Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuinkas täällä lauantai on sujunut? Täällä käytiin kesätorilla, alkaa olla viimeiset käsillä. Tontille oli ilmestynyt kattoristikot! Ja torstaina tulee elementit, hui! Apua, alkaa oikeesti jännittää. Reilu 3kk muuttoon!

Meillä oli aamupäivällä Tokan futispelit kaupungissa (voi veljet miten mä inhoan keskustassa ajamista! Etenkin kun kaikki kadut on räjäytetty auki eikä navigaattori tai google maps niitä tietenkään tiedä...) ja tämä hyvä äiti hoiti lounaan sen jälkeen mäkkärissä :rolleyes: Kotona pelasin isojen kanssa wiillä Harry Potteria. Dpo6 menossa. en usko tärppiä tulleen tässä(kään) kierrossa, meni hommat vähän ns. reisille :smiley-ashamed005:grin Mutta eipä tuo mittään, oon taas saanu annettua vauvakamoja eteenpäin ja miettinyt että jos uusisinkin vielä rengasreseptin. Tuntuu hyvältä, että parin kuukauden päästä pääsen töihinkin ja mies ottaa vetovastuun kotona hetkeksi.

Minä oon tänään tehnyt maksalaatikon pakkaseen (ja yks syötiin tänään ja juu tiedän että ei sais mut tuskin jos kerran pari syö raskaus aikaa) ja sit leivoin kans omppupiirakkaa kahvipöytään ja pakkaseen. Anoppi ja appi kävi tänään ja ottivat 4 isointa ja veivät pihalle, minä otin siirin kaa 30min unet ja teki muuten hyvää kun noi mun yö unet ollu mitä on... iltapala ja huominen aamupala on kans valmiina... mä olin siis reipas;)
Mies luonnollisesti töissä koko viikonlopun ja ens viikon niin oon kyl suunnattoman kiitollinen et sen porukat kävi tauottamassa:)
Mä oon aikasemmin valittanut että mun ja anopin kemiat ei toimi alkuunkaan mut mä en nyt tiiä mitä on tapahtunut kun se on huomattavasti enempi kiinnostunut lapsosista:o käyvät täälläkin tuon tuosta et mä saan levätä :o ja jopa koskettelee mun mahaa ja puhuu tulevasta vauvasta tosi lämpöiseen sävyyn:o aikasemmin kun ne ollut ihan kauhuissaan meidän lisääntymisestä... oisko sillä voinut olla jotku hormoni hommat (vaihdevuodet tms) tai mummouden kasvukipuja tai jotain muuta et sen takia ei meidän yhteiselo oo oikein toiminut? En tiiä, mut ihanaa kun ne osoittaa jotai kiinnostusta katrasta kohtaan, enkä kyllä valita että minäkin tästä hyödyn päikkäreiden merkeissä;)

Mä oon näpertänyt muksujen kanssa mökillä auton ovipahveihin uusia verhoiluja :D On muuten kädet hellänä, en halua hetkeen nähdä nitojaa...

Me käytiin isomummolassa kun mun mumma täytti vuosia:happy: siinä meni aamupäivästä iltapäivään:happy: ens viikon perjantaina olis neuvola ja kävin äsken kotipuntarilla ja järkytyin, paino on noussut aivan sutena:wideyed: viime neuvolassa terkka vähän motkotti ettei paino nouse riittävästi, mutta nyt on kyllä tullut oikein olan takaa. Painan kaks kiloo vähemmän kuin kuopuksesta synnärillä ja tässä olis vielä 16 vkoa laskettuun :eek::eek::eek:

En uskalla käydä vaa’alla (toi vaaka sana on muuten hirveän vaikea taivutettuna:D ) ku tuskin näyttää mitään pientä numeroa... tähän mennessä tullut 10kg lähtöön... tytöistä tuli koko raskaus aikaan 5-7kg ups:/ vielä olis 6,5viikkoa hautomista jäljellä...

