Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Elaffy meilläkin ollut aina puheissa et neljäs sitten joskus, mutta nyt alkanut tuntua vahvasti siltä että se aika on nyt :p isommat siis peräkkäin ja nuorin nyt ihan "yksin".. mutta oli kyllä ihana tuo pitkäkin väli meillä eli 6v, siis ihania nuo oikeasti isommat sisarukset :Heartred
Kuulostaa rankalta tuo reuma pienellä :sad001 onko se saatu nyt hallintaan?

Eleanoora saako teille vauva luvan tulla heti ku kierto käynnistyy? :love017

Äippä ääk äkkiä takas ne hyvät yöt :confused: :thumleft

Meillä tyttö alkoi vajaa 2v iässä puhumaan jatkuvasti, että varpaassa on pipi. Itkeskeli sitä välillä ja muuten vain ihan koko ajan puhui asiasta. Itselläni on myös reuma, joten muutaman lääkärikäynnin ja kipulääkekuurin jälkeen päästiin reumapolille, jossa ei mitään kuitenkaan silloin löytynyt. Kuvaus sopi alkavaan reumaan, joten sovittiin, että tarvittaessa palataan asiaan, jos oireilu jatkuu. Elettiin kesäkuun alkua.

Juhannuksena tyttö kieltäytyi kävelemästä yhtään pitempiä matkoja, ontui aamuisin ja oli itkuinen. Heinäkuussa päästiin uudestaan reumalääkärin tutkimuksiin ja silloin löytyi tulehdus isovarpaasta ja mahdollisesti muutoksia myös nilkassa. Nilkasta otettiin magneettikuvat, joiden löydökset sopivat niveltulehdukseen. Saatiin diagnoosi 10/17. Molemmat nilkat hoidettiin nukutuksessa paikallisesti kortisonilla. Tammikuussa 2018 oireilu meni pahemmaksi ja aloitettiin solusalpaajalääkitys pistosmuotoisena. Siitä aiheutui kuitenkin elämää haittaavia vatsakipuja, pahoinvointia ja mielialamuutoksia. 05/18 todettiin tulehdukset molemmissa lonkkanivelissä, jotka niin ikään punktoitiin. Samalla lääkitys vaihdettiin biologisiin lääkkeisiin.

Kesän aikana tytön vointi meni koko ajan huonommaksi uudesta lääkityksestä huolimatta ja elokuussa tulehdusten todettiinkin pahentuneen entisestään. Lääkitys tuplattiin eli kävimme kahdesti viikossa piikillä, mutta mitään vastetta ei saatu. Syyskuussa lonkat punktoitiin uudestaan ja lääke vaihdettiin sairaalassa tiputuksessa annettavaan valmisteeseen. Käymme siellä neljän viikon välein. Tällä viikolla viimeksi kävimme lääkärissä ja oikea lonkka on edelleen huonossa kunnossa. Nyt lisäksi menee kortisoni suun kautta ja loppukuusta on vielä punktio edessä, jos tulehdus ei rauhoitu kortisonilla siihen mennessä. Fysioterapiaa tyttö saa allasterapiana tällä hetkellä kerran viikkossa.

Tyttö on melko kipeä edelleen. Heräilee paljon öisin ja kipu ilmenee jatkuvana ärtyneisyytenä (jota ihana 3v ikä ei mitenkään erityisesti helpota :D ). Onneksi meillä on paljon tukitoimia ja tytöllä hyvä yliopistosairaalatasoinen hoito. Mielellämme oltaisiin kyllä ilman näitä kokemuksia eletty, mutta eiköhän tästäkin selvitä.

Rosmis, on saanut tulla jo heti, kun imetyksen jälkeen kierrot alkoi. Luulin niiden jo tasoittuneet ensimmäisen pitkän jälkeen. Näköjään eivät vielä ole, kun tämä kierto nyt venyy. En ole enää imettänyt täsdä kierrossa, kun ehkä muutamana ensimmäisenä päivänä. Ennen minulla on alkanut heti säännöllisenä kierrot. Ihmetyttää nyt tämä venyminen. Kun kp1 nyt alkaa niin aion ottaa tähän kiertoon letrot ja tikuttaa ovista.

Elaffyn tytön reuma kuulostaa todella ikävälle. Toivottavasti lääkitys saataisiin kohdilleen ja kivut hallintaan.

