Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuohonkin sais vielä 2 paikkaa mutta kortti luokka ei riitä:D halpaahan ton kokoluokan auton liikuttaminen ei ole mutta harvoin tuolla pidempää motari ajoa on... bensa kulut tässä kuussa on astronomiset;)

Ai että näitä lukukommetteja. Anoppihan sano aikanaan kun kuuli et naapuriin tulee neljäs, että "eikö ne oo ehkäisystä kuullu" mut nyt vasta heitti mulle et "kai te neljännen teette iltatäheksi" :D hehe. Muisti pätkii :D

Mulle on kans sitä "onko kaikki pojat sun omii?" tai "ohhoh, meinaatteko 7 veljestä koittaa?" tai "muutama poika lisää ja voitte oman jääkiekkojoukkueen kasata" ja ja ja... Kaikkee paskaa. Välillä niille vaan naurahtaa mut välillä tekis mieli kysyy et vittuuks se sille kuuluu monta penskaa mä pillustani ulos pusken :D pardon my French :D

Kulut on kolmen kans jo aivan liikaa ja mietin vaan et sit kun on kolme teini-ikäistä kasvavaa poikaa niin riittääkö raha ruokaan :D No ei vaines, mut kuinkahan monta kiloa jauhelihaa saan paistaa. Ja se et miten kolmen teinipojan kans pärjää? Onneks siihen on aikaa. Eka lähtee kouluun muutaman viikon päästä. Oon ihan paskat housuissa. Äippä on siellä varmaan kans, teillä kans esikko lähtee koulutielle. Ihan perseestä. Missä mun esikoisvauva? Se rääpäle jota en osannu hoitaa? :D ja itkin kun en saa omaa vauvaa nukkumaan. :D missä se on? Kuka vaihtoi sen tollaseen nippanappa 7-vuotiaaseen pikkutarkkaan, mutta älykkääseen ja välillä tosi nasevaan poikaa? :D aika kuluu liian lujaa! Mun kuopus on lähempänä 2v entä 1v... Mä liityin foorumille kun se oli 5kk..

Hei, mainostan täällä kun kierrätte kesälomilla Suomee. Jos meette Jämsän ohi, niin siellä on Suomen suurin lelumuseo! Aivan huikea paikka :) Ihanan nostalgista ja pienet viihtyi roolileikkihuoneessa ja pihalla. Käykää! :) Me käytiin jo toista kertaa tänä kesänä, todella hieno paikka :)

Mä liityin foorumille kun odotin ekaa, eli aikalailla tasan 9 vuotta sitten :eek:

Siis oikeesti, nää menkat. Ihan teurastus meininkiä! Kuukuppia saa tyhjentää 3-4 tunnin välein ja se on ihan ääriään täynnä siinä vaiheessa! Kupin kun ottaa pois, niin suihku vaan lentää ihan kun jossain splätterileffassa.... Onkohan mussa yhtään verta tän jälkeen... Oliks se muuten niin, että kuparikierukan kanssa vuoto lisääntyis?

Twisted, yritän olla ajattelematta tota faktaa että 14 päivä se alkaa... koulu! Voi apua... miten voikaan se mun tummatukkainen pikku rääpäle olla jo 7v:o se joka huusi kaiket yöt ja päivät kun masu ilmaa täynnä? Minne ihmeeseen se vauva tosiaan hävisi ja mistä ihmeestä toi joka asiasta vastaan murnuttava 7v esiesiteini tuli?
Ollaan jännän ja uuden äärellä;) pitäis visiin käydä shoppaamassa koulureppu tms koulu juttuja... saattaa tulla itku:,) onko teillä muuten pitkä koulumatka? Tai muuten millannen reitti? Meillä onneksi on vaan vajaa 500m, metsän läpi ja 1 tie ylitettävänä jolla ajokielto 7-16 välisenä aikana... se tie on kyllä muutenkin tosi hiljainen! Uskaltaakohan häntä pistää yksin koulumatkaan? Voih mun vauva:(
Mä kun liityin tänne nimimerkissä oli 3 ja siitä nyt semmonen 3,5v tai jotain sinne päin ;) oltiin just ruettu ottamaan tota meidän joulutonttua vm 2015...

