synnytyksen alkamisen jännitystä!

En ota, toki kuuntelen enemmän ja tarkemmin itseäni. Miehelle en oo maininnu mitään, enkä varmaan aiokkaan. Mutta tossa äsken kun se sängyllä hiero mun selkää, niin mun nännit alko valuttaa sitä esimaitoo toden teolla [:D] Hetken päästä oli lakanassakin märkä läntti kun makuulteni kävin. Se miestä ainakin kovasti hymyilytti [:)]

Täällä tais kolahtaa ku lekalla päähän toi synnytyksen lähestyminen viimeisessä ultrassa. Silloinhan päätettiin tuo päivä ja käytiin kätilön kanssa läpi tuo tuleva sektio.. Mies oli hiukka vaalea, kun poistuttiin sieltä huoneesta [:D] Varsinkin kun tuo ei juurikaan sairaaloista välitä (no kuka pitäis), mutta ei oltu missään keskusteluhuoneessa vaan sellaisessa missä otetaan normaalisti se käyrä. Ja mies joutu istumaan sairaalan sängyllä, kun se huone oli niin pieni. "Pientä" hermostuneisuutta oli kyllä ilmassa [:)][:)]

Täälä ei tarvii edes mitään tapahtua, kun maidot valahtaa pitkin lakanaa ja mahaa.[:'(] Monta viikkoa jo. Josko pian sais ostettua sen pumpun, niin hlelpottais munkin meijereitä.[:D]

Ei varmaan kannata ihan hirveesti vielä pumppailla, eikös tohon maidon tuloon päde kysynnän ja tarjonnan laki? Eli jos kauheesti pumppailee, maidon erityskin suurenee? Korjatkaa jos olen väärässä, mutta näin mä muistelisin kuulleeni jostain.

Juu, olet AnAnAts ihan oikeassa. Mulla kun alkoi tulee maitoa yhessävaiheessa niin paljon että särki ja oli pakko puristaa välillä pois niin lääkäri sanoi et täytyis olla puristelematta ettei vaan lisäänny. Sit kun kitkuttelin ja annoin vaan särkeä niin se tasaantu niin et nyt ei oo enää ollu särkyjä [:)]

Eli ei siis kannata vielä pumppailla ?[:D]

Noh, ehkä mä kestän tätä viratusta vielä tovin[:)]

Juu kannattaa yrittää kestää vaan [:D] Mä kun erehdyin yks yö nukkumaan taas ilman rintsikoita ja liivinsuojia niin ai että kun oli aamulla koko sänky ihan märkä ja täys tosi söpöjä maitoläiskiä [:D]

Onkohan normaalia jos maitoa ei tuu ollenkaan[8|][:D]? Mulla ei oo tissit oikeestaan ees kasvanu yhtään, eikä oo ollu ees mitenkään kipeet eikä mitään[8|] Ainoastaan jos nännejä nyplää (mitä neuvolasta käskivät tekemään että rinnat osaa valmistautua kohta jokapäiväiseen imettämiseen,mulla kun noi nännit on ns.sisäänpäin kääntyneet ettei kokoajan nöpöllään oo[:D]) niin silloin tekee tosi kipeää ja tuntuu jotenkin kamalalle muutenkin. Mietinkin että mitä jos en pysty imettään jos se tekee sitten pahaa[8|]

Miten mä en tiedä tämmösestä maidon erityksestä mitään... siis omalla kohdallani. Vasta vähän aikaa sitten sain puristettua pienen pienen pisaran näkyviin. Toivottavasti nousee kuitenkin vauvan synnyttyä, esikoisellenikin kun jouduttiin antamaan lisämaitoa alusta asti..

Nuori äiti; Mä kans joskus saunan jälkeen teen suuren emä mokan ! EI kiva sitte ollenkaan ![:'(]

Summerwine; Mä uskon , että kaikki on normaalia; kun joka asiassa kuitenkin tullaan tähän yksilöllisyyteen[:D]

Mun käsityksen mukaan on ihan yhtä normaalia että sitä maitoa ei tuu kun että sitä tulee. On kuulemma tosi yksilöllistä. Eli ei kannata olla huolissaan! [:)]

Nyt muutamia tunteja kulunut tosta vaakamambosta ja äsken lurahti iso limaklöntti pikkuhousuihin!!!! [&o][&o] Vessassa tuli vielä paperiin vähän lisää sellasta venyvää limaa! ääh..... oon kirjottanu tätä jo 5 min kun oon ihan sanaton [:D] Miehelle en oo viel sanonu mitään.. Se on niin hysteerinen muutenkin.. Voihan olla ettei tää mitään tarkota, mut kyllä nyt iski sellanenki paniikki ja jännitys. O-OU! [:-][:-][:D]

No ni, kohta nää poksahtelee [:)]
Ei multakaan vielä mitään maitoa heru, samat liivitkin menee päälle kuin aiemminkin, ehkä vähän enemmän kiristää. Pari raskausarpea tisseihin jostain syystä oon saanu aikaseks[8|] Muttei noissa mitään huimaa koon muutosta oo kyllä tapahtunu. Imetysliivien hommaamisen jätän suosiolla vasta synnytyksen jälkeen, kun en tota tulevaa kokoa osaa yhtään mennä arvailee.

