Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä pyritään etenevässä määrin pystyasentoon koko ajan ja kaikkea tutkitaan. Liikutaan nopeasti huoneesta toiseen ja yöt on levottomia. 30.9. tulee 9kk täyteen. Hampaita ei ole vielä yhtään.

Maria75 :) Onko haastavampaa pysyä perässä, kuin yösyötöt ihan vauvana?:rolleyes: Oletan, että ensimmäinen, vaikka yöheräämiset "pitäisi" olla 40+ ikäiselle vaikeampi jaksaa...

Täälläkin liikutaan, vaikka ei vielä kävele...poika liikkuu pyörimällä, kuin pallo:laughing002... Voi olla hetkessä metrinkin eri paikassa:joyful:

Last edited by a moderator:
Voisithan halutessasi antaa päärynä yms hedelmäsosetta jos vaikka pysyisi nälkä paremmin loitolla tai lisää maitoa?
Meillä tyttö syö soseita enemmän kuin 2tl,ehkä 10tl kerralla:)
Mutta yksilöitähän nää on,kokeilemalla saat selville kuinka paljon tarvitaan mutta kyllä määrä kasvaa pojan kasvaessa myös.

Oho, 10tl kerralla??:wideyed:
Siinähän syy, poika saa Bonaa siis liian vähän. Montako kertaa päivässä tyttö syö Bonaa? Annatko vellejä/puuroa lisäksi? Kiitti Tähtipölyä :)

Mä Täällä Mietin et pitääkö aloittaa vellit korvikkeen joukkoon, kun poika vetää koko purkin korviketta ja jää vielä nälkäiseksi ja Annan sitten vielä uudesta purkista pienen satsin lisää ja sen jälkeen on tyytyväinen ja kylläinen..Täyttää siis tällä vkolla 11 viikkoa.

Sit huomattiin männä vkolla et pojalla on ikäänkuin toinen pyllyreikä, aluksi luulin et on fisteli mut on kiinni mutta sellainen kuoppa josta pumpulitikulla kaivoin mönjää..Ei arista mutta ei se nyt selkeästi sinne kuulukaan..Täytyy näyttää sitä sit uudelle th ku mennään ottamaan rokotukset, pyydettiin btw th vaihtoa kun alkoi mennä aivan järki sen edellisen kanssa ja yhteistyö ei hänen kanssaan vaan onnistu ja pelkäsin et joku pvä avaan kunnolla mun verbaalinen arkun...

Meillä riittää pojalle Ulkoillessakin sisävaatteet ja sit makuupussissa olo..oli semmoinen haalarit mut jätkä ui hiessä niin jätin sen pois..vaunukopassa on fleecehuopa pohjalla..ihme kuumaverikkö toi jäbä..

Mä Täällä Mietin et pitääkö aloittaa vellit korvikkeen joukkoon, kun poika vetää koko purkin korviketta ja jää vielä nälkäiseksi ja Annan sitten vielä uudesta purkista pienen satsin lisää ja sen jälkeen on tyytyväinen ja kylläinen..Täyttää siis tällä vkolla 11 viikkoa.

Sit huomattiin männä vkolla et pojalla on ikäänkuin toinen pyllyreikä, aluksi luulin et on fisteli mut on kiinni mutta sellainen kuoppa josta pumpulitikulla kaivoin mönjää..Ei arista mutta ei se nyt selkeästi sinne kuulukaan..Täytyy näyttää sitä sit uudelle th ku mennään ottamaan rokotukset, pyydettiin btw th vaihtoa kun alkoi mennä aivan järki sen edellisen kanssa ja yhteistyö ei hänen kanssaan vaan onnistu ja pelkäsin et joku pvä avaan kunnolla mun verbaalinen arkun...

Meillä riittää pojalle Ulkoillessakin sisävaatteet ja sit makuupussissa olo..oli semmoinen haalarit mut jätkä ui hiessä niin jätin sen pois..vaunukopassa on fleecehuopa pohjalla..ihme kuumaverikkö toi jäbä..

Miiuli77 :) Taitaa olla aikaista, mutta houkutus on suuri, tiedän. Suolisto ei vielä ehkä kestä, joten parempi odottaa.

Ai vaihdoit sitten th:ta, se on hyvä, kun on vaihtoehtoja... :happy:

No onhan perseestä. Ei muuten mtn tsäänssii, et sun äijä hoitais ton koirahomman nyt pikkuvauva-ajan? Nukkuisivat vaikka eri huoneessa, ni äijä heräis.
Äijä ei hoida koiraa missään tilanteessa. Se ei pidä koirista ja tää tilanne alko pahenemaan mun raskausaikana jo ihan naurettaviin mittoihin. Se ei todellakaan suostu päästämään koiraa ulos ovesta tai ruokkimaan sitä. Ei vaikka olisin just saanu rauhotettua itkevän lapsen tissille niin ei siinä auta kun repiä tissi lapsen suusta ja mennä päästämään koira ulos. Koira ei myöskään saa olla samassa huoneessa jne. Ja se että edes tulee keittiön ovelle katsomaan niin aiheuttaa sen että ruokalautanen lentää roskiin kun ei kuulemma halua syödä kuolakasan tuijottaessa. Vituttaa koko äijä nykyään ja jossei olis hyvä isä niin olisin jo häipyny eläinteni ja lapsen kanssa. Sit sais olla ihan rauhassa ilman että kukaan vahingossakaan häiritsee sen elämää.

