Terveisiä sairaalasta. Ne suosittelee että oltaisiin täällä vielä huomiseen imetyksen takia. Mua kyllä vähän hermostuttaa niitten imetyskyyläys mutta yritän kestää koska aika ajoin tulee ihan hyödyllisiä niksejäkin ja on totta että meillä on haasteita. Ja tässä vaiheessa vielä vuorokauden täysihoito ja napin painalluksella saapuvat apujoukot tuntuu ihan hyvältä ajatukselta.
Mut joo se imetys. Joskus onnistuu ihan loistavasti mut toisella kerralla ei, riippuu vähän tähtien asennosta ja vauvan tuulesta. Mulla on hankalan isot ja laakeat rinnat jotka venyy ja vanuu ja vauvalla pieni mutrusuu ja taipumus imeä omaa alahuultaan. Ja tää sektiohaava ei todellakaan tee asioita helpommaksi. Onneksi multa heruu hyvin ja ollaan myös lypsetty käsin ja annettu lusikalla silloin kun vauva temppuilee. Yleensä se sit alkaa imeä paremmin kun pahin nälkä on ohi. Nää jankuttaa että pitää olla 8-12 imetyskertaa vuorokaudessa mut mites hitossa se onnistuu kun yhteen "imetyskertaan" menee se vähintään puoltoista tuntia?? Kai jopa vauvan pitää saada vähän enemmän nukkua? Nyt mulla alko nousta maito ja ollaan kohta varmaan ihan pulassa tän kanssa jos se vaan tilaa ja tilaa lisää.... vai tajuuko luonto lopettaa tiheän imun kauden sit kun maitoa on riittävästi?
Vauvalla tais siis alkaa eilen joku tiheän imun kausi koska se ei ilmeisesti enää puuhaa hereillä ollessaan muuta kuin imemistä ja nukahtaa ainoastaan rinnalle. Aiheuttaa ongelmia, koska imetys sujuu hyvin vain nojatuolissa ja vauva havahtuu jos sitä yrittää siirtää pois rinnalta. Mut yöllä kun oltiin jo epätoivon partaalla kun nukutus ei vaan onnistunut niin yökätilö kapaloi sen ja se simahti kirjaimellisesti kahden imaisun jälkeen rinnalle. Ja sen jälkeen sitä sai siirrettyä! Joten nyt taktiikka on sitten tuo. Vähän harmi vaan kun tykättiin nukkua vauva joko mun kainalossa tai miehen rinnan päällä ja ton kapalopötkäleen kanssa se ei onnistu. Mut täytyy sanoa että ollaan niiiiin paljon virkeämpiä nyt kun ollaan nukuttu pari pätkää vauva lastensängyssä. Pakko tehdä mitä voi että säilyy täysjärkisenä.
Vauva on ihan ylisöpö! Ja sellanen tarkkaavainen killittäjä. Mun äiti, joka oli pakko päästää pikaisesti katsomaan sitä eilen kun sitä anelua ei enää kestänyt, sanoi että söpömpi mä kuin kukaan mun siskoista vauvana. Ja sillä on hassun muotoinen keijukaiskorva, äidin mukaan mulla oli vauvana samanlainen. Nykyään mun korvat on ihan normaalit. Mut vauvalla on jalkaterät ja kädet liskonnahkaa. Se on niin yliaikainen että sille on ehtinyt kasvaa ylimääräinen ihokerros. Kai ne pian kuluu pois! Ja sen sääret on värjäytyneet ihan punaisiksi sektiossa käytetystä desinfiointiaineesta. Niinkuin munkin paikat, mutta mun on jo vähän kuluneet pois suihkuissa. Lastenlääkäri luuli sitä tarkastuksessa ihottumaksi ja ne alkoi hangata sitä pesulapulla pois. Onneks lähti sen verran väriä, että uskoi. Kun toi päällimmäinen ihokerros on niin kuiva vauvalla niin se on sillä vielä tiukemmassa kuin mulla, eikä pienen ihoa viitsi paljon hangata.
Täällä on muillakin tosi söpöjä vauvoja, johtuisko siitä kun meillä on ollut niin paljon sektioita? Ei joudu niin puristuksiin.
Milloin tää sektiohaava paranee sen verran että sängystä nouseminen ei oo ihan täyttä tuskaa? Saa olla kipuja mutta toi on ihan helvettiä. Enkä voi imettää kyljellään vaikka se olis varmaan hyvä asento, koska siinä oleminen sattuu. Kuulemma äidillä pitäis olla hyvä ja rento olo. Tosi helppoa tässä tilassa!
Justmom10, mä tulin raskaaksi heti kun poistin hormonikierukan. Yksiäkään kuukautisia ei kerennyt tulla. Tuli vähän shokkina kun olin ajatellut että voi joutua yrittämään kauankin.