Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hammaskeiju käy ja tuo tullessaan 50 senttiä:)
Lapsoset ei harrasta vielä mitään... ratsastusta esikoinen haluis harrastaa mutta ei kyllä lompsa veny semmosiin summiin! On muuten melko tyyristä hommaa:o

Me käydään poikien kans perhejumpas maanantaisin, ihan mukava harrastus. Toki pojat vasta 3v ja pian 2v. Jalkapalloa aattelin kesällä esikoiselle ku se siitä tykkää, hiihdetään ja luistellaan omalla ajalla.

Ei käy hammaskeiju, eikä muutkaan mielikuvitusolennot :)

Meillä ei vielä harrasteta mitään, esikoinen kävi karatea kokeilemassa, mutta ei tykännyt. Tanssi kiinnostaisi, joten katsotaan jos jo kevätlukukaudelle pääsisi jossain ryhmässä aloittamaan. Futis kiinnostaisi toisiksvanhinta, että ehkäpä kesällä sit hän pääsee kun tässä lähellä aina useampikin ryhmä kesäisin. Mikään pakko ei ole harrastaa jos ei halua, ollaankin odoteltu oma-aloitteista kiinnostusta johonkin lajiin :)

Meillä 1v käy seurakunnan muskarissa, 3,5v tytöt käyvät uimakoulua, lisäksi meillä on isompien tyttöjen kanssa hoitohevonen, jolla saavat ratsastaa ilmaiseksi. :) Nuorimmalle suunnittelin jotain tanssia tmv, mutta aikataulut nyt jo aika kireänä. :/

Lisäksi käydään paljon kerhoissa ja muissa tapahtumissa.

Harrastamiset vaatii kyllä vanhemmilta aikalailla panostusta, ajallisesti.. meillä ekat kaksi pelas futista joskus 6-10 vuotiaina, se oli ihan kivaa kunnes alkoi olla liikaa paineita (siis joukkueet hajosi kun ei treenattu enää samaan tahtiin kun menestyjät) seuraavilla ei vielä ainakaan ollut kiinnostusta siihen. Pikkupojat kyllä vien sinne jos innostuvat aikanaan.
esikoinen meni pari vuotta jujutsussa mutta teiniyden myötä lopetti kun siirtyi aikuisten ryhmään eikä se isojen miesten kanssa kukkakeppinä ollut kauheen inspiroivaa. Nyt ollut muutaman vuoden "vapaalla" ja omasta aloitteestaan aloittamassa nyrkkeilyn.

Tytöistä nuorin oli viime vuoden baletissa, mutta nyt pidetään paussia kun eskarissa riittää taas muutoksia elämäänsä. Yks iso tyttö ei löydä sopivaa harrastusta, kokeillut kaikenlaista, mutta lopahtaa nopeesti, nyt siis lähinnä jumppaa kotona. Joku kiertävä sirkus olis varmaan juttunsa:p.. Yhden tytön kanssa viriteltiin ratsastusta nyt syksyllä, hintavuuden takia tehdään vaan kuureina epäsäännöllisesti. Tavoitteena mulla että muutaman vuoden sisällä otettais omia hevosia. Jää nähtäväksi toteutuuko.

Kannatan kaikkia lähiharrastuksia, mutta innostuksen ollessa todllista laitetaan onnistumaan kuskailu kauemmaskin.

Meillä vanhin harrastaa tanssia ja uintia, molemmat on kerran viikkoon. Tanssi on ilmanen ja uinti maksaa 5€/kk, joten ei kaadu talous tuohon:)

Nuoremmat ei harrasta muuta kun seurakunnan kerhoilua 2 kertaa viikkoon, ja uimassa käydään kun ehditään :)

Vau, hienoa, että löytyy edullisesti yleensä melko hintavia harrastuksia! Meillä uinti maksaa 360€/kausi, kun kaksi lasta käy. Eihän tuokaan nyt vielä kallein mahdollinen ole todellakaan, mutta kotihoidontuella on ihan riittävän hintava tuokin jo kustantaa.

Mä en varmaan myöskään tota hammaskeijuhommaa lähe leikkii, enkä pääsiäispupua. Joulupukki saa olla ainoo tällanen mihin uskotaan (siis tietty, sehän on olemassa :woot: ).

Meillä nukuttiin yöllä hyvin, poitsu heräs vaan kerran syömään ja muuten nukku 21-07! Mietin että varmasti auttoi sekä se, että levolacin ansiosta ei vatsa ollu kovalla, että se, että mä otin toisenkin adhd-lääkkeen (yleensä vaan aamulla) ja olin myös illan ite ilman levottomuuksia ja pojukin aisti tän. Meni niin kiltisti nukkumaan illalla ja nukkui 02 asti, söi ja meni takas nukkuu <3

Ja kaipa mä voin teillekin kertoo, ettei aina tarvii kirjottaa poika tai poju: hän on Leo :)

Onko täällä muita, kellä on jotain sairauksia tai tiloja? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun itellä on adhd ja paniikkihäiriö (ja ties kuin monetta vuotta oireeton astma). Niin ja tietysti endometrioosi.

