Synnytykseen viittaavat oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja EkM89
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tapahtuiskin jotain, mut ei niin mitään. T. 40+5 ja hermot mennyt.
Jl, koita jaksaa. Mä oon joka päivä käyny täällä kurkkimassa joko sulle on syntyny vauva. Kyllä se sieltä kohta tulee, ehkä lähtee samalla tavalla ku mun esikoinen: vesien menolla ilman mitään ennakko-oireita. Mä kannustan sua täällä taustalla. :)

Jaahas, eiköhä se oo tänään sit lähtö.. Tunnin ajan (suunnilleen kai) tullu aika tuntuvia supistuksia. Herätti ja kesti varmaan kolmen supistuksen ajan tajuta lääketokkurassa et mitä tapahtuu. Aattelin et ne menee ohi, mut ei menny. Nyt alko sit kellotus ja katotaan tuleeko se niin maailman kuulu lähtö, vai ei.

Limatulppa irtos siis illalla 22:10 aikaan ja kipua aiheuttavat supistukset alko 04:30 aikaan.

Muokattu viimeksi:
Nyt kellotettua on supparit n. 3min välein ja kestää 30-45sec. Hmmmm.. Vieläki olo et tää vaa huvikseen pitää hereil ja sit lopettaa. :D ja alkaa kieltämättä olee aika tuntuvii!

Rosmarinaa, tuliko lähtö? Mulla loppui kipeät supistukset yhtä nopeesti ku alkoki. :(

Soittelin synnärille ja sanottiin et 'voihan se jo ollakki käynnissä, ota panadolia, mee suihkuun ja sit jos tuntuu ettet pärjää enää kotona ni tuu tänne'. Supparit kestäny nyt 3h, ihan mukavan tuntusia jo.. 3min oli väli, kesto 50sec. Nyt sit kaks viimestä on tullu harvempaan, 5min ja 7min väli mut kesto 1min.. Eipä ois kiva jos tästä nyt hiipuvat.. :( seuraillaan.

Eetla, sympatiat sinne kun loppui kokonaan!

Toivottavasti sulta rosmarinaa nyt ei nyt loppu supparit vaan pääsisit tosi toimiin! Ja Eetla myös!
Mulla on ollut parina iltana sellaista nippailua pitkin masua, mutta ei mitään sen kunnollisempaa. Tosin minä tiedän, että viimeistään ensi maanantaina olen synnyttämässä kun on se käynnistys silloin. Tosin luulen, että jo aikaisemmin tulee lähtö... viime yönä oli sellaisia tuntemuksia.

Joo ei ne tainnu loppua.. Liekkö oli pientä taukoa vain, kun nyt palas siihen 3-4min väliin ja kesto joka kerta yli 1min10sec. Ja nyt ne sattuu jo.. Pitäsköhän sitä soitella saisko koiraa täks päivää hoitoon ja purkautua sairaalaan päin.

Jee, en uskaltanut aiemmin kommentoida, etten vaan jinxaa... Eli raporttia odotellen! :p

Mutta olispa hyvä, jos VIHDOIN jotain tapahtuu. Itse yritän olla vaan mahd cool, ettei tänään tule mitään käänteitä, koska olis tosiaan asioita hoidettavana...

En tiedä mihin ketjuun kirjaisin edistymistä (onpahan muistona), joten jatkan tänne. Lapsivedet menivät eilen klo.22.10. Sovin, että tulen näyttäytymään tänään aamulla klo.08.00, jos supistukset eivät pakota jo aikaisemmin. Vauvalla todettiin olevan kaikki hyvin, mutta sreptokokin pikatesti on rikki, joten joudun menemään osastolle klo.16.00, jotta he voivat aloittaa antibiootin varmuuden vuoksi (labran tuloksiin menee 1-2 pvä) :meh: Pohtivat samalla missä vaiheessa pitäisi käynnistää. Supistukset piirtyivät yllättäen käyrälle, mutta ne eivät ole tehneet mitään alakerrassa. Kätilö sanoi, että ensisynnyttäjillä menee yleensä pitkään ennen kuin synnytys käynnistyy kunnolla, joten katsotaan tarvitaanko kalvojen puhkaisua, ballonkia yms. nopeuttajia. Kuulemma, jos vauvalla ja äidillä kaikki hyvin, niin voidaan odotellakin jonkin aikaa.

Täällä omaa vuoroaan odottavana kyttään kanssa muiden päivityksiä. :D Antaa toivoa itsellekin, että kyllä tämä tästä... :)

Ei tunnu menevän nappiin.. Klo 12 tultiin synnärille, otettiin käyrille. Piirty supistuksia ihan hyvin ja tehtiin sisätutkimus. Vauvan pää tuntu, mut en oo auennu YHTÄÄN. no tutkimus kuitenkin sai aikaan jo oikeesti tosi kipeet supistukset. Oltiin 45min käyril, sen jälkee lähettiin ulos kävelee 45 minuutiks. Koko ajan tuli kipeitä supistuksia.. Verikokeet otettiin ja tultiin tarkkailuhuoneeseen, taas käyrää. Nyt on oltu 1,5h tässä tarkkailuhuoneessa, supistukset ei tiheenny eikä muutu kipeemmiks (mutta ovat.kuitenkin kipeitä, tulee n. 5min välein). Eli mitään edistystä ei tapahdu, junnaa vaan samassa.. Uutta sisätutkimusta ei oo tehty, en tiedä milloin tekevät..

Sanottiin että kun kivut pahenee ni kokeiltas metta ja tenssiä, mut empä tiiä viittinkö ees vielä kokeilla, kun ei nyt sit pahennu..

Argh, superturhauttavaa, jos ei yhtään aukea! On kyllä jännä miten joillain kivuttomatkin avaa ja sit sulla ei monen päivän kivuliaatkaan.

No just joo! Mulla tosiaan paikat lähtenyt kypsyyn harkkasuppareilla ja oon jo useamman sentin auki eikä oo tosiaan yhtäkään kipeetä supistusta tullut. Lähetän, rosmarinaa, täältä sulle avautumista ajatuksen voimalla.

Vältyin varmuuden vuoksi annettavalta antibioottitipalta ja osastolle kirjautumiselta. Lapsiveden väri normaali, vauvan sykkeet normaalit, äidin vointi hyvä, ei streptokokkia, tulehdusarvot normaalit, jonkun verran supistelee => pääsin kotiin yöksi. Aamulla taas näytille kun on mennyt 36h lapsivesien menosta, ellei tapahdu muutoksia sitä ennen :)

Takaisin