Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo siis me asutaan ihan keskustassa ja lyhin harrastus matka on noin 150 metriä. Ja pisin tulee uimahallille, jonne on vähä reilu kilsa matkaa. Joten edes matkoihin ei mene aikaa hirveästi. Ja siis harastukset jakautuisi sillai et tiistai tanssi, sunnuntai uinti sekä viulu torstaina, joten sinällään samalle päivälle ei tule menoja... Voihan se olla et kokeillaan kaikkia kolmea ja jos joku ei kiinnosta niin jätetään pois... Ja meillä laps on koulun alasessa eskarissa, joten joutuu jo nyt olemaan aika itsenäinen siellä:)

Huli, mä sanoisin että kolme on paljon mutta jotkut lapset ei oo moksiskaan siitä että harrastaa montaa eri juttua. Siitä on helppo sit karsia joku pois, vaikka uiminen ja käydä vaan porukalla uimassa :) kannattaa jutella lapsen kans haluaako alkaa harrastaa niin montaa. Naapurin poika on käynyt 4v asti jääkiekossa 3 kertaa viikossa, nyt kouluikäisenä 4 kertaa viikossa. Ja niiden reenit kestää väh 2h nykyään, eikä ole kuin kolmannella. Sit ystävän lapset harrastaa jalkapalloa, korista ja välillä sählyä ym kun isä on entinen ammattiurheilija. Niillä on harrastukset ihan tapissa, koko ajan menossa johki turnaukseen. Ja lapset nipin napin kouluikäisiä. Mut en mä itse. Meän eskarilainen tykkää hulluna bjj:sta, aloittaa tuohon rinnalle korkeintaan yhden lajin kun koulu alkaa, ehkei sitäkään :) Me pelataan paljon, sekin on meän harrastus, koko perhe pelaa, gamer parents ollaan kyllä miehen kans :) esikoinen aiko kuulemma alkaa pelikoodariks niin tuetaan myös siinä ja annetaan pelata :P

Seän on tosiaan lapsesta kii jaksaako tai haluaako ja yleensä ku on useampi harrastus niin ainakin meillä yhdestä tuli vain vakio harrastus niin muut karsiintu aikojen kulussa...tosin nää onki jo murkku ikäsiä mut silti..pienillä ei sillai vakituisia harrastuksi..joskus hiihdetään ..luistellaan..uidaan.ym...mekin asutaan maalla ja aina pitää kuskata jos johonkin mennään mut meillä on myös niin isompienkaa et koti hommiakin on ja toki koulu on se tärkein ja sit muu jos esim.koe viikko niin sit keskitytään siihen ja niin edelleen

Ollaanko melkein kaikki suurperhe kuumeilijat landelaisia? :)

Galluppia lisää:

Millaisessa talossa asutte ja riittääkö neliöt? :)
Meille tulee 121m2 5h+k yhteen tasoon ja autotalliin rakennetaan toimisto miehelle kun tekee etänä paljon töitä :) Nyt on 97,5m2 rivari ja myynnissä. Kaks tasoa, neliöt vähän hukassa, tähän ei mun mielestä neljä mahtuisi mutta seuraavan menis ;)

Me asutaan maalla, koulu (jossa luokat eskarista neloseen) ja päiväkoti on reilun kilsan päässä, mutta kaikkialle muualle pitää mennä autolla. Isoon kaupunkiin 15km ja oman kunnan keskustaan 10km, lähikauppaan 5km. Mutta meillä on täällä ihanan aktiivinen kyläyhteisö omine urheiluseuroineen (jossa siis nuo lapset harrastaa) ja maatalousnaisineen:Heartred

Me asutaan keskustassa, mutta pieni kaupunki (n. 11000 asukasta), ennen asuttiin maalla. Mut kulkuyhteydet oli mitä oli niin myytiin se ja ostettiin tää.
Meillä on kolmikerroksinen rintamamiestalo kokonaisneliöt jotain 230-240, neliöt riittäis hyvinkin siihen yhteen vauvaan vielä:)

Muokattu viimeksi:
Me asutaan kaupungissa, mut ei aivan keskustassa. Reilut 120 neliöinen omakotitalo n. 3km keskustaan. Koululle (ja päiväkotiin/eskariin/kerhoon) 1,5km. Tää alkaa kyllä käydä pikku hiljaa pieneksi, varsinkin jos tulee vielä vauvoja. Meillä on vaan 3 makuuhuonetta. Tosin olohuone on tosi iso, et siihen sais vielä yhden jos haluais.

Meillä ainoastaan esikoinen, joka on siis ekalla luokalla nyt harrastaa korista. Kerran viikossa harjoitukset ja silloin tällöin pelejä viikonloppuna. Kakkoselle suunnitellaan kans harrastuksen aloittamista syksyllä kun alkaa eskari. Aiemmin yritettiin jo, mut ei ollu valmis kuuntelemaan ohjeita niin annetaan tuon vielä kasvaa. Varmaan jokin kamppailulaji vois olla tuolle sopiva. :D

Me asutaan suht hyvin palvelujen äärellä, koulu/kerho/smarket/neuvola ja tk, tms kaikki 2km säteellä mutta sit isompaan kauppaan (prisma) jotain15 km:D pelto aukeaa takapihalta:) meillä on semmoinen 90 asuinneliöö ja enempi vois olla mutta kyllä tää välttää... ainakin nyt;)
Mitä muuta tekemistä on maalla asuessa kun ”painaa” menemään kun muut virikkeet on kaukana;)

