Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ainiin, unohdin mäkin listasta kilpirauhasen vajaatoiminnan ja joitakin autismi/asperger-oireita löytyy kans, mutta kuuluu asiaan kun on adhd.

Meillä isommat harrastaa pojat säbää ja tyttö hiihtoa ja kesällä yleisurheiluakin... Meillä joutuu autolla kuskata ku matkat on niin pitkiä pyörällä kuljettavaksi mut tykätään ja ne tykkäävät eivätkä loju kylillä joutavan päivin.. Pieni ei vielä virallisesti mitään mutta käyvät välillä yleisurheilussa jossa pallonheitto ym.. Hiihtämässä ym... Meillä vain tuo oma työ vie niin paljon aikaa että on tosi haastavaa saada kaikki toimimaan mutta jollain tapaa ollaan saatu... Yleensä ne on mun hommia kun mies ei juurikaan ole paikalla tai sii joo mut työn merkeissä ja tehdä pitää meillä ei voi jättää tekemättä.... Joo pienillä ei vielä hampaat oo lähtenyt mut isoilla sillon ku lähti niin keiju kyllä kävi.... Täällä joulujuhla pidetään ulkona ulkotapahtumana

Meillä kaikki nukkuu koko yön jopa aabelkin... Illalla menevät 20-20.30 ja isommat arkisin viimeistään puol kymmenen.... Mulla on endo leikattu yli kymmenen vuotta sitten eikä oo sen koommin vaivannut... Perus sairaus löytyy mut ei oo vaikuttanut raskauksiin mitenkään

Pötti missä on noin halpaa ratsastus?
Kerhot maksaa 50€/4krt viikossa/kausi.
Sektio oli mullekin ihan älytön mörkö! Mahtais toipuminen olla ihan kauheeta kun tää navan kipukin ollut ihan jäätävää sillon heti leikkauksen jälkeen ja edelleenkin liikkeelle lähtö nipistää ikävästi:/
Mut eipä oo tarvinnut ainakaan ison koon takia edes harkita sektiota:p
Niin ja onhan se sektiokin tapa synnyttää... varsinkin jos jommankumman henki vaarassa!

Meillä vanhin ratsastaa (793€/kausi) ja käy joukkuevoimistelussa (70€/kk+ puvut ja välineet), toka käy telinevoimistelussa (220€/kausi), kolmas lopetti just tanssin (120€/kausi) mutta käy kerhossa 2xviikko (laskua en ole saanut :D ). Että kyllä näillä huudeilla saa rahaa menemään harrastuksiin. Mekin ollaan yritetty vielä valkata seuroja yms vähän hinnan mukaan ja silti tota rahaa palaa ihan törkeesti. Lisäksi lapset on kuskattava jokaiseen harrastukseen. Talli on lähimpänä ja nuo voimistelut ~30km päässä.

Meillä käy hammaskeiju vaikka lapset jo tietää että se olen minä ;)

Meillä esikoinen pelaa futista, n. 400€/vuosi+turnaukset päälle, ja Sählyä, 50€/vuosi, mutta sillä hinnalla saa koko perhe käydä kaikissa kyseisen seuran tunneilla. Toka pelaa myös futista, 180€ kausi, ja käy liikuntakerhossa tolla samalla viiskymppisellä. Kolmonen ja Nelonen käy samassa liikkakerhossa ja seurakunnan päiväkerhossa 3h/2*vko, se on ilmainen. Vitosen kanssa käydään vaan perhekerhossa.

Meillä ei käy hammaskeiju, pääsiäispupu eikä joulupukki, lapset ei usko siihen. Kun hammas irtoaa niin saa kyllä kolikon ja suklaakolikon :)

Töissä ihan hirvee härdelli koko ajan! No mitä muuta voi odottaakaan leluosastolla pari päivää ennen joulua :rolleyes: onneksi ihmiset on vielä toistaiseksi hyvällä tuulella ja mulla alkaa joululoma tän illan jälkeen :smiley-angelic003

Nii juu, harrastuksista vielä, koko perheenä käydään seuran maastojuoksukisoissa ja hiihtokisoissa (lapset juoksee ja hiihtää).

Meillä on tossa lähellä talli. Asutaan pienellä paikkakunnalla. Tää on siis 30 minuuttia ja 10 euroa per typy.

