Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sandy multa asiakas töis kysyi oonko lestadiolainen kun sain esikoisen 9kk häiden jälkeen ja toisen reipas vuosi ekan jälkeen niin sen takia :D

Met oltiin niin suvun musta lampaita niin kauan kunnes mentiin naimisiin mut sit ku synty toinen niin kuuluttiin muka lestadiolaumaan.. Jopa joo se oli niitten hyväksymä juttu ja suku kuvitteli että lähetään mukaan ja kun lapsia tuli lisää tuli sitä postia ja lappuja että lupaudutaanko plaah

Sandy / 35 v / lapset - 13, - 14, - 16 ja - 18 / en osaa sanoa tuleeko lisää

Hena / 35v / lapset -07, -10, -14 ja -18

Muska / 41v / 4 lasta / la 12/2018

Äippä x6 / 31v / lapset -11, -13, -14, -15, -17 ja -18. Lapset tehty ja kohti uusia haasteita.

Twisted / 30 / lapset - 11, -13, -16 / neljäs toiveissa, mies hankaa vastaan

Zeni / 34 / lapset 2/10, 5/12, 6/14, 6/15, 1/17 / LA 6/19

pikkuvarpaat / 37v / lapset -01, -03, -05, -06, -13, -14, -16 ja -17 / LA -18

Remppana/44/lapset -10,-12,14/neljäs toiveissa

Pötti24/27v/lapset -14,-15 ja -17/neljännen LA 6/19

M-inski/27v/lapset -10, -12 ja -14 / LA 06/-18

Oluwatobi/32v/lapset 3/10, 6/12, 1/15 ja 1/18/viides (ja siitä eteenpäin) haaveissa, vielä nautitaan vauvasta ja suostutellaan miestä)

Mamaminion/32/ Lapset -09, -11, -14, -17 / LA 01/19

Lambi / 40 / lapset -03, -06, -08, -12, -14, -17 / haaveilen

Emmielle / 32 / lapset -11, -12, -16, -18/ Haaveilen viidennestä

Metsätähti88/ 30/ lapset -14, -16 / kolmas la 3.12

Niemja / 27v / lapset -10/15, 1/17 / LA 6/19 / neljännelle varovainen lupa jo miehen puolesta

Elämän ihmeitä / 38 / lapset -15, -16, -18/ haaveilu neljännestä

Nuppunen / 31/ lapset -06, -10, -13, -16/ haaveilen viidennestä

Warheart / 31 / lapset -09, -11, -15, -17 / LA 20.4.-19

daimi / 33 / lapset -09, -10, -13, -14 ja -18./ Lapset tehty.

Rosmis/32/lapset -10, -11 ja -17/neljäs toiveissa yritys alkaa 12/18 tai 1/19

Marsupilami /23 /lapset -15, -17 /haaveissa kolmas ja neljäs

Helena80 / 38 / lapset -08, -11, -13 / neljäs haaveissa / ya 1/19

Met oltiin niin suvun musta lampaita niin kauan kunnes mentiin naimisiin mut sit ku synty toinen niin kuuluttiin muka lestadiolaumaan.. Jopa joo se oli niitten hyväksymä juttu ja suku kuvitteli että lähetään mukaan ja kun lapsia tuli lisää tuli sitä postia ja lappuja että lupaudutaanko plaah
Onko teillä siis lestadiolaistausta?

Mieheltä on töissä moni kysynyt lestadiolaisuudesta, meinaa aina että meillä on sellainen suuntaus johon kuuluu tv ja alkoholi(hehe, eipä sitä juuri kerkeä täällä nauttia..). Itse voisin hyvinkin olla lestadiolainen:), luulen että se iiiso lapsilauma olisi hyvinkin mennyt.. Niistä muista jutuista en tosin menisi takuuseen. Uskon silti että sielläkin voi olla ihan toimivia perheitä siinä missä muullakin.

Kirjoitin sun nimesi väärin kääk.... Eli isän puolen suku on todella suuri ja osalla on todella paljon lapsia
Ei kuule haittaa kirjoitusfibat:p!
Teillä lienee siis hurjasti es serkkuja.. Ootko ihan väleissä sinne suuntaan, vai miten se onnistuu jos ei ole enää samassa ajatusmaailmassa?

