Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä pojat tietää että ne saa vaatteita niin ne leikkii omas huonees ja mä saan ommella viereises ja sitte ompelen vapaapäivinä tai aamuina ennen iltavuoroa :D

Paljon onnea synttäri sankareille.

Minust ois ollut tosi ihanaa jos ois ollut mahdollisuus päästä ultraan 9 viikon tienoilla. Np ultras silloin todettiin kkm. Joka oli jo tapahtunut useampi viikko aikaisemmin.
Mie en siinä raskaudessa pelännyt keskenmenoa. Joka oli tosi outoa kun oon kaikissa muissa pelännyt vaik ei oo kuitenkaan sit mitään ollut. Pahoinvointia ja väsymystä on kaikissa raskauksissa ollut paitsi siinä mikä oli kkm. Oireettomuuskaan ei jostain syystä saanut minuj pelkäämään.

Voimia teille, joilla murheita ❤

Mä täällä murehdin kilpirauhasarvoja. Ne oli taas lähteny heittelemään ja nyt lääkäri sanoi, että kuukauden päästä verikokeeseen, sydänfilmiin sekä lääkärille aika. Sanoin, et mulla sydän tykyttelee niin kovasti koko ajan, et lääkäri huolestui. Kun yleensä kuulemma tykytystä tulee, jos toinen arvo on alle viitteiden, mut mulla se on reilusti yli viitteiden. Monta vuotta pysyny normaalin rajoissa, et mikäköhän heittoa nyt tekee, mene ja tiedä.

Muokattu viimeksi:
Ei tietenkään nuo ultrat ja verikokeet varmuuden vuoksi kaikille ole taloudellisesti mahdollisia kunnille/kaupungeille eikä ne estä tapahtumasta mitään ikävää raskaudessa. Eli ymmärrän kyllä ettei se ole realistista, mutta tarkoitinkin, että ois vaan mukavaa jos kaikki jotka haluaa niin pääsee tutkimuksiin jo ihan omaa sen hetkistä äitiys stressiä lievittääkseen ja joka kokis sen olevan turhaa tai tuovan lisästressiä niin ei tarvis mennä.
Jotku kunnat Suomessa kuulemma tarjoaa useamman ultran kun nuo 2 pakollista...ei ainakaan kyllä meillä :confused005

Asiasta kymmenenteen ... Sais pysytellä pakkanen alle -20 niin tarkenis ton taaperon kanssaki vähän ulkoilla :confused2 mutta asiaan siis:

Heittäkääpä hyviä ruoka vinkkejä mitä vois tehdä pariksi päiväksiki kerralla ....muuta ku nakkikeitto tai kinkkukiusaus :dontknow ja teettekö lihasta mitä ruokia? Entä hyviä kasvisruokia? Mulla tulee tehtyä niin usein jauhelihasta koska lapset...:coldfeet:

Asiasta kymmenenteen ... Sais pysytellä pakkanen alle -20 niin tarkenis ton taaperon kanssaki vähän ulkoilla :confused2 mutta asiaan siis:

Heittäkääpä hyviä ruoka vinkkejä mitä vois tehdä pariksi päiväksiki kerralla ....muuta ku nakkikeitto tai kinkkukiusaus :dontknow ja teettekö lihasta mitä ruokia? Entä hyviä kasvisruokia? Mulla tulee tehtyä niin usein jauhelihasta koska lapset...:coldfeet:

Makaronilaatikko, karjalanpaisti, risotto.

Kanakeitto, vihannessosekeitto on kans yks meidän suosikkeja siihen saa ihan mitä vaan vihanneksia upotettua-kermalla tai tuorejuustolla lopuksi kun maustaa niin menee ihan kaikille.

Pitäis kyllä kokeilla vihannessosekeittoa, oon siitä kauemman aikaa haaveillut, mutta en oo sitten tehnyt kun mies ei tykkäis :bag: ja samoin kasvisgraatiini olisi itselle herkkua. Kai sitä joskus vois tehdä jotain mistä mies ei tykkää, olkoot syömättä sitten :p
Meillä suosikki ruoat, varsinkin pojille uppoaa parhaiten keitot, jauheliha tai kanakeitto aivan parhaita ja voi syödä useamman päivän :hungry:
Meillä kans syödään ihan liian usein jauhelihaa.. kalaa pitäis lisätä ruokavalioon, meillä syödään ehkä kerran kuussa kalaa jos kalapuikotkin lasketaan, mikä on kyllä harmi varsinkin kun esikoinen tykkää tosi paljon kalasta.. olisko hyviä kala ruoka ohjeita? Itse en oikein osaa tehdä muuta kuin uunilohta, johon laitan kermaa ja joskus creme bonjouria :rolleyes:

Parin tunnin päästä ultraan aika. ja alkoi nyt sitten vuotamaan kirkasta verta. Hyvä juttu jos ei tarvitse lääkkeitä tyhjennykseen.
Vaikea vieläkin sisäistää tätä asiaa, että ihan oikeasti sattu omalle kohdalle, vaikka eihän keskenmenot mitenkään harvinaisia ole :sorry:
En vielä pysty ajattelemaan miten tästä eteenpäin. Mies ehdotti että yritettäis heti uudelleen, mutta jotenkin ei nyt pysty vielä ajattelemaan sellasta. Miehelle tämä onkin selvästi helpompi juttu, kuin itselle.