Meillä on 14paikkanen minibussi....aatelkaa mun esikoinen ensvuonna täysikäinen voi hyvänen aika et aika juoksee liian lujaa ei sitä vaan käsitä mihin se kaikki katoaa

Äippä, on sit kun talo valmis. 600m ja valaistu pururata ja ens vuonna oikean tien viereen tehään pyörätie, joten sit pääsee lyhyempää reittiä. Ennen muuttoa 14km joten autolla menee joka päivä kouluun ja takas :) Ei saa koulukyytiä kun halusin et poika alottaa kyläkoulussa heti 9.8 ja saa sit oman porukan kii muuton jälkeen :) Ei tarvi 3kk käydä eri kouluu :)

Täälläkin alkaa 8.8 ekalla koulutie:nailbiting: Minnehän se miun pieni pellavapäinen tyttö oikein hävisi? Meillä koulumatkaa on n. 1km, mutta kaupungin keskustan läpi ja tien ylityksiä on 4-7 riippuen reitistä mitä kulkee. En uskalla laittaa yksin kulkemaan, joten vien ja haen hänet ja muutamana päivänä miun äiti avustaa kuljetuksissa, sai työt sovittua sillai et pystyy jelppaamaan. Helpottaa vähän kun saa apuja, ei aina tartte olla hyppämässä koululla:)

Mie oon ruenna täällä kirjottelee joskus -11, joten seittemisen vuotta on tullu pyörittyy:)

Huh, mun ei tarvii vielä moneen vuoteen miettiä kouluun menemisiä :D

Täällä mennään rv 25+4 ja tarkotus ois tänään ultrata, jos kaikki on ennallaan ja hyvin niin voin päästä kotilomalle! :) Oon niin ilonen, alkaa kaatua seinät päälle täällä sairaalassa. Vaikka tietysti teen tän kaiken vauvan takia <3

Toivottavasti deb pääset kotilomalle, ootko kokonaan vuodelevossa, vai saatko liikkua yhtään? :)

Pidetään peukkuja Deb!

Mä en oo vielä valmis ajattelemaan lasten koulutietä... Tsempit teille muille! :D

Meillä kouluun meno on jo ihan ”rutiinia” kun esikoinen menee jo viidennelle ja toka tokalle.

Mie oon alkanu kirjotella täällä joskus 2016 loppuvuodesta kun sain rajun keskenmenon.

Toivottavasti deb pääset kotilomalle, ootko kokonaan vuodelevossa, vai saatko liikkua yhtään? :)

En oo vuodelevossa, saan melko vapaasti kävellä tän osaston alueella, mut esim eilen kun kävin tutustumassa vastasyntyneiden teholla, niin mut vietiin pyärätuolissa. Että mahdollisimman paljon lepoo kuitenki :)

Täällä myös kouluilu rutiinia. Vanhin mene kasille, toka vitoselle ja kolmas kolmoselle. Seuraava jännä paikka on parin vuoden päästä ku kakkonen menee yläasteelle ja vanhin "ties minne", lukioon tai amikseen vissiin.

Ja mulla autossa 5paikkaa ja miehellä 7. Miehellä iso keikka-auto jossa lisäks iso tila tavaroille. Sillä ku reissuun lähtee ei tarvi rajata pakkaamista.

Mulla on menny roska silmään jo pelkästä kerhon aloituksesta että en varmaan selviä ollenkaan 3 vuoden päästä kun esikoinen aloittaa koulun. Menee parkuessa..:D

Zeni, I feel You! Mulla ihan jäätävät menkat, mut tuo 3-4h kuulostaa luksukselta, ekat päivät mulla menee 30min välein kuppi täynnä :( On ihan hirveää paskaa ja kaikki apukeinot kokeiltu ja mikään ei sovi vuotoa hillitsemään.

Meillä lähtee toka muksuista syksyllä koulutielle, vähän jännittää kun eskarissa leimattiin hankalaksi ja lähetettiin toimintaterapiaan, missä sitten todettiin ettei ongelmia havaittavissa. No, toivottavasti alkaa sujua mallikkaasti :) Meillä koulumatkaa tulee parisen kilsaa ja kävellen menee, vasta kolmannelle on suositus odotella pyöräilyn kanssa.

Mä oon vissiin Äipän kans samoihin aikoihin liittynyt, meillä kolmas joulukuinen 2015, niin häntä odottaessa liityin tänne :)

Tänään pääsis alottelemaan ”kattoremonttia”, tilasin uudet kankaat mun auton kattoverhoilua varten ja näyttäs Matkahuolto ne toimittaneen lähikauppaan noudettavaksi. Eli saunanlämpöisessä autossa ensin revittävä hitosti listoja irti, sit tiputettava entinen verhoilu alas. Paskin osuus lienee se kin katoksessa paarmojen ravintona saa touhuta uudet vaahtomuovin ja kankaan entisten tilalle :D

Voih apua kun nää alkaa olemaan täys ikäisiä... eka kun pois muuttaa niin tulee tapahtumaan täys hajoaminen! Onneksi siihen vielä tovi aikaa;)
Dep toivottavasti pääset kotiin lomille! Jaksaa jaksaa, hyvä syy sulla lepäillä:)
Menkat mulla pahentuneet (ja ovis oireet) joka synnytyksen jälkeen... aivan sontaa! Hormooni ehkäisystä vuodan sit koko ajan ja kuparikierukasta kuullut vaan niin paljon huonoa että en ees viitti kokeilla... steri siis aikalailla ainut vaihto ehto kun mies kumeja suostu käyttää...
Warheart ”iloisia” paarmojen syöttö hetkeä! Itse hoidin oman osan siitä viime viikolla ja sen oon näköinenkin :/
Samoin meidän 3 muksu syötiin melkein elävältä... se on joka kesä ihan syöty:( vissiin niin makee tyyppi että maistuu öttiäisille o.O

Liityin vasta tänne foorumille nyt viidettä odottaessa, nyt rv 10+2. Aiemmat lapset Pojat 13&12 ja tytöt 10&7.

