Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei, voisko joku neuvoa mua, että miten täällä lähetetään yksityisviesti? Älkää
liiaksi vaivautuko, yritän selvittää.. ;D

- Muoks; Ei tarvi enää.. sain jo selville :)

Last edited by a moderator:
:greet025 Poika söi ensimmäistä kertaa velliä, jossa on kaikkia viljoja: ohra, ruis, kaura vehnä... Oli sen verran tuhtia, että nukahti hetken päästä keskelle lelumattoa:drunken_smilie

Muutoinkin täällä ollaan maisteltu jo ihan kaikkea, mitä saa antaa ja pojan suosikit on yllätys bataatti, sekä kasvikset:cool01 Myös muut vellit hyviä, kuten riisi ja peruna-porkkana.

Makeat kuten päärynä, mango ja marjat menee myös, mutta ei ole suosikkeja. (Onko perinyt äitinsä, en pidä makeasta ollenkaan...isä onkin sokerirotta:cat:)

Mistään näistä ei olla saatu vaivoja tai vatsaa kipeäksi (kop kop):p

Meille onkin sit vissiin tulossa vesirokko. Et kuka haluu nyt, ni käsi ylös! Käytiin kylässä viime la, ja kaveri ilmoitti toissa pvä, et sen pojalle oli la-su yönä tullu ekat vesikellot. Nla tädin mukaan tod.näk. on tarttunu, tarttuu kuulemma helposti ilmasta. Nyt odotellaan kuumetta. Se täti sanoi, et jos tulee yskää tai hengitysvaikeuksia, ni heti lääkäriin. En tienny et tollasiakin oireita liittyy vesirokkoon. Yskää vauvalla on ollu, mut niin sillä välillä on, jos on vatta täynnä maitoa.

Meillä on ollu ihan helvetin levottomat yöt. On hereillä 2-3 h välein taas. Ja kätisee taas sängyssä. Vittu, se on se jekovit. Koittaisko viel tänää 3tippaa vai lopettaisko suosiolla? Ehkä lopetan, ni saan nukuttuu ees pari yötä. Perjantaina tulee yövieraita, ni jaksaa seurustella.

Sirpa :) Säästyittekö vesirokolta?:rolleyes:

Oletan, että jos olet itse sen sairastanut, niin ei tartu vauvaan ( näin siis oletan)...

Meillä on myös tyttö saanut kaikenlaista maistella. Banaani ja porkkana saa tällä hetkellä suurimmat maiskutukset mutta näyttää tuo huolivan kaiken mitä keksin antaa.
Pullotreenit senkun jatkuu,näinköhän typy ottaa hörppyä tissistä vielä yliopistossa.. ihan ei onnistu tuo pullottelu.:laughing002

Meillä on myös tyttö saanut kaikenlaista maistella. Banaani ja porkkana saa tällä hetkellä suurimmat maiskutukset mutta näyttää tuo huolivan kaiken mitä keksin antaa.
Pullotreenit senkun jatkuu,näinköhän typy ottaa hörppyä tissistä vielä yliopistossa.. ihan ei onnistu tuo pullottelu.:laughing002

Tähtipölyä :) Sulla on jo suunnitelmat typyn uraa ajatellen...Yliopisto ja sieltä sitten eteenpäin.... hehh :)

Mekin höpötetään näitä samoja, että pojasta tulee sitä...ja sitä...Insinööri, Professori, Ministeri, Kiinteistökuningas...No nyt menee jo liian lujaa:singing::joyful:

Kummasti sitä vaan maalailee asioita:p

Ei meilläkään onnistu vaikka pullottelua harjotellaan joka pv. Pikkulusikalla ryystää mieleĺlään. Tarvii koittaa ruiskulla kans kun olis viikon päästä se Samulin keikka ja ehtona että äitini hoitaa jos tyttö syö pullosta. Kysyn varovasti että kelpaako ruiskusta syöminen.

