Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huli mahtavaa:) toivotaan että kumit pysyy kaapissa hyvän tuokion;)

Zeni toivotaan että siellä kierto muuten ajallaan... mulla synnytyksien jälkeen kierto kyllä muuttunut selkeämmäksi, ovisen bongaamisesta tullut niin helppoa...
Menkka oireetkin lisinyt:/

Tuli ihan kamala fiilis tänään kun tajusin että poju on liikkunut super huonosti tänään... siitä sit sokeria kunnolla naamariin ja makuuleen, hetki meni ja siitä se sitten lähti ja nyt on rokannut menemään pari tuntia;) kamala kun säikäytti...
Maanataina olis taas luvassa kontrolli käynti äippäpolilla! Ihanaa nähdä taas pikkunen mutta oisin kyl ihan valmis saamaan hänet syliinkin ihailtavaksi;)
5 ihanan äiti rv 36+4

Tollanen kyllä säikäyttää pahemman kerran Äippä :( Onneksi pieni kuitenkin heräsi :)

Mullakin on synnytysten jälkeen muuttunut oireet, niin menkka- kuin oviskin-, paljon selkeämmäksi. Tai sitten osaan vaan tulkita itseäni ja kroppaani paremmin :p
Viiden äiti, kuudetta varovaisesti toivoen :shy:

M-inskille piti sanoo että kiitos kokemuksen jakamisesta:) kuulostaa kovin 100 varmalta toi sun steri:D onko sulla mitään nosto rajoituksia? Saako lapsia nostella siis varoen vaipanvaihtoon tms?

No 3 päivää pitäis nostella mahd vähän/ ei sais nostella jos vaan mahdollista. Mut ei mulla kyl ees tunnu mahalla jos nostan juliusta (6kg) ja se potkii mahaa syödessään tai makaa mahan päällä.. haavoja venyttävät liikkeet on toki kielletty nyt ekan viikon mut eipä mun tarvii ylähyllyltä mitään nyt kurkotellakkaan. ;) enkä oo joutunu särkylääkkeitä syömään nyt tänää lainkaa. :) mulle itelle pahin oli varmaan tuo 48h suihkukielto. :(

Ja juu.. kyllähän tuo tapa steriloida tuntu olevan oikee 3 eri varmistuksella tehty. :D mut tämä lääkäri ei mielellään laita mitää. Vierasesineitä ihmisten kehoon pysyvästi (klipsit) ja hänen kohdalle oli jo 4 potilasta tullu joilla ei ollu klipsien kanssa mennytkään umpeen. :( (toki ulkonäön perusteella varmasti pitkä ura takana :) ) tää lääkäri tuli oikee heräämöön viel muistutteleen et on valmis käyttöön heti kun kunto sallii :D

En ollu ite tälläsestä tavasta kuullukkaan mut onneks näin onnistu. :)

M-inski aika fiksun kuulonen lääkäri! Itsekään haluis mitään extraa kroppaan vuosikymmeniksi... pitääpä jutella sit aikanaan leikkaavan lääkärin kanssa tästä;) mun puolesta sais vaikka koko kohdun poistaa... minä enää sillä mitään tee:D

Niin ja minäkään oo tommosesta kuullut, vaan siitä klipsityksestä! Josta lääkäri jo sanoi että se on periaatteessa purettavissa jos elämässä tulee muutoksia ja haluaa vielä vauvaa... mut se on sit yksityisen lapsettomuus hoidot! Jos nyt käy niin että miehen kaa erotais ja uutta kumppania alkais ettimään niin saahan se uus mies pahimpaan vauva kuumeeseen instant suurperheen;)

Mä olisin halunnu kohdunpoiston kun mulla kuukautiset on helvettiä se 2viikkoa. :( mut ei onnistu ja sit pitäs syödä sitä hormoonia 50v asti ettei tuu vaihdevuodet.. eihän täs oo kun 23v vielä matkaa tuohon :D

Huli mahti juttu, toivottavasti ovis olis vasta tuloillaan ;)

Mä mietin että varmaan suurin muutos on 3 ja 4 lapsen välillä, koska pitää auto vaihtaa tila-autoon, ja se on miehelle pahin juttu. Toki, ehkä ensi olis hyvä saada alulle edes tämä kolmonen ennenku miettii enempää :D

Huli mahti juttu, toivottavasti ovis olis vasta tuloillaan ;)

Mä mietin että varmaan suurin muutos on 3 ja 4 lapsen välillä, koska pitää auto vaihtaa tila-autoon, ja se on miehelle pahin juttu. Toki, ehkä ensi olis hyvä saada alulle edes tämä kolmonen ennenku miettii enempää :D