Toivottiin vauvaa jo muutama vuosi sitten mutta silloin oli kolme keskenmenoa peräkkäin :sad001 Toivottavasti tämä raskaus jatkuu nyt hyvin! ❤️

Olisin toivonut kovasti kaksosia, olis saanut kaksi samanikäistä yhdellä raskaudella, mutta yksi siellä on näkynyt.. Mietin pitäiskö antaa tulla toisen sitten perään jos nyt tämäkin ensin hyvin loppuun asti sujuu.. Kuopus on jo 8 vauvan syntyessä. On niin hienoa kuinka läheisiä meidän pojat ja tytöt on keskenään pienellä ikäerolla ja koko neljän porukkakin ❤️ Kuinka vaan jaksaa raskauden?? :wideyed: Tämä raskaus on ollut rankin tähän asti voimakkaan pahoinvoinnin vuoksi joka on ihan nyt kyllä onneks alkanut helppaamaan, toivon mukaan kokonaan pian! Ja tää kuumuus, sydän jyskyttää ja pyörryttää..ei paljon pysty tekemään..

Lapsimäärästä on saanut kuulla vaikkei noita ole kuin neljä. Itse asiassa jo toinen ei saanut hirveän innokasta vastaanottoa kun tuli muka liian lyhyellä ikäerolla, pojilla ikäeroa 1v3kk. Äitini on auttanut kyllä kaikkien kanssa ja nykyään sinne menee kyläilemään vuorotellen tytöt ja pojat viikoksi aina välillä, äiti jäi eläkkeelle vuoden alussa ja nauttii lasten kanssa retkeilystä ja puuhailusta :)

Mutta kun lapset oli pienempiä ja äiti vielä töissä ei hän ollut kovin innokas vielä.. :wink

Olin jo varma kun kerroin vähän aikaa sitten tästä viidennestä että mikä reaktio sieltä tulee, mutta yllättäen nyt yhtäkkiä osalla positiivinen jolla ennen negatiivinen. Että nythän se vauva menee siinä kivasti kun muut jo isompia :) Jos meille tulee kuudes tän viidennen perään oon aika varma mitä sitten! :hilarious:

Osa myös kovin päivittelee että kuinka ihmeessä halutaan vauva just kun nuo muut on kasvanut järjelliseen ikään ja aloitetaan koko rumba alusta :woot:

Tuossa välissä kun ei syntynyt lapsia niin ollaan ehditty hommata tänne maalle lasten lisäksi sopiva eläinkatras, turhaa kai mainita kuinka siitä on kommentoitu.. :wink

Twistedille tsemppiä talohommiin! Edistyy, edistyy! Varmaan hieno tunne :)

Onnellista raskautta ViidesVauva!Mä myös tavallaan toivoisin kaksosia. Raskausajat on olleet niin haastavia, enkä millään haluaisi olla raskaana montaa kertaa, mutta toisaalta, olisiko se raskausaika silloin moninkertaisesti haastavampaa. Lapsia kyllä voisin ottaa vaikka kuinka monta ♡

Lukumäärää ei täällä ole kommentoitu, mutta ikäerosta tietenkin on saatu kuulla. Mun elämän tähtihetkiä oli kyllä käydä ostamassa raskaustestiä apteekista ihan pienen pienen vauvan kanssa :D Joku henkilökunnasta mitteli kassalla päästä varpaisiin ja vauvaa välillä ja lopulta sitten ihan kysyi, että minkäs ikäinen tuo edellinen vauva on. Ja kun maha pompsahti samantien aivan valtavaksi ja kun kävi vauva kantokopassa labroissa, niin ikäero otettiin aina puheeksi. Tai kun esikoisen kanssa käytiin 4kk iässä röntgenissä, niin tulihan siellä tosi pitkiä katseita, kun jouduin poistumaan tilasta. Mutta oon sitten vaan sanonut, että mieluummin ennemmin kuin ei ollenkaan ja kertonut lapsettomuudesta, niin se on hiljentänyt tehokkaasti :D Samalla kommentilla on oikeastaan ylipäänsä saanut hiljaiseksi perheenlisäyksestä kysyvät esikoisen jälkeen ja oon aika avoimesti sitä käyttänyt silloin. Ei tosin tarvinnut kauaa käyttää :D

Takaisin