Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ei saa hyppiä sohvilla eikä sängyllä... harvoin annetaan patjat lattialle että niissä saa hyppiä ja tehä temppuja

Ei meilläkään saa sohvilla tai sängyillä hyppiä. Kova kuri meilläkin noin muutenkin. Näinkin isossa porukassa on pakko olla selkeät ja tarkat säännöt, muuten menee kaikki ihan läskiksi.

Imatran kylpylään päästiin :) vitsit kun mä oon niin innoissani! Äiti lupasi vielä maksaa ton reissun!

Ei saa pomppia sohvilla eikä sängyillä, koska keskimmäinen on kaks kertaa menettänyt tajun kun on tippunut ja kerran on veri lentänyt päästä. Kuhmuja tullut varmaan sata sen takia niin meillä on täysi kielto. Mä oon lukenut saman artikkelin ja kävin kommentoimassa että kun ollut sen sata kommootioseurantaa sohvalla pomppimisen jälkeen niin oli pakko kieltää :D ei mitään järkeä. Laitan sohvan patjat joskus lattialla ja anna riehua siinä. Sit pihalla saa riehua. Noi käy tatamilla kerran viikossa temppukerhossa ja siellä saa riehua. Ja sit kaiken lisäksi tää sekopää taapero jatkaa samanlaista kiipeilyä ja riehumista sohvalla jos se näkee että isommat riehuu :D ja siitähän ei hyvää seuraa :D

Mä joskus oon pakottanut syömään lautasen tyhjäksi ja sen jälkeen joku lapsi on oksentanut mahansa tyhjäksi joten lopetin sen. Vihasin omaa äitiä kun se pakotti syömään. Sit jos sanoo ettei jaksa niin uskon ettei jaksa. Mut päivällisen jälkeen jos tyhjentää lautasen niin saa jälkkärin et ei meillä yleensä ruokaa jää. :)

Säännöt on just nää: puhelin-, vessa-, ruoka-, työ- ja nukkumisrauha muille. Ei saa satuttaa eikä loukata ketään. Kissoja ei jahdata, ovia ei paukutella, eikä ulko-ovia lapset saa avata ilman lupaa. Siinäpä ne on. Riehua saa mut omassa huoneessa. Ja huoneet on illalla siivottava. :D halia saa ja syliin saa aina tulla <3 ja kaikesta saa puhua. Aikuisten sääntöinä on että aikuisen täytyy aina kuunnella lapsia ja huutaa ei saa. Jos aikuinen huutaa, niin täytyy pyytää anteeksi. Ja muutenkin aina kun tekee väärin anteeks pitää pyytää :)

Jokaisella oma tyylinsä tehdä tätä kasvatustyötä ja eiköhän se lopputulos oo kaikilla sama, kunnon kansalaisia kasvaa. :)

Pötin tyhmät kysymykset vol 2009768. Törmäsin tuolla eräässä facen vauvaryhmässä kun joku kysyi lasten kasvatusoppaista. Ootteko te lukenet jotain oppaita vai ootteko tälläsiä kun meikäläinen että maalaisjärjellä vaan, rajat ja rakkaus mukana?

Oi että Zeni! <3
Peukkuja Twisted! :)

Maalaisjärki <3 mut mä oon koulutukselta lähihoitaja ja sillon kun oli kto jakso eli kasvatusjakso niin otin monet tiedot itselleni sieltä omien lasten kasvatukseen joita en ees ajatellut. Sit luen meidän perhe lehteä ja siellä oon törmännyt erinomaisiin artikkeleihin liittyen kasvatukseen ja soveltanut niitä maalaisjärkeen :)

Oi onnea, toivottavasti kaupat syntyy ja pääsette rakentamaan:) Onko teillä siis jo kaikki muuten valmiina rakentamista ajatellen?

Twisted tuhannesti onnea:) siitä se urakka vasta alkaakin;)
Kasvatuksessa mennään maalaisjärjellä, yhtä ainutta opasta en ole lukenut ja omasta mielestäni olen ihan Ok työtä tehnyt näiden kasvatuksessa... ainakin toistaiseksi;)
Meillä on ehdoton kielto huonekaluilla pomppimisen suhteen!!! Ihan turvallisuus syistä ja taloudellisista syistä... hyvä jos Sanni pysyy pystyssä lattialla pomppien saati sitten jollain pehmeällä alusella, en halua lähtee lapsia paikkaamaan jos tulevat sohvalta päälleen tai jonkun päälle tms... eikä mulla oo kyllä varaa huonekalujakaan uusia tuon tuosta kun sohvalla 4 pomppiva lasta kuormittaa sohvan/sängyn rakenteita kuitenkin sen verran että varmasti pohja räksähtää tohjoksi... lattialla ja pihalla saavat kyllä pomppia pomppu elukoilla ja tasajalkaa pitkin kämppää mutta minkään tai kenenkään päällä EI pompita;)

Ihanaa Zeni, loma kuulostaa niiiiiin hyvältä!

Ja Twisted, hyviä uutisia sielläkin! Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti!!!

Huomiseen jännätään! Huomenna kosteusmittaus ja sen jälkeen selviää tuliko kaupat vai ei :D en usko täällä mitään olevan, mutta tottakai mä stressaan et jos onkin! Käytiin tänään ajaa tontilla ihan vaan fiiliksen takia <3 en kestä kun mä oon niin onnellinen!

Toivottavasti twisted kaikki on kunnossa ja saatte kaupat tehtyä:)

Vitsit miten ihanaa Twisted! Toivotaan kosteusmittauksen olevan ok! :happy:
Täällä siis myös tuo sängyillä ja sohvilla pomppiminen kielletty just turvallisuus ja taloudellisista syistä. Vaikka muistaakseni tossa artikkelissa minkä luin asiasta ni joku asiantuntija oli sitä mieltä että kyllä ne nykyajan sängyt ja sohvat kestää..:grin

Pakko kertoa. Mulla rinnat tosi arat, yleensä pari päivää ennen menkkoja lämmöt romahtanu, ei ollut ainakaan aamulämpö jonka äskön mittasin. Ihan hirvee tuskahiki kun heräsin...Torstaina pitäisi tädin kurvata. Voiko olla että se hitsi vie tärppäsi jo?! <3 apua! :grin Tai sit tulee jotku supermenkat...

Tsemppiä tän päivän mittaukseen twisted!

Pötin menkat, pysykää poissa!!

O-ou pötti! Vähänkö jännää!! Ja Twisted, ah, toivottavasti mitään ikäviä ylläreitä ei sieltä löydy ja saatte vietyä tän maaliin asti! :)

Twisted oispa hienoo jos kaupat syntyis....pötti nyt äkkiä testiä tekeen mahtovaa....ite makaan ku pumppuhakkaa niin ettei voi nousta..tympäsee eipä nuo mitään auttaneet..paino vain tippuu

Twistedille tsempit mittailuun, toivotaan kuivaa kämppää;)
Pötti musta kyllä tuntuu että nää nykyajan kalusteet on heikompaa tekoa ku ennen vanhaan... en kyllä myöskään ymmärrä että mikä siitä huonekaluilla pomppimisesta tekee kehitykselle välttämätöntä... ei mee tajuntaan:p
Ja testiä vaan kehiin, jos vaikka yllättäis;)
Pikku varpaat:( Voih kun vois jotenkin auttaa!

Takaisin