Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äippä onpas suloinen poitsu <3

Nyt näyttää että kortisonit alkaa purra, tänään on päästy lisähapen kanssa reippaammin alle 30% (huoneilma 21%). Kun pysyy tarpeeks kauan alhasena, voidaan lähtee laskemaan yläpaineen virtausta, joka tällä hetkellä on 5L/min. Kun pääsee 2L/min, voi ottaa viikset pois.

Twisted, meillä on viikoittain tapaamisia pikkulasten psykiatrin kanssa, sille voidaan onneks puhua :)

Ensimmäinen päivä ja yö kotona takana. Olihan hulina päivä :D Siskot on kyl ihan hulluna tohon poikaan, heti kun tultiin ovesta sisään ne oli siinä kiinni ja halusivat syliin ja pussailla... kokoajan joku tossa kehdon ympärillä ihmettelemässä ja silittämässä<3 Siirille tämä tais olla se suurin ”vääryys”, on sekin kyllä tuontuosta silittämässä ja on hirveän kiinnostunut mut on kyl raisu otteissaan ja samassa sylissä pitäis olla... onneksi mies nyt 3 viikkoa kotona niin jospa se ajan kanssa!
Dep mahtava juttu että sä saat juttelu apua, varmasti tulee tarpeeseen!
Toivottavasti teidän poju alkais pikkuhiljaa toipumaan ja pääsisit kiinni vauva arkeen! Hirveästi voimia koko perheelle ja pikku ukolle kamalasti taistelu tahtoa ja toipumista <3

Omg poika on jo viikon:o miten se aika juokseekaan... toistaiseksi hyvin helppo vauva<3 edes raudan aloittamisesta johtuvat masu vaivat häntä tunnu häiritsevän. Koputtaa puuta että ei manannut itseään just pahemman luokan raivo kohtaukseen :D
Nyt ollaan sit Porvoon steri jonossa, kuulemma 3-4 kk olis jono aika... pitäis saada painoa pois 16 kg et pääsis ennen raskautta mittoihin! Onhan se leikkaus turvallisempi mitä vähemmän on massaa mammassa... en vaan kyl tajua miten hemmetissä mulle tuli 16 kg kroppaan raskaus aikana kun olin Radi dieetillä, jätkä oli 2,4kg ja istukka vaan 450g... synnärille jäi vaan 1kg... Huoh :(
Sandy miten on arki vauvan kaa lähtenyt liikkeelle? :)

Äippä, kyllähän ne kilot lähtee käytännössä itsekseen jos terveellisellä ruualla tullut :) Joillain imetys pitää kilot kiinni kropassa ja sit raskausaikana jos ruokavalio ollut niukanpuoleinen, voi kiloja kertyä imetyksen varalle reilummin. Onhan se luonnon fiksu tapa turvata jälkeläisen ravinnonsaanti. Itse keskittyisin syömään terveellisesti ja keskittymään vauvaan, kilot ehtii miettiä moneen kertaan myöhemminkin :) <3

:greet025Täällä kannetaan edelleen koko raskausmassaa..:scared001Vähä lähti synnytyksen jälkeen mut kaikki tuli takas imettäes ja imetän edelleen. Eikä lähde millään!! Todettu se jo täs käytännös.. Ei oo mikää kiva fiilis ku ei vanhat vaatteet mahdu vieläkään päälle ja poika on pian 7kk. :smiley-angry017 Ja arvakkaa vaan onko katkera fiilis ku aina sanottu siitä etku imetät niin kyllä ne kilot sillä lähtee..PASKAT! Noh, pitää vaan toivoa et paino lähtee sit laskuun kun imetys loppuu..

Äää.. Julius päätti sit tällä viikolla et yöunille ei nukahdeta muuta kun manducassa.. :( ja klo 01:00 on nukkumaan menoaika ilmeisesti.

Kyllähän se täysimetys kuluttaa noin 500kcal/vrk, monesti enemmänkin, luultavasti tähän perustuu väite helposta laihtumisesta. Meidän fiksu keho vaan taitaa turvata sen vauvan ravinnonsaannin ja pitää kiinni vararasvoista ;) Ja kyllähän ne hormonit vaikuttaa, mulla meni imetysaikana 3000-3500kcal/vrk, jotta paino ei tippunut :D

Äää.. Julius päätti sit tällä viikolla et yöunille ei nukahdeta muuta kun manducassa.. :sad001 ja klo 01:00 on nukkumaan menoaika ilmeisesti.
Isosti tsemppiä! Tulee melko elävästi mieleen tuo meidän nuorimmaisen vauvahelvetti! Tuli melko monta yötä nukuttua sohvalla istuen kun ei neiti nukkunut kuin sylissä pystyasennossa... Ooneksi imetysdieetti alkoi nopeasti tuoda apua ja saatiin kivuton vauva <3 Nyt 1,5-vuotias ei enää välttämättä herää öisin kuin 2 kertaa ja nukahtaa meidän sänkyyn melko vaivatta iltaisin :)

