Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko täällä kukaan huolissaan / ihmeissään tuosta klovni-ilmiöstä?:rolleyes:

Lapset ainakin voi säikähtää, jos sellainen pelle asuinen hyypiö hyppää pusikosta ja juoksee perässä...:sad001

Luultavasti ilmiö on Halloweenin jälkeen ( Suomesta) ohi:p

Onko täällä kukaan huolissaan / ihmeissään tuosta klovni-ilmiöstä?:rolleyes:

Lapset ainakin voi säikähtää, jos sellainen pelle asuinen hyypiö hyppää pusikosta ja juoksee perässä...:sad001

Luultavasti ilmiö on Halloweenin jälkeen ( Suomesta) ohi:p

Kyllä meillä vähän ollaan. Esikoinen siitä tiesi ja hänen kanssaan juteltiin. Kun vaikeeta jutella, kun omituinen ilmiö. Onko syytä pelätä? Tuusulassa olivat pelleksi pukeutuneet kulkeneet teräaseiden kanssa. Hämärä juttu. En tiedä kuinka omaa lasta ohjeistaa, ettei turhaan lietso pelkoa mutta kuitenkin pitäisi sanoa, et olis varuillaan.

Kyllä meillä vähän ollaan. Esikoinen siitä tiesi ja hänen kanssaan juteltiin. Kun vaikeeta jutella, kun omituinen ilmiö. Onko syytä pelätä? Tuusulassa olivat pelleksi pukeutuneet kulkeneet teräaseiden kanssa. Hämärä juttu. En tiedä kuinka omaa lasta ohjeistaa, ettei turhaan lietso pelkoa mutta kuitenkin pitäisi sanoa, et olis varuillaan.

Mä ainakin lasten puolesta pelkään, eihän noista tiedä mikä "psyko" saa päähänsä alkaa leikkiä pelleä, kun ei maskin takaa tunnisteta, ei siis saada kiinni.

Hahmonahan Klovni on hauska, ei suinkaan pelottava:bored::singing:

Meidänkin paikkakunnalla oli lapsia peloteltu...esim. oli kaksi klonvia hypännyt puskasta eteen ilalla ja juosten lapsien perässä, huitomalla samalla jollakin muoviputkella:wacky::depressed:

Jossainpäin oli ollut moottorisaha, jolla jahdattu jne...

Ruotsissa kai käynyt pahemminkin, oliko puukotus tms. Usassa käyttävät liekinheittimiäkin..:sour:

Mulla on puhelinmyyntikielto. Numero on: 0600-13404

Kolme vuotta voimassa. Huomaa ku loppuu, koska soitot alkaa. Mä sit sanon, et mulla on kielto, ni ne sanoo et kiitos hei! Ja sit soitan uudestaan tohon numeroon.

Mut en tie miks jengi valittaa puhelinmyyjistä, mut ei tee tota kieltoa. Mä oon frendeille tarjonnu tota numeroa, kaikki ei ota ja sit valittaa. :wideyed: Vai onkse niin, et edes joku soittaa...:joyful:

Mulla on kans ja jos joku vahingossa soittaa ni lopettaa kyllä kun ärähtää ja kertoo kiellosta.

Muokattu viimeksi:
Meillä yöt pätkittäisiä ja herää itkeskelee. Jotku hulinat menossa. Otan nukkuu vatsalleen masuni päälle niin rauhottuu. Voi olla taas jostain mun syömisistäkin kun tuntuu että refluksi oireilee syöntien jälkeen.

Meillä alko lauantaina vauvauinti ja tyttö tykkäs. Hiukan jännitin jos paskoo veteen muttei onneks. Tylsää on aikainen herääminen mutta mukavaa kun on koko perheen yhteinen harrastus.

Meillä tyttö ei viihtynyt aiemmin leikkimatolla kun pelkäs niitä roikkuvia leluja. Eilen testasin uusiks ja viihty hyvin kun kurottelee ja potkii niitä. Nyt on oikea ikä.

