Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä nää rauhoittuu piirtämään, pelaamaan lautapelejä (yleensä), kirjoja pläräämään tai sit piirettyjä kattomaan:) energiaa noilla tuntuu olevan ihan kauheasti varsinkin jos ei ulos pääsee (tosi kuumalla tai sateella)...

Meillä rauhoittuu kukin tyylillään, joskus on mahdoton rauhoittua jos ei päivän aikana ole tarpeeksi ollut toimintaa tai vaihtoehtoisesti toimintaa on ollut liikaa. Yleisesti nuo kyllä kaikki lopulta rauhoittuvat, arki kun rytmittyy joka päivä tietyllä tavalla, niin esimerkiksi ruokailun jälkeen yleensä meno on jo aivan eri :) En oikeastaan muuta vinkkiä voi antaa kuin seurata tilannetta ja olisko nämä riehumiset jotenkin ennakoitavissa/ennaltaehkäistävissä?

M-inski, kun tiiät niin kerro mullekin. Helvetti kun 7- ja 5-vuotiaat ei muuta tee kuin tappele. En ees muista millon ois leikkinyt kunnolla ilman riitaa. Ja se saakelin reuhaaminen.. Ei vaan jaksa. Äiti on ihan sippi tohon. Nyt vielä kun mies läks töihin takas lomilta niin hemmetti, noi noi koittelee vaan entistä pahemmin mua ja hermoja. >:/

Meillä ne rauhoittuu pelaamaan, mut ei viitti koko ajan antaa pelatakaan :D

Äippä tuli mieleen et tuleeko teillä pojalle s-kirjaimmella nimi

Juu:D mietintä myssyt on päässä;) mies tykkäis että Santtu tai Samu, mä olisin Sakarin ja Samulin kannalla... mut toisaalta Samuli kuitenkin taittuu samuksi käytössä!

Tää pojan nimi on paljon vaikeampi päättää kun tytön... joka olis ollu kans valmiina jo ennen ekaa ultraa;)
Tytöstä ois tullut Seela:D

Mulla ois ollut tytölle sata nimeä ja pojalle ei yhtään :D Mut Samu on hyvä, Seppo, Santtu, Simo, Sasu hmm, Sisu.. Sisu ois hyvä. :) Sisulla tullut pieni miehenalku <3

Mä ehdotin miehelle sisua mutta se sano että se on rekka merkki ja seposta tulee suppo taalasmaa mieleen ekana(salkkarit) Simo ei onnaa kun suurella todennäköisyydellä toinen (tai oikeastaan kolmas) nimi on simeon... tämäkin väittelyn alla kun simeon tulee miehen puolelta ja mä haluisin vielä mun ukin nimen kiertoon kans. Mies on sitä mieltä että 2 nimee ois riittämiin mut mä oon tässä vastarannan kiiski...
Saku ois kyl kans kiva;) ehdottomasti vaikein nimi keksittäväksi!!!

Ei ne rauhotu millään... Meillä tappelee jatkuvasti 8v ja 6v pojat. Koko ajan toistensa kurkuissa. Paitsi nyt kun pienempi on kipeenä ja isompi lähti futisharkkoihin ja uimaan kaverin kanssa. Toisinaan tepsii kun annan pelata tai katsoa youtubesta jotain pelivideoita, mutta sitä rauhaa kestää ehkä max 10min, kun jo on saatu tappelu aikaan pelistä tai videosta.... Onneksi koulu ja eskari alkaa kahen viikon päästä....

Niinpä Zeni! Onneksi arki tekee tuloaan ja muksut on osan aikaa eri osoitteissa;) sillon ne ainakaan pysty tappelemaan:D

M-inski tyytyykö lastenohjelmiinkaan tai rauhoittuuko tilanne sillä?tai jos vai erottaa eri huoneisiin leikkiin

Lastenohjelmat rauhottaa vaan 2/3 tää 6v kun ei rauhotu ku 5min lasteohjelmilla.. sit alkaa härkkii veljiään ja yrittää saada painikaveria.. :( eri huoneisiin ei voi erottaa jos ei haluu kuulla täyttä huutoa lapsien suusta.. 3,5v kyl saadaa otettuu erillee leikkimää mut isommil tulee aina tappelu leluista tai huoneesta tai ihan mistä vaa ja sit he huutaa huutamisen ilosta nii kauan et pääsevät yhdes olemaa ja sama meno jatkuu sit heti. :(

Joo meillä pojat rauhottu ainoastaan kun vei sänkyihin ja sinne nukahti mutta se on kuulemma henkistä väkivaltaa...

