Suurperheelliset kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tiarella
  • AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€ AloituspĂ€ivĂ€mÀÀrĂ€
  • Tagit Tagit
    suurperhe
Kiitos kaikille myötĂ€elĂ€jiöille ❀ alkaa mieli pikku hiljaa helpottaa, kun tĂ€nÀÀn tullut runsaasti kirkasta verta ja hyytymiĂ€. Ollut niin raskas ajatus ettĂ€ pieni vielĂ€kin kohdussa 💔 😰 ja kun niin kauan joutunut olemaan epĂ€tietoisuudessa, vihdoin tietÀÀ missĂ€ mennÀÀn, ja asia etenee 💔
Kurjaahan tÀmÀ on, vaikka onneksi ei tÀmÀn pidemmÀlle edennyt, eikÀ onneksi ollut se paljon pelÀtty ku.
MeillĂ€ oli onneks eilen tosi empatia kykyinen lÀÀkĂ€ri. Ja vaikka hĂ€nellĂ€ oli kiire, (odotti ambulanssia saapuvaksi ettĂ€ ottaa vastaan.) Silti jaksoi rauhallisesti selittÀÀ ja antoi meille aikaa kysellĂ€ ja jutella ❀
TĂ€nÀÀn oli mun syntymĂ€pĂ€ivĂ€.... Oli pakko myöntÀÀ tilanne Ă€idille ja veljelle, ettĂ€ ymmĂ€rtĂ€vĂ€t etten ole oikein juhla tuulella... 😞

Kiitos kaikille myötĂ€elĂ€jiöille ❀ alkaa mieli pikku hiljaa helpottaa, kun tĂ€nÀÀn tullut runsaasti kirkasta verta ja hyytymiĂ€. Ollut niin raskas ajatus ettĂ€ pieni vielĂ€kin kohdussa 💔 😰 ja kun niin kauan joutunut olemaan epĂ€tietoisuudessa, vihdoin tietÀÀ missĂ€ mennÀÀn, ja asia etenee 💔
Kurjaahan tÀmÀ on, vaikka onneksi ei tÀmÀn pidemmÀlle edennyt, eikÀ onneksi ollut se paljon pelÀtty ku.
MeillĂ€ oli onneks eilen tosi empatia kykyinen lÀÀkĂ€ri. Ja vaikka hĂ€nellĂ€ oli kiire, (odotti ambulanssia saapuvaksi ettĂ€ ottaa vastaan.) Silti jaksoi rauhallisesti selittÀÀ ja antoi meille aikaa kysellĂ€ ja jutella ❀
TĂ€nÀÀn oli mun syntymĂ€pĂ€ivĂ€.... Oli pakko myöntÀÀ tilanne Ă€idille ja veljelle, ettĂ€ ymmĂ€rtĂ€vĂ€t etten ole oikein juhla tuulella... 😞

KyllĂ€ se siitĂ€, pĂ€ivĂ€ kerrallaan! Ei nyt tunnu siltĂ€, mutta sieltĂ€kin kuopasta pÀÀset vielĂ€ ylös ❀

HyvÀÀ syntymĂ€pĂ€ivÀÀ kaikesta huolimatta! Ihanaa, oot kesĂ€n lapsi! đŸŒŒđŸ€đŸ’đŸŒžđŸ€—

KesĂ€ on kyllĂ€ hyvĂ€ aika syntyĂ€ 😁 jospa se viideskin olisi sitten kesĂ€nlapsi ❀

Vuoto ollut kyllĂ€ runsasta, ja hyytymiĂ€ paljon. SiitĂ€ huolimatta löysin pienen katkaravun nĂ€köisen ihmisen alun eilen illalla â€ïžđŸ˜­ otin kuvan ja laitoin pönttöön, joka nyt sitten ahdistaa ettĂ€ se sinne meni 💔 mutta se vasta ahdistaisi jos oltais se pihaan haudattu ja jos joskus muutetaan pois 💔

KesĂ€ on kyllĂ€ hyvĂ€ aika syntyĂ€ 😁 jospa se viideskin olisi sitten kesĂ€nlapsi ❀

Vuoto ollut kyllĂ€ runsasta, ja hyytymiĂ€ paljon. SiitĂ€ huolimatta löysin pienen katkaravun nĂ€köisen ihmisen alun eilen illalla â€ïžđŸ˜­ otin kuvan ja laitoin pönttöön, joka nyt sitten ahdistaa ettĂ€ se sinne meni 💔 mutta se vasta ahdistaisi jos oltais se pihaan haudattu ja jos joskus muutetaan pois 💔