Vtu mä vihaan muksun pukemisen kannalta tätä "välikautta". Kesämmällä plänäsin et esikoinen pärjää tuulipuvuilla ja windstopper-fliisillä pakkasiin, mut kai tässä pitää ny lähtee vk-haalarin metsästykseen... Joka on sit kuitenkin snadi ens keväänä :(

Vtu mä vihaan muksun pukemisen kannalta tätä "välikautta". Kesämmällä plänäsin et esikoinen pärjää tuulipuvuilla ja windstopper-fliisillä pakkasiin, mut kai tässä pitää ny lähtee vk-haalarin metsästykseen... Joka on sit kuitenkin snadi ens keväänä :(
Joo, tää keli on vaikea - just mietin, riittääkö välikausihaalari, kun toi keli on niin raaka ja tuuli välillä jäätävä... Onneks pitää ainakin tuulen ja veden. Tää keli on vaikee kans hanskoille. Onneks meidän esikoiselle sopi sama haalari ku keväällä

Jahas.. Ja sit oli taas ilmestyny haista paska ja poliisilla uhkailu lappu koiran haukkumisesta postilaatikkoon. Juu, ei nyt pysty sekunnissa aina siihen reagoimaan ja välillä on käyny kyllä vahinkojakin ja olen nukahtanu koiran ollessa pihalla. Kerran oon jopa nukkunu seisaallaan ulko-ovea vasten, mutta silti en heti heränny avaamaan ovea. Veikkaan et tää on taas sen ripuliyön jäljiltä kun piski ramppas ulkona koko ajan. No niin kauan kun lappuihin ei ilmesty lähettöjää niin asiasta ei pysty keskustelemaan joten myös niin kauan en niistä paskan vertaa välitä.
No onhan perseestä. Ei muuten mtn tsäänssii, et sun äijä hoitais ton koirahomman nyt pikkuvauva-ajan? Nukkuisivat vaikka eri huoneessa, ni äijä heräis.

Täällä pitkästä aikaa kahestaan pojan kanssa. Mies lähti kahden viikon isyysloman ja syysloman jälkeen töihin ja lapset syysloman jälkeen kouluun. Ilma ei houkuta vaunulenkille mutta ehkä sitä on vaan lähdettävä. Aika kova tuuli. Meillä on pojalla ollut jo jonkin aikaa käytössä välikausihaalari. Alle olen laittanut sen äitiyspakkauksen ohuen villapuvun. Eikä yhtään ole ollut pojalla hiki. On nukkunut hyvin ulkona. Sisällä jos menee tietty nopeasti tulee kuuma.

Mä hommaan sellaisen kaukalopussin. Tänään. Ostan eisbärchen pussin. Kaveri vkl kehui sitä, niiden tytöllä oli se. Ei tarvi pukea vauvalle ulkovaatteita ollenkaan, kun sen laittaa pussiin. Ja valjaat menee kiinni paremmin. Mekin ollaan usein kaupassa tai syömässä, ni voi vaan avaa vetskarin, ettei vaville tuu kuuma. Onks kellään sellaista?

Entä untuvapussia tms. vaunuihin? Onko kokemuksia?

Meillä yöt pätkittäisiä ja herää itkeskelee. Jotku hulinat menossa. Otan nukkuu vatsalleen masuni päälle niin rauhottuu. Voi olla taas jostain mun syömisistäkin kun tuntuu että refluksi oireilee syöntien jälkeen.

Meillä alko lauantaina vauvauinti ja tyttö tykkäs. Hiukan jännitin jos paskoo veteen muttei onneks. Tylsää on aikainen herääminen mutta mukavaa kun on koko perheen yhteinen harrastus.

Meillä tyttö ei viihtynyt aiemmin leikkimatolla kun pelkäs niitä roikkuvia leluja. Eilen testasin uusiks ja viihty hyvin kun kurottelee ja potkii niitä. Nyt on oikea ikä.
Mitä siel vauvauinnissa teitte? Siis et millaista "treeniä"? Me ei mennä just ku ne on niin saatanan aikaisin. Mennään ihan ite, ehkä ens vkolla. Mä ostin uimapuvun kirppikseltä 1,5€.