Mä kans meinaan kysyä et voisiko aikasemmin sit käynnistellä jos 4.5 kiloa tai yli alkaa painoarviot antamaan. Meil oli edellinen jo rakenneultrassa hiuka reilu 500 g! :D Musta se on jotenkin tosi ärsyttävää kun radi diagnoosin saa jostain 0,2 mmol ylityksestä ni sit se vauvan koko menee sen radin piikkiin vaikka pitkissä sokereissa tai kotimittauksissa olis mitään häikkää. Meillä esimerkiks isäntä on ollu reippaasti yli 4 kiloa syntyessään. 0.3 alempi arvo ni menis geenien piikkiin eikä sokerien..:D

Mistä tollasia vauvoja saa jotka nukkuu? Meillä molemmat valvottanu ekat vuodet vähintään 3 herätyksellä yö, ekat kuukaudet tunnin välein herätyksillä. Kauhulla odotan tulevaa.

Mulla on aurallinen migreeni mikä on tosi paha nyt täs raskaudes, sitten reagoin vattalla stressiin.

Pötti24 meillä samat viikot! Täälä kans tosi oireetonta taas, vattakipuja jonku verran ja väsy, mutta periaattees ei normaalitilasta poikkeavaa muutaku turvotus! Välillä en usko raskaana olevanikaa, poikien aikana tiedostin sen koko ajan. Sydänääniä kuuntelen päivittäin sen takia ku ei liikkeet vielä säännöllisesti tunnu..

Debillä ihana nimi pojalla<3

Mua jännittää kans synnytys jo, en halua sektiota muutaku henkeä uhkaavas tilas. Koko kans jännittää, esikoinen oli 39+0 syntyessään 3966g, kuopus oli toki vaan 37+1 3030g, mut uskon et johtui pienestä ikäerosta. Seki jännittää miten ajois tämä päättää syntyä, ku supistukset alkanu vielä aiemmin ku pojista. Pariisin reissu on rv32+, joten ei paranis kovin ajois tulla :D

Kyllä meilläkin sit harrastetaan noita peruslajeja, kuten pyörälenkit kesällä, talvella hiihdetään ja luistellaan :) Itse rakastan hiihtämistä ja luistelua, ihana asua lähes Jyväsjärven rannassa, niin pääsee jäälle harrastamaan helposti molempia <3 Kesällä sit rantaraitille lenkkeilemään pyöräillen ja kävellen, jää juokseminen ainakin ens kesän ajaksi tauolle kun pitäs se puolisen vuotta synnytyksestä odotella, blaah.

Niemja, meillä ollut kaksi hyväunista ipanaa, jotka 2kk iästä nukkuneet 19-07 heräämättä, sit kaks sellaista kenen kanssa yöt ja päivätkin silkkaa helvettiä :D Näiden kohdalla ollut niin, että helppo raskaus = helvettiä vauvavuosi(ja sen jälkeenkin tovi), vaikea raskaus = unelmavauvavuosi.

Hauskasti teillä warheart mennyt noi odotus-vauvan vaikeus asiat!
Meillä ei kukaan oo nukkunut ennen imetyksen lopetusta mitenkään koko öitä, tai siis nukkuhan ne mutta itkee sitten tissille päästäkseen, ainakin kolmesti yöllä. Viimesen yöimetys nyt lopetettu, viime yö oli hiiren hiljaa:happy:! Nyt vielä yksi iltatissi tarjolla, välttyy nyt ainakin miltään maidon pakkautumisilta.

Onko täällä muita, kellä on jotain sairauksia tai tiloja? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun itellä on adhd ja paniikkihäiriö (ja ties kuin monetta vuotta oireeton astma). Niin ja tietysti endometrioosi.

Mulla on bipolaarihäiriö, keliakia ja ärtyny suoli[emoji23]

Meillä 2 vanhinta pelaa jalkkista ja se on sen 60€/vuosi / lapsi

Meillä Julius 6kk päätti et nyt puskee hampaat urakalla läpi. 3 tuli maanantaina läpi 4 nyt tänää ja 5 ja 6 on puhkeemaisillaan. Poika 6kk kohta 6hammasta suussa:D

Warheart asutko Jyväskyläs? Asun naapurikunnas :D

Mulla poikien raskaudet oli vaikeita, samoin vauva-ajat. Esikoisen uhmaki on aika perseestä, kuopuskaa ei helpoimmasta päästä oo :D ehkä ne joskus helpottuu.

Lambi, meillä ei tissiä itketty öisin vaan refua/kipua kun moniallergisia :( Tissille pääsee ekasta ähinästä ennen itkua, tissi suuhun ja unet jatkuu!

Niemja, joo, Jyväskylässä Ainolanrannassa asutaan :)

Kovin yksilöllistä miten ne hampaat tulee :) muutamalla näillä ollut täysi kalusto 1v mennessä ja Siirillä tuntuu olevan hitainta toi hampaiden teko:D

Takaisin