Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvää uutta vuotta myös täältä! :)

Meillä ihan rauhallinen koti-ilta luvassa.

Mulla on 4 sisarusta, miehellä 3. Mun äidillä 3 (4. kuollut ihan vauvana keuhkokuumeeseen), isällä on 7. Miehen vanhemmilla on molemmilla 2 sisarusta. Mun vanhemmalla siskolla on 7 lasta, vanhemmalla veljellä 1 ja nuoremmilla siskolla ja veljellä ei yhtäkään. Toiselle tuskin koskaan sinaantuukaan lapsia.. Eli aika laidasta laitaan on lapsimäärät. Mähän en halunnu alkuun lapsia ollenkaan ja sitte näitä kertyi 5kipaletta 9ssä vuodessa.:Heartpink:Heartblue:joyful:
Enkä tiedä mitä tekisin/olisin ilman..onneks ei tarvikkaan tietää.:p Ikinä en tätä elämää pois vaihtais!

Vanha vuosi loppuu huonossa merkeissä ja uus vuosi alkaa huonossa merkeissä sillä nivelsiteet poikki dääm että helpottaa hyvin tilannetta

Oikein hyvää uutta vuotta teille kaikille.

Mulla on kolme sisarusta ja miehellä kaks.

Meillä kans koti ilta tiedossa. Miehen vanhemmat ja sisarukset tulee tähän meille. Tehdään tortilloja, patonkia ja salaattia. Muutama raketti käytiin ostamassa lapsien iloksi.

Iloista vuoden vaihdetta kaikille:)

Mekin ollaan kotona perheen kesken, ostettiin muutama suihku, et näkee lapset ees pikkusen ilotulitusta. Täällä kun kaupunki vasta 12 ampuu omat tulitteensa ja eihän lapset sinne asti jaksa valvoa...

Hyvää uutta vuotta kaikille! :)
Me ollaan kans vaan kotona. Herkutellaan saunotaan ja katotaan lasten elokuva. :)

Ps. Mulla on nyt sellanen fiilis, että saattaa plussa paukkua meille ennen virallista yrityksen aloitusta syksyllä..:wink isännän puheista ja eleistä päätellen.. :woot: olishan se kiva päästä yrittämäänkin syksyllä, mutta olen kyllä iloinen, jos plussa ennen sitä tuliski ihan isännän päätöksellä..:grin

Hyvää uuttavuotta kaikille! :happy:
Ja Nuppuselle peukut pystyssä että pääset plussaamaan mahdollisimman pian :wink

Me käytiin tänään kaupoilla ja syömässä. Illalla ammuttiin muutama pieni raketti.
Taitaa vuosi alkaa menkoilla, taas ihan turhan lyhyt kierto. On nimittäin semmonen kärttyinen olo koko ajan, ja vatsaakin alkoi poltella, laitoin jo siteenkin valmiiksi housuihin kun tuntuu että alkaa hetkenä minä hyvänsä :sad001 miehellekkin jo lepyin kun se oli tehnyt mulle iltapalaa eilen ja muutenkin koittanut olla hermoilematta turhista... niin sitten mua hermostuttaa turhatkin asiat :facepalm:

Pikaista paranemista pikkuvarpaitten nivelsiteille! :smiley-angelic001

Kiva pakkas sää tänään, -17°C, johan tuli ihanan punaisia poskia aamusta kun käytiin ulkoilemassa :happy:

Nimi asiaa: eilen illalla oltiin miehen kanssa keittiössä ja mies sitten sanoi että kun ulkona on kauhea "viima". Mulle sitten yhtäkkiä tuli mieleen nimi "Vilma" ja sanoin vaan ääneen että "Vilma". Oltiin hetki vaan hiljaa ja sittenhän mies innostu niin että haluaas, jos meille tyttö tulisi että sen nimi olisi Vilma :hilarious: tais iskeä pieni muotoinen vauva kuume ja olis pitänyt asiasta lyödä jo kättä päälle että jos tulee tyttö niin se on Vilma :joyful:
Mua itseä mietityttää se että kun on se koulu ohjelma netissä mikä on wilma, että onko se sitten jotenkin hassua o_O turhahan näitä on miettiä kun ei edes tiedä tuleeko meille koskaan tyttöä, mutta ajatus leikkinä kiva :p mitä mieltä te ootte? Olisko outoa laittaa semmonen nimi joka on jotain muutakin esim "Pirkka", "Eila", "Viola" mitä näitä nyt kaikkia on, mistä tulee ekana mieleen joku tuote :rolleyes:

