Suurperheellisten pulinapalsta <3

Poikavauva syntyi 3pv sitten ja kotiin päästiin eilen :) vähän meinasi paino laskea liikaa, ei tällä kertaa oma maito riittänyt kilon isommalle vauvalle kuin edelliset, joten korviketta sai lisäksi sairaalassa. Heti kun päästiin kotiin niin maito nousikin nopeasti.
Täytyy kyllä sanoa, vaikka synnytys meni hyvin, ettei tällä kertaa tullut sellaista voisin tehdä tämän uudestaan koska vaan fiilistä kuten edellisistä. Lisää vauvoja kyllä kelpaisi saada :rolleyes:

Paljon Onnea vauvasta :Heartblue


Meillä lapset -11, -13, -14, -15, -17 ja -20 :Heartredkahden nuorimman ikäeroksi haaveiltiin pienempää vaan ei onnistunut. Onneksi ei , sillä näin on just hyvä :grin
(Ekat 5 alle 2v ikäeroilla)
 
Tuo on kyllä niin totta, ettei aina noita ikäeroa voi itse valita.
Ekaa yritettiin yli 2v ja toista toivottiin ihan heti perään, mutta menikin 1,5v ennen kuin tulin raskaaksi. Kolmosesta taas ajattelin että kun imetän vielä niin saa kestääkin pitkään, ei mitään kiirettä, mutta aloitetaan ajoissa yrittämään. Plussaan menikin sitten vain 3kk :p Nytkin tullut paljon helpommin raskaaksi kuin nuorempana.

Menkat varmaan alkaa parin viikon päästä kuten edellisistäkin. Mies oli sitä mieltä että mentäisiin keskeytetyllä ja jätetään näin vitoselle mahdollisuus :rolleyes: äh kun en tiedä yhtään miten tekisi. Juuri nyt on niin vauvan lumoissa, että näitä voisi kyllä lisääkin ottaa. Silti myös kun väsyttää niin ajattelee ettei tämän jälkeen enää tarvitse valvoa. Vaikka kyllähän nuo isommatkin valvottavat milloin milläkin syyllä..
 
Voihan vauva kuume, lähipiiriin syntynyt muutama vauva ja mun tekis niin mieli olla raskaana ja saada oma pieni tuhisija( ja en nyt tiiä onko tää yhtään järkevää haaveilla vielä yhdestä) onhan näitä jo kuitenkin viisi, mutta kun sydän huutaa vielä yhtä:smiley-angry017 (ja montako sen jälkeen vielä:smiley-ashamed005)
 
Voihan vauva kuume, lähipiiriin syntynyt muutama vauva ja mun tekis niin mieli olla raskaana ja saada oma pieni tuhisija( ja en nyt tiiä onko tää yhtään järkevää haaveilla vielä yhdestä) onhan näitä jo kuitenkin viisi, mutta kun sydän huutaa vielä yhtä:smiley-angry017 (ja montako sen jälkeen vielä:smiley-ashamed005)
Jos syliin vielä mahtuu, asuntoon sopii eikä talous kummemmin kaadu niin anna mennä vaan :) :love7
Itse saattaisin myöhemmin katua jos meillä ei kuudennelle olisi annettu lupaa tulla, saa nähdä kuinka käy. Menkkoja odotellessa.. :rolleyes:
 
Mikähän tässäkin on että vaikka kuinka tekee päätöstä et nyt on hyvä niin silti mieli haahuilee vauvajutuissa :D
 
Mikähän tässäkin on että vaikka kuinka tekee päätöstä et nyt on hyvä niin silti mieli haahuilee vauvajutuissa :D
Ja minä aina lasken koska mulla olisi laskettu aika jos tulisin nyt raskaaksi :hilarious: ihan hassu mieli! Miten heti kun alkaa arki helpottamaan niin pitäis saada lisää haastetta siihen :whacky011
 
Mieli on kummallinen mutta joskus on pakko kuunnella järjen ääntä vaikka sydän huutaa vielä ei sillä etteikö haluais mutta eihän sitä ikuisesti pysty jos haluaa elämältä muutakin...itellä tilanne että ei tiedä mikä ratkaisu ois hyvä..en tiedä pitäis antaa aikaa ja kahtoa mihin elämä vie mutta vie se joka tapauksessa halus tai ei
 
Jos syliin vielä mahtuu, asuntoon sopii eikä talous kummemmin kaadu niin anna mennä vaan :) :love7
Itse saattaisin myöhemmin katua jos meillä ei kuudennelle olisi annettu lupaa tulla, saa nähdä kuinka käy. Menkkoja odotellessa.. :rolleyes:

Voi kun se olisikin noin yksinkertaista, tässä on näitä muuttuvia tekijöitä, pahin varmaan ukko, kun ei oikein innostu enää vauvasta. Sekä oma ylipaino, radi raskaudessa ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Mutta eihän ne ole kuin esteitä ja nehän on tarkoitettu voitettavaksi tai ratkaistavaksi, eikös vaan? :)
 
Voi kun se olisikin noin yksinkertaista, tässä on näitä muuttuvia tekijöitä, pahin varmaan ukko, kun ei oikein innostu enää vauvasta. Sekä oma ylipaino, radi raskaudessa ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Mutta eihän ne ole kuin esteitä ja nehän on tarkoitettu voitettavaksi tai ratkaistavaksi, eikös vaan? :)
Juurikin näin! Esteet on tarkoitettu voitettaviksi. Elämä osaa toisinaan koetella mutta asioilla on tapana ratketa tavalla tahi toisella :happy:
 
