Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä esikoinen oli 1v 1kk kun palasin töihin. Keskimmäinen 10,5kk kun palasin töihin tai lähin opiskeleen. Hyvin meni, varsinkin keskimmäisen kans. Olihan se rankkaa, vein tuttipullot mukana ja siellä se joi korviketta aamupalan jälkeen, nukkui kahdet päikkärit, ekat ulkona ja toiset muiden kans. Mut niin ne vaan tottuu. Kuopus 1v 8kk vieläkin kotona keskimmäisen kans.

Mulla töihin paluu tarkoittaa sitä että saan käteen tunnilta 90senttiä. Ei paljon kiinnosta. Ellen sais omalta paikkakunnalta töitä. Joo, raskasta on ja eilen just suihkussa mietin et kuinka kaipaan vaan työyhteisöön kuulumista, en kaipaa töitä tai ees sitä rahaa, koska meillä on onnekas tilanne et mies tienaa yli 60k vuodessa niin ei oo pakko ees töihin mennä sen vuoksi. Mut sitä et kuuluu johki yhteisöön, jossa ei oo lapsia, sitä kaipaa, aikuista seuraa ja omaa aikaa. Sitä ettei tarvis koko ajan paimentaa kun johonkin lähtee. Mut kyllä se aika vielä tulee. Mummo aina sanoo, että mä tuun työvuosien aikana kaipaamaan tätä kotona olemista. Ja onhan tässä puolensa :) Nyt, kello on 10.30, mäkään sängyssä kahvikupin kans, isot lapset leikkii keskenään ja pienin katsoo iPadilta Poppelikumpua :D ei oo kiire mihinkään ja nousen kun jaksan tai on pakko :D

Mut kyllä, molemmissa puolensa. Onneks voi lähtä lauantaina leffaan ja syömään ystävän kanssa, niin saa aina näin sitä omaa aikaa <3

Timbuktu on täälläkin ollut harkinnassa, mutta ajattelen aina että Siperia opettaa :D

Mun kolme ensimmäistä meni hoitoon alle 11kk. Hyvin meni. Kaks vanhinta oli hetken samassa paikassa perhepäivähoitojalle. Perhepäivähoitajalla kaikki on olleet. Neljäs aloitti päiväkodissa 1v5kk ja tosi hyvin lähti sujumaan. Ei mitään ongelmaa.

Ainiin, en muistanutkaan että teillä Pötti on pienin vielä niin pieni. Meillä on kaksi vanhinta olleet hetket päiväkodissa (9kk+3kk ja 3kk), kumpikin oli n. 1,5 vuotiaita aloittaessaan. Ihan hyvin meni, vaikka pienempi ei osannut vielä puhuakaan mitään vielä silloin ja kun tiesin että ei joudu kauaa olemaan. Pojat oli 80% tunneilla kun saatiin miehen kanssa sovittua paljon vuoroja limittäin. Nyt olen kyllä eri tyytyväinen, että tyttöjä ei ole tarvinnut laittaa, eikä tarvitse ennenkuin kuopus on 3.

Pikainen reissu päivitys, ollaan oltu hiukan offline niin ei oo tullut täällä roikuttia;) joku täällä kerkes jo kysellä meikäläisen kuulumisia... ollaan siis parhaillaan mökillä pohjois-Savossa ja nautittu mitä parhaimmasta säästä ja kiireettömästä olemisesta :) mahani onnistuin tänään polttamaan kun makasin pihalla kattomassa muksujen touhuja... mikäköhän aivopieru mahto tulla kun rasvasin itseni muuten mutta pömppä jäi ilman mitään rasvaa:/
Muuten tässä posotetaan menemään ihan totuttuun tapaan:) maanataina olis tarkotus lähteä ajelemaan takas kotiin ja torstain sitten Turkuun +Muumimaailmaan :) siinäpä ne mun kuulumiset! Tässä vielä fiilikset meidän lomalta
ImageUploadedByVau Foorumi1531332002.111992.jpg

Meillä on vielä lapset kotona :) Vaikka ei mulla olisi ollut mitään vastaankaan heitä hoitoon laittaa, uskon, että pärjäisivät tosi hyvin!

