Synnyttäneet --40+++

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja maria75
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me kävimme tänään hurmaamassa neuvolatädin ja terkkaharjottelijan 4kk neuvolassa. Tai siis en minä mitään hurmannut vaan poika hymyili ja vekkuili ja sulatti naisten sydämet. Pituutta oli kertynyt 66 cm ja painoa 8340g.
Tähti-73, ajattelin passata vielä hetken aikaa noita kiinteitä, kun poika kasvaa niin hyvin rintamaidolla eikä syä edes tiheesti. Samaa mieltä neuvolassa oltiin, et voi maistella jos haluaa, mut ei tarvi, kun kasvu hyvä.

Me kävimme tänään hurmaamassa neuvolatädin ja terkkaharjottelijan 4kk neuvolassa. Tai siis en minä mitään hurmannut vaan poika hymyili ja vekkuili ja sulatti naisten sydämet. Pituutta oli kertynyt 66 cm ja painoa 8340g.
Tähti-73, ajattelin passata vielä hetken aikaa noita kiinteitä, kun poika kasvaa niin hyvin rintamaidolla eikä syä edes tiheesti. Samaa mieltä neuvolassa oltiin, et voi maistella jos haluaa, mut ei tarvi, kun kasvu hyvä.

Catlin :) OK. Poika otti pari lusikkaa ja maisteli niitä, kaikki muu ruoka on yhä maitoa :)

Mä oon kans kuullut tai meilke sanottiin että kiinteitä 4kk kun esikoinen oli korvike vauva.

Meillä on paska jumittanu. Sunnuntaina illalla gaggas yhet isot, samoin eilen. Tänään jäi tulematta. Eli se nan pro tekee ummetusta. Sitä annettu torstaista. Aiemminhan vauva on kakannu useesti päivässä. Nan ha.n avulla tuli gagga, mut ei tänään. Cuplat jätin eilen veke, ni hirvee piereskely tänään. Ja viddu mikä haju! Tänä iltana sit annoin sitä toista disflatyliä vai dislafyliä, en koskaan muista sen nimee... Ostin myös gefilus basic -maitohb kapseleita, sisältävät sitä bakteeria, jota MS74:n lekuri suositteli. En alottanunvielä. Mut siis korvike menee vaihtoon taas. Tänää nukuteltiin kolme tuntia, ihme on, jos nukkuu yönsä rauhallisesti...

Entä jos ei ole korvike vauva, silti 4kk -> ?
Suositus on 4-6 kuukauden iässä. Esikoinen taisi olla n 5 kk, kun aloitettiin. Silloin lääkäri puhui niistä herkkyyskausista ja suositteli, että vähän ennen 6 kk ikää kannattais joka tapauksessa niiden puolesta aloittaa. Mutta se oli siis yhden lääkärin mielipide. Sillon meni oikein hyvin sillä rytmillä ja samaa oon suunnitellu nyt - se on ainakin ajatus tällä hetkellä :)

MS74 :) Kerro vielä lisää, tarkemmin:smug:
Vauvakinossa vaunut jätetää käytävälle. Salissa oli vaipat, hoitopöytä ja mikro käytettävissä. Valot päällä ja leffan ääni hiljasemmalla...mun mielestä kyllä aika kovalla. Väkeä oli paljon, osa kilju ja osa nukku ja osa kummasteli ja osa leikki lattialla. Meidän tyttö söi ja torkku tissillä tunnin ja lopun aikaa katteli ja kummasteli missä ollaan. Viihty kuitenkin. Leffaa pysty hyvin seuraa vaikka vauvojen äänet kuulu ja äitejä kuljeskeli.

Meillä on paska jumittanu. Sunnuntaina illalla gaggas yhet isot, samoin eilen. Tänään jäi tulematta. Eli se nan pro tekee ummetusta. Sitä annettu torstaista. Aiemminhan vauva on kakannu useesti päivässä. Nan ha.n avulla tuli gagga, mut ei tänään. Cuplat jätin eilen veke, ni hirvee piereskely tänään. Ja viddu mikä haju! Tänä iltana sit annoin sitä toista disflatyliä vai dislafyliä, en koskaan muista sen nimee... Ostin myös gefilus basic -maitohb kapseleita, sisältävät sitä bakteeria, jota MS74:n lekuri suositteli. En alottanunvielä. Mut siis korvike menee vaihtoon taas. Tänää nukuteltiin kolme tuntia, ihme on, jos nukkuu yönsä rauhallisesti...

Ei välttämättä oo korvikkeessa vika. Meillä tyttö lakkas lakkaamatta samoihin aikoihin ja pierut haisee hirveelle (ei anneta enää ees disflatylia). Nyt viime viikolla alkoi taas kakka tulee joka päivä. Tässä välillä oli kuukausi, että kakkas vaan joka 3-4 pv. Ja ollaan siis vaan rintamaidolla syöty.

Sirpa, piti vielä lisätä, että tokihan mä arvailen täällä enkä oo teijän poikaa nähny. Uskon siihen, että äiti tietää parhaiten mikä on normaalia ja mikä vaikuttaa. Ite mietin kans, rt pitääkö alkaa sitä imetysdieettiä kokeilee, kun itkeskelee syötyään enemmän vai onko vaan joku kehitysvaihe menossa. Kuulemma tulee suvantovaiheita, kun kehittyy muuten. Kääntymiset, liikkeellelähtö jne.

MS74, miten dieetti sujuu? Onko muutoksia?

