Syksyisen Sekavat Sepustukset 1.9-->

Kaveri suositteli supistuslaskuria kellotuksen avuksi [:)] Oikeella on se laskuri tuolla linkissä ja välilyöntinäppäimellä se aloittaa laskemisen, kun supistus alkaa ja sit välilyönnillä loppuu laskenta. Eli se nappaa siitä sen supistuksen keston ja kello käy koko ajan niin että seuraavasta se sit laskee supistusvälin.

http://www.varktimer.se/
 
Huomenta!

Pippula: Tack för länken!
Toivottavasti mahdollisimman moni pääsee laskurin kanssa värkkäämään jo tänään[:D].

Tiko: Mulla oli kans tollasta takapakkia toisen kanssa- tosin niin että 10 pvä synnytyksestä revin niitä haisevia kalvoja tms. rämmäleitä vessanpöntöllä ihan itse käsin[:'(][:'(].
Pidetään peukkuja, ettei tulehdu mikään!

Minzkuli: Meillä on saman meininki miehen kanssa- tai siis toivon, että tää on vika kahdenkeskeinen vkl[8|].
Kiitos topicin avaamisesta, mä ainakin odotan ihan innolla tarinaa, miten Tikolla, Candylla ja muilla homma luistaa[:D].

Milamariaa: Jokos olet ToDo- listaa alkanut suorittamaan?
Mäkin eilen järkkäsin vikat järjestelyt, että vaunuille saatiin paikka sisälle eteiseen, paikkaan jossa lämmöt päällä, kissat ei pääse ja siitä pääsee helposti rullailemaan ulos[:)][:)]. (mä laitoin nallen vaunuihin ja harjoittelin vähän[;)][;)]).

Mammaliina: Saitko nukutuksi?

Mamma: Mitenkäs siellä män yö?

PojanÄiti ja HaniMami: Miten meinaatte päivänne viettää?

Celina: Ja vointi oli?

Maya_L: Heiii- sielläkin on alkanut kroppa kertoilemaan, että se synnytys oikeesti lähenee[:D].
Mahtavaa!

Pikatsulla on kivan leppoinen asenne tulevaan- järkevää, koska nää vauvathan syntyy, kun ovat syntyäkseen.

Onko Kirsikan koivat ihQt; tuoksuvat ja pehmeet?

Nii- Purrista ei tarvinnukkaan kysellä,, kun hänhän oli menossa Käpylään (jo valmiiksi[;)][;)])..


GALLUP: Te, joilla supistelee säännöllisesti, mitenkä teidän miehet/tukihenkilöt reagoi supisteluihin- ovat ihan jännityksestä sekaisin vai mitä?
Mä en nimittäin viitti edes sanoa ukolle, kun tulee sellainen supistus, joka vähän tuntuu, kun se on jo juoksemassa auton rattiin kalsarit jalassa[8|][8|]. Sanon sitten, kun oikeesti on säännöllistä ja tooosi kipeetä.

OMAA: Nyt olen vähän niin sun näin fiilareilla ton synnytyksen alkamisen kanssa...mulle pukkas ihan helvetillisen keuhkoputkentulehduksen (ehkä..), mutta kuitenkin semmoinen olo, että hengityskin tuntuu henkitorvessa ja keuhkoissa ja mä teen kaikkeni, ettei alkais yskittämään; tuntuu, että keuhkot repee ja tulee palasina pois[&:][&:]. Kiva.
Tänään siis vuorossa pelkää lepoa ja kuumaa juomaa- EI yhtään kävelyä tms, vaikka kuinka levoton olo olisi[>:][>:] Tyhmä minä eilen!

Taidanpa lähteä teen keittoon ja pakko saada aamiaista.

Palataanhan taas mammat!
 
lauantaita!!!

Kaika: juu ny on kuule pehmeet varpaat, ompulle tuoksuu tai siis tuoksu ainakin pienen hetken liotuksen jälkeen. [:D]

Pikatsu: kuin myös minä odottelen synnytyskertomuksia luettavaksi.

Minzkulille nautinnollista viikonloppua isännyksen kanssa. [;)]

Tiko: Kiva kuulla että kaikki on mennyt ihan hyvin. Toivottavasti ei sinne kaavintaan asti tarvitsisi mennä.

