Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tosiaan, koulu ja kerhot:o joko se kesä meni? Ihanaa kohta on syksy, pääsee polttamaan kynttilöitä, hautautua viltinsisään illalla tee kupponen sylissä:) ihanaa on myös että nää helteet näyttää talttumisen merkkejä vihdoinkin! Ollut aivan liian kuuma mun makuun;)

Ihanaa kun pääsee vihdoin ulos! Tässä onkin kesä oltu verhot kiinni sisällä ja vain mökillä ulkoiltiin kun pääsi sisälle viileään :D

Vastaan nyt kaikille ihan yleisesti tästä höpinästä! Eli ensinnäkin, mä ootan kanset koulu ja kerhot alkaa! Ihanaa pääsee näistä vatipäistä aina hetkittäin eroon. Voivat opettajille ja kerhon tädeillä esittää enkeliä ja sit kotona ovat kuin täystuhot :D ja syksy! Ai että ootan sitä! Ootan omaa kotia ja pimeitä iltoja. Meille tulee oma takka ja oi että mä marraskuussa poltan sitä oikein urakalla!

Käytiin tänään leffassa isojen poikien kans. Mestarietsivä Sherlock Gnomes! Oli tosi kiva, mutta pojat ei aina ihan jaksanu kun ei pysyny kai kärryillä, tai 5v ei ainakaan. Oli meän esikoisen eka leffareissu ja keskimmäisen toka, käynyt joskus isän kanssa leffassa. Finnkino järkkää vauvakinoa, saat mennä vauvan kans leffaan, on järkätty vauvaystävälliseksi sali ja siellä saa vapaammin liikkua ja äänet ei oo kovalla, aika nice :)

Mä ottaisin nyt rahana, jos saisin pakkauksen. Mut jos menis ens vuoteen, niin saattaisin ottaa myös pakkauksena. Oon laittamassa just kaikkea pientä pois niin tätä on ja paljon. Kun käyn noita isoja pieniä läpi (74-80) ennen kirpparille menoa, niin jos siellä on jotain ylisöpöö pojalle, niin voin Äipälle postittaa :)

Korvakipu hellittää. Se duactkuuri vei tukkoisuuden ja antibiootti alkaa puree, en siis ehkä kuole tähän. Onko täällä muuten muita paniikkihäiriöisiä? Meinaan vaikka mulla oli selvä lääkärin antama diagnoosi korvakäytävän tulehdukseen, niin paniikkihäiriöni keksi tästä ajoittain joko aivokasvaimen tai ameeban. Vois joskus toimia aivot normaalisti, kiitos :)

Mukavaa lauantaina koko sakille!

Mulla ei ole diagnoosia, mutta kärsin paniikkikohtauksista, melko lamaannuttaviakin välillä.

Warheart, suosittelen ehdottomasti käymään lääkärissä, saat kohtauslääkkeen jos meinaa lamaannuttaa. Mulla kans alkuun, saatoin oksentaa ja joskus meinasin lähtee vaan kotoo, vaikka lapset oli siellä ja mä olin yksin. Onneks sain apua, ja nyt tilanne on "hallinnassa". Mut ilman rauhoittavaa oisin varmaan kuollut siihen tuskaan.

Mulla varmaan suurin kynnys olis mennä sinne lääkäriin :D Mulla arki kyllä pysyy silleen hanskassa, että hoidan vaikka väkisin kaiken, mut joskus kaupassa käyminen ja muuten ihmisten parissa oleminen on laukaissut kohtauksen. Mä en voi oikeen syödä mitään lääkkeitä, kokeiltu on ja sit seuraa unettomuutta ja muuta paskaa. Mulla myös migreeni saattaisi välillä vaatia kohat lääkitykset, mutta ei mikään sovi :(

Mulla oli se kaupassa käyminen kans aikoinaan ongelma. Sit bussit ja bussipysäkit oli helvettiä. :/ en vaan suosittele ite et tekee kaikesta väkisin selviytymistä. On Onni et nyt tästä arjesta voi ajoittain nauttia vaikka onkin raskasta. Ei ainakaan enää paniikkihäiriö rajoita elämää :)

Mulla raskaus on sujunut todella hyvin, kiitos vaan kysymästä äippä :happy: Tänään rv 34+3. Ei tähän kyllä ole ehtinyt montaa ajatusta suomaan.... Nyt hetki aikaa kirjoittaa kun mies meni vanhempien lasten kanssa uimahallille ja kuopus nukkuu päiväunia vieressä sängyllä.

Se radi mulla on, mutta en ole oikein jaksanut siitäkään murehtia. Arvot on mitä on, välillä ylittyy paasto. Harvoin muistan mitata. Vauva kuitenkin viimeksi vastasi viikkoja, mitä nyt erikoistuva lääkäri sähläykseltä osasi kattoa.....

