Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin arvostelin vahingossa viestejä tyhmiksi :rolleyes: argh.

Ihanan jännää, kun useammalla nyt ultria tulossa :)

Noihin raskaus oloihin-sukupuoli yhteyksiin... kaikista ollut yhtä huono olo, ainut selkeä ero oli että sisun odotuksen aikana panetti koko ajan ja teki mieli kebabia ja lihaa, kun tyttöjen odotuksen aikaan teki mieli kasviksia ja hedelmiä :p
Että tätä jatkuvaa kiirettä!!! Ei kerkiä edes tänne turisemaan:/ tänään ollaan lumimotissa ja kerhoon ei näemmä päästä... onhan tullut yön aikaan lunta :o

Hei äippä mie mietin pojan raskausaikana, kun panetti kokoajan, et voiko se olla merkki sukupuolesta, eli ilmeisesti voi, kun on muutkin kokenut. (myös tässä raskaudessa on tämä oire läsnä, niin voiko siitä päätellä et tuolla mahassa olis poika:hilarious:)

No niin, olisko se aika hommata foolihappoa, greippimehua ja stressitöntä elämää jotta vaikka joskus onnistuisikin?
Koskaan en ole poppaskonsteihin sortunut..mutta koskaan ei myöskään ole aiemmin tarvinnut yli kolmea kiertoa vauvaa yrittää:shy:. No kerta se lienee ensimmäinen(ja viimeinenkin). Saas nähdä, hirveesti ei ole tässä menetettävääkään:rolleyes:..
kyllä jokainen ihmisalku vaan on ihmeellinen! Tsemppiä tutkimuksiin mammat!

Kaikki kikat vaan käyttöön lambi, ei niistä haittaakaan ole :wink

Eilen vietin päivän tupla vaatetuksella ja viltin alla, yökin meni pitkähihainen päällä, legginsit jalassa. Paksun untuva peiton alla tutisten. Oon meinannut ton peiton vaihtaa ohuempaan, kun sillä tulee yleensä kuuma, mutta nyt ei meinaa sekään riittää :wideyed: olin yöllä niin onnellinen kun siinä tutissessa tuli huono olo, selvästi mun kropassa tapahtuu jotain :grin on ollut niin lieviä ja ohitse meneviä oireita, että tuntuu hyvältä kun edes välillä on semmonen olo että raskaana ollaan :rolleyes: nytkin on häiritsevän hyvä olla, hiukan vilu ja väsy mutta ei mitään muuta. Kaipaan sitä painon tunnetta vatsalle, että tuntisin siellä oikeasti olevan jonkun :nailbiting:
Rv5+5

Miksi muuten sanotaan neuvolassa että pitäisi odottaa puoli vuotta vähintään kun alkaa yrittämään uutta raskautta synnytyksen jälkeen?

Ei mulle ole ainakaan sanottu o_O Voisiko olla palautumiseen liittyvää? Mä oon joka kerta ollut elämäni kunnossa synnytyksen jälkeen, ei tikkejä tai mitään kertaakaan. Meillä on Kolmosella ja Nelosella alle vuoden ikäero (piti tulla kyllä 1v1,5kk), Kolmonen oli kai jotain 4-5kk kun tultin uudestaan raskaaksi.

Joo eiköhän se nimenomaan kohtulihasten(?) palautumiseen liity. Ne muutamat alle vuoden ikäerolla tulleet jotka tunnen on nimenomaan olleet vähän etuajassa syntyneitä, ehkäpä juurikin kohtulihaksen heikkouden johdosta? Kukin toki tekee nämäkin päätökset ihan itsekseen, olisin minäkin päättänyt yrittää lisääntyä vauvojen ollessa vain muutaman kk - mutta mies ei..

Palautumiseen toi tosiaan suositus liittyy... joskus siitä jostain kuulin perusteluineen(en neuvolasta) en vaan muista mistä :D meilläkin ollut uus pulla uunissa hyvissä ajoin ennenku edeltäjä ollut vuoden ;)

Palautuminen nimenomaa, kuopus alkoi teetellä 5vk ennen laskettua aikaa synnytystä ja synty 3vk ennen lopulta, oli tosi pieni verrattuna esikoiseen joka syntyi viikon etuajas. Ja raskaus oli paljon raskaampi ja supistelut alkoi rv15. Esikoinen oli 7kk ku plussasin.

Nyt ku kuopus oli 1v10kk ku plussasin ja raskaus on ollu tosi helppo. Mutta ahdistaa tämä liian pitkä ikäero omaan makuun, ja 4 teen taas heti putkeen silti. :D

Muokattu viimeksi:
Meillä esikoinen oli 7 kuukautta kun rupesin kakkosta odottamaan. Eli puoli vuotta oli ylitetty. Ei myö kyllä sitä erikseen vartuttu mut sitten vasta tärppäsi. Raskaus oli suht helppo alun pahoinvoinnin ja pienien selkä/iskias vaivoja lukuun ottamatta.
Synnytys sen sijaan oli hirveämpi. Kotona kärvistelin kolme päivää supisteluja. Sairaalassa ei onneks tarvinnut kärsiä kuin pari tuntia, kunnes poika synty.

Ultriin menijöille tsemppiä :thumright

Mites teillä on sisarukset ottaneet uutisen uudesta vauvasta ja missä vaiheessa ootte kertoneet? :sad015:sick009:love017:hug007

Meillä kun 2 koululaista ja sit toi kohta 1,5v niin tätä nuorinta kaikki ootti ku kuuta nousevaa (lapset ja aikuiset) ja se on kyllä kaikkien huomion keskipiste ja super ihana muksu :love017niinkun on nuo isommatkin ihania ja jo juniorin takia oon tosi onnellinen, että se saa kans "ikäsisaruksen" eikä jää ihan lellipennuksi :laughing002:love017
mutta nyt jännittää jo että sanooko nuo isommat että: "mitä" " TAAS" "vauva" ja kun meidän poika toivois kovasti itelle pikkuveljeä niin mitäs jos vauva onkin tyttö :whacky011

Rosmis esikoinen (7,5v) sano nyt kun sisun tulemisesta ilmoitettiin että oikeesti?! Anoppi sano että esikoinen olis ollu paniikissa mutta itse sanoisin että oli ennemmin hämmentynyt kuin paniikissa XD iloisia nää on ollu aina kun uudesta vauvasta ilmoitettu ja odottaneet innolla uuden vauvan syntymää <3 kotiin kun tultiin Sisun kaa niin kaikki (siiriä lukuun ottamatta) oli pojan kimpussa ja siitä tappelu aikaseksi saatiin kuka sai syliin ottaa ja/tai muuten auttaa.... välillä saadaan näistä edelleen tappelu aikaseksi :)
Ollaan kerrottu vasta nt-ultran jälkeen just siitä syystä että eivät pety jos menee kesken tms! Lapset kyl olleet niin innoissaan mukana odottamassa<3 meidän 3v kuumeilee uudesta vauvasta, ei vaan tuu tapahtumaan;)

Takaisin