Paljon onnea vauvasta foreverfever!:love7

Siskolla enää 6 päivää laskettuun aikaan, pian pääsöö nuuhkuttamaan vastasyntynyttä :Heartred

Meillä on syksylle haettu kuopukselle päiväkotipaikkaa ja työpaikalta jo kyseltiin koska pääsis. Tein pitkän harkinnan jälkeen sen päätöksen että ollaan kesä vielä rauhassa, ei tarvitse järjestellä varahoitoja ym. ja miehen kesälomalla tehdään remppaan niin että vanhin saa oman huoneen ja tytöt pääsevät samaan huoneeseen. Jotenkin tuntuu pelottavan uudelta tuo syksy, mutta voi tehdä hyvää kaikille :) vauvakuumetta en pode nyt, mutta en mene vannomaan että nämä olisivat tässä laughing7
 
Kiitos kaikille myötä elämisestä, on tää varmaan joku sairaus, ikuinen vauva kuume:hilarious:
Ja lisää vauva uutisia lähipiiriin, serkulle syntyy esikoinen kesäkuussa, mie en ehkä taas kestä! Voi kun vielä itsekin saisi kokea sen! Okei, miehen pehmitys on kyllä kovasti menossa, katsotaan tuottaako se vielä joskus tulosta? Onhan tässä näitä muuttuvia tekijöitä, mutta ne varmaan selvii matkan varrella?

Mitäs muuten kuuluu zenille, äipälleä ja muille jotka täällä on olleet suht aktiivisia aikoinaan?
 
Ikuinen vauvakuume.. sitä täälläkin podetaan. mä kun olen odottanu tunnetta että nyt on perhe valmis.. mutta kun sitä tunnetta vaan ei ole tullut, vieläkään..
Meillä ollu helppoja vauvat niin en ole kokenut vauva aikaa mitenkään raskaana ikinä..
On tietysti hetkiä että väsyttää jne..
 
Mulla oli se valmis tunne kun meille syntyi toinen, jotenkin silloin tuntui täydelliseltä olla vain kahdelle pojalle äiti. Sitten tuli varmoista päivistä raskaus joka päättyi kummiskin hyvin lyhyeen, siitä jäi sellainen kaipuu että oli pakko antaa kolmannelle mahdollisuus :Heartred ja nyt sitä haaveilee neljännestä :woot:
Että voi se valmis tunne tulla, mutta kauanko se kestää.. :whacky011
 
Mullahan oli kans tän viidennen jälkeen se tunne et perhe on kokonainen ja täydellinen. Mutta nyt kevään aikaan on oikeastaan tullut se vauvan kaipuu ja sellainen tunne että kyllä meille vielä yksi ainakin mahtuu. Varmaan tähän vaikuttaa hormonit sekä lähipiirin vauvat ja tähdet ja mitähän kaikkee muuta, muuta siis kuume on kova ja en tiiä myöntyykö tuo ukkeli koskaan siihen kuudenteen( tai tiiän et myöntyy heti kun meen synnyttää yksin, mitä taas en tuu tekee) joten katsellaan mihin elämä vie. Ja yrittänyttähän ei laiteta. Ja alkaahan mulla tässä opiskelutkin, jotka varmaan olisi hyvä saattaa loppuun ennen uutta perheen jäsentä:)
 
Kaipuu varmasti tulee pysyyn aina mutta sitte täytyy myös puntaroida kaikki elämän asiat..eihän sitä kuitenkaan koneita olla..itekin haluaisin ja mies vielä enemmän mutta järki vähän toppuuttelee ja tiedä häntä saiskokaan enään mut mut antaa elämän näyttää
 
Menin ke laittaa ehkäisykapselin. Ennen lähtöä vitsillä heitin miehelle että "nyt kannattaa sanoa jos haluaa vauvan, kohta ei enää saa." no mies ei puhunu mitään ja kun kysyin et miks se on hiljaa niin se vaan sano et "kyllä mä tavallaan haluaisin". Olin et what..

No kävin kapselin laittaa ja th on aivan ihana täällä ehkäisyneuvolassa. Sanoi et "tuu kuule vaikka huomenna ottaa pois jos haluat". Sit mulla tuli sellainen tunne että kyllä, vielä yksi, mutta ei vielä.

Tässä on kaikki opiskeluhommat kesken niin haluan ne maaliin ja tytön isommaksi :) Mut tuli sellainen fiilis että parin vuoden päästä kun on samalla terkalla ne kohdunkaulansyöpä seulonnat niin otan pois ja sit voidaan vielä yrittää :Heartred
 
Kuulostaa hyvältä Twisted :Heartred

Niin jokin kaipuu se vaan on.. vaikka onkin niiiiiin onnellinen ja kiitollinen siitä jo miten paljon saanut ..ja vaikka kuinka järjellä koittaa miettiä.
Mutta se, ettei sais enää kokea odotusta, synnytystä, imetystä, vauvan kasvua jne.. niin haikeaa.
Meillä toistaiseksi lapset tässä.. jos saisin ihan ite päättää niin voisin mä vielä 1-2 lasta ottaa vastaan. No aika näyttää..
Nyt elellään vauva arkea vielä täysiään...
 
Meilläkin todennäköisesti on lapset tässä. Mut kylhän se kaipuu vaan on vielä siihen yhteen. Kävin tammikuussa äitiyspolilla imetys ongelmien takia. Nii siellä tuli sellainen haikeus et mie en taida enää koskaan päästä siihen odotustilaan odottamaan ultraan pääsyä.
 
Takaisin
Top