Mulla vaaka näytti viimeksi kotona 236 kg.... Väittäisin että vaatii patterin vaihdon :p

Mä olen tänään ollut lasten kanssa ilmailukerhon tapahtumassa ihastelemassa lentokoneita. Mies nukkunut ja lähti yöksi töihin. Pihasaunassa kävin lasten kanssa.

Sairaan nopeesti nämä päivät menee :eek:

Onpa ollut mukavia juttuja täällä kaikilla. Kiva Äippä, että appivanhemmat jeesaa, meillä taas ne jeesaa jos niille passaa, mut niiden kans on väliin muuta ongelmaa, liittyen kuningas alkoholiin.. No, ei siitä sen enempää :)

Sandy, joo, patterit vaihtoon :D

Metsätähti, onko teillä mummalla paljon lapsenlapsenlapsia? Meillä on mummolla 10 lastenlasta ja sit siitä seuraavia on 17 :D mummo ei pysy perässä enää :D

Zeni, meinaatko että luopuisi kokonaan vai lykkäis tekoa? Mikä sai siihen tulokseen? Miten teillä nyt olikaan lapsia ja kuinka nuori teän kuopus oli?

Vitsi kun en muista kaikkien lapsilukua, pitäis aina allekirjoitus tässä ryhmässä mennä lapsiluvun ja raskausviikkojen mukaan :D

Äippä, Kotkassahan me :) Sullakin asui omat vai appivanhemmat täällä?

Mulla kuukausi laskettuun ja en kyllä ollenkaan ole valmis vauvan tuloon o_O Ja ärsyttää kun ihmiset kommentoi että sullahan menee rutiinilla tms. (onko muut useamman lapsen saaneet kokeneet samaa?).
Osuu ehkä hermoon just kun en ole ehtinyt vauvalle suomaan juuri mitään ajatuksia, huono omatunto.
Olen päättänyt ettei vauva saa syntyä ainakaan 3 viikkoon, ehkäpä sitten ehdin tässä valmistua.... Selkeästi huomaan että semmonen suorittaminen ja "äitiyden paineet" nostaa heti päätänsä kun jäin kotiin. Töissä ollessa oli jotenkin hyväksyttävämpää mennä sieltä aidan matalammalta kohdalta, ja nyt tuntuu että pitäisi niin kauheasti tehdä kun on "vaan" kotona :confused:

Miten sä äippä esim ehdit eilenkin tekemään kaikenmaailman ruokia jos lapset siinä nurkissa pyörii? Mun pitäis kans aloittaa toi ruokaprojekti, eka synttäreitä varten ja sitten pakastimeen. Just katsellut Kaappaus keittiössä - jaksokin ja tuntuu että me syödään vaan paskaa... Morkkis ja Morkkis. Äh, ja kaikki omasta päästä :sad001 mitenhän mä tuun selviämään itseni kanssa seuraavan vuoden... :confused::rolleyes:

Sandy, mun ihana kummipoika oli siellä kans kattelemassa lentokoneita ja oli saanu jonkun viiri :)
Ja joo mies on kotkasta kotosin ja me sinne muutettiin kun olin 16v, porukat ja sisko perheineen asuu siellä edellen.
Hyvinhän tossa ehtii kun aloittaa... isommat viihdyttää pienempiä ja kellään ei saa olla nälkä tai mitään muuta ongelmaa jos meinaa jotain tehä;) Siiri leikki ton meidän vanhimman kanssa et sain hommat tehtyä<3
Mua supisteli viime yön ihan tosisaan:o piti käydä ottamassa panadol ja lämmittämässä pussi mahalle et sain me loppumaan...
Eipä sitä kyllä osannut sit nukkua ja nyt jyystää päätä kun viimeistä päivää! Pizzaa menin lupaamaan tytöille kukakohan sen mahtais tehä? Nyt ei ole motivaatioita...

