Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mahtavaa jos jokin luonnontuote toimii myrkkyjä tehokkaammin! varmaan se yhteisvaikutus on ihan paras. kyllähän öttiäisinvaasiossa ottaa KAIKKI keinot käyttöön. täytyy pitää mielessä, kiitos vinkistä kyfi.
Siivoova mies ei vaan oo mitenkään kaunista kuunneltavaa:facepalm:. Se menee meinaan testosteronin voimalla, siinä lähtee tehokkaasti risut, männynkävyt ja kaikki mummon "perintökalleudetkin" vahvoin saatesanoin. Ennenmuinin toi siivosi hillitysti ja mielellään, nyt se on enempi raivolla, koska "kukaan muu ei tee mitään". Mä oon kyllä itse oppinut pitämään jotain perussiivoa yllä, lähinnä toi tavaroiden minimoiminen on helpottanut . Kaikki pikkusälä lähtee hyvin nopeella tahdilla roskiin. Mutta samaan vaatimustasoon ei kyllä koskaan tulla pääsemään. Kärsimme siis hamaan loppuun saakka:rolleyes:.. pari tyttöä on meillä osoittanut hyviä järjestelytaitoja myös - otan tästä pisteet itselle, koska onhan se selvä että lapselle pitää jättää tilaa kehittää omia siivoustaipumuksiaan, ja miten se muka onnistuisi jos olisi valmiiksi siistiä joka päivä:grin ?

Voimia kaikille luutun varteen:wink!

Lambi, en mä ehkä tollasta militaarista siivousmiestä haluais, jos saisin tekee sovitut jutut. Ja meil mies tekee sen mitä pyydän (lue: yleensä) mut mä kaipaisin 10% lisää oma-aloitteisuutta, koska nyt sitä on tasan 0%. Mä kyllä tunnistan itseni tossa raivosiivoomisessa just sen takia kun kukaan muu ei tee mitään itse. Niin ja jos mä pyydän sen ap-koneen tyhjennystä niin se tekee sen mutta saattaa tehä vasta parin tunnin päästä. Pitäis olla tyytyväinen. Mun kolmen siskon miehet ei tee yhtään mitään. Niiden mielestä vaimo hoitaa kodin ja lapset ja miehet makaa ja raapii palleja sohvalla. Kirjaimellisesti. Sekä vahtaa kännykkää.. Että sentään mun mies käskystä tekee :D

Meillä mies tekee ilman käskemättä ja tarkasti myös hellyyttävä kahtoo ku menee pientenkaa saunaan ja lärpätys kuuluu vain....kyllähän alhanen heppa vaikuttaa mut vaikka ois normaali niin tekee saman

Joo en minäkään mitään liian tarkkaa miestä haluu mut semmosen joka handlaa perus yleissiisteyden;) noh ei passaa miestä enemmän haukkua, hyvä mies se on:) meilläkin se käyttää typyt saunassa niin mä saan sen oman, rauhoittumis ajan ja muutenkin hyvä isä meidän typyille:)!

Ihania noi ukkoanalyysit:laughing001
Saiskohan tota oma-alotteisuutta tilattua jostain..vaikka isänpäivälahjax:hilarious:
Mua ärsyttää,ettei toi huomaa muiden tekemistä,:rulezeikä tajua mitä ite jättää tekemättä:arghh:
Mut hyvä,ku sanoit ton taikasanan"siskon mies" just taas muistin miten ihana ukko mulla on:hug003

Meillä mies olis siistimpi kun minä mutta sillä erolla ettei kyllä itse siivoa! Miulle siis naputtaa kun (lasten) tavarat on levällään mutta ei niitä tokikaan siivoa. Keittiön osaa siivota nykyään mutta imuria pelkää kun ruttoa, eikä rättikään pysy kädessä ollankaan.

Pakko kysyä, kun uskoisin että täältä saan parhaiten vastauksen :)

Miten paljon teillä lapset harrastaa ja miten hoidatte nää harrastuksien kuskaukset yms? Ja minkä ikäisiä harrastajia on? Ja kuljetatteko koko köörin mukana, jos toinen vanhemmista on esim töissä? :)
Kun tuntuu että vuorokaudesta loppuu tunnit, kun pitäs joka paikkaan revetä...

Huli meillä ei harrasteta vielä mitään! Mut uskoisin asian menevän niin et jos mies töissä ja muksuja pitää kuskata ja lapset vielä sen ikäsiä et niitä ei voi keskenään kotiin jättää niin sit varmasti ottaisin kaikki mukaani... nytkin jos neuvolaa/kauppareissua/eskari+kerho kuskauksia niin mulla on kaikki mukana jos mies (tai joku muu tukiverkon jäsen) ei oo kotona:)

Niin ja lisäänpä äskeiseen että tällä hetkellä tuntien riittämättömyys vaivaa täälläkin! Heti jos tulee joku uusi ja yllättävä meno niin sitten tuntuu että koko paletti leviää käsiin o.O yritän ennakoida kaikki mahd hyvin että ei päivät mee lapsien hoputtamiseksi ja häseltämiseksi! Kuten esim kiire päivinä suosin patoja jotka tulee kuin itsekseen uunissa, näin välttyy edes sitä hellan edessä seisomisessa;)