Isännys ja supistelut: kerron mieluimmin vasta sitten kun on tosi kyseessä, muuten varmaan odoteltais synnärin pihas jo valmiiksi. [:D]

Flunssa: mä jo oon ollu ihan normissa kunnossa paripäivää ja nyt kun aamulla heräsin niin totta mulla on taas kurkku ja korvat kipiät...siis mä en jaksa, tulis nyt kunnolla kipiäks eikä tällasta kitumista. No lämmintä mehua ja lepoa tää päivä, tai yritän ainakin lepäillä mutta on jotenkin levoton olo!?!

Mitens pojanÄiti, joko lähtö on tullut? Entäs kuinka muut?
 
Täällä avasin silmät kuudelta, söin mysliä ja vielä lisänä 3 pannarin palaa [:D] Uudestaan tuli uni ja sitten heti puuhailemaan.. Tuuletuksessa paljon tavaraa pihalla, sitten kaappien tsekkausta ja järjestelyä, varastoon viemistä, paljon pyykkäystä ja ihan normisiivousta siihen päälle! Ei tule tylsää! ;D
Vauvan pedin laitan vasta viikko ennen laskettua ja silloin luultavasti pakkaan loput kassista :) Mulla rattaat olleet tosi kauan eteisessä, kun jouduin ostamaan vissiin jo 3:nnella kuulla ne [:D] Outoa että kohta niitä pääsee oikeasti käyttämään tuon pitkän "koristeena" toimimisen jälkeen [:)]

Minzkuli: Sanot nyt sinne mahaan, että ei ala enää yhtään kääntyilemään siellä [:D] Tai sitten käynnistävät synnytyksen sopivasti silloin, oli sitten miten päin oli [:)]

Voi harmi Kaika! Toivottavasti alkaa paranemaan nopeasti! Keuhkoputken tulehdukset eivät ole kivoja, saati sitten raskaana kun muutenkin nenän limakalvot turvonneena (ainakin mulla) ja hengitys raskasta [&:] Eli pikaista paranemista sinne! Nyt sitten rentoudut, paranet salamana ja sitten hupskeikkaa, sulla tulee lähtö sinne synnärille :)

Supparit: Täällä ehkä yksi kipeä tuntemus päivässä, eli ei paljon lupaile se! Niin varmasti menee yli lasketun! [:D] Yritän nyt olla ajattelematta laskettua aikaa ja tuleeko ajallaan vai ei, ettei tapahdu mitään valtavaa turhautumista sitten.
 
Lauantaihuomenta [:)]

Mä tänä aamuna olin reipas ja kasasin keittiöön pullot ja purnukat ja rintakumit ja muut härpäkkeet mitkä olis tarkoitus desinfioida. Ootteko muut keittäny ton koko rintapumpun kahvoineen päivineen kun mä en ainakaan huomannu et ton suulakeosan sais mitenkään irti. Kyseessä on ihan Tarjoustalon EMMA pumppu (26 €) Mä mietin et pitääköhän mun noi laitokselle mukaan ottaa vai onkohan siel omasta takaa pumppuja/kerääjiä riippuen miten leikkauksen jälkeen lähtee maitoa tulemaan vai pitääkö varuiksi ottaa omat ja pari pulloa mukaan?

Mä oon iltaisin ennen nukkumaanmenoa ruvennut panikoimaan niistä tulevista yösyötöistä. Just eilen ukolle sitä puhuin et pitäiskö meidän vaihtaa sängyssä puolia jotta mä pääsen nopeemmin avaa maitobaaria. Sängyn päätyyn aattelin laitta verhot ja vauvan puolelle jonkun hämärän yölampun. Ukko eilen ihmetteli että meinaatko sit muka laittaa valon päälle? No hitto jos mä en meinaa pimeessä löytää ees sänkyyn niin miten se kuvittelee mun vauvan löytävän? Muutenkin jo panikoin et miten mä muistan vaihtaa nukkumapuolta vauvalla et onko se nyt oikean vai vasemman vuoro , saatikka sit jos oon tosi väsynyt ja nukahdan esim kiikutuoliin vauvan kanssa ja unissani pudotan sen. Tai mitä jos otan vauvan sänkyyn, nukahdan ja tukehdutan pienen, tai ukko kierii sen päälle...
Argh, kyllähän luonto ton kai hoitaa mut silti jännittää ja pelottaa et miten asiat alkaa sujumaan.

hmm... jospa lähtis tekemään aamiaiseksi Pekonia ja Munia.. Slurps [:D]

Kirsikka, säkö leivoit? Laita joukkoon sitruunatuorejuustoa, löytyy ainakin sunnuntailta. Sopii ihan mielettömän hyvi n mustikoiden kanssa.. Nams
 
Päivää vaan!

