Zeni, vähän samaa, tai jouduin käydä hakee koulun jälkeen äitiltä baarista muutaman euron et sain jauhelipaketin ja makaroonia mulle ja mun siskolle. Hohhoi. No se siitä paskasta lapsuudesta, onneks näistä on oppinut. Olut on hyvää, mä juonkin välillä alkoholitonta olutta ja tykkään ravintolassa juoda just jonkun hyvän alkottoman oluen ruuan kans mut päädyin ihan absolutismiin koska mieskin oli (kohta 9v ja mä 4v) ja en vaan enää edes koe tarpeelliseksi alkoholia. Mun ex on alkoholisti ja käyttää myös huumeita jossain määrin joten sekin oli syy miks halusin ettei lapset joudu ainakaan meillä koskaan törmään päihteisiin :) Heän isä on nyt ollut pitkään selvinpäin ja toivon mukaan pysyy sillä tiellä :)
Oon ollut sairaan väsynyt taas. Lähinnä taaperon alkavaan uhmaan ja hampomiseen. Sit mies tekee vaan töitä. Nytkin päivittää jotain nettisivua ja tekee töitä. Ja viime viikon päivysti. Ja joo, meillä oli iso keskustelu asiasta kun tarvisin aikaa. Se lupas sitä mutta ei paljon koska siitä tehtiin esimies ja mä ymmärrän että se haluu menestyä uralla. Se oli kuitenkin valmis mun vuoksi luopuu urastaan ja lähtee peruskoodariks jonnekin jossa töitä on vaan 7,5h mut sit putoo palkka ja voidaan unohtaa mm rakentaminen. Aloin miettii et oonko niin materialisti ja tarvin okt:n ja uuden auton (on toi jo 3v vanha mut uutena ostettu). No, kai musta on kaikkien köyhäilyvuosien jälkeen tullut sen verran materialisti et kyllä haluan. Ehkä sen hinta on et mies painaa muutaman vuoden töitä saadakseen vakaan aseman tai sen oman firman niin voidaan sit nauttia yhteisestä ajasta. Näin siis hän mulle tän perusteli. Oon tottakai tyytyväinen et mies on kotona paljon eikä baareissa niinku ex oli mutta silti..
Tänään sit sanoin että mä taidan lähtä sittenkin töihin kesän jälkeen tai kesällä. Se sanoi että "no sit pitää alkaa toisen bussilla kulkee" ja sanoin et "kyllä mä toisen auton ostan jos mä töissä käyn" niin se ei puhunut mitään. Ehkä puoli tuntia sen jälkeen se alkoi kyselee siitä neljännestä vauvasta. Kyseli ihan kaikkea. Olisinko valmis varsinkin kun kuopus osaa olla handful välillä. No sanoin että en jos se vauva huomenna tulis, mutta oishan tässä 9kk aikaa tottua asiaan ja opetella. Ja oishan siinä sit 9kk vanhempi kuopus entä nyt. Kysyi että "jos nyt antaisin luvan että tehdään neljäs niin olisiks oikeasti valmis" niin sanoin että joo, mutta siihen se ei enää vastannut mitään. Kysyi et eikö käytännön syistä kolme ole hyvä luku, kun auto ja koti on laskettu kolmelle lapselle niin kerroin et joo, mutta mun sydän haluais olla neljän lapsen äiti. En mä tiiä mistä se tulee.
Mä veikkaan et mies säikähti ajatusta et mä haluan töihin. Sillä pääsisin tästä arjesta aina päivittäin pois. Vitusti rankempaa se varmasti ois mut tällä hetkellä se näyttää paremmalta vaihtoehdolta entä tää ikuinen stressi kotona. :D
Saa nähä kauan menee et se ehdottaa vauvantekoa :D
Täällä kans kaikki lapset nuhassa. Esikoinen melkeen koko loman sairasti, nyt on kahden pienimmän vuoro. Kyl tää tästä siskot <3