Oho, 10tl kerralla??:wideyed:
Siinähän syy, poika saa Bonaa siis liian vähän. Montako kertaa päivässä tyttö syö Bonaa? Annatko vellejä/puuroa lisäksi? Kiitti Tähtipölyä :)

1-2krt päivässä annan jotain sosetta ja banaania mä annan ihan käteen,josta typy sit sotkee paidalleen ne mutta menee suuhunkin jotain.:)
Tytöstä huomaan kun on täynnä,soseet ei mene enää alas vaan valuvat suupieliä pitkin,sit tiedän lopettaa.
Vellejä en ole vielä antanut kun täällä ei oikein ole saatavilla,enkä ole jaksanut itse tehdä.
Poika sai aikanaan velliä 3kk alkaen ja hänellä ne kyllä toimi hyvin ja vielä tänä kesänä annoin kun oli joku huono syömisen kausi.

Äijä ei hoida koiraa missään tilanteessa. Se ei pidä koirista ja tää tilanne alko pahenemaan mun raskausaikana jo ihan naurettaviin mittoihin. Se ei todellakaan suostu päästämään koiraa ulos ovesta tai ruokkimaan sitä. Ei vaikka olisin just saanu rauhotettua itkevän lapsen tissille niin ei siinä auta kun repiä tissi lapsen suusta ja mennä päästämään koira ulos. Koira ei myöskään saa olla samassa huoneessa jne. Ja se että edes tulee keittiön ovelle katsomaan niin aiheuttaa sen että ruokalautanen lentää roskiin kun ei kuulemma halua syödä kuolakasan tuijottaessa. Vituttaa koko äijä nykyään ja jossei olis hyvä isä niin olisin jo häipyny eläinteni ja lapsen kanssa. Sit sais olla ihan rauhassa ilman että kukaan vahingossakaan häiritsee sen elämää.
Voi herranjumala! Toihan on viimeisen päälle kiusaamista ja henkistä väkivaltaa. Tunnistan oireet. Jos kaikki ei mene just niinku pitää ni käytös muuttuu ääripäähän. Äkkiä lääkitys sille saatana. Onko äijä alkanu jo huutaa? Jos ei, ni varmaan on pian odotettavissa. Kaavan mukaan sitten seuraavaksi tulee "huora" ja sit ei olla kaukana enää siitä, et käydään kiinni. Tääl alkaa oleen vähä sama meno nimittäin. Totuus muuttuu parissa päivässä ihan toiseksi ja se on mun syy. Ja hirvee huuto. Mä oon alkanu epäilee vahvasti mielenterveysongelmia. Oisko aivoverenvuoto...:yuck:

Meillä ilm samanlainem ylimääräinen reikä. Poika oli suihkussa isänsä sylissä kun huomasin ja ihan pelästyin. Ennen ei muilla oo ollut . Neuvola lääkäri nyt kahdesti katsonut ja kuulemma on kiinnieikä suolistoa pääse sieltä ulos tms. Mut hurjan näköinem reikä on :/

Kysy mieheltä, että imetätkö vai huolehditko koirasta!! Ja korvike &pullo ei ole sama asia. Ei varmaankaan ollut yllätys, että teillä on koira? Vai onko se ihan vasta ostettu vastoin miehen tahtoa?

Miten paljon noin 5kk ikäinen syö?:rolleyes:

Täällä on nälkä, vaikka syödään seuraavasti:

Eli noin 2tunnin välein... Aamulla monivilja puuroa, päivällä bonaa 2xpv (eri makuja, yleensä bataatti ja kasvikset) noin 2tl kerralla ja maitoa 120ml päälle. Välissä syödään joko riisi, peruna -porkkana tai kauravelliä maitoon sekoitettuna ( suhde 50-50) 100ml, noin 2×pv. Yöllä syödään yleensä enää kerran ja 140ml maitoon sekoitettua velliä.

Mitä kuullostaa?:rolleyes: Onko liian vähän? Jotain voisi lisätä, mutta mitä?:rolleyes:
Lihaa ei voi vielä antaa ja poika on näillä eväillä selvästi nälkäinen...
Miksi annat vaan 2 tl kerralla?
Kyllä vauvan voi antaa syödä sen minkä jaksaa. Eka annos mikä alas menee on ehkä sen 2 tl mutta kyllä se siitä annoskoko kasvaa. Ja miksi ei lihaa? Eikö lihan saa aloittaa jo 5 kk?

Onpas kyllä kurjaa käytöstä mieheltäsi. Oot varmaan yrittänyt puhua hänelle?