M-inski jaksuja sinne<3
Ei mulla muuten mitään kiirusta painoa tiputtaa muuta kun toi leikkaus... nukutus on turvallisempaa kun ei olis sitä vararavintoa niin kovin...mut ajan kaa:)
Meidän minimies on jo 1vko nuori:o voe apua!
Selkeästi voimistuu päiväivältä:) viime yönä ei tarvinnut herättää kertaakaan vaan heräs itse 2,5 h välein ja valvokin siinä sit tovin... kääntöpuolella, mua väsyttää :D

Onhan se totta joo toi nukutushomma mut ei paino mulla vaikuttanut nukutukseen mitenkään ja hyvin lyhytkestoinen nukutusaika on. Vai onko äippä sulle erikseen sanottu et laihduta ennen sitä... Mä sain ohjeistukset vain leikkausta edeltävän päivän syömis- ja juomisaikaan.

Kissa pöydälle: monesko lapsi teillä on muuttanut elämää eniten? Ei siis persoonansa, sairauden tms. vuoksi vaan ihan puhtaasti "syntymävuoronsa" vuoksi. Mikä muuttui eniten?

Kissa pöydälle: monesko lapsi teillä on muuttanut elämää eniten? Ei siis persoonansa, sairauden tms. vuoksi vaan ihan puhtaasti "syntymävuoronsa" vuoksi. Mikä muuttui eniten?
Hmmm, ehkä se ensimmäinen kun aiemmin ei ollut yhtään lasta, mutta toisaalta taas esikoista sai odotella rauhassa ja odotteli malttamattomana.

Ehkä sit toisen lapsen syntymä kun ei voinut vain siihen yhteen keskittyä, mutta toinen ipana oli unelmahelppo, eli ei sekään niin kamalasti muuttanut :D

Kolmas tuli sitten uuteen avioliittoon, pidempi väli kahteen vanhempaan, jälleen unelmahelppo vauva, raskaus taas oli todella vaikea.

Neljännen vauvavuosi oli helvettiä, ehkä se sitten muutti eniten kun ei edes autolla voinut liikkua, mun syömiset rajoittui tiukan imetysdieetin vuoksi muutamaan ruoka-aineeseen, unet oli hyvänä yönä kolmisen tuntia... Mut tämä kokemus taas auttoi näkemään elämää aivan eri tavalla, eikä se näin jälkeen päin ole kuin ikävä sumuinen muisto :D Neljännen jälkeen oli aika vaikea saada mies vakuuteltua, että jaksetaan vielä viides...

Eli en oikeastaan osaa vastata kysymykseen, kun ollaan saatu aina ongelmat ratkaistua :) Varmaan miehisestä näkökulmasta on vaikeinta vaihtaa auto perhekulkimeen... Mun mies on sanojensa mukaan onnekas kun minä haluan ajella vanhoilla jenkeillä ja tuo nykyinen farmari omaa 8 henkilön kuljetuskapasiteetin :D

Esikoinen muutti eniten! Se kun eli vaan itselleen ja oli vapaa menemään ja tulemaan miten tahto, eihän semmosta voi enää kun on joku joka on täysin riippuvainen sinusta.
Toinen muutti elämää sen verran että piti sumplia päivää kahden pienen ehdoilla ja tarpeille. Ja esikoisen vinkkelistä kun piti jakaa huomio.
Ja miehen vinkkelistä se 4 muutti sen verran että perus farkku ei enää riitä vaan piti hommata kunnollisen kokoinen auto:D
Jokainen lapsi varmasti muuttaa elämää jollain määrää mutta ehdottomasti esikon syntymä muutti eniten :)

Omalla kohdalla ehkä kolmas "muutti eniten", oli oikein helppo vauva ettei sen puolesta, mutta ehkä se omien käsien riittämättömyys iski siinä kohtaa. Kahta voi vielä pitää käsillä kiinni, mutta kolmenkanssa täytyy jo kehittää muita selviytymiskeinoja:p. Varsinkin kun ukko lähti kauas opiskelemaan tuossa kohtaa ja arki ja talous oli täysin omalla vastuulla. En itse kokenut sitä ekan lapsen tuomaa elämänmuutosta kovin isona, vaikka käytännössähän se niin tekeekin.

Täällä sataa vettä :D Toivoisin kyllä jo lunta ja pakkasta, nuo ulkohomeet vaivaa nyt niin kovasti, että aamulla oli silmä turvonnut melkein umpeen...

Jep vettä täälläkin... lunta kaipaan!
Daimi ei mulle kukaan oo sanonut et pitäis painoa tiputtaa mut näin 159cm pitkänä painoa on tällä hetkellä 85(ups) ja ennen raskautta se oli 69 et aikalailla on liikaa läskiä/lällöä et ajattelen maallikkona et noi nukutus ois paljon turvallisempaa kun ei oo liikakiloja... muutenkin olis parempi olo tässä kropassa kun ei olis näin painava...

Takaisin