Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla pysyi menkat pois viimeksi just niin kauan kuin imetin, samantien sit alkoi niagarat kun 1v1kk iässä jouduin lopettamaan :/

Ääääh. Ny tuli tiukka paikka. Pääsin pääsykokeen toiseen vaiheeseen!! Varmaan pakko jättää enskierto välistä, ku en halua olla raskaana kokees. Toisaalta, seuraava vaihe on jo 3vk päästä, että periaatteeshan en olisi edes raskaana vielä mut silti. En tiä. Sit aloin miettiä sitäki että pitäiskö sittekki käydä koulu ensi vai ensi lapsi, toisaalta ku haluan sen 4nnen liki kolmosta, niin parempi vois olla pitää tämä parin vuoden koulutauko, sit lapset, mut sitte tuleeko niitä tehtyä enää. Ja koulun jälkeen olis parempi työllistyä suoraa ku jäädä äitiyslomalle. Iski pahan!

Itse oon ajatellut hoitaa ensin lapset, hoidan lapset kotona niin, että nuorin 3-vuotias. Samalla voin opiskella etänä jotain JOS on ylimääräistä aikaa ja jaksamista. Sitten kun on lapset hankittu, kouluttaudun uudelle alalle ja menen töihin :) Ja röyhkeästi ajattelin mainostaa töitä hakiessa, että lapset hankittu ja lisää ei tule :D Itse just oon ajatellut niin, että en varmasti enää uudestaan haluaisi elää pikkulapsiaikaa, varsinkaan raskauksia ja vauvavuosia, jos just saanut paperit koulusta. Mut monethan tekee lomittain hommat, että hankkii lapset ja opiskelee samaan aikaan.

Niemja mulla sama suunnitelma kun Warheartilla;) meinasin jo tän meidän 1v4kk jälkeen lähtee opiskelemaan mut sit tää meidän ylläripylläri kuulutti tulostaan ja se nyt siirtyy vuoden... meinasin opiskella monimuotona ja kun lapset kotona nii hoidan ne kurssit pois mitkä voi tehdä kotona ja koululla vaan ministi pyörähtämässä, kun lapset sen 3v ja pitää hoitoon laittaa niin sit pistän pökköä pesään ja hoidan opiskelut super nopsaan loppuun ja töihin:p meinaan itsekin mahdollisissa haastiksessa ilmoittaa että tää meidän lapsiluku tässä enempää ei tuu;) luulen että laiskistun täysin kun vikakin sen +3v että jo mukavuuden halusta en enempää lähde edes harkitsemaan;) tällä hetkellä kun en tiedä paremmasta kun pikkulapsi/vauva arjesta :D en edes tiedä millasta on kun pienen on 2v ja ollaan ilman vauvaa;) onneksi tässä vielä suht iskussa iän puolesta niin kerkiää vielä elämän ratkaisuja miettimään:p

Mullahan kävi se ikävä tilanne, että jouduin eroamaan ja sitten löytyikin uusi mies ja alkoi tämä vauvahomma alusta :D Oli se vaan niin helppoa jo isompien lasten kanssa... Mut eipä tämä kyllä kaduta, että ”alusta” aloitettiin, mut en kyllä enää vanhemmalla iällä tähän rumbaan uudestaan lähtisi :)

Haha :D mut tätä samaa ajattelin myös, että helpompi tehdä lapset ja sitten opiskella! Juuri tuo valtti että saa täyttä hakiessa sanoa että enempää lapsia ei tule. Ittellä tämä koulu olisi päiväopiskelua, reipas 1.5v koulua ja sitten 10kk työharjoittelu, sen jälkeen vielä jonkun verran koulua, kai opinnäytetyö. En aivan varma oo. Että toisaalta jos saisin sen kolmannen aluille nyt, aloittaisin opinnot (koulu alkaa tammikuus jos pääsen) ja käyn äitiyslomalla, sit palaan kouluun, mut se nelonen olis sitte jo tiukempi paikka. Tai sit ensin meinasin että jos saan paikan, niin aloitan vasta kun äitiysloma loppuu, jos se koululle kävisi. Sitte sen neljännen vois tehdä kouluaikana. Toisaalta haluaisin tehdä koulun putkeen ilman keskeytyksiä. Nyt iski pahan, en uskonut että pääsen heti toiseen vaiheeseen!