Pippula: kiitos tuosta laskurista! Aika kätevä, kun en kuitenkaan jaksa kellosta seurailla suppareita.

Alkaa tekeminen loppuun, kun herää joka aamu niin aikaisin. Tänään jo tehnyt normi viikkosiivouksen, pessyt sohvatyynyt, puleerannut itseni päästä varpaisiin ja nyt alkaa oikeasti oleen paikat sellaisessa kunnossa kotona, ettei täällä ole enää mitään tekemistä. Ja kello ei oo edes vielä puolta päivää. Ihan käsittämättömän levoton olo. Yöllä en tiedä, että oliko niitä kivuttomia, mutta melkoisen napakoita supistuksia, vai näinkö vaan unta. On se jännä, että unet on tosi todentuntuisia tällä hetkellä. Viime yönä lakkailin yhdessä unessa kynsiäni. Kun heräsin ja menin vessaan, niin sormet harotti, etten vaan sotkisi sitä lakkausta[8|][:D] Kunnes tajusin, että sehän oli vaan uni.

Ei mulla enää oo mihinkään kiire, kun enää puolitoista viikkoa maks. 16.9 on sitten yliaikasikontrolli ja sitä seuraava viikonloppu on ehdoton takaraja, niin aikaste nopeasti se jo tulee. Jos sitä vielä köpöttelisi tuohon lastentarvikkeeseen ostamaan sadesuojan vaunuihin, kun tuo vaunujen oma on vähän blaah..

Toivottavasti ei Kaika ole mitään keuhkoputken tulehdusta. Nyt urakalla lepoa ja pojat + mies passaan sua[;)] Oma mies reagoi supistuksiin siten, että istuu vieressä tuijottaa sekä kysyy mitä voisi tehdä, kuinka voi auttaa, siinä sitten kärsivällisesti että et mitään!![:@][:@] Ihanahan se on ja selvästi huolissaan, mutta en vaan tiedä itsekään, kyllä mää niitä käskyjä annan sitten, kun tiedä mitä.

Tiko: toivottavasti kaikki menee hyvin.

Kaikille muillekin flunssan kanssa vielä taisteleville jaksamista ja pikaista paranemista!

Se ois taas lauantai! Minzkulin tapaan miehen kanssa kaksi vikoja hetkiä. Toiseksi viimeinen viikonloppu, jos ei viimeinen[;)]
 
Minzkuli: ainakin keitin rintapumpun+ kaikki sen mukana tulleet osat, merkki ainu medela, hinta suunnilleen saman verran kuin tuossa mainitsemassasi. Sairaalassa on mun käsittääkseni rintapumppu, ettei välttämättä tarvii sitä omaa ottaa mukaan. Rintakumit ja maidonkerääjän oon ajatellut ottaa omat.
 
Mamma Kuittaa [;)]

Kuulumiset laiton tuonne toiseen topickiin [:D]
Ja nyt taidan ottaa nokoset, joten Moiks!
 
lauantaita!!!

se olis sitte tänään se veikattu-suuri-päivä. Tämä Hemmo Masukas vaan kun ei ole näyttänyt vielä mitään merkkejä siitä että haluaisi tulla tähän maailmaan... [:-]

liikkuminen itellä alkaa olla aika tuskasta ku selkä on ihan sökönä ja kylkiluutki tuntuu aika entisiltä....ehkä niitä saa vähän käytettyjä varaosakaupasta???[:D] oli kuitenki pakko käydä hoitelemassa kaverin kaks heposta aamusella et tulis tänäänki etes jotain touhuttua..