Toivotaan niin 😍

Voi ettĂ€ ❀ minĂ€kin pidin sitĂ€ omaa pientĂ€ kĂ€dessĂ€.. ymmĂ€rrĂ€n hyvin tuon ettet halunnut haudata hĂ€ntĂ€ pihalle. Ikuisesti kuitenkin sun sydĂ€messĂ€ ❀

Onko jollain raskaudet poikenneet toisistaan pahoinvoinnin osalta? Oon voinut kaikissa alkuraskauksissa huonosti, mutta osassa on ollut voimakkaampaa ja kestĂ€nyt kauemmin. Mietin onko mahdollista ettei olisi pahoinvointia ollenkaan seuraavassa mahdollisessa raskaudessa😅

MeillĂ€ nyt viimeinen yrityskierto ennen taukoa, jos nyt ei tĂ€rppÀÀ niin jatketaan yritystĂ€ syksymmĂ€llĂ€. Muuten jos raskautuisin heinĂ€-syyskuussa, niin en pÀÀsisi seulaultraan, kun ei olla Suomessa.. 😞 Parinkin kuukauden tauko tuntuu pitkĂ€ltĂ€ tĂ€hĂ€n kohtaan.

Mulla oli keskenmennyt raskaus sellainen ettei siinĂ€ oikein tullut pahoinvointia. Kahdessa viimeisessĂ€ raskaudessa pahoinvointi oli voimakkainta ikinĂ€. EhkĂ€ tĂ€ssĂ€ viimeisessĂ€ pahin đŸ€ą en tiedĂ€ voiko elimistön vitamiini-/hivenainetasot vaikuttaa asiaan? VĂ€kisin siinĂ€ kroppa "kĂ€rsii" kun on monta raskautta pienellĂ€ aikavĂ€lillĂ€, niin olen miettinyt voisko se asia vaikuttaa myös pahoinvointiin.

Mulla on viimmeisin onnistunut raskaus pahin pahoinvoinnin osalta. Myös sitÀ edellinen oli melko paha. Kaksi ensimÀistÀ meni helpommin, podin pelkkÀÀ etovaa oloa, kummastakaan en oksentanut.
Miettinyt kans ettÀ vaikuttaisiko joku vitamiinin puutos?
Mun mumma sanoi ettĂ€ hĂ€nellĂ€ on joka raskaus ollut edellistĂ€ helpompi pahoinvoinnin osalta 😼 ihmetteli kuinka mulla mennyt ihan pĂ€innvastoin.
Eli kyllĂ€ niissĂ€ voi olla eroja. Lie mikĂ€ siihen sitten vaikuttaa đŸ€”

Mulla taas kolmannesta lapsesta oli helpoin raskaus pahoinvoinnin osalta, jossa ikÀero lapsilla pienin, imetin edellistÀ n. rv 12 saakka ja siihen saakka ei ollut yhtÀÀn raskausoiretta. Luulin ensin sÀÀstyneeni pahoinvoinnilta kokonaan, mutta tokan kolmanneksen alkaessa oksentelu pÀÀsi yllÀttÀmÀÀn. MÀ luulen ettÀ itsellÀ vuodenaika saattaa vaikuttaa myös, kuumalla sÀÀllÀ tulee helpommin huono olo kuin viileÀllÀ.
Kaikista muista, myös keskenmenneistĂ€ on ollut n. rv 6 eteenpĂ€in oksentelua.. osasta rajumpaa, osasta lievenpÀÀ. EnÀÀ ei niin tarkkaan onneksi muista 😅

MÀ en ole koskaan kokenut raskauspahoinvointia. 5 raskautta, joista yksi myöhÀÀn kesken mennyt.

Sama juttu! 5 raskautta, joista 3 lasta. Etovaa oloa ym on ollut jossain kohdin mutta en voi varsinaisesti sanoa kokeneeni raskauspahoinvointia, koskaan.

TÀÀllĂ€ on ollut hiljaista! MitĂ€ kaikille kuuluu? Miten kesĂ€ on mennyt? 😊🌾

MeillĂ€ on mennyt kesĂ€loma kotona vaan. Kavereita on riittĂ€nyt naapureista ja ollaan puuhattu jotain pientĂ€ hauskaa. Mm paistettu vaahtokarkkeja, oltu kalassa, nukuttu teltassa ym. EhkĂ€ loppukesĂ€stĂ€ tehtĂ€vĂ€ jotain muutakin 😅