Pötille pahoittelut kemiallisesta, toivotaan seuraavasta tärppiä;)
Pikku varpaille jaksuja kipuihin, menehän lääkäriin oikealla aikaa! Sun hyvin vointi on koko perheen etu...
Ja ihanaa että juhlat meni kivasti:)
Dep hieno juttu että seillä vielä yhdeskoos! Toivottavasti pysytkin niin vielä tovin:)
Twistedin taloprojekti tuntuu liikkuvan vauhdilla, kohta pääsette jo uuteen kotiin:) jaksuja viimeisiin puristuksiin!
Mitäköhän muuta olitte höpissy kun olin tauolla :D äh ei voi muistaa...
Tää lähtee nyt saunaan kun muksut nukkumassa ja jatkan offline tilassa vielä tovin;) ihanan kesäistä loppuviikkoa mammat ja mammojen perheet! Jaksuja kaikille uhmakkaiden ja erinäisten tilanteiden kanssa... kohta ne mukelot jo lentää omilleen (ehkä jopa sinne Timbuktuun;) ) ja sit kyllästytään kuoliaaks:)

No niin tuli käytyä ja mätäähän siellä ja nestettä on et nyt kuuri ja mietitään pitääkö aukasta....arvatkaa kirosinko ehkä hiukan....joo nimi tuli pojalle ja kaikki meni kyllä enemmän kuin mallikkaasti eikä kukaan kiukkuillu

Ihanaa lukea kaikkien kuulumisia, oon niin iloinen että me suurperheelliset ehditään antaa toisillemme vertaistukea täällä kun tuntuu että päivät on niin kiireistä että ei ehdi omia kavereita näkemään.

Mistä muuten tulikin mieleen kysyä, onko teidän lähimmillä ystävillä/sukulaisilla myös suurperheitä?
Mun lähimmillä kavereilla on 4-5 lasta mikä on ihanaa sillä aina kun tavataan niin siitä saa voimaa kun huomaa että samoja ongelmia ja huolia on monesti ja niitä yhdessä tuskaillaan ja nauretaankin.
Niin...siis aina kun EHDITÄÄN näkemään. Kun on paljon lapsia niin lähes poikkeuksetta aikataulutus on ongelmallista puhumattakaan kun alkaa kaiken maailman taudit jylläämään niin kaikkien lapset käy ne vuorotellen läpi, voi olla että vierähtää kuukausi tai pari ennen kuin nähdään. Onneksi on puhelimet ja meset jne. <3

Täällä rv15 pyörähti käyntiin ja olo ihan ok.
RU vasta elokuun puolessa välissä joten varasin ajan yksityiselle tähän väliin jotta pääsen kurkkimaan pikku käpystä :)

Tsemppiä kaikille omiin vaivoihin. Mua iham hirvittää nää helteet mitä on lupailtu, en nauti yhtään jostain syystä.. Etova olo pahenee kun pitää koko ajan litkiä vettä ja ruokahalu on aika mitätön.
Odotan jo syksyä ja viileneviä syysiltoja ^_^

Kammottava tilanne eilen ku meidän yksvee tuupertu ihan yhtäkkiä lattialle...kävi mielessä vaikkaja mitä mut oisko kuiteskin ollu nää helteet vaikka kovasti juonu ja vähän vaatetta mut onneks siitä tokini aika äkkiä

Nää helteet on kyl iha hirveitä... miten huolehtii et joka lapsel on hyvä olla.. :D

Meidän kavereilla ei oo vielä lapsia lainkaan... :( välillä harmittaa ihan suunnattomasti kun sit on aina eri elämäntilanne kun muilla.. :( mut ei voi mitää..