Mä siirsin vauva sängyn nyt sen omaan huoneeseen. Sänky ei viel vaihtunu, et pinnis odottaa siinä vieressä. Meillä on ylihuomen se rokotuspvä, et saa nähdä onks tää ny virhe se siirtää omaan huoneeseen. Mut kokeilen ainakin. Vauva on heränny taas vaan 2 krt yössä: klo 2-3 ja sit 6-7. Tää menee näin, jos ekalla heräämisellä annetaan pullosta 100ml, ni jaksaa nukkua sit 4-5h. Jos ensin annetaan tissiä, ni nukkuu vaan 2-3h.

Ostin minisunin oliiviöljy-d-tippoja. Neuvolasta vinkkas, et on sellaista uutta. Nyt on hiljaa aloiteltu 1 ja 2tippaa kolme pvää, ei vielä reaktioita.

Meillä oli vkl yövieraita, ni se sänkyyn nukuttaminen lähti alusta....Vauva ei alannu nukkuun ku talossa oli hälinää. Se piti sit nukuttaa syliin. Sen jälkeen ollaankin taas silitelty useita 10minuutteja... Äääh. Nyt meille ei tuu yövieraita ennenku tää rumba on ohi!

Ei meilläkään onnistu vaikka pullottelua harjotellaan joka pv. Pikkulusikalla ryystää mieleĺlään. Tarvii koittaa ruiskulla kans kun olis viikon päästä se Samulin keikka ja ehtona että äitini hoitaa jos tyttö syö pullosta. Kysyn varovasti että kelpaako ruiskusta syöminen.

Onneksi täällä tosiaan se ruisku kelpaa mutta sata vuottahan siinä syömisessä menee sen kanssa. Jospa sais jostain navetasta lainattu jotain vasikoiden lääkeruiskua,niin olis vähän enemmän kerralla tarjoiltava.:laughing002

Mä siirsin vauva sängyn nyt sen omaan huoneeseen. Sänky ei viel vaihtunu, et pinnis odottaa siinä vieressä. Meillä on ylihuomen se rokotuspvä, et saa nähdä onks tää ny virhe se siirtää omaan huoneeseen. Mut kokeilen ainakin. Vauva on heränny taas vaan 2 krt yössä: klo 2-3 ja sit 6-7. Tää menee näin, jos ekalla heräämisellä annetaan pullosta 100ml, ni jaksaa nukkua sit 4-5h. Jos ensin annetaan tissiä, ni nukkuu vaan 2-3h.

Ostin minisunin oliiviöljy-d-tippoja. Neuvolasta vinkkas, et on sellaista uutta. Nyt on hiljaa aloiteltu 1 ja 2tippaa kolme pvää, ei vielä reaktioita.

Meillä oli vkl yövieraita, ni se sänkyyn nukuttaminen lähti alusta....Vauva ei alannu nukkuun ku talossa oli hälinää. Se piti sit nukuttaa syliin. Sen jälkeen ollaankin taas silitelty useita 10minuutteja... Äääh. Nyt meille ei tuu yövieraita ennenku tää rumba on ohi!

Sirpa, meillä rokotuspäivä huomenna. Rota on se mitä mä pelkään, koska siitä on aina tullut kipeksi ja siis viiveellä, ei heti. Vatsaan sattunut jotain kaksiviikkoa. Muista rokotteista kuume iskee samantien ja sitten homma on ohi.

Meillä oli tänään 4 kk lääkäri. Vähän myöhään meni, kun vauva täyttää tällä viikolla 5 kk, mutta vapaita aikoja ei vaan ollut.

Lääkärissä ei ihmeempää. Lähinnä katsoi perusrefleksit ja kuunteli sydämen. Vauva sai kehuja intensiivisestä katsekontaktista :) Ensi viikolla onkin jo 5 kk terveydenhoitajan tapaaminen, silloin saa sitten taas mitat päivitettyä. Lisäksi tulee kai vähään aikaan viimeiset rokotteet.

Mä olen tarjoillut vauvalle myös monipuolisesti vihannes- ja hedelmäsoseita, tosin aika pieniä määriä. Hyvin maistuu, lemppari meilläkin porkkana. Velliäkin olen tarjonnut, mutta siitä vauva ei oikein välitä. Koitan lähiaikoina varmaan jotain puuroa hedelmäsoseen kera. Nyt olen tarjonnut sosetta 2 kertaa päivässä, mutta ajattelin alkaa myös lisätä kertoja.

