Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tosiaan pojat syö kun on mieluista ruokaa = normi kotiruoka
Mut muuten on nirsoja ja juniori viel siin vaihees et tosi valikoivasti haluaa syödä ylipäätään mitään.

Kiitos äippä näistä vinkeistä! <3 Meilläkin kyllä hävikki on pientä mutta nyt pitää kyllä ruveta suunnittelemaan ihan listaa. Ja tietty sämpylöitäki ja leipää vois leipoa ihan ite, jos kerkee. Taitaa kyl olla laiskuus vaan mulla..:D

Mää ainakin m-inski mietin vaan että ompa ihanaa kun lapset syö! <3

No niimpä! Meillä toinen syö kaiken muurahaisia myöten, mutta toinen elää pelkällä pastalla, jos suostuu edes sitä syömään :rolleyes:

M-inski kyllä nää meidän tytötkin osaa;) esim meidän likkojen suosikeista, kinkku kiusausta pitää tehdä 2kg perunasuikaleita+2 pss kinkkua, makaroonilaatikkoon pitää käyttää 1kg makaronia ja 700g jlihaa (tai 50/50 suhteella jliha/soija), lasagneen menee1,5 pkt levyjä, 2 litraa bolognese kastiketta ja saman verran paksua juustokastiketta, keittoja saa keittää 7L ja aamupuuroa menee 2L :o huh sitä ruuan määrää:D
Ikeassa on muuten 10L kattila ja semmonen melkein uunipellin kokoinen uunivuoka, suosittelen ;) oisittepa nähnyt anopin ilmeen kun sen vuoan nostin uunista:D oli muuten mahtava ilme;) samoin kun se näki sen kattilan muuton ohessa, kysy vaan että heitänkö mä keikkaa soppa keittiössä:D isoperhe, isot varusteet;) olen miettinyt että miten sitä osaa aikanaan tehdä ruokaa kun lapset muuta pois? Sit varmaan jokapaikka pursua ruuan tähteitä :p

Mut tosiaan tärkeintä on että ruoka maistuu;) meilläkin tytöt ihan normaali painoisia, mutta liikkuuvat paljon niin tarviihan sitä energiaa ;)
Pötti en minäkään jaksa leipoa! Pizzaa/piirakoita tms ehkä tyyliin 1-2x kk, pullia ja sämpylöitä harvemmin;) hmmmm, korvapuustia:p

Meillä ruokaan, ja ruokakauppaan menee 1500e kuussa. On siinä varmasti myös lasten vaatteet ja varmaan bensa jne. Mies syö töissä aina ulkona, käy vaan 2 päivää viikossa toimistolla, työnantaja maksaa 25% niin saa rauhassa syödä missä haluaa :D

Meillä kans syödään kaikki kaapista. Harvemmin lentää ruokaa roskiin :) Meillä menee välillä vähemmän rahaa, jos jaksan suunnitella, selviää reilusti alle tonnilla ja jos en niin menee paljon yli tonnin! Mut laiskuus vaivaa täälläkin. Monesti kun isot pojat on isällään, niin käydään ulkona syömässä, ne kuuluu kans tohon samaan summaan. :)

M-inski kyllä nää meidän tytötkin osaa;) esim meidän likkojen suosikeista, kinkku kiusausta pitää tehdä 2kg perunasuikaleita+2 pss kinkkua, makaroonilaatikkoon pitää käyttää 1kg makaronia ja 700g jlihaa (tai 50/50 suhteella jliha/soija), lasagneen menee1,5 pkt levyjä, 2 litraa bolognese kastiketta ja saman verran paksua juustokastiketta, keittoja saa keittää 7L ja aamupuuroa menee 2L :eek: huh sitä ruuan määrää:D
Ikeassa on muuten 10L kattila ja semmonen melkein uunipellin kokoinen uunivuoka, suosittelen ;) oisittepa nähnyt anopin ilmeen kun sen vuoan nostin uunista:D oli muuten mahtava ilme;) samoin kun se näki sen kattilan muuton ohessa, kysy vaan että heitänkö mä keikkaa soppa keittiössä:D isoperhe, isot varusteet;) olen miettinyt että miten sitä osaa aikanaan tehdä ruokaa kun lapset muuta pois? Sit varmaan jokapaikka pursua ruuan tähteitä :p

Muksut on kuitenkin tottuneet niin hyviin ruokiin, että varmaan ovat siellä päivittäin kuitenkin syömässä :D Taisit olla kokki vai muistanko ihan väärin?

