Suurperheellisten pulinapalsta <3

Meillä mies on jostain syystä alkanut puhumaan vielä yhdestä pojasta. Mä oon menossa laittamaan ehkäisykapselia ja meillä oli puhe jo valmiina että nää ois tässä. Nyt se silti puhuu pojasta. En käsitä. Nelosta se ei halunnut millään alkaa tekee ja nyt se puhuu pojasta! Mä sanoin et se ei sais tolleen manipuloida mua kun mä oon heti valmis jos sekin haluais. Ja nyt mulla on ihan mixed feelings.

Pienet lähtee elokuussa hoitoon ja mä töihin / kouluun. Ja jotenkin sellainen valmis olokin. Mut nyt kaikki tää puhe vitosesta.. Tai siis ehkä tulevasta vitosesta..
 
Miehet .... :rolleyes: osaavat kyllä laittaa naisten päät pyörälle asiasta kuin asiasta. Meillä piti kolmannen olla se viimeinen, mutta kuinkas ollakaan nyt yritetään edelleen sitä 'viimeistä', kuudetta :hilarious: Ei tarvitse kahta kertaa pyytää vauvapuuhiin, ikuinen kuumeilija kun olen.. Miehellä helppo homma, vilkaisee minua siihen malliin että "ehkä meille vielä yksi mahtuisi" ja minähän suostun heti :excited001
 
Ihanan vauvamyönteisiä ukkoja teillä!
Ehdottomasti olisin minäkin heti mukana jos mieheltä aloite olis koskaan tullut :hilarious:.. Oonkin aina sanonut että meillä olis 10+ lasta jos mies olis sen sorttinen. Mutta kun ei ole..
Nyt tuntuu kyllä varsin hyvältä tämä nykyinen määrä lapsia :). Isoimmat kun on jo niin isoja että niiden mukana tulee jo lisää persoonia kuvioon ja se on ihan mahtavaa! Viime yönä nukkui 10 lasta meillä, no yksi jo virallisesti aikuinen. Tässä alkaa jo saada maistiaisia tulevasta.. Parhaillaanhan omat lapset ainakin tuplaa joukon isompana, mulla tulee niin olemaan vaikea muistaa kaikkien nimet.. :p

Mutta tuntuu että nyt on omat voimat sopivasti käytössä, en tiedä miten riittäisin kaikkeen haluamaani jos taas tulisi vauva. Ja tämä tunnetila näin ovulaatiossa:shy:.. (mutta heti ottaisin raskauden jos niin sattuisi vahingossa käymään :hilarious:)
 
Poikavauva syntyi 3pv sitten ja kotiin päästiin eilen :) vähän meinasi paino laskea liikaa, ei tällä kertaa oma maito riittänyt kilon isommalle vauvalle kuin edelliset, joten korviketta sai lisäksi sairaalassa. Heti kun päästiin kotiin niin maito nousikin nopeasti.
Täytyy kyllä sanoa, vaikka synnytys meni hyvin, ettei tällä kertaa tullut sellaista voisin tehdä tämän uudestaan koska vaan fiilistä kuten edellisistä. Lisää vauvoja kyllä kelpaisi saada :rolleyes:
 
Poikavauva syntyi 3pv sitten ja kotiin päästiin eilen :) vähän meinasi paino laskea liikaa, ei tällä kertaa oma maito riittänyt kilon isommalle vauvalle kuin edelliset, joten korviketta sai lisäksi sairaalassa. Heti kun päästiin kotiin niin maito nousikin nopeasti.
Täytyy kyllä sanoa, vaikka synnytys meni hyvin, ettei tällä kertaa tullut sellaista voisin tehdä tämän uudestaan koska vaan fiilistä kuten edellisistä. Lisää vauvoja kyllä kelpaisi saada :rolleyes:
Onnea vauvakuplaan! :Heartblue
 
Onnea :Heartred!
Ihmeellisiä hetkiä siellä nyt eletään :shy:..

Se on kyllä ihme miten synnyttäminen on aina aika creepyä, jotenkin sitä toivois että se homma helpottuisi joka kerta ollen lopulta se pieni pyllistys ja homma selvä..
 
Onkohan se oikeasti evoluution tekosia että synnytyksen kauheuden unohtuminen on tehty tarkoituksella? Ja että ne jotka sen unohtavat nopeampaa niin lisääntyvät helpommin? :D koska mä oon tullut aina helposti raskaaksi, oon myös unohtanut synnytyksen kivut jo heti seuraavana päivänä :D jos se ois ollut traumaattista niin olisiko meille tullut koskaan enempää kuin yksi, voiko olla evoluutiolla näppinsä tässä?