Lambi joo serkkuja ja pikkuserkkuja tosi paljon... Osankaa ollaan tekemisissä ja on tehty asia selväksi ja sanottu et voidaan pitää muuten yhteyttä mutta jos tuntuu teistä että ei niin ei sitten mut hyvin ollaan kelvattu... Toki onhan heidän tavat ja muut erin laisia tietyllä tapaa mut ollaan vain omia ihtiämme..... Kaikkien raskainta on kuulla että joko uus tulossa ku turha heille on edes yrittää sanoo että on ehkäisyjäkin plaah

Onhan tota saanut kuulla monenmonta kertaa et oltais lestadiolaisia... mitenkä se uskonto nyt kelleen kuuluu?! Mulla ei henk koht oo mitään väliä mihin uskontoon ihmiset itsensä tunnustaa tai on tunnustamatta...meille lapset on siunaus ja suurin lahja minkä voi saada! Ja oon ihan tapa uskovainen (Ev.lut) ja mies edes kirkkoon kuulu:D
Antaa kaikkien kukkien kukkia ja pupujen pökkiä:D

Miten muuten pikkuvarpaat, Ootteko saanut jo vastauksia teidän vauvelin ongelmiiin? Toivottavasti hän voi hyvin!

Äippä x6 eihän sais kuuluakkaan mutta toiset on niin pirun ahtaita... Met ollaan aina toivottu monta lasta ja eikä sen tarvi tarkoittaa mitään sen kummempaa mut suku on pahin... Joo siis ne reijät on ja niitä seurataan ku ne on niin vaikeassa paikassa että ei lähetä vielä leikkaan mut onneks poika on iloinen ja touhusa kaikesta huolimatta.... Itellä menee sit vähän huonommin

Mun äidin puolen suvussa on lestadiolaisia, mutta äidin pappa kieltäytyi ainoana liittymästä siihen suuntaukseen, vaikka muut sisarukset ovat lestadiolaisia. Siitä polveutui sitten hänen haaransa, jossa ei lestadiolaisia ole. Mulla tosin on neljä sisarusta, mutten usko vanhempieni sen vuoksi hankkineen monta lasta, että osa suvusta on lestadiolaisia. Oli kyllä lapsena hauska kuulla, että löytyi äidin pikkuserkkuja jne lestadiolaisista. Äiti tuntui olevan tyytyväinen, että pappansa jääräpää kieltäytyi suuntautumasta lestadiolaisuuteen. Itse en oikein osaa sanoa juuta enkä jaata asiaan :D

Juu, ei musta vielä 4 lasta tee ketään lestadiolaiseksi taikka hyvä jos edes suurperheelliseksi kehtaa kutsua :grin

Totesinkin miehelle että jos oltais lestadiolaisia, niin varmaan tähän ikään mennessä niitä lapsia olis lähempänä kymmentä kuin vaan neljä

On se kyllä varmaan vahvasti jostain syystä ihmisten mielissä, että monta lasta on yhtä kuin lestadiolainen :confused:
ite ajattelen asiasta vaan, että onneksi mä saan itse päättää ja vaikuttaa siihen montako lasta meille toivotaan :love017 lapset on mun kalleimpia aarteita, mutta en ehkäisystäkään pode kyllä yhtään huonoa omaatuntoa :rolleyes: ja jos joku kysyy joskus et ollaanko lestadiolaisia, niin taidampa kyllä vastata, että saattaa olla että ollaan tai saattaa olla, että ei :yuck:
Mun puolesta jokainen saa valita oman tiensä ja uskontonsa :angelic: ei mun beba karvoja kyllä heilauta vaikken ite taida uskoa oikein mihinkään :dance011(oon kyllä ev.lut.)

Mie en oo kuullut tuntemattomilta lestadiolais kyselyitä. Mut lähi suku vitsailee et myö taidetaan olla. Se kyl välil ärsyttää ihan hirveesti, vaik tiedän kyl et vitsillä sen sanovat. He jotka siitä vitsailevat niin heillä on kans useampia lapsia 3 tai 4.

Ei onneks oo kuulunu tuota. Mutta "meinaatte sitten koko maailman kansoittaa". Näitä "hirmu hauskoja" vitsejä kuultu senkin edestä vaikka 4. tulossa...
Mun mielestä myös jokaisen omavalinta, niin lapsiluku kuin uskontokin eikä kuulu muille millään tavalla.

Niemjalle ultratsempit! :)

Ai että mua ärsytti kaverin kommentti "ostan teille Kimblen ni keksitte iltaisin jotain muuta tekemistä" kun kolmas lapsi syntyi. Hänellä itsellään myös kolme lasta. Ja sit myös nää "ei yksin tarvi koko maata kansoittaa".

Sukulaisten mielestä aina on joku huonosti: jos lapsia ei oo tai sit niitä on liikaa tai sit niit on vaan yks, ikäero on aina saletisti väärä ja samoin äidin ikä, sukupuolijakauma on kans joka tapauksessa epäonnistunut.

Tungen retiisit korviini, koska joka tapauksessa olen jonkun mielestä epäonnistunut ja entäs sitten. Mä elän mun elämää ja unelmia.

Takaisin