Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten teillä nukutaan yöt? Mietin, kun meillä oli taas "sellainen" yö. Ei tarvinnut juuri silmiään ummistaa, kun 1-vuotiaalla masuvaivoja ja 2-vuotiaas juoksee pitkin taloa keskellä yötä. Niin miten useamman lapsen kanssa ne lottonumerot osuu kohdilleen niin, että joskus saisi pätkän nukuttua :D

No, meillä vaihtelevasti. Nyt on onneks mennyt ihan hyvin, mutta viime yönä poika heräs 1-2 kertaa itkeskeleen, tuli viiden kuuden aikaan viereen tissille. Mut yleisesti nukkuu koko yön sinne kuuteen saakka.

Kun esikoinen oli sen 2 ja keskimmäinen muutaman kuukauden ja siitä sit eteenpäin eka vuosi niin voi herranjumala mä olin kuolla. Tokalla on refluksi ja esikoinen oli tottunut eka nukkuu vieressä ja se piti aina nukuttaa muutenkin niin oli helvettiä oikeasti. En nukkunut varmaan koko vuonna yli tuntia putkeen...

No, aika kultaa muistot, niin sanotaan. Kyllä mä odotan aikaa et kuopuskin menee nukkumaan riittäen enää pelkkä peittely, halit ja pusut ja jää omaan huoneeseen. Nyt onneks iskä nukuttaa 80% kerroista, niin ei tarvi ite. Eikä se nukuttaminen enää oo paha, kun ei tarvi tissille iltaisin nukuttaa, mut ennen kun piti, niin I hated it. Tosin juuri tällä hetkellä nukutan tissille päiväunille mut tässä ei oo koskaan mennyt kauaa, 5min :D miten se muuten onkin et päiväunille lapset yleensä sammuu kun lyhtypylväät, mut illalla sai tehä kaikki temput ennen kuin nukahtaa? :D vai miten päin teillä on?

Äippä, luin toisesta ketjusta et sait raskausajan diabetes diagnoosin? Kävitkö rasituksessa? Meneekö mittauksilla ja ruokavaliolla?

Twisted joo tuomio napsahti:( kävin rasituksessa ja pikkunen ylitys tuli 5.6mmol/L (raja 5.5)... ihan kotimittauksilla ja ruokavaliolla mennään toistaiseksi, ennen ruokavalio riittänyt! Harmittaa, oisin halunnut polikliinisen synnytyksen mutta haaveeksi jäi... vähintään 1-2 päivää pitää laitoksella hengata kun haluavat seurailla vauvan sokruja...
muuten neuvolassa kaikki oli hyvin, vauvan sykkeet jumputti siinä 150 tuntumassa:)
Meillä nukutaan pääsääntöisesti ihan hyvin, toi meidän 10kk heräilee ehkä kerran yössä... mutta ei kuitenkaan joka yö, muut nukkuukin yönsä hyvin:)
Itse heräilen sit miten sattuu... välillä nukun yöni heräämättä mutta sit välillä saa nousta 1-4 kertaa yössä... ihan huvin vuoks:o

Onko se ihan ehdoton ettei saa polikliinista jos on gdm? Koska mulla oli myös gdm, mutta kotiarvoissa ei koskaan mitään vikaa, eikä vauvan sokereita sen koommin ees mitattu. Lämpöjä kyllä, kun oli sit samanlainen kuumakalle kuin muutkin lapset :)

Ymmärtääkseni kyllä... mut pitää jutella sit synnärillä et mitä ovat meiltä... haluisin kotiin siis mahdollisimman nopsaan! Olis vähän parempaakin tekemistä kun sairaalassa makaamista;)

No onpas tympeää. Mutta se on ainakin hyvä, jos saat ruokavaliolla pidettyä homman hanskassa!

Mä kävin molemmissa kahdesti, mutta arvot tosi hyvät. Vauvat oli kuitenkin ilmeisesti sen verta isoja, että sokereita seurailtiin kuitenkin. Voi olla, että mittailtiin jostain muustakin syystä, mutta en muista. Vähän hämärää tuo sairaala-aika.

Joo munkin on pitänyt käydä 2 kertaa mut nyt sitten vältyin siltä reissulta:p meidän tytöt ollu aina pikkasia 2.6-3.6kg... eikä niillä sokereiden kanssa oo ollu mitään vaikka Radi ollutkin:) Voisko olla parempaa motivaattoria syödä hyvin ja fiksusti kun tää pikku tyyppi masussa? Tuskin;)

Mulla oli eka 4040g, toka 3830g ja vika 4405g että saattoi radi vikaan vaikuttaa. Tokasta otettiin rasitus mut silloin arvot tosi hyvät.

Joo, Menninkäinen, se sairaala-aika ollut aika hämärää välillä.