Haha :D mut tätä samaa ajattelin myös, että helpompi tehdä lapset ja sitten opiskella! Juuri tuo valtti että saa täyttä hakiessa sanoa että enempää lapsia ei tule. Ittellä tämä koulu olisi päiväopiskelua, reipas 1.5v koulua ja sitten 10kk työharjoittelu, sen jälkeen vielä jonkun verran koulua, kai opinnäytetyö. En aivan varma oo. Että toisaalta jos saisin sen kolmannen aluille nyt, aloittaisin opinnot (koulu alkaa tammikuus jos pääsen) ja käyn äitiyslomalla, sit palaan kouluun, mut se nelonen olis sitte jo tiukempi paikka. Tai sit ensin meinasin että jos saan paikan, niin aloitan vasta kun äitiysloma loppuu, jos se koululle kävisi. Sitte sen neljännen vois tehdä kouluaikana. Toisaalta haluaisin tehdä koulun putkeen ilman keskeytyksiä. Nyt iski pahan, en uskonut että pääsen heti toiseen vaiheeseen!

En tiedä kuinka helposti tulet raskaaksi mutta mie menisin pääsykokeeseen ja jatkaisin vauvan hankintaa ajatuksella tulee jos on tullakseen. Sitten jos sattuu että ootkin raskaana ja pääset kouluun niin niitä asioita voi aina sovitella ja järjestää.

Warheart oon huomannu saman! Mä en oo kummankaa pojan raskaudesta kertonu somes, syntymän jälkeen vasta kertonu, niin moni on kommentoinu miks pidin samas ja muuta. Totesin että kylläpä se raskaus etenee aiva normaalisti ja vauva syntyy vaikka ei joka viikko päivitä mahakuvaa kaikille, huoh.

Mä oon suht aktiivinen somessa ja avoimesti jaan meidän arkea kavereille. Toki pelkään että jos meille se neljäs tulee että mitä porukka sanoo ja alkaako se voivottelu ja lapsiluvun kyttääminen..

Mulla on eka synnytys tehty suunnitellulla sektiolla rv 38+5 ja seuraava olikin käynnistys, tyttö syntyi 42+3. Että joo, mulla ei varmaan tuu ennen la:ta tämäkään:shifty: mutta niin toivoisin spontaania synntyksen käynnistymistä tällä kertaa:smiley-angelic002

Mä haluaisin myös saada lapset nyt kotona ollessa ja sit joko palata työelämään tai alkaa opiskella jotain muuta:)

En tiedä kuinka helposti tulet raskaaksi mutta mie menisin pääsykokeeseen ja jatkaisin vauvan hankintaa ajatuksella tulee jos on tullakseen. Sitten jos sattuu että ootkin raskaana ja pääset kouluun niin niitä asioita voi aina sovitella ja järjestää.

En osaa sanoa mitä sorttia oon, esikoista tehtiin 1.5v ja kuopus tuli yk2. Nyt yk3 alkamas. Ja taidan tälle linjalle kallistua kans!

Mä oon työelämäs nyt muttaku ala olis ihan toinen millä nyt oon nii olis helpompi kyllä tehdä lapset ensi ja sitte vaihtaa alaa, sais keskittyä siihen kunnolla! Mies ei kovin innoissaan oo mun menestyksestä pääsykokeis :( sitä stressaa mahdollinen opiskelu.

Puhuttiin ny kunnolla miehen kans, jos pääsen kouluun en saa nyt vauvaa. Jos en pääse, niin sit haen vasta myöhemmin kouluun ja tehdään vauva ny. Todella ristiriitaset fiilikset, haluan kouluun tosi paljo, mut haluan sen vauvanki tosi paljo. Toisaalta, jos tehdään kouluun jälkeen, niin todennäkösesti saan sitte 2 lasta. Ainaki tämän tein selväksi. Ääääh. No, 3.10 seuraava vaihe, 24.10 kerrotaan pääsenkö.. Eli ens kierto ollaan ehkäsyllä ainaki.