Joo tästä saa kyllä olla kiitollinen et täältä paikkakunnalta löytyy joku edullinen harrastus, jotra voi oikeesti viedä lapset harrastaa. Ei nimittäin ois varaa viedä, jos olis hintavampia harrasteita kyseessä. Meillä tosta tulee 50€ yhteensä vuositasolla maksua, tietty jos haluu sit ihan kilpaa alkaa uimaan, niin hinta nousee, mut siihen on aikaa vielä :)

Onko täällä muita, kellä on jotain sairauksia tai tiloja? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun itellä on adhd ja paniikkihäiriö (ja ties kuin monetta vuotta oireeton astma). Niin ja tietysti endometrioosi.

Minä sairastan reumaa (sama dg kuin tyttärellä).

Dep, mulla heittää sokerit ja kilpirauhaset näin raskaana ollessa. Kumpaankin on lääkitys tällä hetkellä, jotka sit loppuu taas synnytykseen :)

Kivaa on olla raskaana, nautin olostani, mutta tää jatkuva sokerien kanssa stressaaminen käy henkisesti raskaaksi. Nyt on paino tippunu plussasta niin 5,5kg, no olihan sitä ihan liikaa jo valmiiksi, niin sinänsä ei haittaa. Nyt jo vähän mietityttää synnytys, et miten mahtaa sujua jos tulokas on yhtä iso tai isompi kuin edellinen?

Dep ihana nimi <3
Sisukin alkanut nukkumaan ihan hyvin! Nukkumaan rupee siin 22 huudeilla ja kerran vaan nousee syömään! Aamulla noustaan siin 7-9 ylös riippuen päivästä... viikolla nousee kun alan kömpimään ylös ja esikoista potkimaan kouluun:) viikonloppuisin sitten nukutaan niin pitkään kun mitä siskot nukkuu eli 8-9;)

Toi sokereiden seuraaminen on kyl pyllystä! Onneksi (toivottavasti) ei enää sitä tarvii ikuna tehdä :D

Mulla ei ole diagnosoitu mitään, mut paniikkikohtauksia saan, sekä jotain adhd-oireita löytyy ja asperger-piirteitä. Sit löytyy aurallinen migreeni, refluksitauti, IBS ja varsinkin näin raskausaikoina verensokerit ja verenpaineet tipahtelee. Paletti pysyy kasassa säännöllisellä elämällä ja tarkalla ruokavaliolla :)

Mulla oli tänään neuvola, siellä kaikki mallillaan :) Nyt jo puheltiin synnytyksestä ja siihen liittyvistä peloista, mitä mulla siis ei ole, sektioon en suostu ellei ole hengenlähdöstä kyse, muuten ihan levollisin mielin odottelen ja tankkaan aktiivisen synnytyksen juttuja jälleen. Kelaa varten sain todistuksen ja näpyttelin hakemukset äsken, sit vaan pakkausta odotellaan <3 Kyl tämä aika menee hurjan nopeasti ja se huhtikuu tuntuu olevan ihan just :D

Meillä ratsastetaan ja tanssitaan. Ratsastus 20 euroa/kerta kahdelta lapselta ja tanssi 100 egee/lapsi /kevät ja syksy. Itse pidän harrastuksia tärkeänä ja tytöt tykkäävät hirveästi.

En ole hammaskeiju asiaa edes miettinyt vielä mutta itsellä ei ole tuota lapsena ollut eli luulempa että sitä ei osaa ottaa käyttöön..:D

Mä olen perusterve ilman lääkityksiä ja diagnooseja "normaalitilassa". Raskausaikana paastoarvo kuitenkin pompahtaa hieman yli rajojen eli jo neljättä kertaa radia tässä kärsitään... Samat mietteet kun Hulilla tuosta vauvan koosta. Edellinen 4.5 kg ja jännittää hirveästi tulevan koko kun edellinenkin hyvästä sokeritasapainosta huolimatta noin iso...

Mulla kans tuo sektio ihan totaalinen mörkö, ei kiitos jos ei ole ihan elämän ja kuoleman kysymys!

Mikä ihana pieni Äippällä! <3

Täällä raskaus menee rv14+2. Oireeton olen edelleen kun sitä jossain kohtaa stressailin. Nt-ultra oli 5.12 ja kaikki kunnossa! Todella vilkas kaveri kun ei meinattu saada mittoja kun aina eri asennossa. Poikaolo vahva!

Niin ja srk:n kerho meillä myös molemmilla 2×/vko. Maksaako teillä päin kerhot? Meilläpäin maksaa 40 euroa/syksy ja kevät molemmilta...

Meillä ei maksa srk:n kerhot mitään :)

Mie en kans sektioo halua, on viimoinen vaihto-ehto. Mulla on viikkoja nyt 17+0 ja paastohan se mullakin on mikä mättää, on vaikein raskaus tähän mennessä radin kanssa. Mutta tänään sain neuvolassa onneksi suutani auki, joten asia ei enää niin paljon paina. Kiva että pötti oot samassa tilanteessa, vaikkei tää nyt niin kiva tilanne oo pelätä vauvan kokoa. No pitää jo rakenne- ultrassa ottaa asia esille ja kysyä onko mahdollista käynnistää aikaisemmin, jos herää epäilys vauvan suuresta koosta? Kuukausi olisi rakenne ultraan aikaa :)

Takaisin