Sirpa, piti vielä lisätä, että tokihan mä arvailen täällä enkä oo teijän poikaa nähny. Uskon siihen, että äiti tietää parhaiten mikä on normaalia ja mikä vaikuttaa. Ite mietin kans, rt pitääkö alkaa sitä imetysdieettiä kokeilee, kun itkeskelee syötyään enemmän vai onko vaan joku kehitysvaihe menossa. Kuulemma tulee suvantovaiheita, kun kehittyy muuten. Kääntymiset, liikkeellelähtö jne.

MS74, miten dieetti sujuu? Onko muutoksia?
Miten vanha teidän on nyt? Niitä hulinakausia ainakin on 3kk ja musta tuntuu että tällä 2kk typyllä on jo hulinat alkanu. Kauheita tissiraivareita.

Imetysdietti on vauvaa auttanut 2vk ajalla jo. Vaikeinta on löytää ne yksittäiset mille vielä reagoi. Tilasin kirjan Meidän perheen parhaaksi ja tää on kyllä aiheesta hyvä. Täällä on kaavio ristiallergioista eli jos joutuu välttää maitoa niin myös nauta pois jne. Vauva voi reagoida syömisiin tunneissa tai päivissä ja se on haasteellista. Mä jätin kahvinkin koska kofeiini kestää kauan poistua vauvan elimistöstä. Nyt juon 1-2 kuppia kofeiinitonta luomupikakahvia. Gefilusta en alottanu tippoina vaan annan iltasin kapselin sisällön äidinmaitoon sekotettuna ettei tuu tippojen öljyjä.

Suurin kiitos on siinä että tyttö voi paremmin. Tyytyväisempi ja rauhallisempi, masu ei möyri eikä vaivaa kokoajan, pierut vähentyny ja hiljentyny. PAITSI heti kun syön jotain mistä tää reagoi ni viimeistään seuraavana päivänä puklailee enempi, masu vaivaa, rekkamiehen pierut palaa ja itkeskelee ja yöt levottomampia. Vaippaihottuma myös selkeesti yhteyksis reagointiin.

No meijän typy on nyt 3 kk ja jotain hulinaa on. Tuskin kuitenkaa nii pahaa ku 4kk on tulossa. Oli tasaista jo pitkään, tasainen rytmi jne mut nyt suvanto. Pieni onneksi.

Noin 6-8vk on itkuraivarikausi kuulemma vauvoilla, joten sitäkin voi olla teillä, mut ihan just helpottaa kuukaudeks :D vielä ei kauheen kova 3kk tiheä imu oo meille tullu.

Sitä kirjaa mäkin oon kattonu. Täytynee investoida. Kiitos vinkistä!

Meillä on jo muuten yks ymmärrettävä sana käytössä. Ugi. Se tarkottaa, että mahassa ilmaa, nosta pystyyn ni röyhtäsen tai pierasen sen pois. xD

No meijän typy on nyt 3 kk ja jotain hulinaa on. Tuskin kuitenkaa nii pahaa ku 4kk on tulossa. Oli tasaista jo pitkään, tasainen rytmi jne mut nyt suvanto. Pieni onneksi.

Noin 6-8vk on itkuraivarikausi kuulemma vauvoilla, joten sitäkin voi olla teillä, mut ihan just helpottaa kuukaudeks :D vielä ei kauheen kova 3kk tiheä imu oo meille tullu.

Onks 4 kk siis joku erikoishulinakausi?! :):) koska mä oon just miettinyt, ku on aika levotonta ja ärhäkkää välillä, esim illalla voi tulla niinku ihan puun takaa hirvee itkuraivari ja päivänukkuminen ei oo ainakaan parantunut... 3 pvän päästä 4kk täynnä.

Adlibris taitaa myydä halvimmalla

Ei välttämättä oo korvikkeessa vika. Meillä tyttö lakkas lakkaamatta samoihin aikoihin ja pierut haisee hirveelle (ei anneta enää ees disflatylia). Nyt viime viikolla alkoi taas kakka tulee joka päivä. Tässä välillä oli kuukausi, että kakkas vaan joka 3-4 pv. Ja ollaan siis vaan rintamaidolla syöty.
Mä annoin eilen illalla ja tänä aamuna disflatylia, piereskelyt vähentyny. Aamulla tuli selkäkurat. Hirvee döfis. Aamulla annoin myös gefilus basic-kapselin. Sisällön siis. Sekoitin pullomaidon sekaan.

Ok, eli gaggantulo voi tälleen vaihdella. Ei se hirveen levoton ollu yöllä, mut vähempi nukkui kyllä. Äijä just osti eilen patterin sitä prota, et ehkä annetaan se loppuun nyt sitte. Ha:ta annan kans, jos helpottais kakan tuloa. Eilen illalla tuli eka tissi JA pullo raivari. Minuuttiin ei kelvannu kumpikaan. Mun tissit on kyl niin pehmeet, et se vetää välillä koko nännin kurkkuun ja meinaa yrjötä :joyful:.

Onko täällä kellekkään tullut kurkku lujaa kipeeksi? Siis todella kipeeksi, särkylääke ei auta?:rolleyes:

Kävin yksityisellä, ja on joku virus, siis todella kova kurkkukipu, ei kuumetta. Jostain on tarttunut:sad001 Epäilivät angiinaa, mutta on vaan virus, lepoa, kuumaa juomaa ja vahvaa buranaa.

Onks 4 kk siis joku erikoishulinakausi?! :):) koska mä oon just miettinyt, ku on aika levotonta ja ärhäkkää välillä, esim illalla voi tulla niinku ihan puun takaa hirvee itkuraivari ja päivänukkuminen ei oo ainakaan parantunut... 3 pvän päästä 4kk täynnä.
Imetys.fi sivustolla on noista hulinoista...

Takaisin