Tuli ihan kyyneleet silmiin lukiessa, niin kauhea kohtalo pienellä :'( ♡

Toivottavasti teidän muut pienet ja meidän pienet (ja kaikki muutkin) säästyvät samalta :( ja siellä saataisiin tehoava lääkitys!! Meillä alkoi esikoinen valittaa polvia ja sitten rannetta, mutta voi johtua muustakin (eaimerkiksi vähän aikaa sitten kaatui ja sai polveen ensimmäisen laastarinsa ja sitten ylpeänä esitteli pipiä) ja sainkin jo kuulla, että tässä taaperoiässä jo ihan ne kasvukivut voi alkaa vaivata. Kunhan osaan reagoida tarpeeksi ajoissa, jos alkaa selvästi oireilemaan... Mutta sinne lähetän kovasti voimia!

Uh miten rankan kuuloista teidän tytöllä elaffy!
On se vaan onni että huipputason hoitoa on saatavilla, toivotaan että teille löytyy jokin sopiva lääkitys ja apu!

Voi vaan kuvitella että siinä piisaa hoidoissa juoksemista ja murhetta, mutta eipä nekään sitä vauvakuumetta taita..

Hui zeni, kamalalta kuuluostaa tuo kolari ja toivottavasti vuodot on normaaleja. Oletko neuvolaan niistä soitellut? :Heartred

Harmi niemja että koulupaikka menikin sivusuun näön takia, mutta ihana että nyt saat keskittyä täysillä masun kasvatukseen. :)

Mahtavaa että olette päässeet aloittamaan jo yrityksen lambi! :)

Tervetuloa Eleanora ja elaffy! Hurjalta kuulostaa tuo elaffyn pikkuisen reuma! Toivottavasti sopivat lääkkeet löytyy ja olo helpottaa pian! :Heartred

Kuulostat kyllä aikamoiselta super mammalta äippä×6! :wink mulla menee kyllä hermot aika nopeeta, jos joudun yksin käydä kaupassa kaikkien lasten kanssa, mitä ei onneks tartte kovin usein tehdä.

Varmaan tästäkin puhuttu täälä jo aikaisemmin, mutta kuinka asutte? Me asutaan vuokralla rivarissa ja välillä tunnen huonoa omaatuntoa siitä ettei isommalla ole omaa huonetta, kun on kuitenkin jo 12vuotias.:shy: Mutta tykkään niin kovasti tästä meidän nykyisestä asunnosta, etten haluaisi millään muuttaa ja lasten koulutkin on niin mukavan lähellä.

Me asutaan omas rivitaloneliös, ahdasta on ku tavaraa on liikaa eli konmaritusta pitäis harrastaa ja järjestää paikkoja fiksummin niin mahduttais paremmin :)

Me asutaan vuokralla tällä hetkellä kolmiossa ja muutetaan tässä kuussa neliöön :) Lapsia 3 tyttöä ja 1 poika, poikaa odotan 16+0 viikoilla. Eivät tule lapset saamaan omia huoneita vaan ovat tytöt ja pojat erikseen, ellei sitten löydetä sitä isoa taloa maalta sopivaan hintaan. Eli 4h+k+s tulee meille riittämään jatkossakin, isosta autotallista vaan haaveillaan :D

Elaffy Voih teidän pikkuista:( varmasti kovin raskasta katsoa vierestä kun pieneen sattuu:( toivottavasti saatte hänet kivuttomaksi! Hirveästi voimia teidän perheelle <3
Menninkäinen meidän esikko kasvo vuodessa 10cm ja kyllä valitti jalkoja... on 7v.
Toivottavasti kivut on vaan kasvukipuja tms vaaratonta!
Nuppunen todellakaan ole mikään super mamma!
Oli vaan kova herkku himo kun lupasin lapsille leffa illan herkuilla ja pizzaakin lupasin tehdä... hiukan vaikeeta näitäkin toteuttaa kun unohdin pizza tarpeet ja herkut kauppaan:D ennemmin kyllä käyn maks 3 kanssa kaupassa mut menee tämä namihimoisssa näinkin :p
Me asutaan 85 neliön rivari kolmiossa (tai tavallaan neliö, yks huonenon jaettu seinällä mut välissä ei oo ovea). Meidän vanha kämppä on vuokralla(70m2) ja se myydään pois kun mä lähden töihin ja siitä tulevilla voitoilla ja säästöillä rakennetaan tai ostetaan isompi koti! Haaveissa on 1-2 huonetta lisää ja yhdessä kerroksessa ;)

