mitäs sieltä oikein tuli. Eli siis olimme harrastaneet seksiä n.30min lorahdusta ennen, ja olin käynyt jo suihkussakin huuhtelemassa paikat. Siinä sitten sängyn vieressä seisoskelin nakuna levittämässä kosteusvoidetta ja yhtäkkiä alkoi lorisemaan lattialle jotain. Sitä tuli sillee tiputtelemalla, noin kymmenkunta peukalon kokoista pisaraa. Ihmettelin sitä hetken aikaa siinä lattialla, kun se oli sellaista hieman vaalean sävyistä mutta mielestäni turhan vetistä ollakseen spermaa ja määrältään sitä tuli aika runsaasti (tosin viime kerrasta oli jo jonkin aikaa, joten voi olla että miehellä oli varastot ihan täynnä :D )... Laitoin sitten yöksi siteen. Ja yöllä tuli (noin20min tihkumisen jälkeen) kipeitä supistuksia puolen tunnin ajan, ja sitten loppui kokonaan. Ja aamulla kun tarkistin siteen, niin se oli vain hiestä kostunut.
Viime viikkoina olen alkanut erittämään todella runsaasti valkovuotoa. Välillä kun nousee ylös sohvalta niin huomaa, että pöksyt kastuu ihan kunnolla, ja on pakko aina välillä kurkata että mitäs sieltä nyt tuli!

Eli nyt jäin ihmettelemään, että mitäs minä eilen oikein valuttelin lattialle? Laskettuun aikaan on vielä reilut neljä viikoa. Vähän jäi jännittämään että onko lapsivesi alkanut tihkumaan, vai onko tää loppuraskaus tehnyt musta vaan täysin vainoharhasen... :)

Täällä myös oma eritys on ollut todella runsasta koko raskauden ajan. Yön jäljiltä, vessareissun jälkeen aamulla saatan todeta että jotain kirjaimellisesti valuu reisiä pitkin jos ei ole alushousuja. Tähän asti ainakin olen todennut että valkovuotoahan tuo. Mutta hyvin juoksevaa sellaista [;)]

Kyselin muuten siellä ultrassa, että näkeekö se lääkäri missä napanuora menee. Hän sanoi, että näkee jotain pieniä pätkiä että huolettaako mua siinä joku vai. Noh, sanoin vaan että toki se huolettaa onko se kiertynyt kaulan ympäri. Hän sitten totes, että se olis kuule ihan normaalia, joka neljännellä synnyttäjällä se on kiertynyt kaulan ympärille.
Emmää vaan oo mistään lukenu tai kuullu tälläsestä, mutta kai se sit niin on... Hassua!

Mä törmäsin netissä jokunen aika sitten johonkin artikkeliin niin siinä luki kans että se on ihan normaalia. Että vauva käyttää sitä napanuoraa jopa lelunaan siellä masussa, puristelee jne[:D] Ja että se ei oo ollenkaan vaarallista että on kaulan ympärillä, ainoastaan silloin jos on kaulan ympärillä ihan synnytyksen loppumetreillä kun ei ole enää lapsivettäkään jne, niin sit se pystyy kiristymään lujempaa, mitä se ei siis siellä vedessä ollessaan pysty tekemään. 

APUA APUA APUA APUA täällä nieleskellään nyt kunnon paloja kurkusta alas, nimittäin äsken irtos limatulppaa noin ruokalusikallinen. Hui kamala! Eihän se nyt kaikkee kerro, mutta pala on kurkussa [8|] Hui! Sitä sen oli pakko olla, muistutti kyllä niin just sitä mitä siitä on puhuttu, sellasta räkämäistä ja vähän verta. Apua [:D][:D]

Jaaha,meinaako se mohomaha yllättää kaikki ja paukauttaa ensimmäisenä kesä vauvan[:D][:D]vaan eikö se oo niin että saattaa tuota limatulppaa irrota pari viikkookin ennen synnytystä vai oonko ihan väärillä raiteilla[8|][:D]

oho... just lueskelin heinäkuisten puolta (veti kyl aika hiljaseks) ja aattelin et eihä meist kesäkuisistka oo viel jakautunu kukaa. Mohomaha meinaa nyt ottaa varaslähön [:)][:)] 

[:D] no mua alkaa jo tympii kun kaikki on jo niin loppumetreillä ja tuntemukset sellaisia että kohta alkaa tapahtumaan ja mulla ei oo mitään tuntemuksia.[8|] ei supistele, ei satu, ei juili, ei paina, ja vauvakin melskaa ihan samanlailla iloisena kokoajan miten päin sattuu. välillä tuntuu että se potkii ihan alas ja välillä mun rintalastaan.... maha muljuu ja meinaa revetä kun ipana venyttelee poikittain.mä kyykin ja laitan kenkäni edelleen ihan itte eikä tee ees tiukkaa.. saunassa makoilen tyytyväisenä pitkiäkin aikoja eikä sekään supistele eikä mitään.. huah. [:D][&:] mulla on niiiin sellanen olo että tää menee reilusti yli sen lasketun ajan heittämällä jos ei pikkuhiljaa ala olee jotain tuntemuksia. [8|] tän turvotuksen ja kuumuuden takia tää ois niin valamis jo pykäämään ipanan ulos...... [8|][:-]

Ei täällä oo edistystä tapahtunu, mutta kyllähän se säikäytti että nyt se lähtö tosissaan tulee kohta. Lueskelin itekkin tossa muiden kokemuksia, niin jotkut on menny seuraavana päivänä ja toiset vasta muutaman viikon päästä limatulpan irtoamisesta synnyttää. Mutta aika monessa jutussa oli, että lapsivesi lorahti aika nopeesti tulpan irtoomisen jälkeen niin arvaatkaa oonko koko yön nukkunu sillei, että kun oon kylkee kääntäny nii varautunu siihen, että "tästä asennosta pääsen sitten nopeesti ylös" [:D]
Noh, katotaan nyt kauanko tässä joutuu sitten vielä odottamaan [8|]

voi että, voihan se synnytys olla mohomahalla lähellä..Ei ikinä tiiä koska tulee lähtö[:)]

Jännittävää mohomaha!
Olisikohan ensimmäinen kesäkuinen jo tulossa?

Hyvin kyllä ollaan yhtenä pysytty kaikki, ei ole hätäistä sorttia nämä meidän vauvat [:)].

Niin jännittävää mohomaha [:D]

Älä nyt kuitenkaan ota mitään paniikkia.
Vain niin harvassa tapauksessa se sairaalaan lähtö tulee "äkkilähtönä"...
Mä en ainakaan aijo tehdä yhtään hukkareissua sinne sairaalaan. [:D] (helppo sanoa nyt)

Musta tuntuu että mun mies on jopa herkemmin lähdössä. Vähänkään jos saan ennakoivia supistuksia niin mies on jo hyvä ettei menossa...[:D]

Onkos teille muuten miehet heränneet tähän synnytyksen jännittämiseen?
Mä olen huomannut omassa miehessäni sitä, että hän jopa mielummin pitää minua töissä mukanaan (on yksityisyrittäjä) kuin jättää yksin kotiin. Mihinkään pitemmälle ei saa lähteä kävelemään ja kyselee että onhan puhelin mukana ja siinä virtaa...[:D] Jotenkin niin ihanaa kun ei hän koskaan ole ollut edes mustasukkainen ja ollaan oltu aina sillee tosi omien teiden kulkijoita.

Takaisin