Et oo velliä koittanu antaa tytölle? Maitoallergiaa ei testattu? Onko gagga minkä väristä? Meillä muuttu kakka keltaiseksi, normiksi viime vkolla. Ei haise ja piereskely on loppunu. Mä aloitin antaa valion riisivelliä korvikkeen seassa vko sitten. 25-30% annoksesta on velliä. Ja nyt on kolme pvää saanu tuutia nanin sijaan. Annan sitä viel pari pv, sit vaihdan takas naniin. Testaan sitä paskaa ja toisekseen, meillä on nania kaappi täynnä...

Ainoo mitä meillä nyt itketään on varmaan toi hammas ja väsymys. Huomaan et neljän aikaan iltapvällä on sen toisten päikkäreiden vuoro. Ongelma on ettei olla aina kotona. Sit nukkuu pätkiä kaukalossa ja tunnin päästä on taas kiukkuinen.

Aamupväpäikkärit se nukkuu 2-3 h. Ei putkeen, kitisee vähän noin 45min välein, mut hyssyttelen sen takas uneen. Pitäis klo neljän päikkärit tehdä samoin, vaunuissa pihalla. Aamupväpäikkärit on niin rutiini jo, et osaa nukahtaa vaunuihin.

Mä hommaan sellaisen kaukalopussin. Tänään. Ostan eisbärchen pussin. Kaveri vkl kehui sitä, niiden tytöllä oli se. Ei tarvi pukea vauvalle ulkovaatteita ollenkaan, kun sen laittaa pussiin. Ja valjaat menee kiinni paremmin. Mekin ollaan usein kaupassa tai syömässä, ni voi vaan avaa vetskarin, ettei vaville tuu kuuma. Onks kellään sellaista?

Entä untuvapussia tms. vaunuihin? Onko kokemuksia?
Meillä on sellainen, oisko ollut joku villatäytteinen tai jotain, kun ei ollut musta untuva mutta myyjä sanoi, että käytännössä yhtä lämmin. Onhan se hyvä ja eikö niissä melkein vakiona oo ne 5-pistevaljaiden paikat. Talvella esikoisella oli erilaisia konsteja, kun vaunukoppa jäi pieneksi (niinku tulee varmaan käymään tän toisenkin kohdalla). Välillä oli sellainen talja alla ja sit tav. makuupussi ja villapeittoa ja semmosta suojaa, mikä tulee jalkopään päälle ja sit just toi paksumpi pussi. Kyllä lämpimänä sit pysyi.

Mitä siel vauvauinnissa teitte? Siis et millaista "treeniä"? Me ei mennä just ku ne on niin saatanan aikaisin. Mennään ihan ite, ehkä ens vkolla. Mä ostin uimapuvun kirppikseltä 1,5€.

Et oo velliä koittanu antaa tytölle? Maitoallergiaa ei testattu? Onko gagga minkä väristä? Meillä muuttu kakka keltaiseksi, normiksi viime vkolla. Ei haise ja piereskely on loppunu. Mä aloitin antaa valion riisivelliä korvikkeen seassa vko sitten. 25-30% annoksesta on velliä. Ja nyt on kolme pvää saanu tuutia nanin sijaan. Annan sitä viel pari pv, sit vaihdan takas naniin. Testaan sitä paskaa ja toisekseen, meillä on nania kaappi täynnä...

Ainoo mitä meillä nyt itketään on varmaan toi hammas ja väsymys. Huomaan et neljän aikaan iltapvällä on sen toisten päikkäreiden vuoro. Ongelma on ettei olla aina kotona. Sit nukkuu pätkiä kaukalossa ja tunnin päästä on taas kiukkuinen.

Aamupväpäikkärit se nukkuu 2-3 h. Ei putkeen, kitisee vähän noin 45min välein, mut hyssyttelen sen takas uneen. Pitäis klo neljän päikkärit tehdä samoin, vaunuissa pihalla. Aamupväpäikkärit on niin rutiini jo, et osaa nukahtaa vaunuihin.
Sorry välihuomio... Muistathan sitte, että perusaltaan vesi voi vielä olla vähän liian kylmää ihan pienelle, että pitäis olla sellainen terapia-allas, jossa vauvauinnitkin ovat :) Mä kans haaveilen, että saatais nyt aikaiseksi aloittaa joku sisarusuinti, että päästäis koko porukka uimaan. Esikoisen kanssa käytiin vauvauinnissa ja kivaa oli!