Eikä mitään morkkiksia, jokainen perhe hoitaa ruokapolitiikan niinku parhaaksi näkee...kyllä ne eineksetkin on ihan syömäkelpoista ruokaa;) eikä se kotiäitiys tarkota että pitää koko ajan sykkiä johonkin... voi sitä välillä vaan olla;)

Twisted, kannatetaan! Lapsiluku ja kuumeilu-/raskausstatus viestin loppuun! :D

Sandy, neuvolassa melkeen joka kerta edellisessä raskaudessa sanottiin, että tämähän on tuttua sulle, vaikka en kyllä yhtään muistanut miten edellisessä raskaudessa meni. Sit just maaliskuisten ryhmää kun sillon seurasin, niin varmaan puolet jokaisen neuvolakerran asioista jätettiin kertomatta kun minähän ne muka muistan kaikki. Lastenneuvolan puolella on kyllä ihan th, käy kaikille samat asiat läpi, sanoi vielä mulle, että vaikka on useampi lapsi niin hyvä aina kerrata asiat :)

Ruuanlaitto meillä kans toimii jos muksuilla tekemistä, tai sit mies on lasten kanssa sen aikaa kun laitan ruokaa. Meillä aina kahdeksi päiväksi samaa ruokaa, hyvin harvoin teen pakastimeen mitään valmiiksi kun on niin pieni pakastin ja siellä lähinnä alelihat ja leipää leivottuna. Jos on tosi kiire ja ei ehdi ruokaa tekemään niin sit mies hakee kaupasta nakkeja/lihapullia ja niiden kanssa vaikka makaronia tai perunoita ja salaatti, ei kestä kauaa laittaa ja kyl siitä mahansa saa täyteen vaikkei mitään gurmeeta ole :) Mies osaa myös laittaa ruokaa, mut harvemmin sit kuitenkaan vaivautuu kun palvelu pelaa ;)

Warheart 4, 4+1(ehkä) :D

Meillä nää kesät on kaameita ku mies on menossa suurimman osan ajasta ja mulle jää kotityöt ja tuo meidän työmaa ja siihen kuuluvat hommat...järjestelyjä täytyy aina tehdä olantakaa jotta kaikki sujuis mut eihän ne aina mee putkeen....

Twisted, meinsin että ainakin lykkäis. Mulla on joko kilppari arvot pielessä tai varastoraudat alhaalla kun oon niin väsynyt koko ajan, niin pitäs ainakin ne hoitaa kuntoon. Pienin viidestä on 1,5 vuotias nyt, eli tosi pieni vielä.

Twisted, mun mummalla on vain yksi lapsi (mun äiti), lapsenlapsia kaksi (minä ja mun sisko) ja lapsenlapsenlapsia kaksi, kohta kolme, siskolla ei oo lapsia eikä varmaan tuukaan, kun se on niin kauan julistanut ettei lapset oo sitä varten. Ja toisaalta hyvä jos itse tietää :)

Meilläkin ruuanlaitto onnistuu kun lapset leikkii keskenään (tai tappelee) tai sitten mies leikkii niiden kanssa:happy: meillä syödään eineksiä muutaman kerran viikossa, yleensä se on lounaalla ja päivälliseksi on ”kunnon ruokaa” josta riittää sitten seuraavan päivän lounaalle. Huomenna meilläkin alkaa arki kun mies menee töihin loman jälkeen.

Metsätähti88, 2, rv 23+6

Huomenna varmaan iskee menkat kunnolla päälle, tiputtelu alkoi jo. Appikset valitsi niin huonon viikon tulla kyläilemään, ihan hirvee pms vitutus.

Tämän päivän ohjelma päivitys....aamu alkoi 4.30 pieni aamupala ja lompsis töihin ku kaikki pienet nukkuu...paluu töistä 8.00 aamupalan teko muksuille pyykkiä pyöriin osa mukaan takas töihin hetkeks...pikkuväki nukkuun 11.30 paperi hommia ja pyykin viikkausta..pesemistä ja kaappiinlaittoo ym...ruuan valmistelua ennen ku pikkuväki herää...sitten takas töihin ja nyt vielä töissä...kohta sisälle peseen pikkuväkeä..iltapala ja illan kohokohta ku talohiljenee nukkumaan ja saa omaa aikaa hetken huoh...mut joo tällasta tänään

Takaisin