Serkuissa olis isoja perheitä mut ei olla tekemisis...

Mun kavereillakaan ei oo lapsia vielä. Toivon sydämestäni että heillä tärppäis, muutama on jo monia vuosia lasta toivonut... Suvuissakaan oo 4 lasta suurempia...

Hui, pikkuvarpaat! :(

Pakko avautua tästä meän 1v 8kk naperosta. Miten voi olla mahdollista suuttua siitä ettei saa jugurttipurkin sisältöä kuppiin, kun haluan ettei tuu jatkuvasti tiskiä. Tai kun sillä on hyvä leikki niin se lopettaa sen välittömästi kun äiti istuu kahvikupin ääreen. Tai miten joka päivä se saa kilarit ihan pikku jutusta, ensin haluaa, sit kun vaikka jotain saa, niin sit ei enää haluakkaan. Halleluja ja Herran haltuun. Miks en muistanu uhmaikäisten olevan tällaisia riesoja. Mies meinas et vuokrataan Onnia vauvakuumeisille, siis kroonikoille. Jo karisee vauvakuumeet kun puoli tuntia ton vatipään kans hengaa..

Joo, ei ole tuo uhmaikäisen elämä helppoa aina (saati sellaisen vanhemman). Vaikka luulen, että meillä vanhimmalla laatua suht helppo. Seuraavasta tulee varmaan ihan kaamea, kun on sen verran tulinen luonne.

Meillä tahtoikäisen kanssa on noudatettu sellaista linjaa, että lapsi ei asioista päätä, vaan aikuinen. Jos joku asia sanotaan olevan tietyllä tavalla niin sit vaan katotaan sitä raivoa ja sanotetaan tunteet, itse yrittää olla mahdollisimman rauhallinen ja selittää mitä tapahtuu ja miksi. Toki pieniä asoita kysyttäessä saa päättää ja valitaan huolella ne taistelut mihin lähdetään, lapsi kuitenkin melko äkkiä ymmärtää, että ilman ulkovaatteita jos lähtee pakkasella ulos, on varmasti kylmä ja sitä rataa :D

Meillä ei ole lähipiirissä suurperheitä ja aina saa kuulla 1-2 lapsen vanhemmilta kuin eivät ikinä jaksais kun on jo niin raskasta ennestään. Lapsia kyllä löytyy tutuilta kun on kaveripiirissä melko laaja ikähaarukka :)

Nämä helteet on kyllä perseestä! En itse siedä yhtään kuumaa ja mua vaan vituttaa ja oksettaa koko kesä :( Lapsista kaksi on tosi kuumissaan jatkuvasti ja hirveä kitinä päällä, kaksi ottaa sit vähän rennommin, mut eivät hekään kuumuudesta tykkää. Pidetään verhot kiinni ja pysytellään paljon sisällä, juodaan paljon. Juoksulenkit on ihan saatanasta tällä säällä, ihan sama mihin aikaan juoksee niin valuu jo hikeä ennen ku ulko-ovelle ehtii :D Oispa jo talvi ja pakkaset, tai ees syksy ja pimeys <3

Joo, vielä ei vaan tän minitaaperon kans pysty keskusteleen, mut tehään niin että kun jotain ei saa niin ei saa. Sillä se sit raivoaa ja sit laantuu kun on laantuakseen. Välillä vaan on hermo kohtuudella riekaleina kun yks raivoaa siitä ettei saa jukurttiaan kulhoon :D mut onhan se söpö. Kun se nukkuu :D Ainiin ja on siitä taaperon raivosta yks hyvä puoli. Kun se raivoaa ja kiukuttelee ja äiti on hermona niin isot lapset tajuaa pitää turvat kii ja ne ei sillon tappele koskaan. Taitaa tietää ettei kannata enää ärsyttää :D

Takaisin