Milamariaa: mistä päin siä olet jos sopinee kysyä ku kattosin et sullakin olis Koks tuolla synnärinä??? tää pömppis asustelee Haminassa....

hauskaa päivää kaikille, taidan lähtä evästämään kiinalaiseen jos siel olis vaikka joku "omituinen" mauste mikä sais jotain tapahtumaan.....
 
emcy: Kouvolasta.. Olen kyllä asunut Haminassa neljä vuotta sitten, tosin vaan kuukauden [:D]

Hohhoijjaa, siivoukset saatu kohta päätökseen.. Pyykkiä pyörii vielä. Tänään taitaa jäädä se sauna haaveeksi. Äippää taas moikkaamaan, en tiedä sanoinko viimeksi liian pahasti hänelle hänen juopottelustaan ja käyttäytymisestään kun riideltiin nimittäin hän on ollut kohta KUUKAUDEN selvänä! Tällaista taisi tapahtua viimeksi kaksi vuotta sitten [:D] En kyllä uskalla liikaa iloita, ettei sitten tule taas suru jos lähtee drinksut alas kurkusta. Yritän kehua häntä ja tsempata silti.

Ouh, joku puhui aiemmin kasveista: Onko kellään chilejä? Minulla kaksi ja olen saanut pidettyä niitä hengissä jo ([:D]) puoli vuotta.. Nyt talven tulo taitaa ottaa koville. Pitänee lueskella netistä elvytyskeinoja!

Jännäkin päässyt kai synnyttymään jo.. [:)]
 
No meni mulla se nukkuminen vähän pitkäksi sitten, mutta onneksi sain unta.
Nyt on kantokassi vauvalle[:)]
Saa nähdä miten tän päivän kanssa käy, kun nyt taitaa toi pöntön halaaminen kutsua[:'(]
Maha on niin piukka että sus siunaa ja kyljet auh auh auh...

Kaika nyt vaa lepäilemään ja miehelle essu päälle+ paasaamaan sua[:D]

Emcy: heti kun löydät kylkiluu varaosa liikkeen, niin mulle viestii kans[;)]
 
Lauantaita! [:)]

Mä olen nyt myös ihan koukussa tähän foorumiin, pakko käydä vähän väliä kurkkaamassa onko uusia nyyttejä jo syntynyt maailmaan ja kuka
on missäkin "vaiheessa" lähdön kanssa [:)]

Päänsärystä: mulla särki päätä tasan kaksi päivää ja nyt kipu on taas (ainakin toistaiseksi) hellittänyt. Mitään muuta myrkytykseen viittaavaa ei ole ollut. Tai no turvotusta nyt on ollut, mutta ei ole lisääntynyt viime aikoina radikaalisti. Pitää pysyä kuitenkin seurantalinjalla jotta ei pääse myrkytys yllättämään.

Pieniä supistussarjoja täälläkin harjoiteltu, mutta siis tosi ei ole kyseessä vielä tällä erää. Yöksi helpottivat ja jäljelle jäi vain lähes jatkuva vessahätä. Puoliunessa ravasin vessassa sitten varmaan ennätysmonta kertaa, mutta joinkin kyllä paljon illan aikana, joten oma vika.

Siivoilla pitäisi, mutta missä on inspiraatio? [8|] Pakko se on kuitenkin alkaa hommiin, jotta on sitten mukava alkaa viettää lauantai iltaa puhtaassa kodissa. [:)]

Hyvää viikonloppua kaikille! [:)]
 
Pakko oli tulla pikaseen kertomaan kun itteesä niin kauheesti taas huvitti [:D][:D][:D][:D]

Olin tänään prismassa aamupäivällä kaupassa ja tunsin ekaa kertaa hetkellisesti jonkinmoisen harjoitussupistuksen muutamaan otteeseen.
Alamahassa hyvin aaltona menevä menkkamainen kipu, ja sen jälkeen reidet valahti ihan maitohapoille tai jotain [:D] oli siinä hyllyn täyttäjillä kattominen kun omakin ilme oli varmaan aika kysyvä, että mitäs vattua se tämä nyt oikein on?!? kun vielä saman hyllyn välissä, ensin toisessa ja sitten toisessa päässä piti pysähtyä nojailemaan kärryyn ja heristelemään jalkoja hereille? [8D]
 
Piia84, mä olin tänään kanssa autotallissa maalaamassa lamppua ja ihmettelin kun jalat veti reisistä ihan hapoille.. Oli pakko oikein tulla sisälle istumaan hetkeksi että meni ohi. Oon jo ruvennut miettimään et onkohan noi vauvan muljuilut sittenkin jotain suppareita kun välillä pistää vetää oikein syvään happea.. Kun oon aatellu et vattan vetää sen takia pinkeäksi kun mukelo siellä pungertaa.
 