Meillä oli tänään 4 kk lääkäri. Vähän myöhään meni, kun vauva täyttää tällä viikolla 5 kk, mutta vapaita aikoja ei vaan ollut.

Lääkärissä ei ihmeempää. Lähinnä katsoi perusrefleksit ja kuunteli sydämen. Vauva sai kehuja intensiivisestä katsekontaktista :) Ensi viikolla onkin jo 5 kk terveydenhoitajan tapaaminen, silloin saa sitten taas mitat päivitettyä. Lisäksi tulee kai vähään aikaan viimeiset rokotteet.

Mä olen tarjoillut vauvalle myös monipuolisesti vihannes- ja hedelmäsoseita, tosin aika pieniä määriä. Hyvin maistuu, lemppari meilläkin porkkana. Velliäkin olen tarjonnut, mutta siitä vauva ei oikein välitä. Koitan lähiaikoina varmaan jotain puuroa hedelmäsoseen kera. Nyt olen tarjonnut sosetta 2 kertaa päivässä, mutta ajattelin alkaa myös lisätä kertoja.

Murrimur :) Eikös meidän vauvat oo hyvin saman ikäiset, melkein päivälleen:p

Last edited by a moderator:
Murrimur :) Meidän vauvat on hyvin saman ikäiset, melkein päivälleen:p

No niinpäs onkin! Lasketut ajat meillä oli näköjään 3 viikon päässä toisistaan (2.5. ja 24.5.), mutta kun sä synnytit vähän aiemmin ja mä vasta rv 41+5, niin todelliset synttärit sitten tosiaan peräkkäisinä päivinä :)

Toukokuu oli kyllä tän ketjun ruuhka-aikaa, ihan vähän väliä joku synnytti :)

Me saatiin neuvolasta noita minisun d-tippoja ja niitä käytetty koko ajan. Ollaan oltu tyytyväisiä ja mun mielestä niillä ei oo ollut vaikutusta masuvaivoihin.. :)

Täällä Gefilus D-tipat alusta saakka, ne saatiin Neuvolasta. En tiedä vaikuttaako miten, mutta haittaakaan ei ole ollut, kun me ei olla kärsitty vatsavaivoista ollenkaan:p

Poikkeuksena Rotasta tulleet vaivat:sad001, eli vatsakipu.

MS74 :) Minkälainen tuttipullo sulla on?:rolleyes: Meillä poika edelleen hyväksyy vain vastasyntyneen tuttipullon, ei vielä muita tuttipulloja, sillä niistä maito/velli tulee liian nopeesti suuhun.

Meilläkin muuten tuttipullolla on väliä! Ne nubyt, niistä juo huonommin, kun taas mam on eri hyvä. Siinä tuttiosa on eniten rinnan muotoinen. Nuby on rinnan muotoinen, jos verrataan ku lähetään synnäriltä, ei nyt enää... :)

Nyt tuli muuten mieleen, et pitäiskö ne rokotukset siirtää viel ens vkolle. Jos meille saatana iskee vesirokkokin ja sit rokotusten kuumeet ja vatsakivut... oisko vähä liikaa noin pienelle? Vkl jälkeen näkee onks se vesirokko tullu.

Nyt tuli muuten mieleen, et pitäiskö ne rokotukset siirtää viel ens vkolle. Jos meille saatana iskee vesirokkokin ja sit rokotusten kuumeet ja vatsakivut... oisko vähä liikaa noin pienelle? Vkl jälkeen näkee onks se vesirokko tullu.

Sirpa :) Jos tarkoitat Rotaa, niin meillä vatsakipu tullut tosiaan vasta viikon ( tai vähän toista) rokotuksen jälkeen ja kivut kestäneet noin kaksiviikkoa. Ei tule heti.

Huomenna saadaan 3:mas Rota:yuck::hungover:...panadol varattuna lääkekaapiin.

Takaisin