Marsupilami hurjasti voimia.

Meillä ihan suosikki kalaruokia kalakeitto ja sit sinappinen uunikala, jopa tuo poju joka ei kalasta välitä tykkää siitä:)

Meillä kans kalakeitto, tosin valmiista pakaste kalakuutioista vaihdellen lohta ja seitiä. Makua muutan välillä laittamalla puolet koskenlaskia juustosta sekaan. :p
Toinen helppo kalaruoka tulee uunissa, kun laittaa pakaste seitifileitä vuokaan ja päälle ruokakermaa, sipulia, pippuria, currya ja suolaa. Ja vähän ennen uunista ottamista laitan vielä vähän juustoraastetta päälle. Se on hyvää muusin kanssa. :)
Uuniloheen mä laitan ihan vaan sitruunapippuria ja suolaa reilusti. :p

Kanakiusaus, makaroonilaatikko, itsetehty hernekeitto (purkkihernekeitto on:yuck: )ja kaalilaatikko, tulee mieleen niistä mitä syödään meillä kahtena päivänä peräkkäin.

Meillä lapset syö kaikkia mitä vain tarjotaan ja pystyvät syömään.... Uuniperunat suikalelihalla... Strokanoffi esim muusinkaa... Suikalekana paistos lisukkeilla... Ym.... Voimia marsupilami

Sympatiat marsupilami! Lienee miehen logiikkaa ratkaista suru uudella alulla. :Heartred

Kalasta meillä perus juttuina on kalakeitto ahvenista+siiasta/made, nyljetyt Kalat keitetään kokonaisina ja siitä siivilöityy liemeen keitetään sitten muut ainekset.
Myös paistetut silakat, kokonaisina tai fileinä on Super helppoja ja hyviä. Lienee tosi halpoja myös!
Vihannessosekeitto on helppo tuunata miehekkääksi es paistetulla pekonilla :wink

Linssikeitto on superhyvää seuraavana päivänä, makaronilaatikko, kana-/lohi-/kinkku-/kebabkiusaus on meillä vakkari. Maailman helpoin lohipasta on pakastehyllystä lohikuutiot joita hetken paistaa pannulla sipulin kanssa, sekaan creme bonjourin ruoanlaitto fraiche sitruuna ja tilli ja purkki kermaa, yleensä silppuan joukkoon myös kirsikkatomaatteja, paprikaa tms. ja puoli pussia hemapaa. Ekana tietty joku pasta kiehumaan. Kalakeittokin tulee nopeasti pakkasen kalakuutioista, valmiista peruna ja keittojuurekset säkistä (meillä on näitä aina varalla pikaruokaa varten) ja purkista kolmen juuston ruokakermaa. Nykyään myös savustetaan paljon kalaa.

Pahoittelut Marsupilami :sorry:

Toi lohipasta kuulostaa hyvältä! Täytyy kokeilla jokupäivä. :)

Lisää vaan helppoja resepti vinkkejä kehiin, on nii kiva kokeilla välillä jotain uutta. :)

Linssikeitto on superhyvää seuraavana päivänä, makaronilaatikko, kana-/lohi-/kinkku-/kebabkiusaus on meillä vakkari. Maailman helpoin lohipasta on pakastehyllystä lohikuutiot joita hetken paistaa pannulla sipulin kanssa, sekaan creme bonjourin ruoanlaitto fraiche sitruuna ja tilli ja purkki kermaa, yleensä silppuan joukkoon myös kirsikkatomaatteja, paprikaa tms. ja puoli pussia hemapaa. Ekana tietty joku pasta kiehumaan. Kalakeittokin tulee nopeasti pakkasen kalakuutioista, valmiista peruna ja keittojuurekset säkistä (meillä on näitä aina varalla pikaruokaa varten) ja purkista kolmen juuston ruokakermaa. Nykyään myös savustetaan paljon kalaa.

Pahoittelut Marsupilami :sorry:

Mitä on hemapa?!
Muoks tajusin just :D

Ultrassa näkyi pieni pallo, eli aika alkuvaiheessa lopettanut kehityksensä :sad001 nyt vain odotellaan että tulisi vuodon mukana pois. Aika niukkaa vielä vuoto, eikä oikein kipujakaan ole.
Kuukauden päähän laitettiin uusi aika ultraan, missä katsotaan että on varmasti tullut kaikki ulos.

Takaisin