Miten paljon noin 5kk ikäinen syö?:rolleyes:

Täällä on nälkä, vaikka syödään seuraavasti:

Eli noin 2tunnin välein... Aamulla monivilja puuroa, päivällä bonaa 2xpv (eri makuja, yleensä bataatti ja kasvikset) noin 2tl kerralla ja maitoa 120ml päälle. Välissä syödään joko riisi, peruna -porkkana tai kauravelliä maitoon sekoitettuna ( suhde 50-50) 100ml, noin 2×pv. Yöllä syödään yleensä enää kerran ja 140ml maitoon sekoitettua velliä.

Mitä kuullostaa?:rolleyes: Onko liian vähän? Jotain voisi lisätä, mutta mitä?:rolleyes:
Lihaa ei voi vielä antaa ja poika on näillä eväillä selvästi nälkäinen...

Last edited by a moderator:
Meillä on sellainen, oisko ollut joku villatäytteinen tai jotain, kun ei ollut musta untuva mutta myyjä sanoi, että käytännössä yhtä lämmin. Onhan se hyvä ja eikö niissä melkein vakiona oo ne 5-pistevaljaiden paikat. Talvella esikoisella oli erilaisia konsteja, kun vaunukoppa jäi pieneksi (niinku tulee varmaan käymään tän toisenkin kohdalla). Välillä oli sellainen talja alla ja sit tav. makuupussi ja villapeittoa ja semmosta suojaa, mikä tulee jalkopään päälle ja sit just toi paksumpi pussi. Kyllä lämpimänä sit pysyi.

Meillä on lampaannahka talja alla ja huopa päällä, mutta vaunukoppa jäi pieneksi joku aika sitten, joten siihen ei enää mahdu...

Sirpa, mulla on fleece-pussi kaukaloon mutta asensin sen paikoilleen vasta eilen niin käyttökokemusta ei vielä ole... Mutta oon nähnyt etenkin perhekahvilassa monien käyttävän ja näyttää kyllä niin näppärältä kun ei tarviinpukea ulkovaatteita vauvalle, pipo ja ehkä huivi riittää. Ja se, että turvavyöt saa paremmin kiinni on ehdoton plussa! Mä olen ollut vähän huolissani kiinnityksestä kun olemme käyttäneet sellaista kevytvanu nallepussia vauvalla ja kädet on niin hankala saada kunnolla hihoihin ja sit vöihin.

Miten paljon noin 5kk ikäinen syö?:rolleyes:

Täällä on nälkä, vaikka syödään seuraavasti:

Eli noin 2tunnin välein... Aamulla monivilja puuroa, päivällä bonaa 2xpv (eri makuja, yleensä bataatti ja kasvikset) noin 2tl kerralla ja maitoa 120ml päälle. Välissä syödään joko riisi, peruna -porkkana tai kauravelliä maitoon sekoitettuna ( suhde 50-50) 100ml, noin 2×pv. Yöllä syödään yleensä enää kerran ja 140ml maitoon sekoitettua velliä.

Mitä kuullostaa?:rolleyes: Onko liian vähän? Jotain voisi lisätä, mutta mitä?:rolleyes:
Lihaa ei voi vielä antaa ja poika on näillä eväillä selvästi nälkäinen...

Voisithan halutessasi antaa päärynä yms hedelmäsosetta jos vaikka pysyisi nälkä paremmin loitolla tai lisää maitoa?
Meillä tyttö syö soseita enemmän kuin 2tl,ehkä 10tl kerralla:)
Mutta yksilöitähän nää on,kokeilemalla saat selville kuinka paljon tarvitaan mutta kyllä määrä kasvaa pojan kasvaessa myös.

Takaisin