Me asutaan -49 rakennetussa okt:ssa jossa kolme kerrosta (90 neliötä kerros). Kellarissa säilytystilaa, 2x autolle talli, pesukoneet ja kuivausrumpu, sauna ja pesuhuone ym..
Meillä asumiseen neliöitä noin 160, kun yläkerrassa matalaa komerotilaa. Pojat nukkuu yhdessä huoneessa ja tytöille on toinen. Nuorin nukkuu vielä meidän huoneessa. Tarvittaessa ruokailuhuoneesta ja yläkerran aulasta saa huoneen. Meillä huoneet on kuitenkin reilun kokoisia, että mahtuu hyvin eikä kerrossänkyjä ole tarvinnut. Rakennusoikeuttakin on vielä paljon joten jos tarve, niin pystyy laajentamaan.

Täällä alkoi tänään kp1 ja viime kierto venyi 34 päiväiseksi.

Meillä asutaan n 200m2 kahden kerroksen ok, isoja makkareita 5 - kahdella vanhimmalla (14 ja 12v) omat huoneet, keskimm tytöt samassa ja pikkupojat mun kanssa yhdessä - ukko hallitsee yhtä huonetta:grin(hullut työajat, helpointa nukkua omassaan..) Ajatuksena on että aina vanhimmilla olis omat huoneensa, jossain kohtaahan ne muuttaa pois ja vapautuu seuraaville. Täytynee sitten joku tila kehittää lomilla kotiin palaaville isoille lapsille kun sen aika koittaa. Mun puolesta vois olla vaan yks iso tupa ja kerrossänkyä joka seinällä:p, mutta mies sitä mieltä että näin täytyy olla..
Missään nimessä isompaa kun tämä en hommais, siivoominen on jo riittävän työlästä. Me rakennettiin kahteen kerrokseen niin että toisen kerroksen vois periaatteessa sulkea pois, tai käyttää es b&b toimintaan jos lapset jättäis pesän, mutta tällä ikäjakaumalla ja ihmismäärällä tulee varmaan aina joku lapsi/lapsenlapsi asumaan meillä..

Eleanooralle tärppiä tähän kiertoon! Vai oliko yritys päällä:wideyed:?

Eleanooralle Tärppi onnea. ;)

Äipälle voimia öihin. (Ite kaipaan jo yösyöttöjä kun imetys loppu ja julle nukkuu täydet unet heräämättä)

Muiden tilannetta en muista nyt taaskaan tarkkaan kun oli liikaa luettavaa kerralla;)

Mun kuumeilu on saanu uuden muodon. :D mulla hyvä ystävä yrittää esikoistaan saada alulle ni olen jännityksellä hänen tärppiä oottanu ( lähes yhtä kovaa kun omaa vauvaa joskus) me siis nähdään usea kerta viikossa ha testit tihrustellaan yhdessä he pariskunta Ja minä:D (itse pyytävät mukaan)

Eleanoora tärppi onnea ;)
M-inski, kiitos :) tätähän tää vauva-arki on... huonosti nukuttuja öitä! Kello oli vajaa 6 kun Sisu heräs syömään ja nyt tässä mietin että jatkaisko itse vielä hetken unia enneku isommat nousee (jos vanhat merkit pitää paikkansa nii 30 min päästä alkaa rappusissa pikku jalkojen töminä) vai laskenko jätkän kehtoonsa ja nousen kahville... taidan nousta, ainakin saa kahvin juua rauhassa!
Taas viime yö noustiin aina 1,5-2 h välien syömään ja klo 3 jätin rinnanpäälle nukkumaan ja siinä vedettiin tänne 6asti! Että semmonen halinalle täällä<3
Ihanaa m-inski että pääset kuitenkin fiilistelemään tärpin yritystä (?) ja raskaus juttuja:)
Mun pitäis varmaan alkaa kohta miettimään mitä mä teen noille pieneksi käyneille vaatteille :o säästääkö veljelle vai pistääkö kiertoon...