Meillä on neljä lasta ja parempi auto on tavallinen farmari passatti. Toinenkin on pieni (Honda F-rv) mutta siinä on 6paikkaa. Pidemmät matkat mie olen vauvan kanssa kulkenut julkisilla ja mies autolla loppujen kanssa. Ja jos ei halua tila-autoa voi ostaa kaksi normaalia autoa ja ajella aina kahdella autolla. Olettaen että molemmilla on kortti ;)

Huli mahti juttu, toivottavasti ovis olis vasta tuloillaan :wink

Mun mielestä suurin harppaus oli yhdestä kahteen lasta, ei voinut keskittyä vain siihen yhteen :) Meilläkään ei ole tila-autoa, on kyllä ollut, mut vaihdettiin takasin farmari Capriceen ja miehellä on kevyt kuorma-auto chevy van. Mun kulkineeseen mahtuu 8, miehen autoon 2+4. Meillä nyt viides tulossa ja näillä mennään. Jenkkisedaneita löytyy myös kuusipaikkaisina, eli nelilapsinen pikkuperhe mahtuu melko moneen autoon ;) Itse tykkäsin kyllä Astrosta mikä meillä oli aiemmin, 8-paikkainen ja liukuovella, ihan täydellinen perheauto neljälle lapselle! Ilmastoinnit oli erilliset eteen ja taakse, lapset sai erille toisistaan kun jäi yksi paikka aina väliin tyhjää, eli ei ylttäneet tappelemaan :D Noissa jenkkien tila-autoissa myös se etu, että etupenkkien välistä mahtuu kulkemaan keskipenkeille asti kun ei ole siinä välissä mitään, esimerkiksi kaatosateessa jos joutuu pysähtymään imettämään niin ei tarvitse autosta nousta! :)

Mä olisin halunnu kohdunpoiston kun mulla kuukautiset on helvettiä se 2viikkoa. :( mut ei onnistu ja sit pitäs syödä sitä hormoonia 50v asti ettei tuu vaihdevuodet.. eihän täs oo kun 23v vielä matkaa tuohon :D

Joo oon ymmärtänyt että tätä ei heppoisin perustein tehdä...

Oon samoilla linjoilla Warheartin kaa... isoin muutos tuli tokan kaa;)
Mut onhan se kans niin että neljännen kaa pitää alkaa jo vähän miettimään... perus autoon(5paikkanen) jos haluaa koko perheen niin ei tuu tapahtuu, jos asuu kolmiossa nii ennemmin tai myöhemmin on muutto välttämätön. Ja sitä sit ollaankin useamman mielestä suurperhe :D
Meillä ei oo meinausta saada kaikkia lapsia omiin huoneisiin vaan saavat kyllä huoneet jakaa joko jaolla 3+3 tai 2+2+2, mutta se katotaan sit kun alkaa muksuilla olla se oman tilan tarve suurempi;)
Tällä hetkellä kaikki lapset (paisti Siiri) asuu samassa huoneessa jota jakaa seinä mutta ei ovea... autona 9 paikkainen vw minibussi jossa toi Warheartin läpikulku mahdollisuus;)

^ Meillä on hiacessa toteutettu sama, et pääsee auton sisällä kulkemaan viimeisille penkeille asti, helppo vain pysäyttää auto ja mennä lasten avuksi:)

Joo, busseissa ja pakuissa taitaa melkein kaikissa päästä matkustamon puolelle suoraan :) Meillä vanissa kans näin, että etupenkit erillään ja takana neljälle penkki.

Meil oli siinä penkki, mut otettiin pois just sen takia et mukavempi liikkua, kun ei tartte aina autosta hyppiä pois:)

Meillä oli edellisessä vanissa jääkaappi etupenkkien välissä, mut siitä onneksi pääsi kömpimään yli :D Se oli kyllä reissussa näppärä kun säilyi eväät hyvin kylmänä. Harmi vaan se vani jäi pieneksi kun oli vain 5-paikkainen :(

Okei! Meillä ei ollu mikää ongelma tän toisen kans, kolmatta mies jo vähä mietti auton takia ja neljäs vasta oliski auton takia katastrofi. :D mä haaveilen Ford c-maxista, sen sais 7 paikkasena, ja toinen vois olla "normi" auto. Mut katotaan miten saan pehmiteltyä ;) kiva kuulla vinkkejä ja kokemuksia!

Ja sopivasti tais kierto venähtää sen verran, et ovis olis vasta tulossa oireiden perusteella muutaman päivän sisällä :)

Takaisin