Baarimestari/ vuoropäällikkö oon mut on mulla kokinpaperit;) en nyt heidän hyvyydestä tiiä ihan perus kotiruokaa:)

Meillä menee tällä laumalla korkeimmillaa 700kuussa..ite tehdään leivät ja erikoisruuat toki jotain on pakko ostaa...syödään ihan normikotiruokaa hyvin hyvin harvoin pizzaa ym...vaatteita toki on hommattava mutta niitä en laske ruokaostoihin...meillä kans ruokaa ei heitetä hukkaan vaan kaikki hyödynnetään tavalla tai toisella...oon lukenu teidän keskusteluja vaikka en kommentoi niin mukana yritetään olla...tää vaavi päättäny olla nyt poikittain et taas yks riesa lisää

Pikku varpaat, johan sua koetellaan!!! Onko sun muut lapset syntyneet alakautta? Ja yrittävätkö kääntää vauvelia? Kuin sä muuten voit?

Meillä menee viikossa ruokaan joku vajaa 150€ (2+5henkeä). Käyn kerran viikossa kaupassa ja mies täydentää maitoja töistä tullessa. Teen kans isoja satseja kerralla ja hyödynnän punalaputetut kaupassa. Ikean iso vuoka on kovassa käytössä, pitäs varmaan toinen hommata :) Ystävä pariskunta jakaa naapurissa perheapua kylän suurperheille ja sieltä tulee viikoittain ainakin leipää ja kasviksia. Just maanantaina tuli 10kg säkki valmiiksi kuorittua perunaa, eilen keitin viimeiset siitä :grin

Te ootte höpissyt niin hirveesti tänään, että mä en enää edes muista mitä kaikkea mun piti kommetoida!
Kun kerrottiin anopille että odotetaan kolmatta, niin hän sanoi että "no okei, vielä tää saa syntyä, kunhan on poika!" :eek: Muistan nää sanat varmaan ikuisesti ja oon todella TODELLA loukkaantunut edelleen. No kolmonenhan oli sitten tyttö, samoin kaksi seuraavaa :grin Mitään onnittelujahan ei olla enää tokan jälkeen saatu :sad001 Jos meille joskus se kuudes tulee, niin en kerro siitä kellekään!

No äippä yks on leikattu ja se käännettiin ku oli kans poikittain vähän niinku väkisten ja hätäsektioon mentiin joten siihen en kyllä enään lähde jos ite ei kerta tahdo kääntyä....kumpa viikot kuluis olo on suorastaan raastava henkisestikkin

Zeni, mahtavaa että on tuollainen perheapu! <3 ja mikä perhana toi anopin lause oli. Järkky! Mää olisin tosta varmaan kilahtanu ja kunnolla... Lapsi on aina onnittelun paikka! <3

Voi pikkuvarpaat.:/ Kyllä koitellaan nyt kovin. Toivottavasti kaikki kuitenkin päättyisi hyvin!

Huomaa tän suurperheen arjen varsinkin jos monella on viikonloput vapaata tai puoliso viikonlopun kotona. Ei paljon kerkeä foorumille kirjoitella kun kaikki aika menee tän pesueen kans :D

Viikonloput kieltämättä vierähtää perheen kanssa aika tiiviisti :D Mutta hyvä viikonloppu takana täällä <3 Ollaan välillä nosteltu puheiseen sen seuraava vauvakin.

Täällä viikonloppu menny sumussa.. mut parempia päiviä kohti.. yritän pitää itteni kasas ja levät et maha rauhottus.. onneks lapsien viikonloppu onnistu paremmin:)

Takaisin