Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä yöt parantuneet pullosta irtaantumisen myötä kun ei enää herää siihen että ui pississä tai siihen totuttuun juoma aikaan;) viime yönkin nukku heräämättä 20.15-7.40:o
Suosittelen siis suuresti vierotusta;)
Vaikka oma lehmä mulla onkin ojassa kun kohta tarviis noi pullot jätkällä!
Mulla tullu painoa 4kg/kk ja kun toi perskeleen Radi niin sais kovin nousta... stressiä pukkaa:(

Joo, riittäisi kyllä jo korvikkeen kantaminen (ja vaippojenkin) kotiin :D Meillä saa vielä iltaisin pullon maitoa. Toinen vaan vetää rinkulaa ympäri sänkyä läpi yön ja saa ihan ihmeellisiä hepulikohtauksia, että huutaa välillä monta tuntia putkeenkin. Välillä varmasti maha vaivaa, mutta ei nyt aina kuitenkaan. Viereenkään ei rauhoitu nukkumaan. Siirrettiin omaan huoneeseen, mutta aika sama edelleen. Vähän on kädet pystyssä tilanteen kanssa :P

Meillä kaikki nukkuu tosi hyvin jopa vauvakin...voi äippä älä nuista perusta vaikka varmasti masentaa...ei sitä painoa kauaa enään tuu jaksuja...valmistelut suht hyvällä mallilla ku isommat touhannu..mulla toi maha on ihan sikakipee varsinkin vasemmalta ja on turta tiedä sit mikä siinä on...kohta kuuri loppuu onneks...meillä mies kokonaiset kolme päivää lomalla jipii

Joo, riittäisi kyllä jo korvikkeen kantaminen (ja vaippojenkin) kotiin :D Meillä saa vielä iltaisin pullon maitoa. Toinen vaan vetää rinkulaa ympäri sänkyä läpi yön ja saa ihan ihmeellisiä hepulikohtauksia, että huutaa välillä monta tuntia putkeenkin. Välillä varmasti maha vaivaa, mutta ei nyt aina kuitenkaan. Viereenkään ei rauhoitu nukkumaan. Siirrettiin omaan huoneeseen, mutta aika sama edelleen. Vähän on kädet pystyssä tilanteen kanssa :P

Mä oon pienenä ollu sellane et oon vaa huutanu 2-3h yöllä ja mikää ei oo auttanu.. meidä isä on vaa istunu olkkarissa ja oottanu et rauhotun.. :(

Meillä on nyt tullu eka tajuttomuushuuto... 6v huusi sit ittensä tajuttomaks.. :/ tosin en pelästynyt tästä koska tiesin et näin voi käydä. (Veljellä ollu pienenä)

Pikku varpaille tsempit juhlien valmisteluun! Teilläpä ei isäntä turhia kotona virkaile:o koitahan saaha ittes kuntoon :)
Kaikenlaista sitä onkaan, en mistään huuto kohtauksista kuullukaan:o saati että huutais itsensä tajuttomaks:o toivotaan menninkäinen että teillä menis pikapikaa ohi!
Mies kävi tänään kiikuttamassa koiran hoitoon, hiukan outoa kun ei oo karvakasaa jaloissa pyörimässä (vaikka yleensä makaa vaan eteisen lattialla kun siellä on viileä laatta alustana)!

Joo ei se hirveesti näin kesällä kerkiä lomailla hommaa niin kauheesti....voi mää niin ootan sitä hetkeä ku voi syödä suklaata tai jotain lihaa mut pikkuhiljaa hyvä tulee kait....hyvää lomaa kaikille jotka lähtee reissuun...miten tää nimen valinta onkin näin vaikiaa hih no katotaan päästäänkö yhteisymmärrykseen

On se vain pitkä aika oottaa et saako poika puhtaat paperit vai löytyykö jotain...en edes oo voinu aatella koko asiaa kauheesti...nyt ku on kaiken tajunnu tuli yks yö herättyä siihen ku päässä rupes pyöriin et nyt voitais ristijäisten sijasta joutua järjestään hautajaisia mut onneks ei..luojan kiitos