Mutta nyt kun kaverilla on 15+0 viikot ja dopplerilla kuulee sykkeen niin vähän haikea olo. Sit toisaalta kun katsoo tota meän kaistapää-tyttöä jota joudun vahtimaan 24/7 ja nyt hommasin sille sellaisen pehmeän kypärän kun alko näin 9kk ikäisenä harjoitteleen seisomista ilman tukea, niin tajusin et en ehkä halua lähteä tähän enää alusta :D on jotenkin ihanaa, että tyttö kasvaa ja sillä on oma persoonallisuus ja sieltä kumpuaa oikeasti joku ihminen, ajatteleva ihminen. Jotenkin se tunneside on niin vahva että jos tulis vielä vauva, niin jotenkin sellainen pelko, että tää side katkeais. Ihan hölmöä tiedän..

Pelkään vaan että sieltä tulis toinen tyttö, ja ne kilpaili keskenään äidin tyttönä olemisen huomiosta jne. Tuntuu typerältä edes ääneen sanoa, mutta kun sitä tyttöä toivoi niin monta vuotta niin nyt haluan keskittyä siihen yhteen leidiin. Ja kyllä, pojat on tottakai rakkaita ja ihania täällä, mutta meillä on jo se suhde täydellinen niiden kanssa, haluan sen tytön kanssa sellaisen äiti-tytär suhteen minkä itse olisin halunnut oman äidin kanssa :Heartred
 
Poikavauva syntyi 3pv sitten ja kotiin päästiin eilen :) vähän meinasi paino laskea liikaa, ei tällä kertaa oma maito riittänyt kilon isommalle vauvalle kuin edelliset, joten korviketta sai lisäksi sairaalassa. Heti kun päästiin kotiin niin maito nousikin nopeasti.
Täytyy kyllä sanoa, vaikka synnytys meni hyvin, ettei tällä kertaa tullut sellaista voisin tehdä tämän uudestaan koska vaan fiilistä kuten edellisistä. Lisää vauvoja kyllä kelpaisi saada :rolleyes:
Oikein paljon onnea pojasta. :Heartblue
 
Poikavauva syntyi 3pv sitten ja kotiin päästiin eilen :) vähän meinasi paino laskea liikaa, ei tällä kertaa oma maito riittänyt kilon isommalle vauvalle kuin edelliset, joten korviketta sai lisäksi sairaalassa. Heti kun päästiin kotiin niin maito nousikin nopeasti.
Täytyy kyllä sanoa, vaikka synnytys meni hyvin, ettei tällä kertaa tullut sellaista voisin tehdä tämän uudestaan koska vaan fiilistä kuten edellisistä. Lisää vauvoja kyllä kelpaisi saada :rolleyes:

Onnittelut! :Heartblue ja ihania hetkiä sinne vauvakuplaan! :Heartred
 
Tiedättekö tunteen kun jalat ei toimi mutta töihin pitäis...no kepit käteen ja menoksi...onneks on niin ihana teini joka tulee auttaan..jotenkin ei naurata:blackeye:
 
Meillä ei ole kovin pieniä ikäeroja, mies lämmennyt aina niin hitaasti seuraavaan. Pienin ikäero 2v1kk ja isoin 3v5kk. Vanhin nyt 17v ja nuorin 1v. Toivoin aina "putkeen" monta lasta, mutta ollut kyllä oikein hyvä näin, kerinnyt palautua joka välissä. En ehkä olisi jaksanut, tai meidän suhde jaksanut tiiviimpää tahtia.
On tietysti helppo olla jälkiviisas, mutta jotenkin nyt sen niin hyvin huomaa miten turha on es tuskailla ikäeroja. Kaikki kokoonpanot kun on täydellisiä ja kaikissa ikäeroissa on puolensa. On esim aivan ihana seurata kuinka kuopuksella on monta ihailevaa, luotettavaa isoa ihmistä ympärillä.
 
Meillä on syntyneet -11, -13, -14, -17 ja -19, kolme ekaa on 1,5 vuoden väleillä syntyny, eka oli alle 3 v kun kolmas synty. Kaks viimeisintä on 2,5v väleillä syntyneet.
 
Noi ikä erot on jänniä jos suunnittelet että pieni ero niin ei varmasti onnistu ja sit päin vastoin ja toki on niitä jotka onnistuvat..esim meillä teinit on pitemmällä välillä ku nuoret:happy:
 
Takaisin
Top