Elaffy, :Heartred teidän pienelle :Heartred

Me asutaan - 49 rakennetussa rintamamiestalossa jota laajennettu 2009. Makuuhuoneita 3 ja lapsia nyt 2 poikaa ja 2 tyttöä. Tulevat varmaan jakamaan huoneet. Tai sitten meillä mahdollisuus jakaa olohuonetta. Löytyy myös pieni "komero" , johon mahtuu joku teiniangsti tarvittaessa :grin Asuinneliöitä siis joku vajaa 160, tontti 7000 neliöö, rakentaisi tähän vaikka toisen talon tarvittaessa! :grin

Niemja, sulla kävi sitten melkein samoin. Mäkin silloin olin mieli maissa pitkään kun ei kouluun pystynyt hakea. Sittemmin mieli jo muuttunut ja en enää kyseiseen ammattiin haluaisi, mut vois kyl laserleikkaukseen mennä :grin

Olisi niin kiva kirjoitella enemmän, mut ei vaan ehdi tai sit ei enää muista mitä kommentoida :rolleyes:

Äippä, meillä ollut luvattoman hyvät yöt jo pitkään. Itseasiassa nyt poika nukkui vieläkin ja oon viimeksi imettänyt noin 22.00 illalla :eek: joskus 6.00 aikaan ähräsi peruja, tarjosin tuttia ja siellä tosiaan nukkuu... Menen ihan kohta herättelemään. Pitkään jo menty niin että syö kerran aamuyöstä. Ehkä multa tulee kermaa tisseistä :p Poika tänään 2 kk :Heartred

Otin eilen joulukorttikuvia. Vieläkö muut kuvailee lapsia tai lähettää kortteja? Mä osalle postitan ja taidan tänä vuonna laittaa ekan kerran osan sähköisesti. Mä tykkään joka vuosi ottaa lapsista nää kuvat, jää itsellekin muisto :happy:

Me otetaan aina itse joulukorttikuvat, alkaa jo olemaan työlästä noiden neljän kanssa :D Otetaan sit yksittäin tonttukuvat ja yhdistellään jos ei samaan kuvaan saada onnistuneesti kaikkia.

Meillä esikoisella kamalat kasvukivut, särkylääke ei ole auttanut, mutta magnesium kyllä :) Nykyään osaa jo itse pyytää jos tuntuu kipuja, ei tarvitse kuin yksi nappi ottaa magnesiumsitraattia ja pärjää useamman vuorokauden sen avulla ilman kipuja.

Meidän nuorimmalla oli vauvarokko ja jumaleissön miten oli äkäinen pikkuakka useamman päivän ja yön! Viime yö oli ensimmäinen nukuttu häneltä melkein viikkoon, mut itse en saanut unta kun maha vaihteeksi ihan sekaisin :( Jospa tämä tästä lähtis vielä päivä käyntiin kunhan lenkille pääsee miehen noustua ylös <3

Sandy mä toivottavasti pääsen uudestaan kun joskus pääsen hakemaan, uskon ainakin vielä että haave pysyy! :)

Meidän pitäis kans ottaa kuvat, ollaan otettu ny nämä 2v aiemminkin mitä lapsia on ollut.

Äippä kuulostaa samanlaasilta öiltä ku meillä ollu molempien poikien kans, voimia! Kinkkinen tilanne sielä vaatteiden kans :D

Tsemppiä kiertoihin Lambi ja Eleanoora !

En tiedä onko meidän nuoremmalla jätkällä kans kasvukipuja öisin, ku saattaa herätä itkemään ja venkoilee ympäri sänkyä.

Myö asutaan omakotitalossa maalla. 4h+k neliöitä on noin 120. 7 vuotiaalla on oma huone ja 6 ja 2 vuotiaat on samassa. 7 vuotias kyl yleensä nukkuu samassa huoneessa 6 ja 2 vuotiaan kanssa. Ei tykkää nukkua yksin. Pienin on meidän vanhempien kans samassa huoneessa. Ens vuonna varmaan vaihdetaan sillee et isommat on samassa ja pienemmät samassa.
Myö ei joulukortti kuvia yleensä olla otettu. Mut sisarus kuvat muuten. Pari viikkoa sit just otettiin. Tilasin niistä kuvista mummoille ja vaareille mukit joululahjaks.

Meillä on 185neliötä kahdessa kerroksessa. Makkareita on 5 joista tällähetkellä yksi on työhuoneena. Isoilla tytöillä on omat huoneet ja kaksi pienintä on samassa huoneessa. Kaikille siis vielä riittää oma huone. Rakennusoikeuttakin on vähän jäljellä niin tarvittaessa voi vielä laajentaakin.

Takaisin