Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Muska ihanaa että sait siellä parempaa hoitoa kun Suomessa... täällä just tää seuraile kotona mentaliteetti, ärsyttävää o.O
Tuuhan sit ultran jälkeen kertomaan mitä siellä näky:)

Tosiaan täällä tuntuu olevan toi "seuraa vaan kotona".. ärsyttävää!

Kiitti Twisted kun valaisit! Tulevaisuudessa joskus kuitenkin edessä meilläkin niin tietää... Mä itse en näe 4-vuotiaalla tarvetta mutta esimerkiks vaikka koulun alottamisen kunniaksi voisin harkita taikka sitten kun itse alkaa niitä haluta. Mutta mä en kans kivitä ketää, jokainen tekee valintoja niinku parhaaksi näkee. Ite oon muistaakseni saanu eskari-ikäisenä ekat ja muistaakseni ampumalla kyllä laitettiin...

me oltiin päätetty, että sitten annetaan ottaa kun itse sitä pyytää useamman kerran. Ajattelin kyllä, että se olisi vasta eskari-ekaluokan tienoilla, mutta tyttö halusi nyt timantit korviin kun äitilläkin (ja 6v kaverilla) on :rolleyes:
Mietittiin myös lävistäjällä käyntiä, mutta sijainti, hinta, nopeus, tuttu paikka missä laitettiin, jne ratkaisi. Ja sekin, että mun käsittääkseni lävistäjät ei laita noin pienille vielä. Ja kakkeliakin osasin odottaa niskaan (huomattavasti enemmänkin) :grin

Tsemppiä M-inskin pienelle :Heartred Kunpa arvot alkaisi pysyä hyvänä ja pääsisitte pian kotiin :Heartred

Tsemppiä m-inski :(

Muska, miten hirveetä! Toivottavasti nt-ultrassakin pelkkiä hyviä uutisia ♡

Mä luulen, että sitten kun itse haluavat korvikset. Itse sain vasta "vanhoilla päivillä" enkä kyllä oikein ymmärrä, miksi sinne asti piti odotella :P

Zeni, ei mitään kakkelia:) jokaisen oma asia missä/miten/minkä ikäisenä korvikset laitetaan jos laitetaan;)
Ei jaksa eikä viitti ketään tuomita tai kivittää...
mä sain korvikset ylä asteelle mentäessä mutta ne tulehtu ja nyt on muistona kivat rustopatit korvien takana:/ jossain koruliikkeessä ne aikanaan laitettiin. Mulla ei siis oo korviksia ollenkaan eikä oo mielenkiintoa ottaakkaan:D

Tästä aiheesta oli kerran semmonen myrsky eräässä facen ryhmässä.. hohhoijaa...

Tsemppiä m-inskin pikkuselle! :Heartbigred

Mä oon ajatellut että korvakorut sitten kun osaa niitä itse pyytää. Esikoinen täyttää kohta 5 v ja koen että hänelle voisi jo laittaa jos tahtoisi. Mut tuskin edes tajuaa tämmöisen olevan mahdollista. En nyt ainakaan muutamaan vuoteen aio itsekään hänelle mitään ehdottaa.

Tokihan kuka vaan saa ottaa ampumalla korvikset jos haluaa, mutta faktahan se on että lävistäjän tekemä on steriilimpi. Koitan ite aina ajatella asian niin, että tahtoisinko avohaavaan varmasti bakteereita vai oisko se pudas parempi :hilarious: Kun vaikka siihen koneeseen laitetaan puhdas neula, niin sillä koneella ite on tehty niin monelle ihmiselle reiät, että eipä se kauheen steriili oo. Mut en myöskään ruoski ketään, halusin vaan jakaa näitä samoja faktoja kun Twisted :) <3

Mulla oli pitkä päivä, olin kotoa pois yli 12 tuntia ja allko kyllä jo väsyttää! Nyt makoilen omassa sängyssä vihdoin ja kyllä kroppa kiittää! :)

Meidän esikoinen oli 9v kun sai reiät ja saman ikäisenä saavat sitten muutkin jos haluavat.
Ampumalla ne laitettiin ja niin varmaan laitetaan muillekin. En kyllä näe ongelmaa tuon kanssa. Koneeseen kun laitetaan aina uusi koru joka on kiinni sellasessa alustassa, siihen koruun ei kukaan ole koskenut käsin ja se koru lävistää sen korvan. Siinä koneessa ei ole yhtään osaa joka osuisi siihen lävistettävään kohtaan. En ymmärrä mikä siinä olisi epähygienistä?! Ennemmin kartan epämääräisiä lävistäjiä. Mistäs niistä tietää miten ne instrumenttinsa steriloi, säilyttää jne.
Ehkä vähän provokatiivisesti kirjoitettu mutta niin ne oli nuo aiemmatkin viestit...