Jos asia ei itseä eikä puolisoa vaivaa, niin voi ihan hyvin laittaa sellaisen nimen. Toisten mielipiteitä ei kannata miettiä, kun aina on jollain kuitenkin jotain nupisemista..milloin on liian erikoinen ja milloin liian tavallinen, yms.. :grin
Mä tykkään vähän harvinaisemmista nimistä, ettei ihan jokapäivä tuu vastaan samaa, mutta ei saa olla liian vaikea lausua tai kirjoittaa. Toisaalta kaikki tosi vanhat nimet, mitkä on ollut joskus aikoja sitten perinteisiä nimiä, on kans kivoja. :)

Vilma on ihan kiva tavallinen nimi, eikä tuo mulle mieleen sitä koulujen wilmaa, koka oon kuullu nimen niin monta kertaa ennen tuon wilman ilmestymistä.:)
Toi Viima kuulostaa mun korvaan tosi kivalle, mutta siitä ei kyllä ihan heti aukee kummalle sukupuolelle se nimi kuuluis? :grin

Viima taitanee olla pojan nimi? Tai sitten voidaan antaa kummalle sukupuolelle vain, jos käyttö ei ole vielä vakiintunut. Lienee uudempia nimiä kuitenkin.. :) Väestörekisterikeskus osaa kertoa asiasta enemmän todennäkösesti.

Minulla on ollut hirmuinen vauvankaipuu taas. Onneksi vuosi alkoi sairaalassa olemisella ja edelleen on ohjelmaa tuon vanhimman tytön tiimoilta, ettei moisille vauvahupsutuksille jää aikaa. Tytön tilanne on kuitenkin alkanut olla jo parempaan päin ja pelkäänkin, että vauvakuumeilut lähtevät ihan käsistä, kun arki tästä toivon mukaan vähän alkaa helpottua. Onneksi siihen nyt vielä menee aikaa! :D

Pikku varpaalle paranemista!
Vilma on kyllä kiva nimi eikä kyllä mullekaan tuu se koulun infosovellus mieleen;) toivotaan että Vilma teille siunattais marsupilami:)
Elaffy tsemppiä sinne pienen potilaan kanssa! Toivottavasti hänen olonsa kohenee ja pysyy hyvänä pitkään<3
Meillä lähte 3 isointa mummolaan ja tulee su takas.
Tiedättekö miten outoa on tehdä ruokaa vaan 4 hlölle? Tein jauhelihakeittoa vaan 3L kattilallisen 7L sijaan :D jauhelihaakaan mennyt kun murto-osa :o mitä nyt ruokailu välineitä ladoin pöytään myös isommille enneku muistin et väärin meni:D

Mites muuten, tunnetteko ovulaation aina selvästi?
Mä laskeskelin, että oon tuntenu ovulaation viime vuonna vaan kuudessa kierossa. Onkohan normaalia, että se jää noin usein tulematta?

Mä ainakin luulen tuntevani ovulaation selvästi. Ja varsinkin viimmeisimmän synnytyksen jälkeen tullut kovempia kipuja oletetun ovulaation aikaan. En oo ikinä testannut että onko ovis varmasti, mutta ajankohta ja oireet yleensä täsmäävät.
En kyllä osaa tuohon sanoa onko normaalia että on tullut vain 6kierrossa, normaalia ainakin on se että joskus jättää ovulaatio tulematta :confused005 mutta onpahan kummiskin tullut, eli mahdollisuudet on! :wink

Jokaisen synnytyksen jälkeen ovis (ja kaikki muutkin pms) oireet vahvistunut huomattavasti! Muutaman kerran testaillut ovis oireiden ja laskennallisen oviksen mukaan niin testi viivat ovat olleet kirkkkaan punaiset ;) helppoa kun heinän teko tää meidän holtiton lisääntyminen:D

Mäkin siis viime kierrossa varmistin oviksen ovistesteillä, kun oli kovat kivut ja muut ovisoireet, niin sain kirkuvan plussan. Nyt tässä kierrossa ei oo tullut plussaa eikä oireita. On kai joo normaalia, että on pari ovuloimatonta kiertoa vuodessa, mutta että puolet vuoden kierroista on ilman ovista, tuntuu kauheelta. o_O

Minust Vilma on nätti nimi. Enkä kyl yhdistä sitä wilmaan. Mie tykkään sellasista vanhoista nimistä perus nimistä.
Mie en tunne ovulaatioo aina. Mul on kyl kierrotkin olleet epäsäännölliset niin en tiedä onko se sit kans vaikuttanut siihen et en aina oo osannut yhdistää min oireita ovikseen.

Takaisin