Äippä, mä koin tän vikan sairaalassaoloajan lomana! Me päästiin potilashotelliin ja olihan mukavaa se vrk! Ihan huippua ruokaa ja omaa rauhaa. Sai nukkua rauhassa eikä tarvinnut siivota tai tehä ruokaa :D jos vielä tulee vauva niin haluan takas hotelliin ja oon ainakin 3 päivää siellä :D

Twisted sullapa on kivan kokeiset pienokaiset ollu:)
Pakkohan se on vissiin lähestyy tätä asiaa niinku ois lomalle menossa... oon menossa Jorviin (tai noh espoon sairaalaan) synnyttämään niin siellä nykyään 1hlö huoneet niin saa olla keskenään... eniten inhotti just se kun piti maata muiden synnyttäneiden ja vauvojen kaa samassa huoneessa! Mä oon tosi herkkä uninen niin jos muut mammat kuorsaa ja muiden vauvat itkee niin ei siinä saa nukuttua! Oman vauvan kitinään herääminen riittää mulle;)

Täälläkin neljän kilon molemmin puolin!

Yhden hengen huone kuulostaa niiiiiiin luksukselta :O

Joo, kyllä mäkin inhosin sitä huonekaverisysteemia. Ja tottakai kun porukka soittelee ja juttelee synnytyksestä niin kerro siinä pillussa olevien tikkien määrä ym jos joku kuuntelee vieressä. :D oli niin luxusta hotellissa. Kaveri tuli käymään kun se on amk:n vieressä heti ekana päivänä, on siis pojan kummitäti :) kotia oli kyllä karu tulla. Oli "siivottu" mut jääkaappi tyhjä ja taio lapsille ruokaa. Se on eniten perseestä et mulla meni varmaan viikko päästä taas kotirytmiin kiinni

Olin siis jo 3 päivää sairaalassa ennen synnytystä käynnistyksessä, sit kaks päivää kotona ja takas sairaalaan

Mä niin kärsin täällä... tyhjästä sängystä:o minun pikku Siiri on siirtynyt pinnasänkyyn :( ja nukutan sen sinne enkä syliin... tää on nyt toinen yö kun hän siellä pinniksessä on! Viimeinen pisara oli kun se aloitti unissaan konttaamisen:o siis silmät kiinni, keskellä yötä, konttaili mun ja miehen päällä:o pelkäsin että se tippuu sieltä meidän sängystä (tai että herään aamulla ja silmät on turvonneet umpeen kun tulee polvesta)... noh kaipa se oli jo aikakin siirtyä omaan sänkyyn ja oppia itse nukahtamisen jalotaito 10 kk iässä:D muut oo kyl näinkään pitkään nauttinut syliin nukuttamisesta ja vieressä nukkumisesta... anyways, kärsin tyhjän sängyn syndroomasta :p

Meilläkin juniori siirtyi isojen siskojen kanssa samaan huoneeseen viikonvaihteessa :sad015 Ihan kauheeta kun en nukuta enää viereen, omaan pinnasänkyyn tosin. "Onneksi" hän kuitenkin herää edelleen about miljardi kertaa yössä ja 00-01 välillä haen kainaloon nukkumaan :Heartred

Meillä esikko omassa huoneessaan ja kipittää sieltä yöllä yleensä meidän viereen. Nuorempi ollut alusta asti pinnasängyssä samassa huoneessa. En ole uskaltanut nukkua vauvojen kanssa samassa sängyssä :D Mietin, koska voisi nuoremman siirtää esikon kanssa samaan huoneeseen... Mielessä vaan välähtelee kuvat, miten esikko heittelee toista sitten leluilla tms pinnasänkyyn, kun en ole vieressä :rolleyes:

Äippä oh my, I feel you :( se on eka kauheeta mut sit kun totut siihen et kukaan ei nipistele niin oot ihan mielissään taas kuinka kivaa yksin on nukkua :)

Menninkäinen, vauvan vieressä nukkuminen on ollut aina aivan ihanaa <3 Harmi, että et oo uskaltanut koska se on ollut aivan ihanaa :) <3

Onhan se parhautta kun vauva tuhisee vieressä <3 esikkoa en uskaltanut viereen ottaa(oli sivuvaunussa) tokaa nukutin päikkärit viereen ja kolmannesta lähtien sit kaikki on nukkunut enempi vähempi vieressä, vähintään 6kk asti:)
Mut eihän se kaikille oo...
Siiri on siis nukutettu tähän asti sylkkyyn ja nukkunut vieressä niin ajattelin että ehkä olis jo aika lopettaa sen ”vauvatus” enneku toi maha on ihan jätti pallo tai enneku on uus vauvatettava... nyt kun toi pömppä alkanut kasvamaan niin olen huomannut että Siiri ei oikein löydä hyvää asentoa nukahtaa ja sit kun pitäis tämmösen isomahasen hobitin saada se sinne sänkyyn niin meinaa mennä vaikeaksi:D noh aikansa kutakin ja kohta uutta putkeen;) mies ainakin tykännyt tän muutaman illan kun meidän välissä ei oo ketään :p itse vielä totuttelen...

Takaisin