Meillä ilm samanlainem ylimääräinen reikä. Poika oli suihkussa isänsä sylissä kun huomasin ja ihan pelästyin. Ennen ei muilla oo ollut . Neuvola lääkäri nyt kahdesti katsonut ja kuulemma on kiinnieikä suolistoa pääse sieltä ulos tms. Mut hurjan näköinem reikä on :/
Meillä on kuoppa siinä. En oo tarkemmin katsonu kuinka syvä. Pitääpä tarkemmin katsoo.

Meillä on kuoppa siinä. En oo tarkemmin katsonu kuinka syvä. Pitääpä tarkemmin katsoo.
Kuulemma hyvin tavallista vauvoilla ja yöeensä vaaraton mut jossain tapauksissa voi suolen pohja tulla ulos. Ja jos erittää niin voi tulehtua.

Anteeksi mulla kamalasti kirjoitusvirheitä. Kännykällä yritän näppäillä milloin vaipanvaihdon, milloin ruoan laiton välissä ja kuinka monta kertaa tää luuri onkaan meinannut tippua keittoon tai siihen itseensä:)

Miiuli77 :) Meen "ehkä" eri th:lle mikäli tuun uudestaan raskaaksi.

Tämän vauvan kanssa mennään nyt tällä th:llä, ei hän huono ole, vaan en alussa päässyt käsitykseen mitä hän tarkoitti, vauvan selän yliojennuksella ja tapa, jolla hän sen sanoi. Se on jäänyt ihan vähän kaivertaan:sad001, vaikka onkin todella ystävällinen ollut sen jälkeen ja kirjoittaa pojan vihkoon tosi ihanasti:Heartblue

Pääsitkö sä Miiuli heti synnärillä, Hyvinkäällä, käsitykseen kaikista vauvankäsittely otteista?:rolleyes: Mulla meni ne vähän ohi, koska olin sektion jälkeen aikas kipeä, enkä pystynyt harjoittelemaan samoin, kuin alateitse synnyttäneet. Kovasti siellä fyssari neuvoi niitä otteita, ennen kotiinlähtöä :)

Mutta tämä th mulle oikein tiuskasi, että eikö käsittelyotteita opetettu sairaalalla.....Siis kyllä näytettiin, mutta sektion jälkeen on eri tavalla kipeä ja vähän käsi, että voisi ja saisi ymmärtää!:singing:

Nyt poika on jo niin vauhdikas, että taitaa kontata ja kävellä ennen muita, ettei tarvita sitä neuvolan vibraatoriakaan mihinkään:laughing005:laughing005:laughing005

Jospa toisen vauvan kanssa saadaan ymmärtäväisempi th:p

Juu piski oli mulla jo ennen kuin alettiin olemaan yhdessä. Mutta mies sen tiesi koska on kuitenkin koiraa nähny jo pennusta asti. Mä oon niin sanotusti karannu bestmanin kanssa o_O:rolleyes: joten äijällä ei oo harhaluuloja mun edellisestä elämästä koska oli siinä myös itse mukana. Mä tiesin et ei pidä koirista ja ekat vuodet meni ihan ok vaikka aina koirasta valitti. En sit tiiä miks nyt sit käyttäytyy kuin uhmaikänen 5v kakara koiran kanssa. Kissoista kuitenkin tykkää, hoitaa ja rapsuttelee. Ja on muissa asioissa ihan hyvä mies eikä harrasta tollasta idiootti käytöstä.

1-2krt päivässä annan jotain sosetta ja banaania mä annan ihan käteen,josta typy sit sotkee paidalleen ne mutta menee suuhunkin jotain.:)
Tytöstä huomaan kun on täynnä,soseet ei mene enää alas vaan valuvat suupieliä pitkin,sit tiedän lopettaa.
Vellejä en ole vielä antanut kun täällä ei oikein ole saatavilla,enkä ole jaksanut itse tehdä.
Poika sai aikanaan velliä 3kk alkaen ja hänellä ne kyllä toimi hyvin ja vielä tänä kesänä annoin kun oli joku huono syömisen kausi.

Okei :) Sitten Bonaa mahtuu tytöllä enemmän masuun. Annan paljon vellejä Bonan lisäksi ja nyt aloitettu 4-viljan puuro, että pitäisi täyttää hyvin :)

Joko teidän typy viihtyy paljon mahaltaan?:rolleyes:

Mä on vähän "kauhistunut", kun poika ei suostu enää oleen ollenkaan selällään... Kääntyy lähes sekunnissa, kun hänet jättää selälleen makaamaan:wideyed::happy:

Anteeksi mulla kamalasti kirjoitusvirheitä. Kännykällä yritän näppäillä milloin vaipanvaihdon, milloin ruoan laiton välissä ja kuinka monta kertaa tää luuri onkaan meinannut tippua keittoon tai siihen itseensä:)

JustMom10 :) Sulla varmasti sattuu ja tapahtuu, hehh :) Kännykällä kans tätä räpelletään ja tänään poika nappas tän lattialta ja valot loisti vaan, kun räpelsi jotain....":angelic::laughing001 Siis vain yksikin lapsi ja johan tapahtuu....
:happy093:happy093:happy093

Takaisin