Ei mullakaan oo maidosta tietookaan... eikä viime aikoina oo ees juuri rintoja aristanut samaan malliin ainakaan kuin silloin raskauden alussa. Silloin ne kasvoivatkin sen verran, että jouduin alkuvuodesta hankkimaan kokoa isommat liivit. Mutta viime aikoina ovat pysyneet kyllä sitten samoissa mitoissa...

Tiedä sitten pitäisikö hankkia jo imetysliivit jos osuu kohdalle? Ja pitääkö ostaa kokoa isommat vai millähän perusteella ne kannattaa valita... kun ei tosiaan vielä maitoa tule lainkaan...

[8D] nonni... alkakaahan nyt sitten jo jakkaantua [:D] ja mulla ei oo vieläkään mittään tuntemuksia missään.. (ainut mikä tympii on toi nilkka ja polviturvotus... ) ja pikkuipana myllää öisin niin hirveesti että on jo kolmas yö kun tää ihmettelee pitkin kämmppää koko yön ja yrittää herätellä ees kissoja kaveriksi. [8|]
mulla ei mittään maitoa oo koko aikana herunut eikä rinnatkaan oo kasvaneet yhtään. samat liivit mennee mitkä aikaisemminkin.
ole tässä nyt sitten kärsivällinen ja jaksa vielä sinne 21.6 asti.. vaikka tiijän ja tunnen että yli mennään heittämällä.... [8|] vaikka eihän sitä kyllä voi tietää mutta on vaan niin vahvana se tunne....

Nuori äiti Oletkos sitten ensimmäinen joka jakaantuu[:D]

Kirjoitinkin jo tuonne toiselle keskustelulle; että täälä herättiin aamulla erittäin kipeisiin supistuksiin.
TUli siinä kohtaa selllainen paniikki/pelko; että se sairaalakassin vois jo pakata ! Jos se lähtö ihan oikeesti tulee. Kassi on pakattu paperille; mutta josko sen tekis tänään ihan käytännössä.[:)]

Kerroppa kuulumiset sitten heti nuori äiti !

johan on yö takana.. koko yön supisteli sellasen 15 min välein. ihan tarkkaan en osaa sanoa kun nukuin aina välissä [:D] ei  mitenkään kauheen kipeitä supistuksia, mutta se ero on nyt aikaisempiin supistuksiin että nää tuntuu tosi voimakkaana selässä, ei niinkään mahassa! nyt aamulla on vähä rauhottunu, mut edelleen jomottaa.. huomen olis se synnytystapa- ja kokoarvio siinä lääkärintarkastuksen yhteydessä. JÄNNITTÄÄ! [:D]

kovasti odottelen mohomaha sun kuulumisia!! [:D][:D]

Pyh täällä mitään kuulu mistään! Enhän mä ees mitää supistuksia tunne ellen satu kädellä koskettaa mahaa ja sillonkin tarvii välillä tökkiä kolmeen kertaan, että onko se nyt niinku normaalina vai kovana kun on kova maha muutenkin [:D]
Sellasta menkkajomoo on välillä kun vaakatasossa makaa, mutta se loppuu heti kun nousee seisoon.

Katotaan vaan hani, niin säkin saat vauvas ennemmin kun mä [:D]

Saas nähä [:D][:D]
Onko kaikilla muka niin tunnolliset vaavit masussa; että kaikki jaksaa oottaa kesäkuulle saakka[:)]

Noh, ens viikolla onkin sitten jo kesäkuu ![;)]

[:D][;)]voi ei näitä keskusteluja! Ihania!!![:D]

Muistan kun aina piti jännittää, että kuka nyt seuraavaksi lähtee vauvan haku reissulle[8D]

Ja aina kun omassa kehossa tuntui jotain eriskummallista, niin oli kauhiat pohdinnat josko nyt syntyis josko nyt[:D][:D]

tätä jännistystä mä omalla lailla kaipaaan[:)]

Takaisin