Mä oon niin pahoillani kun en osaa vastailla teidän juttuihin kun ei vielä oo kokemusta omista lapsista, mutta kovaa vauhtia menossa sinne päin!

Tänään käytiin ultrassa. Painoarvioks annettiin 1022g <3 vettä oli joitakin lammikoita, kohdunkaulaa edelleen reilu 3cm jäljellä. Keuhkokudosta oli sen verran että vastas viikkoja (toki keuhkojen toiminnasta ei voi mitään sanoo etukäteen sen kummemmin) ja vaikkei hirveen selkeesti nähny niin lääkäri sano että ei oo lupaus, mutta jos pitäis vetoo lyödä niin hän veikkais että siellä on pieni tyttö <3

Joo meillä pojat rauhottu ainoastaan kun vei sänkyihin ja sinne nukahti mutta se on kuulemma henkistä väkivaltaa...
Eikös jäähyttäminen ole kans ja äänen korottaminen? :D Mennyt vähän överiksi mun mielestä touhu kun tuntuu, et kakarat sais tehdä mitä vaan aina pitäs päätä silitellä, voi olla karu pudotus todellisuuteen kun esim koulussa se opettaja ei rennosti sylittele ja keskustele puolta tuntia, että miten toimitaan.

Dep ihana kuulla että siellä pikkunen edelleen masussa ja kasvaa hyvin :) onnea varovaisesta tyttö lupauksesta <3

M-inski kaikki on sallittua sodassa, rakkaudessa ja lastenkasvatuksessa;) kunhan ei harjoita fyysistä/henkistä väkivaltaa niin sallitaan;)
Ollaan täällä jäähytelty, passitettu sänkyihin, korotettu ääntä, otettu materiaa (leluja tms) jäähylle, on uhkailtu/lahjottu/kiristetty...sano vaan ja luultavasti on tehty :D
Nykyään pitäis lapset kasvattaa just keskustelemalla ja päätä silittämällä mutta ei se aina vaan niin mee! Kyllä ollaan siis yritetty selittää että miksi jotain ei tehdä ja mikä on sallittua mutta jos se ei näille puupäille mene perille edes sen tuhannen kerran kun jotain niille selittänyt niin sitä vaan on keksittävä jotain muuta... vanhin nyt alkaa usein olemaan se järjen ääni mutta kyllä hänelläkään välillä homma kiehahtaa pahasti yli! Varsinkin nyt huomaa että alkaa lomailu käydä työstä kun ovat koko ajan toistensa kimpussa! Osa kavereista on jo päivähoidossa tai jossain muualla niin ovat liikaa yhdessä ja kyllähän sen tietää mitä siitä seuraa;) odotan innolla siis sitä että koulut ja kerhot alkaa! Pääsevät kavereidensa kanssa touhuamaan ja eri osoitteisiin puoleksi päiväksi ;)

Joo siis kyllä meilläkin keskustellaan ja kehotetaan, mut monet asiat sellaisia, että on sanottu useamman kerran ja on selvät säännöt, joten yks varoitus riittää, fyysisyys on ehdoton ei ja lyöminen/potkiminen päättyy aina tilanteesta poistamiseen. Olispa kyllä kiva nähdä miten se oikeasti toimii, että ei korottaisi ääntä :D Mä kuitenkaan en ihan jatkuvasti ole huutamassa ja menee noille välillä jakeluun ihan normaali puhe, mut kyllä mullakin pinna joskus palaa ja kyllä sillon muksuista jokainen tajuaa, että nyt viimeistään kannattaa lopettaa kaikki perseily. Sit oon puistosta kantanut rimpuilevan 2-vuotiaan kotiin, ilmeisesti tämäkin on nykyään näitä kiellettyjä asioita, mut en mä voi toista sinne puistoon itsekseen jättää tai sit odotella kolmen muun kanssa, että päästäiskö piankin kotiin kun arvon neidille sattuisi olemaan hyvä hetki rauhoittua :D Mut joo, musta tuntuu, että moni näistä nykyisistä lässytyksistä on jonkun lapsettoman miehen käsialaa... Onhan se tietysti tärkeää, että on olemassa lastensuojelu ja joitain ohjeita, mut menee niin heittämällä yli ymmärryksen välillä, että miten just opettajienkin pitäs pärjätä työssään kun mitään ei sais tehdä ja pitäs kuitenkin yhteiset säännöt olla koko luokalle.

Takaisin