TÀÀllĂ€ on ollut hiljaista! MitĂ€ kaikille kuuluu? Miten kesĂ€ on mennyt? 😊🌾

MeillĂ€ on mennyt kesĂ€loma kotona vaan. Kavereita on riittĂ€nyt naapureista ja ollaan puuhattu jotain pientĂ€ hauskaa. Mm paistettu vaahtokarkkeja, oltu kalassa, nukuttu teltassa ym. EhkĂ€ loppukesĂ€stĂ€ tehtĂ€vĂ€ jotain muutakin 😅
Kotona vaan. Kokkina, siivoojana ja kuljettajana saanut toimia ihan otsa hiessĂ€, kun kaikki lapset ovat kotona eikĂ€ koulussa ym. 😂

Testasin eilen dpo10 negatiivisen ja petyin pahasti. Aiemmat raskaudet on alkaneet lĂ€hes heti kun annettu ja muutama yllĂ€tysraskauskin on. EpĂ€toivoinen fiilis siitĂ€, ettĂ€ onnistutaanko enÀÀ ollenkaan ja yritĂ€n tĂ€tĂ€ nyt jotenkin prosessoida. En millÀÀn usko ettĂ€ vuosi ikÀÀ lisÀÀ vaikuttaisi niin paljon, kun olen kuitenkin "vasta" 32v. Ja imettĂ€essĂ€ olen aiemminkin raskautunut. Nyt pÀÀtin ettĂ€ taaperon imetys saa loppua kokonaan. TiedĂ€n ettĂ€ yritysaika on vielĂ€ lyhyt, mutta vertaan nyt aiempiin kokemuksiin. 😔

Onko jollain teistÀ jokin raskaus antanut odotuttaa, vaikka aiemmin raskaus alkanut nopeasti?

TÀÀllĂ€ on varmasti jollain kokemusta kierron palautumisesta synnytyksen jĂ€lkeen? 😊 Mietin ettĂ€ mitĂ€hĂ€n kroppa tekee kun muutamana pĂ€ivĂ€nĂ€ tiputteli, oli kovat menkkakivut mutta vuoto ei kunnolla alkanut kuitenkaan. Mietin ettĂ€ olisiko ollut ovulaatio sit vai jotain sekoilua vaan, no sen varmaan nĂ€kee tĂ€ssĂ€ parin viikon sisÀÀn ettĂ€ alkaako kunnon vuoto. Ei oo tĂ€mmöstĂ€ aiemmin ollut..

Mulla alkoi kesĂ€loma! Oon ollut aivan burnoutissa töiden takia 😓 Onneksi oon tehnyt ns "exit-planin" syksyyn ja toivottavasti vuodenvaihteen jĂ€lkeen on aika uusien kuvioiden. đŸ˜¶ SyksyllĂ€ aion myös tehdĂ€ lyhennettyĂ€ viikkoa joten toivottavasti se auttaisi jaksamisessa. đŸ™đŸ»
Kakkosella alkaa nyt ADHD tutkimukset virallisestikin, samoin miehellĂ€ (😂) ja kuopuksella aika selvĂ€sti samoja piirteitĂ€. Joten ei sinĂ€nsĂ€ enÀÀ ihmetytĂ€ jos tÀÀ arki on paikoin melko haastavaa ja uuvuttavaakin. 🙄

Ollaan tultu siihen pisteeseen jossa huomataan ettĂ€ lapset on jo melko "isoja". MeidĂ€n kuopuskin siis tĂ€yttÀÀ joulukuussa 5v đŸ„č Mies kasvattaa yritystÀÀn ja me ollaan yhdessĂ€ otettu kunnon elĂ€mĂ€ntapa remppa. đŸ©· Tuntuu ettĂ€ on enemmĂ€n aikaa paitsi itselle, myös meidĂ€n parisuhteelle. 💞
VÀlillÀ kÀy pieni ajatus neljÀnnestÀ ja ettÀ jos vielÀ kerran sen kokisi. Mutta onhan tÀssÀ jo vuosia jossiteltu, ehkÀ se juna meni jo meidÀn osalta.
Tosi ristiriitaiset fiilikset mutta, nyt ollaan jonkin suuremman muutoksen ÀÀrellĂ€ kun tuntuu ettĂ€ monikin asia on muuttunut elĂ€mĂ€ssĂ€ joten avoimin mielin, sitĂ€ ei tiedĂ€ mitĂ€ tulevaisuus tuo tullessaan tai missĂ€ ollaan, nyt juuri on hyvĂ€ nĂ€in! đŸ©· (paitsi töiden osalta, huoh!!)

