Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyl mää luulen että aamulla viimeistääm hanat on auki! :D Ei muuta ku vauvaa vaan ens vuoden alkuun. Talvivauva olis kiva lisä tähän perheeseen..:D Ikäeroakin tulis sit jo 1v 5kk jos tästä alkavasta tärppäis. :)

Niinpä menninkäinen. Ja itelle kun se on ihan toissijainen asia se sukupuoli... Kyl mää nään itteni prinssesojen äitinä! Hoidan mummuna sit poikia kai
.:D ja eikös se äidinäiti oo se läheisin isovanhempi aika useasti ni...;)

En tiedä saako tällästä kysyä mutta paljonko teidän perheellä menee ruokakauppaan kuussa? Ihan täs aloin kauhistelemaan ja miettimään että mitä sitten kun lapset isompia ja toivottavasti vielä pari lasta lisää! Meillä siis paukkuu se 5 % bonusraja joka kuukausi, 900 euroa..

No ei varmaan oikeasti kauhean suuret! :D Mun esikoisen lasketun ajan ryhmässä oli tosin foorumilainen, joka sai kuudenneksi pojan :) Olisikohan täälläkin aikanaan kirjoitellut?

Meillä on tyttö, poika ja tyttö. Mä vähän toivoisin neljännestä tyttöä, kun se olisi monella tapaa käytännöllistä. Mies on varma pojasta.
Mut eipä oo tosiaan tarvinut kuulla yhtään noita "tyttöä/poikaako yritätte" juttuja kun molempia tuli eka ja toka.
Multa kyllä suoraan kysytty että oliko tää Neljäs vahinko... Not nice. Nyt ei teekkään mieli enää kertoa kenellekään.

Meidän vielä varsin pieni perhe käyttää ihan liikaa kokoonsa ja lasten ikään ja kulutukseen nähden, jotain alle 200e/vko.

Meillä on tyttö, poika ja tyttö. Mä vähän toivoisin neljännestä tyttöä, kun se olisi monella tapaa käytännöllistä. Mies on varma pojasta.
Mut eipä oo tosiaan tarvinut kuulla yhtään noita "tyttöä/poikaako yritätte" juttuja kun molempia tuli eka ja toka.
Multa kyllä suoraan kysytty että oliko tää Neljäs vahinko... Not nice. Nyt ei teekkään mieli enää kertoa kenellekään.

Ei kiva :( Meidän toista pidetään vahinkona ikäeron vuoksi.. Ei kyllä ollut ♡

Meillä myös vain tyttöjä. En usko että voisin poikaa saadakaan. Mutta voisi olla totuttelemista :rolleyes: Mä haluan siis lapsen, sukupuoli ihan sama. Mies varmasti toivoo poikaa ja jos tilanne ois toisin päin että meillä vain poikia toivoisin varmasti tyttöä. Luulen.

Menis vaan tää alkuaika äkkiä niin vois ehkä pelätä vähän vähemmän.

Pötti meillä kans menee toi 5% bonusraja näppärästi täyteen :D me keskitetään kaikki s-ryhmän liikkeisiin joten kaikki bensasta ruokaan mahtuu 1000€/kk:)

Mä haluan kanssa lapsen, sukupuolesta viis. Nyt olisi kyllä pojalle nimi ja tytön nimeä saisi miettiä, ennen oli toistepäin!

Mulle todettiin toisesta jo et TAASKO?!? Enää tästä nelosesta ei todettu mitään ( tajus olla hiljaa) mut meillä nuo puheet sukupuolesta on ihan jatkuvia. ( varsinkin kun tämä on ainoa josta ei yleisesti olla kerrottu kumpi tulee) meillä on poikia vain perheessä ja tämä ei tule muuttumaankaan eli en usko että tyttöä ikinä saan enkä kyl niin sitä osaa kaivata. :D toki hetkellisesti tulee kaipuu tyttöön mut hyvin hetkellisiä ne on. :) ja oon iha tyytyväinen et joku saa niitä tyttöjäkin ni ehkä ees yks meidän pojista löytäisi vaimon;)

Pojat on nii helppoja kun näkee jo koska pissa tulossa ni ehtii laittaa vaippaa tai jotai eteen;) (en oo saanu viel ikinä pissoja päälleni pojalta mut veljen tytöltä olen)

Apua! Teil on porukkaa paaljon enemmän! Nyt alko säästökuuri! :D

Mä oon nuuka, en koskaan heitä syömiskunnossa olevaa ruokaa roskiin ja hyödynnän lappulihat tms... meidän lähi S-Marketissa on kans semmosia isoja kassillisia tänään ”pilaantuvia” leipiä niin ostan aina semmosen jos vaan on tarjolla... siinä yleensä sen verran leipää että riittää meille 1,5-2 vko ja maksaa 2€:o sit tietysti suunnitelmallisuus kun menee sinne kauppaan ja sesonki hevit ja tarjoustuotteet kannattaa hyödyntää;) tämmöisiä vinkkejä nuukaan elämään;) niin ja ruokaa teen periaatteella tämän päivän päivällinen on huomisen lounas ja 2 x vko kasvisruokaa... liha on kallista vaihto ehto prode (palkokasvit tms) harvemmin ;)

Toi on kyllä tosi ihailtavaa! Olen itse yrittänyt viritellä nyt ihan exceliin, että paljonkos ja mitä niitä menoja on. Vähän laahaa jäljessä...

Meillä menee ruokiin noin 700-1000€/kk riippuu niin kuukaudesta. ( paljonko syödään laatikkoruokia joita saa halvalla useammaks päiväks) ja sekin vaikuttaa onko pojat hoidos josta ne saa kumminkin 3/5 ateriasta :D

Valaisee varmaa poikien ruokamääriä että meillä menee 1,5-2kg pussi perunoita kerralla josta minä syön 2 perunaa:D

Ja mä keitän yleensä 5-6 perunaa kerralla ja niistäkin jää ylimääräiseksi :D

Meillä menee toi 2kg pottuja jos tekee muussia ja se riittää 2 ruualla just ja just;) niin ja mies ottaa töihin aina eväät mukaan niin siinäkin säästää hiukan kun se ei käy ”ravintolassa” syömässä:)

Meillä muusi tehään 2kg pussista ja se loppuu aina kesken tai ettei saa kun max 1 pojalle seuraavana aamupv ruuan annettua. :D eli harvoin saadaan samasta annettua seuraavana päivänä ruuan vaikka sitä luulee tekevänsä paljon:D kiva kun tulee taas poika joka syö taas kun hevonen kumminki. :(

Nyt tuli olo et meidän pojat kuvitellaan oikeen tuhtikokosiks kun ne syö noin paljon. ;) mut jokanen tosiaankin painolla keskikäyrän ja alakäyrän välissä eli on hoikkia :D mut kasvava lapsi tarvii paljon tuokaa. Odotan ”innolla” teinivuosia et paljon sitä ruokaa saa oikee tehä. :(

Takaisin