Onneks mun ei tarvi miettii tätä korvis-asiaa :D pojat saa käyd hakemas ite ittellee sit jos haluaa joskus...?

Hena, lävistäjät ottavat aina uuden neulan steriilistä pussista, eivät koskaan käytä yhtä neulaa kahta kertaa :) Kuten esim. hoitajat jotka ottaa verikokeita. Halusin infota vaan siks, ettei niistä oo liian epämääränen kuva :woot: Onhan ne välillä vähän karun näkösiä tatuointeineen ja naamalävistyksineen.

M-inski, toivotaan että pikkuisen sokerit tasaantuis siitä!

Voi apua, mulla on selkä eilisen jäljiltä ihan järkyttävän kipee, vihloo oikein aina kun nousen seisomaan.. saa mies kyllä vähän hieroo ja saunakaan ei kai pahaa tekis, on vähän tuskanen olo :arghh:

Joo, lävistäjät joutuu antaa vuosittain ja pistokokein näytteet terveystarkastajalle. Kaikki instrumentit on joko kertakäyttöisiä tai ne steriloidaan autoklaavissa, aivan samanlaisissa kuin sairaalassa. Tästä on tarkka ohjeistus, ennen sterilointia instrumentit (pihdet) pestään ultraäänipesurissa jonka jälkeen kaikki yksittäispakataan ja steriloidaan. :) Neulat on aina kertakäyttöisiä ja steriilejä, monet lävistäjät käyttävät steriilejä hanskoja, mutta aina on kädessä vähintään tehdaspuhtaat hanskat. Korut myös pestään ultraäänipesurissa ja steriloidaan yksittäin :) Ja jos lävistäjät ei anna puhtaita näytteitä terveystarkastajalle, niin lappu luukulle, karu fakta. Mut useammassa liikkeessä töitä tehden ja oman firman pitäneenä tiedän kuinka tarkkaa se on. Yleensä vain tatuointiliikkeet on karun näköisiä, ja lävistäjät saattaa olla parrakkaita äijiä. Lävistäjä itse määrittelee iän minkä ikäiselle tekee, itse määrittelin aina niin että jos lapsi itse halusi korun ja oli siihen valmis, niin tein kyllä. Nuorin on ollut vajaa 4v. Sanoi ettei sattunut, oli emlat korvissa. :)

En kivitä edelleenkään ketään, haluan vain tuoda faktat ilmi, ja haluan että stereotypiat lävistäjistä kumotaan. Ampumiskoneita ei tarvi steriloida ja koska kone seisoo laatikossa ilman suojaa niin silloin kone on kaikkea muuta kuin puhdas :)

• Tykkään
Reaktiot: Deb
Mä kyllä kiitän näistä tiedoista, ihan uusia mulle :) Ja Äipän kokemuksesta, ettei kaikki aina menekään putkeen. Onneksi vielä on aikaa pohtia omaa suhtautumista lapsen korvakorujen laittoon!

Ai että oli hauska päivä :) puolipäivää isompien tyttöjen kaa lintsillä ja vain ruoka kustannuksilla, laitteisiinkaan tarvinnut juurikaan jonottaa :p Kiitos miehen työnantajan:)
Nyt on tää mamma ihan loppu... pojukin villiintyi laitteissa kunnon jytään<3

Oli Radi ja onneks lisämaito riittää pitämää ylhäällä... omat maidot on noussu mut poika ei jaksa syödä rinnalla tarpeeks kaua:(

Hyvä kuitenkin että lisämaito auttaa, jospa pikku mies siitä vahvistuis ja oppis rinnalle!

Takaisin