Kaikenlaista sitä onkaan, en mistään huuto kohtauksista kuullukaan:o saati että huutais itsensä tajuttomaks:o

En minäkää ollu mut veljellä on ollu tämä vaiva ni äiti kaivo veljen paperit esii kun esikoinen huuti paljon ja varoitteli.. harvinaisempaa tämä ja ilmeisesti periytyvää:( mun äiti sano et pojilla yleisempää kun tytöillä.. täysin harmiton vaiva vielä... meilläkin poika huusi kiukkuaan ja ei vaan päässy kiukusta yli ni huusi nii kauan ja ei vetäny tarpeeks henkee sisäänpäin ni taju lähti... tuli takas aikalailla heti ja poikakin rauhottu. :)

Ne on nimeltään affektikohtauksia joita lapset saavat. Vaaraton ja ohimenevä juttu :)

"Affektikohtauksia esiintyy leikki-ikäisillä, useimmiten 1/2–5-vuotiailla lapsilla voimakkaan kivun tai itkun jälkeen. Lapsi ikään kuin pyörtyy, kalpenee ja joko valahtaa veltoksi tai muuttuu jäykäksi, myös nykäyksiä raajoissa voi esiintyä. Kohtauksen aikana lapseen ei saa kontaktia. Kohtaus menee ohi muutamassa minuutissa ja lapsi voi olla väsynyt, mutta on kuitenkin normaalisti kontaktissa ja virkistyy vähitellen normaaliksi.

Lapset, joilla on voimakas temperamentti, saavat affektikohtauksia herkemmin kuin rauhalliset lapset. Lapsi ei aiheuta kohtausta tahallaan, eikä voi sille mitään. Mitään varmaa keinoa estää näitä kohtauksia ei ole, eikä lasta kannata mitenkään suojella tilanteilta, joissa itku voisi tulla. Kohtaukset jäävät vähitellen leikki-iän jälkeen pois. Lääkärissä käynti on tarpeen, jos tällainen kohtaus tuleekin ilman itkua tai jos kohtaus ei mene ohi nopeasti."

Viimeinkin! Ovistesti niin liki plussaa, että joko tänään illalla tai huomenna on jo ihan plussa :) Limat olleet aika optimaaliset pari päivää ja himotus ihan mieletön :grin
muoks. Ylempi testi eiliseltä ja alempi tältä aamupäivältä.

Liitteet

• IMG_20180706_160829.jpg
    IMG_20180706_160829.jpg
    735.2 KB · Katsottu: 231
Joko te hyödynnätte zeni saapuvan oviksen? :)

Mä jouduin nyt osastolle kun viikkoja poksahti se 24+0 ja vauvan hoitoraja täyttyi. Vettä ei kohdussa ollut ku pari pienempää lammikkoo ultratessa ja sitä tulee ulos melkeimpä samaan tahtiin kun syntyy. Vauvalla kaikki muuten hyvin, oli taas kasvanut huimasti ja vastas viikkoja tosi hyvin. Painoarvio 622g.

Mulle laitettiin suoneen antibiootti, sitä laitetaan nyt 3pvän ajan ja lisäks otin kerta-annoksen suun kautta. Sit laitettiin kortisonipiikki kypsyttämään vauvan keuhkoja varmuuden vuoks. Kätilöt kyllä sano, että toivotaan ettei se nyt oo vielä niin tarpeellinen, kun kohdunsuu oli edelleen kiinni ja kohdunkaulaakin 3,5cm vielä jäljellä, eikä suppareita oo ollu muutamaa harjotussupparia lukuunottamatta. En oo ihan täysin vuodelevossa, saan liikkua tällä osastolla ja suihku- ja vessalupa mulla on, mutta mahdollisimman paljon pitää levätä kuitenki. Lähinnä tarkotus on seurata, ettei tuu äkillisiä muutoksia ja jos sattuu että istukka alkaa spontaanisti irtoomaan niin on ainaki valmiiks sairaalassa (tai jos synnytys käynnistyy tms). Nyt loppuraskaus on lähinnä pelkkää odottelua ja kontrollointia, eikä voi ikinä tietää kestääkö tää viikon vai 10. Käsitin, että viimestään viikolla 34 käynnistetään synnytys ellei oo tapahtunu siihen mennessä mitään. Eli siis maksimissaan 10vk luultavasti tulee täällä maattua. Odottavan aika on pitkä, niinhän ne sanoo! Mut onneks mulla on tietokone ja kirja mukana ja saan käydä tuolla päiväsalissa niin ei tarvii ihan sängyssä maata 24/7. Nyt vaan kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että vauva jaksaa olla kohdussa ja että keuhkot kehittyy tarpeeks että jaksaa sit syntymän jälkeen :Heartred