Kotona vaan. Kokkina, siivoojana ja kuljettajana saanut toimia ihan otsa hiessĂ€, kun kaikki lapset ovat kotona eikĂ€ koulussa ym. 😂

Testasin eilen dpo10 negatiivisen ja petyin pahasti. Aiemmat raskaudet on alkaneet lĂ€hes heti kun annettu ja muutama yllĂ€tysraskauskin on. EpĂ€toivoinen fiilis siitĂ€, ettĂ€ onnistutaanko enÀÀ ollenkaan ja yritĂ€n tĂ€tĂ€ nyt jotenkin prosessoida. En millÀÀn usko ettĂ€ vuosi ikÀÀ lisÀÀ vaikuttaisi niin paljon, kun olen kuitenkin "vasta" 32v. Ja imettĂ€essĂ€ olen aiemminkin raskautunut. Nyt pÀÀtin ettĂ€ taaperon imetys saa loppua kokonaan. TiedĂ€n ettĂ€ yritysaika on vielĂ€ lyhyt, mutta vertaan nyt aiempiin kokemuksiin. 😔

Onko jollain teistÀ jokin raskaus antanut odotuttaa, vaikka aiemmin raskaus alkanut nopeasti?
Esikoinen alkoi kerrasta ilman kunnon yritystĂ€ 🙈 toinen yk2. Kolmas raskaus "vahinko" joka menikin rv6 kesken, siitĂ€ alettiin yrittĂ€mÀÀn ja yk6 tĂ€rppĂ€si. NeljĂ€s sai alkunsa "varmoista pĂ€ivistĂ€" huolimatta 🙈
Ja nyt raskauduin yk2 mutta meni kesken. Nyt odottelen kierron palautumista.. ollaan kyllĂ€ oltu ihan ilman suojausta ja tĂ€nÀÀn ollut ovis oireita, joten jĂ€nnityksellĂ€ odotan mitĂ€ tuleman pitÀÀ 😁 (voisiko sitĂ€ nĂ€in heti keskenmenon jĂ€lkeen raskautua? â€ïžđŸ™đŸŒ)
Eli aika herkÀsti olen raskautunut useimmiten, mutta kolmosen saamiseen meni eniten kiertoja (6).

marsupilami, Eikö sitĂ€ sanota ettĂ€ km jĂ€lkeen voisi tĂ€rpĂ€tĂ€ helpommin? Keho jotenkin jo "valmiina" ja vastaanottavaisempi. PidĂ€n peukkuja ja onpa jĂ€nnÀÀ đŸ„°

Ja tuohon raskautumisasiaan, niin sama juttu, ettÀ kolmanteen meni eniten kiertoja.

TÀÀllĂ€ on varmasti jollain kokemusta kierron palautumisesta synnytyksen jĂ€lkeen? 😊 Mietin ettĂ€ mitĂ€hĂ€n kroppa tekee kun muutamana pĂ€ivĂ€nĂ€ tiputteli, oli kovat menkkakivut mutta vuoto ei kunnolla alkanut kuitenkaan. Mietin ettĂ€ olisiko ollut ovulaatio sit vai jotain sekoilua vaan, no sen varmaan nĂ€kee tĂ€ssĂ€ parin viikon sisÀÀn ettĂ€ alkaako kunnon vuoto. Ei oo tĂ€mmöstĂ€ aiemmin ollut..

Voisi olla ovulaatiokin, pianhan se selviÀÀ jos sitten muutaman viikon pÀÀstĂ€ alkaakin menkat! 😊

TĂ€nÀÀn tein negatiivisen rtestin. Ensi viikolla vielĂ€ verikokeilla mitataan hcg, ettĂ€ on varmasti keskenmenon jĂ€lkeen kaikki materia poistunut đŸ™đŸŒ
Toivoisin kyllĂ€ plussaa ensi viikolle â€ïžđŸ€­
Veikkaan ettĂ€ ovis olisi mahdollisesti ollut sunnuntaina đŸ€”đŸ˜„

Mulla "selvĂ€t" pms oireet, kiukuttaa ja tekisi mieli vaan kĂ€pertyĂ€ peiton alle herkuttelemaan. Kamala suklaan himo ym đŸ€€ toisaalta justhan mĂ€ viimmeksikin valitin pms oireiden voimakkuutta, mutta sitten tulikin plussa 🙈😅 jĂ€nnĂ€ nĂ€hdĂ€ miten nyt kĂ€y â€ïžđŸ™đŸŒ tĂ€nÀÀn oon kyllĂ€ suunnitellut myös koulunpenkille menemistĂ€, lĂ€hihoitaja opinnot mahdollisesti kiinnostaisi ja vielĂ€ olisi hakuaikaa đŸ€”đŸ€·đŸŒâ€â™€ïž

Takaisin