Pelkopolille sain ajan. Tai th sitä ehdotti kun kysyttyään olenko miettinyt synnytystä, sai semmosen tunne ryöpyn vastaan. Saas nähdä koska se aika tulee. Innoissani olen kun vain 600g tähän mennesssä tullut painoa lisää ekasta neuvolasta :happy:

Siinäpä jotain kuulumisia. Mielelläni joka päivä täällä luen ja usein olisi sanottavaa. Mutta kun aina joku jotain vaatii jaloissa, niin turhautuu vaan jos yrittää viestejä kirjoitella... :confused:

Nyt täällä eka järkevä päivä ettei hirveetä hellettä! Meinasin pihalla haravoida omenat. Ja hommaa olisi vaikka mitä, työn touhuun siis! :grin

Mullakaan ei ole paniikkihäiriötä diagnosoitu, mutta välillä, etenkin nuorempana saan paniikkikohtauksia. Nykyään osaan vältellä paikkoja ja tiettyjä ihmisiä jotka paniikin aiheuttaa. Eilen meinasi päästä kohtaus valloilleen kun jouduin käymään iskän kuolinpaikalla :sorry: onneksi selvisin kuitenkin pelkällä kylmällä hiellä, vapinalla ja tykytyksillä.

Mä ottaisin edelleen pakkauksen jos meille vielä vauva tulee. Olen kaikille ottanut ja sinne säilön vauvamuistoja, saavat lapset sitten itselleen aikanaan jos niin tahtovat.

Mut joo, vois koulut ja kerhot jo alkaa. Tulevat tokaluokkalainen ja eskarilainen tappelee ihan koko ajan! Onneksi esikoinen lähtee huomenna aamulla vielä yön yli leirille, edes vuorokausi vähän rauhallisempaa... ja sitten onkin miehellä pari vapaata ja sekin auttaa mua jaksamaan :)

Viikonloppuun on osunut ovis ja tehokkaasti on hyödynnetty :wink mut nää oviskivut on olleet ihan kauheet! Kokovartalokramppi vähän väliä :dead: närästääkin ihan pirukseen, jota ei tapahdu muuten kuin paksusti raskaana :depressed:

Nyt kuulin että 4-6 lapsinen perhe on suurperhe ja siitä ylöspäin on supersuurperhe no jaa nämä nyt on eri ihmisten näkemyksiä ja kommentteja mut oli niin hupanen et päätinpä kertoo teillekkin....voiku sais jo aabelille kontrolli ajan ja vielä et kaikki ois hyvin ei jaksa odottaa

Huh, ei olla vielä supersuurperhe:D en tiennytkään että semmosta termiä on olemassakaan;)
Pikku varpaat koska teillä olikaan aabelin kontrolli?

En minäkään äippä mut tuo oli joku perhetutkija joka nuin sano...ei oo vielä tullu mut pitäis kohta tulla tai niin ne ainakin lupas mut toki voihan se venyä mut ei kuulemma saa yli neljänkuukauden olla

Aika pitkä aika odotella jos 4kk joutuu elämään epätietoisuudessa... jospa kutsu tutkimuksiin tulis pian!

Äläpä muuta sano..kokoajan pyörii mielessä ja hermostuttaa mutta yritän olla positiivinen ja eletään nyt ja tässä ja sit eletään senkaa mitä tulevan pitää..onhan se vaikiaa mut ei muuauta ku toivoa parasta

Oon tipahtanut ilmeisesti kärryiltä kun en tiiä mikä pikkuvarpaiden pojalla on? :/

Twisted sillä on kaks reikää hankalassa paikassa ja kärsi hapensaannista...oli verta keukoissa ym...siks hätäsektio...nyt ootetaan aikaa sydänlääkärille ja toivotaan että saatais puhtaat paperit ja muutenkin ettei olis jääny mitään kun heti ei kaikkea nää ku vasta kun aikaa kuluu tovi syntymästä

Voi sitä teidän pikku miestä pikku varpaat:( toivotaan tosiaan että hänellä kaikki hyvin!

Mulla on täällä vaan 2 lasta hoidettavana kun 3 isointa on keskiviikkoon asti mummolassa. Musta tuntuu koko ajan että oon unohtanut ne jonnekin ja pesä tuntuu hyvin tyhjältä... onneksi Sanni ja Siiri pitää mut liikkeessä kun selkeesti niistä huomaa että kaipaavat siskojaan ja niillä on tylsää olla kahdestaan! Ovat tottuneet että isosiskot on niitä leikittämässä:/ noh otin itselleni hommaksi tehdä tämän viikon aikana ruokia jotka voi pakastaa odottamaan että vauva syntyy... en vaan osaa tehdä pieniä määriä ruokaa:D huomenna ajattelin tehdä pinaatti tai porkkana lettuja tytöille iltapalaksi ja samalla pakkaseen... saapahan mies nää ravittua kun en oo täällä;) nämä kun ei oikein eineksiä syö:/ paitsi valmis lettuja tietty mut nekin on harvassa...

Meilläkään ei einekset oikein uppoo... Eivät ole vauvanakaan kaupan purkkiruokia syöneet. Jossain kylässä ja reissussa ollu välillä vähän haastavaa kun se kaupan purkki olis kätevämpi mut ku ei oo kelvannu..Mites suurperheiden maidonkulutus? Juodaanko teillä maitoa vai onko se teidän mielestä vasikoiden juomaa? Saako kantaa selkä vääränä? Meillä juodaan maitoa ja tullaan juomaan...

Juodaan maitoa, ei nyt mitenkään mahottomasti, mut aterioilla on maitoa/piimää aina tarjolla :) Ja sillon tällön teen mannavelliä tai riisipuuroa ruuaksi:)
Meniskö noin 8-12 litraa viikko?

Nyyh, huomenna se alkaa, miun ekalla pikkusella eka luokka:confused: Ja ei päässy ees kavereiden kanssa samalle luokalle:sad001
En tiiä kumpaa jännittää enempi äitiä vai lasta:rolleyes:

Takaisin