Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos Hena82, mulla on nykyisin aina pahoinvointia pari päivää,mut tää on nyt jotain ihan outoa:wideyed:
..ja...noi...RINNAT:banghead:

Oli mullakin siis muitakin raskausoireita kun pahaolo. Hormoonit on niin arvaamattomia.
Toki pidetään peukkuja että teillä kyytiläinen on matkassa :)

..nää aamu olot vasta on jotakin:hungover:
Ois NIIIIIN paljon helpompi asennoitua,jos ois varma,et tää johtuu kyytiläisestä...:sorry:

No eikö kannattais vaan testata entä kiusata itseensä? :) Mä testaisin, mä testaan jo nyt vaikka tiiän etten oo raskaana, jos on vähänkin tuntemuksia

Siis periaatteessahan pms-oireet on just niitä perinteisiä "raskausoireita". Mä oon huomannut että pms oireet on pahentuneet jokaisen raskauden jälkeen/iän myötä. Menkat taas on helpottaneet ja lyhentyneet:p, että jotain positiivistakin..
Mutta mulla on raskaudet aina alkaneet täysin oireetta-siitä melkein tiennyt että on napannut, jos ei yhtään tunnu siltä:grin! Mä oon tän analysoinut estrogeenistä johtuvaksi. sehän romahtaa ennen menkkoja, ja ainakin mulle aiheuttaa päänsärkyä, pahoinvointia yms inhaa. jos taas raskaus alkaa, niin estrogeeni vaan lisääntyy-alkaa estrogeenikupla, joka kestää seuraavat 9kk. Itsellä elämäni tasaisinta, hehkuvinta, miellyttävintä aikaa:p, huoh.

Ja kyfille tsemppiä odottamisen odottamiseen! mä tiedän ton tunteen ettei halua testata, siinä toivossa kun haluaa olla mahdollisimman pitkään.

Jokohan sitä viitsisi palailla tänne? Nelonen syntyi vajaa pari viikkoa sitten mut mulla on ilmeisesti ihan krooninen vauvakuume. :D Vaikka toinen on vielä ihan pieni vielä niin silti jotenkin vielä lasta toivoisi. Miehelle en oo vielä mitään ees hiiskunu, tosin se itse tän nelosen raskausaikana usein puhui kuudesta (tai seitsemästä) lapsesta. Mut sit aina välillä muisti sanoa, et ei ollu tosissaan. :D Mut katsotaan nyt, niin se sano kolmosenkin (ja kakkosenkin) jälkeen et nää on nyt tässä.

Mä luulen et mun vauvakuumetta ei ainakaan helpota se et oon raskautunu aina nopeasti ja raskausajat ja synnytykset olleet helppoja. Samoin pikkuvauva-ajat. Ääh, pitää nyt koittaa nauttia tän nelosen vauva-ajasta mut kai mä siltä täällä voisin roikkua... ;)

Oluwatobi onnea pikkusesta:) jospa sitä teillekin aikanaan vielä muutama siunaantuis, nauti nyt kuitenkin vielä siitä sun pikkusesta... ja täällähän minäkin roikkunut vaikka mitään varsinaisesti kuumeillut;)
Kyfi tuuhan sit kertoo mitä kokeet kertoo... jännää jännää:)
ON: täällä ollut tänään helpompi päivä etomisen kanssa mut väsyttänyt ihan hirveästi:( saattaa kyl johtua noista meidän 2 pienestäkin kun Siiri tekee hampaita ja Sanni vaeltelee unissaan, ja kun tähän lisätään arjen juoksut ja touhut niin on mehut veks... tai sit näiden kaikkien yhteisvaikutus on että nyt ei vaan jaksa! Niin ja poks rv5, ”enää” 35 viikkoo jäljellä o.O

Onnittelut Oluwatobi! Tyttö/poika, miten meni synnytys?Jaas nyt vähän sitä vauvantuoksua meille muillekin:shy:..kuumetta helpottamaan:woot:
Kyfin päivityksiä ootellaan:nailbiting:! Jos ei tässä voi omaa napaa jännätä, niin sitten toisenomaa.

Itse yritän nyt vaan iloitasiitä että kierto on palannut normaaliksi..onhan se hyvä että oviskin jaksaa vielä vanhusta muistaa. Ehkä mä 2019voisin vielä pikkuisen saada. Toistaiseksi toi meidän vajaa 1v on ihan mainio tyyppi, sisarukset on aivan hullaantuneita siihen. jopa teinit innostuu sen seurassa. Eiköhän toi mies helly, kunhan kevät koittaa:p-niin se on meillä aina ennen mennyt..tässä on varsin selvä kuvio jo havaittavissa:grin

Huomenta vaan,yö meni lapsen:sick006
Mun olot on sitkeessä..:confused:
Kamala lumipyry ja pakko oli lähteä viemään näyte:wideyed: ..nyt sit niitä peukkuja siskot:sorry:

Joo kävin...mun hermo ei riitä kotitesteihin,en oo koskaan saanu tuplaviivaa (..hiukan kade siitä...:shy: )vaikka viikot ois ollu pitkälläkin:sour:
Nyt on pakolliset smiley-chores003:smiley-chores004 tehty ja sit ootellaan:nailbiting:
Kyl mä mietin tätä elämän outoutta,kun eilinen meni ihan flowlla ja aamulla eka oivallus,jes ei menkkoja!! tarvoin lumipyryssä näytepurkin kanssa labraan,alepasta mahatautisille juomia,umpihangessa lumiukon näkösenä autoon,tein oudolla energialla kotityöt,selvittelin lasten turhautumis riidan,tsemppasin esikoista jonka pikkunen on myös kipeenä...ja koko ajan oksennuksen maku suussa ja onnellisen varma olo,tää on nyt sitä:joyful:
Pitäiskö huolestua...?:joyful:

Mä jotenkin epäilen et kuume mun kertomuksella helpottaa, saattaa pahentua vaan. :D Mutta poika syntyi 13.1. Kotona jo 2 poikaa ja tyttö. Mun synnytykset on ollu kaikki nopeita ja helppoja eikä tääkään ollut poikkeus, muuten kuin raskauden kestolla. Vauva syntyi 39+2, kun muut on syntyneet 38+4, 36+3 ja 36+3. Mulla oli n. 3 viikon ajan ennen synnytystä päivittäin säännöllisiä supistuksia, joten sairaalaan lähdön kanssa piti vähän arpoa. Synnytys käynnistyi siis supistuksilla kun olin illalla menossa nukkumaan. Mies hereille ja lapset autoon ja sairaalaan tarkistamaan tilanne. Mies vielä autossa epäili onko ollenkaan tosi kyseessä kun en kovin kipeä ollut. :rolleyes: Sairaalalla oltiin puoliltaöin ja tällöin 8cm auki. Mies ja lapset sai myös olla salissa mukana mm. käyrän oton ajan. Menivät sit myöhemmin polin odotustilaan. Kätilö vähän ihmetteli kun musta ei kuulemma nähnyt oonko miten kipeä ja missä mennään, päästi mm. vielä kävelemään käytäville kun olin jo täysin auki mut lapsen piti vielä vähän laskeutua. :D Ponnistusvaihe kesti 13min, oli isokokoinen poika ja napanuora kaulan ja vartalon ympäri. Tästä ei käyrillä näkynyt merkkiäkään mutta jotain oli jossain välissä ollut kun lapsivesi oli vihreää. Hartioita joutu myös kätilö avittamaan ulos ja siinä tuli hiusmurtuma solisluuhun. Poika siis syntyi klo 1.37. Painoa 4300g ja pituutta 52cm. Ultrien painoarvio 3 viikkoa aiemmin oli 3100g eli hieman meni pieleen. Tuskin on kuitenkaan 1200g 3 viikkoon kasvanut. Synnytyksessä kesti siis n. 3h. Kotiin päästiin seuraavana päivänä.

Vauva-arki ollut taas melkoisen ihanaa, vauva syö ja nukkuu. Isommat lapset kilpailee kuka saa pitää sylissä tai tuoda jotain tarpeellista. Tänään käytiin neuvolassa ja paino nyt 11vrk:n iässä 4565g. Alimmillaan oli 4075g eli n. 500g tullut nyt lisää. Ja kyllähän tuolle maito maistuu. :D

Kyfi, siis minkä näytteen veit? Virtsa? Jos sen niin nehän tekee labrassa rsfun tikkutestin? Tai ainakin meillä niin sanottiin et jos on raskaustesti pissasta niin ne tekee tikulla testin. Saman mitä saa kaupasta? :)

Oi että Oluwatobi, kuulostaa ihanalta vauvakuplalta <3 mulla kans aina synnytystarinoiden kertominen nostaa vauvakuumeen. Se on ihanaa :) Synnyttäminen siis. Nyt oon niin vauvakuumeessa et olisin valmis olee vaikka 18kk raskaana vaikka ennen inhosin raskausaikaa :)

Oluwatobi olipa joutusa kokemus;) kunnon pötkäle kyllä tää teidän kaveri, ainakin mun korvaan kun nää mun muksut ollu maks 3.6kg/47cm:p nautihan vaavista! Ihanasta pienestä <3

Oi, ihana kertomus oluwatobi, kyllä nostattaa kuumeen, onnittelut vielä pienestä!:) Hyvin saman kokoinen pieni teillä kuin meidän pikkunen oli vuos sitten( 4430g ja 54cm ja 2 viikkoa aiemmin oli arvioitu painoks 3200go_O)
Mein pikku jätkän syntymästä tänään vuosi:love7
Ja kuume sen kun kovenee, mies vain pitäs saada pehmitettyy vielä, millähän sen pään kääntäs?

Takaisin