Minzkuli: eiköhän nuo "murheet" ole ihan normaaleja joita tulee käytyä läpi väkisinkin, mutta kuten sanoit, luonto hoitaa ja tekemällä/kokeilemalla oppii.
kiitti tosta sitruunatuorejuusto vinkistä, vaniljatuorejuustoa eka meinasin mutta voipi olla et tulis liian makeaa ja liian makeaa ei saa olla.

Mä oon niin kiukkunen ku olla vain voi....kurkku- ja korvakivun lisäksi mun lantiota pakottaa/särkee ja mikään asento ei oo hyvä, jalkoja pakottaa kuin olis vetäny jonkun maratonin ja normaalia enempää en oo kävelly tänään. Väsyttää ja tekis mieli levätä mutta ku ei pysty, kohta on huushollissa tullu mentyä kaikki kaapitkin jo läpi ku ei osaa vaan olla. Alkaa varmaan tää kotona olo tylsistyttämään ku pitää aikansa kuluks siivota, normisti ku töis oon käyny niin ei paljoa ylimääräisiä siivoja ole jaksanu eikä huvittanu.

no joo tulipa taas vähän turhaa...mutta pitää teitä valaista omista oloista ku kotonakaan ei ole ketään kelle höpötellä ku likka vain. Nyt ruokaa naamariin ja ulkoilemaan ku on niin mahtava ilmakin. [:)]
 
Juu eipä tääl mitää ihmeellistä sitten olekkaa[&:]
Mies laitettu hommiin kaks kertaa ja kävelylty vähäsen, mutta ei, niin ei. Täytyykö tässä alkaa nyt jotain zumbaa vetää[:D]
Mies lähti vikaan yövuoroon ja sitten sillä alkaa 6viikon loma[:)]  Huomenna lähtee päivällä viemää poikaa tampereelle ja mun onnel lapsivedet valahtaa sillä välil tai muuta vastaavaa...
 
Väliaika...Kahvia ja Pullaa!! Tai jotain...

Tän epätoivon ja turhautumisen keskellä ei oikeesti enään voi muuta ku nauraa [:D][:@][:'(][:D][:D] 
= Ei siis mitään sen kummempaa, mitä ei vielä tähän asti ole ollunna.

Jännän tilannetta täällä ... ja kuka on sitten seuraava...


Eh! Olipa kuiva viesti [8|]
 
Vatsan alue kipeä taas ja koko ajan semmoinen olo että alapää vuotaa, mutta valkovuotoo ilmeisesti on, kun ei mitenkää kamalaa vuotoo ole[&:]
Välil toi kipu on vihlovaa ja selkää jomottaa+alapäätä jomottaa. Mutta ei mitää polttavaa ja reisiin ei koske mitenkää. Kai tämä menee sitten sinne käynnistykseen asti[:'(]

Kiva kun poika aloitti sitten tämän: Minä en kuuntele, hypin sohvalla, rämppään digiboksia yms[:@][:@][:@]
Saa lähtee poika aikasemmin petiin tänään ja yks iltasatu vaa.
Mies on vikas yövuorossa ja mä voisin vaa hakata päätäni seinää...
 
Miksei netissä vois olla jotain kätilö Onlinee, jossa joku kätilö vois vastata kysymyksiin? Niinku chatin tyylinen yms... Jotenkin selostaa kaikki vaivat tälleen, kun puhuu puhelimeen jollekkin kiirrelliselle kätilölle ja niillä on vaa ainakin äippäpolil aina sama vastaus: Tule tänne, tule tänne[>:] Nytkin jos tulis jotain mist en oo varma, niin mähän joudun pojan nappaa mukaa ja turhaa en haluu lähtee väsyneen pojan kaa+hukun jo noihin laskuihin mitä olen saanut[:@]
Jotenkin must on tuntunut että aina kun mä soitan sinne, niin aina joku elämäänsä kyllästynyt kätilö siel vastaa.
 
VAROITUS: tylsä viesti.

täällä ollaan nukuttu, torkuttu ja syöty ja syöty vähän lisää koko päivän.
toivon vaan, että olo paranee, jotta pääsis tekemään juttuja aikansa kuluksi...


eipä muuta kuin öitä, kuka ny nukkuukin..itse jatkan wallandereiden läpi kahlaamista.
ja suklaan syöntiä[;)]
 
Takaisin
Top