Hyppäänpä mukaan tähän ketjuun kun omalta kuulostaa ja teitä seuraillut.. no kauan. :D Äippäx5 ollaanki tuttuja kun samassa la-ryhmässä ollaan. :)

Elikkäs lyhyesti eteläntyttö pohjanmaalla tuoreena rouvana, 30v, lapsia 3 kohta 10v-13v ja uuden miehen kanssa ensimmäinen tulossa (La 31.9) eli itselle nelonen.

Lisäkoulutus ajatelmia myös ellei siirry suurperhe pehmityksen myötä.. Mies haluaa useamman (itse ennen). :) Kerkesin vähän jo tottumaan pikkulapsi-ajan taakse jäämiseen ja "naiseuden"/omanajan uudelleen löytöön. Kaikki lapset enempivähempi erityistarpeellisia joten rankkojakin aikoja takana.. Toisaalta kokemukset on opettanut montaa; Elämään hetkessä, harmaakin on väri ja uskaltautua heittäytymään. Huumorintaju on tärkeä suola ja vituttaakin saa.

Siinäpä se ja syystervehdys kaikille tasapuolisesti! ;)

Ruusunen tervetuloa:)

Niemjalle tsemppiä päätösten tekoon:)

Ei jotenkin jaksais oottaa et aika kuluis ja selviis et mikä on lopputulema:) Epäilen et oon laskenu väärin ja ovis oliski ollu vasta viime to( tänään kp 30) joten tänään olis dpo 7, joten oottelen menkkoja vasta ens torstaille alkaviksi, joten tuskin kannataa viikonloppuna vielä ees testata. Vaikka edellisestä kyllä näkyi jo 4 päivää ennen menkkojen alkua... ääh liikaa aikaa kytätä oireita ja ajan kulua:shifty:

Niemja, meillä kävi vähän samoin, kun valmistuin lh:ksi, niin sain heti perään amkista paikan sh:ksi. Pari päivää myöhemmin sain vakituisen lähärin paikan. Mies sanoi et vauvaa ei nyt opintojen sitten tehdä, ihan vaan taloudellisten syiden vuoksi ja ymmärsihän sen. Muutenkin olin just koulun penkiltä noussu, niin otin vakkaripaikan ja siitä kun oli 2kk mennyt niin kuopus ilmoitti tulostaan :D

Mä nyt jotain opintojuttuja aion vikan hoitovapaavuoden tehdä, hain amkiin mut mua alko himottaa avoimen yliopiston it-puolelta lukee jotain. Jos ei sitä niin koodailen sit kotona ja koitan saada sit kun hoitovapaa loppuu niin joko töitä ja harjoittelupaikan ohjelmointipuolelta. :) Mut en mä usko et ainakaan vakituisesti enää hoitoalalla palaan, kun en oo siis omalla suuntautumisalalla, niin ei mua niin kiinnosta. Muutenkin paska palkka ja vituttaa sit taas olla joka toinen viikonloppu töissä vähintään. Ei pääse taaskaan koulun joulujuhliin tai vanhempainiltoihin, ja kun meillä puolet on iltavuoroa, niin perheen kans aikaa on tosi vähän.. :/

Tervetuloa uusille. <3

Selitin miehelle et jos vauva vielä halutaan niin ennen kun kuopus täyttää kolme koska haluan saman päivärahan, kun kuopuksesta. Sanoin et pitäis olla viimeistään maaliskuussa raskaana. Sanoin että joko nyt tai ei enää ikinä. Niin se naureskeli et "ooks sä hullu" :D ja sanoi et harkitsee :) kysyi et haluaisinko mä vielä tytön :)

Pidetään twisted peukkuja et mies heltyis reissun aikana:)

Takaisin