Me asuttiin ennen 90 asuinneliöisessä rintamies talossa ja nyt rakennettu uus jossa himpun alle 300neliötä..alakerrassa kuus makkaria..olohuone.keittiö.kodinhoito huone .vessa..pesuhuone..lasikuisti..ylhäällä neljä makkaria..vaatehuoneet..oleskelutila..vessa..olihan se iso muutos pienestä näin suureen mut en kadu päivääkään..meillä koululaiset kulkee takseilla kuluihin joten muuhalle joutuu kuskaan mutta tähän asti on saatu järjestyyn

Kyfi340 oliko kallis talo? Rakensitteko ite vai onko paketti? :)

Mä oon ite lapsuuden asunut aina siskon samassa huoneessa joten mun ei haittaisi vaikka tulis vielä lapsi ja pienet jakais huoneen, mies vaan sanoo et kaikille oma, mut se tulee perheestä jossa ei ollu puutteita ja lapsilla omat huoneet jne. Mä rakastin sitä kun oli siskon kans yhteinen huone, oli aina turvallinen olo. Tosin meillä isäpuoli ryyppäs ja hakkas äitiä niin oltiin aina yhdessä samassa sängyssä nukkumassa ja kuljettiin yhdessä joka paikkaan.

Meillä on nyt palvelut kans aika lähellä, keskustaan on 3km ja Tampereelle vajaa 20km. Sit kun muutetaan niin lähellä ei oo mitään muuta kuin kyläkoulu, neuvola, pk ja kerho :) lähimpään kauppaan on 12km ja sit markettiin 14km mut ei mua haittaa. Käytän muutenkin Prisman kauppakassipalvelua niin mies hakee ruuat kerran viikossa ja sit joku pari lähikauppareissua mut ei oo paha :)

Meillä on reilu 180neliötä kahdessa kerroksessa + kaks autotallia joissa on 150neliötä. Jotain rakennuslupaa on vielä jälellä jotta taloa vois laajentaa. Makkareita on 5 (kaks ylhäällä ja kolme alhaalla). Asutaan taajaman ulkopuolella ja lähimmät kaupat sekä koulut ja päiväkodit (suomenkieliset) on 7km päässä. Lähempää löytyy ruotsinkielinen koulu ja päiväkoti. Lapset pääsee bussilla kouluun.

Twisted meillä oli yks timpuri miehen lisäks...ite suunniteltu omasta tavarasta kannustalo...250oli raja ja sen alle päästiin..ollaan tosi tyytyväisiä ja myöskin siihen et teineillä omat huoneet pienet samoissa vaikka huoneita onkin..on vieras ja leikki huone

Huli,tuttu tunne:joyful: meillä kaikki harrastaa,nyt,kun päästiin pk-seudulle takas,niin kaikki irti siitä!:pja ipanat intoilee...mut kummasti organisointi ja kuskauksen pää vastuu on mulla:meh: niinkui arjesta yleisesti muutenkin..:wink asuttiin ennen metsässä,kauppaan 27km ja siitä sit yrität keksiä pimeisiin iltoihin ja lyhyisiin päiviin harrastuksia,ni eipä toiminu..nyt on ihana nähdä niiden intoa :happy:
Ja aikataulutan kans niin,ettei tarvii hoputtaa,se on varmin arjen sekottaja:wtf:
Pakko kysyä twisted,missäpäin asustelet...?hki,espoo,vantaa,sipoo,kauniainen...?en sen tarkemmin utele:rolleyes:

Huli,tuttu tunne:joyful: meillä kaikki harrastaa,nyt,kun päästiin pk-seudulle takas,niin kaikki irti siitä!:pja ipanat intoilee...mut kummasti organisointi ja kuskauksen pää vastuu on mulla:meh: niinkui arjesta yleisesti muutenkin..:wink asuttiin ennen metsässä,kauppaan 27km ja siitä sit yrität keksiä pimeisiin iltoihin ja lyhyisiin päiviin harrastuksia,ni eipä toiminu..nyt on ihana nähdä niiden intoa :happy:
Ja aikataulutan kans niin,ettei tarvii hoputtaa,se on varmin arjen sekottaja:wtf:
Pakko kysyä twisted,missäpäin asustelet...?hki,espoo,vantaa,sipoo,kauniainen...?en sen tarkemmin utele:rolleyes:

Pirkanmaalla asustan! :)

Meillä 140neliöinen yhdessä kerroksessa oleva pitkä talo. Makuuhuoneita 6kpl:tta,iso olohuone,keittiö,toisessa päässä iso oleskeluhuone,suihku+sauna,2vessaa,kolme uloskäyntiä sekä maan alla kylmätilaa. Lapsia nyt 3 jote vielä mahtuu ;)

:hilarious: meillä 71neliöö,2mh,oh,keittiö ja YKSI YHDISTE KPH-WC:hilarious: Ja 6 asujaa,esikko on meillä paljon ja sen tytär kohta 3kk enemmän meillä,kun kotona...ja aina avoimet ovet:happy:...ja se kyllä näkyy:hilarious:
Kakkoskoti jossa ennen asuttiin koko kööri oli 69ruutua..ja mökki vielä pienempi:laughing025 nämä asuu aikuisena varmaa koirankopissa tai pelkää yksiössä liian avaraa tilaa:laughing021

Takaisin