Huli..meillä harrastetaan paljon ja eriasioita ja eri päivinä..kuskaamiset on tällähetkellä mulla ja yleensä vien ennen töihin menoa kun jos sattuu alkaan esim.viideltä..muuten pienet mukana jos vanhin lapsista ei oo kotona ja meiltä tulee matkaa harrastuspaikloihin paljon joten ei oikein voi niitä päineen pistää meneen ainakaan talvella...iltosin jos on harrastuksia niin mies menee ja minä jään tekeen loput työt ja pienimmille ilta toimet mut nämä niin vaihtelee sen mukaan mitä töissä tapahtuu joskus joutuu hälyttää anopin tai mun vanhemmat...ei aina oo helppoo mut jotenkin yritetään se on niin mukavaa kun ne harrastaa jotain eikä vain istu tietokoneen äärellä tai kylillä

Meillä on kahdella isoimmalla harrastuksia, esikoisella 2*vko ja Tokalla 1*vko. Molemmat tossa reilun kilometrin päässä koululla. Eka luokkalainen kulkee itsekseen fillarilla tai kävellen sen matkan ja Tokaa kuskataan pienet mukana jos mies on töissä. Toka ja Kolmas käy myös 2*vko kerhossa, yleensä mies on toisena päivänä vapaalla ja toimii kuskina, ja toisena päivänä mä raahaan loppuporukkaa mukana. Esikoinen saa odottaa kotona yksin jos ei ole koulussa.

Meillä nyt ei viel harrasta kun toi eskari esikoinen, kerran viikkoon on viulutunti ja viikonloppuisin on uimakoulu la että su. Tarkoitus olisi et kun ton alkeisjutun käy niin jatkais ihan ryhmässä uimista kerta viikkoon. Syksyllä ollaan sovittu et menis tanssii, niin mietin vain et onko jo liikaa seiten vuotiaalle 3 harrastusta?
Mutta onhan meillä kuitenkin noiden keskimmäisten kerhot kummallakin 2x viikkoon, joten tuntuu et välillä ei oikein tunnit riitä:)

Meillä isot pojat eli 6v ja 4v harrastaa jujutsua kerran viikossa ja sunnuntaisin on temppukerho molemmilla. Pääsääntöisesti minä vien ja haen, yleensä mies jää vauvan kanssa kotiin mut nyt sit kun keskimmäinen alko myös harrastaa bjj niin mies käyttää ne perjantain treeneissä niin on siellä sit apucoach :) Välillä on vauva mukana, käydään sit sen kans "painii" kehällä se tunti ja leikitään siellä kun pojat temppuilee tai sit hoidetaan kauppareissu etc :)

Välimatka ei oo kuin kolme kilsaa mut kun talo on valmis niin sit matka on 13km kun muutetaan ihan landelle, mut eipä se oo onneks mikään mahdoton :)

Huli kyllä mie sanoisin että kolme harrastusta eskari/ekaluokkalaiselle on liikaa! Ensimmäinen kouluvuosi varsinkin on rankka kun pitää itsenäistyä enemmän. Välillä tuntuu että vielä neljäsluokkalaiselle kaksi harrastusta (kolmesti viikossa) on liikaa.
Meillä kaikki kolme tyttöä tanssii. Esikoinen kaks kertaa viikossa ja pienemmät kerran viikossa. Lisäksi esikoinen ratsastaa. Neljänä iltana viikossa pitää joku viedä johonkin. Nyt se tosin muuttuu kun esikoisen ratsastus ja baletti sattuu samalle päivälle. Siinä mennään sitten paikasta toiseen ja vaan vaatteet vaihdetaan matkalla.
Jos mies ei ole kotona ainakin pienin kulkee mukana isompien harrastuksiin. Pääsääntöisesti menee niin että minä hoidan tanssiin viemiset ja mies ratsastuksen. Toinen on sitten aina loppujen lasten kanssa kotona. Meillä ei ole ketään sukulaisia joita vois pyytää avuksi kuskaamaan.

Niin ja välimatkat harrastuksiin on niin pitkiä että autolla on mentävä 10-15km eikä edes julkista liikennettä ole niin että siitä olis apuja. Tallille on vähän lyhyempi matka ja teoriassa kesällä voi mennä pyörällä.

Meillä lapset vasta 1v, 3v ja 4v (ja LA 09/18). Eivät harrasta mitään. Juurikin lähinnä tuon kuskaamisen takia. Asutaan maalla ja jo pelkästään lähimpään kauppaan on matkaa 10km, koulu on 7 km päässä. Käyvät kuitenkin päiväkodissa vuorohoidossa epäsäännöllisesti (noin 80-100 h/kk) ja kerhossa 3 ja 4 v kahdesti viikossa elleivät ole hoidossa. Koen tuon riittäväksi alle kouluikäisille. Jatkossa pitää miettiä harrastaminen järkevästi, kun tosiaan täältä vaatii aina sen kyydin kun ei bussitkaa oikein kulje...

Takaisin