Synnäri suunnitelmia :)

Joissai paikoissa se ainaki on kaks, parhaimman vastauksen saa ku kysyy paikasta mihi menee synnyttää :)
 
Eiköhän kaksi ole se "normaali" määrä, perinteisessä mallissa mies ja mahdollinen tukihenkilö. Ystävälläni oli miehensä lisäksi oma äitinsä.

Eikä nyt tulisi mieleen, että sinne paljoa enempää porukkaa haluaisikaan, ei se nyt niin kaunista katseltavaa ole...
 
Kaks yleensä, tosin oon kuullut myös että vain yksi (jonkun äiti oli sit väkisin änkeny ittensä sinne xD). Mulle kyllä tulee kaks, sanovat mitä tahansa siellä synnärillä sit. Mukaan tosiaan bestis ja doula. :)
 
Mulle olis tullu kaks mut nyt sit saliin meen yksin ja isäntä saa sit vauvelin kans viettää laatuaikaa kunnes jaksan herätä :)
 
Mitä ihmeen partyja te siellä meinaatte oikein järjestää :grin Mä en todellakaan haluaisi sinne mitään ylimääräisiä säätäjiä. Isäntä oli viimeksi ja se saa toki tälläkin kertaa tulla, mutta ei tulisi mieleenikään pyytää sinne mitään kavereita tai äitiä. Vaikka oltaisiin kuinka läheisiä, niin mä ainakin kaipaan jotain yksityisyyttä. Voihan ne tulla sitten osastolle moikkaamaan, kun itse synnytys on ohi.
 
Komppaan mörri-möykkyä, viimesenä äitini sinne haluisin! Enkä mää oo tähän asti tahtonu edes osastolle ketää.. :O
 
Mäkään en kyllä haluais mukaan miehen lisäksi ketään muuta. Jos hän ei jostakin syystä pääsisi paikalle, niin hoitaisin homman sitten yksin; en toki ihan yksin kotona vessassa tms., vaan kätilö ym. viran puolesta osallistujat ovat toki tervetulleita.

Viimeeksikin salissa oli myös muutama opiskelija ja esim. mulle yliaikaistarkastuksen tehnyt lääkäri, joka kysyi saako tulla, kun ei kuulemma ollut pitkään aikaan nähnyt synnytystä. Nämä ns. ylimääräiset seisoivat lähinnä oven suussa eikä heidän osallisuudestaan jäänyt juuri muuta muistikuvaa, kuin että tuo lääkäri hoki moneen oteeseen, että "onpas reipas synnyttäjä, kyllä on reipas synnyttäjä..." :grin
 
Jokaisella varmasti omat perustelunsa sille, kenet haluaa synnytykseen tueksi. Mulle lähtee mies, mutta jos jotain sattuisi ettei hän pääsisikään, niin kallistuisin äidin puoleen. Sinänsä hassua, kun en taas missään nimessä halua äitiä sinne minun ja miehen kanssa...
 
Samaa mieltä eriikan kans, jotku voi haluta sinne lisä tukea esim. miehen lisäks.. mulle olis tullu mies ja ystävä joka ollu iha äärerön tuki mulle aina..
 
Tiada, näin oon ymmärtänytkin ja mun mielestä se on todella ihanaa (oon ehkä hieman kateellinen), että on äidin ja vieläpä isäpuolen kanssa noin hyvät välit. Mulla on kans ollut isäpuoli elämässä, mutta välit oli niin jäätävät, että molemmat lähinnä toivoi ettei toista ois ollutkaan!
 
Sama täällä, viimeks oli pelkkä kätilö ja lääkäriopiskelija, miehen lähetin matkoihinsa jo moneen kertaan kun oli epiduraalin ja muun laittoa. Eipä se hyvin olis niitä eritteitä katsomassa pärjännykään, pelkää verta ja piikkejä ja mitä kaikkea, että eipä tuntunu olevan kovin pahoillaan. Tiellä olis vaan ollu, etenki jos olis alkanu pyörtyilemään tai jotain. Kävi se välillä siinä, mut kun sai alkaa ponnistaa ni käskin lähtee lätkimään, et anna mä ite hoidan. Ja niinhän siitä hyvä tulikin. Hyvä synnytyskokemus minusta kaikin puolin! Kätilö vai opiskelija kumpi sen nyt siitä oven takaa sitten pyysikään vauvaa pesemään yms kun sen aika oli.

Nykyinen mies olis innokkaana tulossa mukaan, en tiedä jaksanko sitäkään katsella siellä, saa nähdä mikä fiilis on sitten. Kai se olis reilua että innokas isä sais nähdä tapahtuman...saa kyllä pitää turpansa niin perkeleen kiinni etten potkaise pihalle, en jaksa yhtään mitään lässytyksiä tai kannustuksia, saati kädestäpitämisiä, paitsi ehkä niiltä ammattilaisilta jotka ohjaa sitä toimintaa ja neuvoo esim että nyt ponnista, vielä, vielä, hyvä. Sen verran jaksan just just kuunnella kenenkään lätinöitä siinä vaiheessa.
 
?..ja siis toi sama täällä viittasi ninnaan, eli en mäkään haluaisi sinne yhtään ketään ylimääräisiä, vaikka vanhempienkin kanssa on todella läheiset välit!
 
Komppaan kyllä Eriikaa tuossa, että jokaisella on omat yksilölliset syynsä ja kukin tekee, kuten parhaaksi näkee. Vaikka itse en halua ystäviä tai sukulaisia paikalle synnytykseen, ei mulla ole mitään sitä vastaan, että joku muu haluaa.

Viimeeksi en halunnut osastollekaan käymään kuin mahdollisimman vähän ihmisiä, kun tahdoin keskittyä tutustumaan vauvaan enkä selittää synnytyksen kulkua ja kertoilla miltä nyt tuntuu. Vierailijoina oli silloin mun isä, miehen vanhemmat ja isoäiti sekä mun eno perheineen.Siinä oli väkeä juuri sopivasti. Eipä me kyllä sairaalassa oltukaan kuin vajaat 2 päivää, joten ehti ne vieraat tulla sitten meille kotiin vauvaa katsomaan.

Nyt ajattelen ehkä niin, että tulkoon vaan kaikki lähimmät sinne synnärille käymään, niin saa sitten kotona olla ihan rauhassa alkuun, kun kaikki kiinnostuneimmat on jo tulokkaan ehtineet näkemään. Voi toki olla, että mieli vielä muuttuu, kun h-hetki lähestyy.
 
Mä oon ymmärtänyt että täällä meidän sairaalassa vauvaa saa tulla osastolle katsomaan vain isovanhemmat ja perhe tietysti. Ennen on ollut vielä tiukemmat säännöt, ja perhe vaan saanut tulla vaavia ihastelemaan.

Synnytykseen haluan vaan miehen mukaan, ja jos se ei pääsisi, niin sitten tulis kyllä tenkkapoo! :confused: Varmaan oma äiti olis sitten seuraava ehdokas, vaikkei se tuntuiskaan kauhean luonnolliselta itselleni... Mutta yksin en uskaltais sinne saliin mennä, joku tuki pitäis olla mukana.
 
Mulla oli kahdessa ekassa synnytyksessä mies mukana, kolmannen synnytin yksin ja se oli kaikista synnytyksistä jotenkin mukavin ja rauhallisin.
Nyt en ole ehtinyt suunnitella ketä haluan mukaan vai menenkö yksin.
 
Takaisin
Top