Kampurajalat raukkaparalla on, mutta ne saa kipsihoidolla syntymän jälkeen korjattua ja vauvasta saattaa tulla vielä kuulemma pikajuoksija jos kaikki menee hyvin. Kaiken kaikkiaan edelleen melko positiivisin fiiliksin, vaikka välillä huoli varjostaa odotusta kovastikin. Onneks saan täällä jutteluapua :)

Ihan hurjasti voimia deb ja vauvalle monta masuviikkoa vielä:Heartbigred Hyvä että ovat ottaneet osastolle, niin on apukin lähellä teille.

• Tykkään
Reaktiot: Deb
Kuules nyt Dep, mun ja sandy pitää synnyttää ennen sua! Jonossa ei ohitella ;) (tää oli tarkoitus ottaa huumorilla;) )
Mut tosiaan toivon että sä pääset sinne 34 viikolle nyt ainakin! Nyt vaan tosiaan lepäilet ja hengailet mahdollisimman paljon...
Jos vauva nyt päättää syntyä niin tarviis kaiken voiman että jaksat häntä hoitaa<3

En tiedä vielä hyödynnetäänkö, kerron miehelle ja hän saa päättää. Vitsillä ollaan puhuttu, että eikai sitä ovista enää tuukaan kun on jo palanu pohjaan :woot:

Tsemppiä Dep! Sinnittele ja lepäile. Vaikka on suihku- ja vessalupa, niin silti yritä pysyä pötkötellen. Naikkarillako oot? Hyödynnä kaikki ilmaiset kokeilujaksot bookbeatilta, hbo nordicilta jne :) Neljäkin viikkoa kun pysyt yhes koos, niin 28 viikkoinen on hyvin, 30 viikkoa on tosi hyvin ja 32 viikkoinen ihan huipusti! Omaa lepoa kesti silloin reilu 3 vuotta sitten "vain" sen kuukauden, mutta pää meinasi silti hajota, etenkin ennenkuin pääsin omaan sairaalaan ja parille kotilomalle. Pyydä että saat käydä tutustumassa keskolaan ja jutella siellä hoitajan kanssa, tai että hoitaja tulee sun kanssa juttelemaan.

Tsemppiä ristiäisjärjestelyihin pikkuvarpaat!

Debille isoakin isommat tsempit sinne! Toivottavasti joudut kärsimään vielä monen monta viikkoa vuodelepoa, että pikkuinen kasvaisi isommaksi ja vahvemmaksi ♡

• Tykkään
Reaktiot: Deb
Kiitos kaikille tsempeistä <3 Tää foorumi on kyllä just nyt ihan hurjan tärkee, en varmaan tietäis mitä tekisin ilman tätä tukee täältä <3

Zeni, oon TAYS:issa kun se on muutenkin mun oma sairaala :) Täällä onneks yks Suomen parhaimmista keskoloista kans, joten siltä kannalta oon nyt tyytyväinen että asun Tampereella :) Neljä viikkoo jaksettu vähillä lapsivesillä, eiköhän me ainakin se neljä lisää vielä jakseta yhtenä kappaleena! Ainakin siihen tähdätään <3

Takaisin