Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kaikille kommentoinnista. Nyt omaa napaa, kun en muuta kykene. Tein äsken testin, tuli haalea plussa. Siis apua, mä en tiedä mitä ajatella. Miehelle on oo vielä kertonut. Hän on ollut koko päivän meidän kolmen lapsen kanssa kun mä olin töissä 10-19. Näytti melko uupuneelta, oli kuulemma hurja päivä. Miten siinä sitten päräyrän että katoppas tätä, neljä lasta viidessä vuodessa!!

Liitteet

• IMG_20180101_201135~2.jpg
    IMG_20180101_201135~2.jpg
    245.1 KB · Katsottu: 205
Onnea! Varmasti löydät sopivan tavan kertoa. Itse pelkäsin miehen reaktiota niin (kolme kertaa on jo pahoittanut mieleni), enkä halunnut ottaa vastaan hänen ensireaktiotaan, niin laitoin viestin. Kerroin, että oudot itkukohtaukseni sai mut tekemään testin ja se oli postiviinen; ja että kerroin vain, koska hän voi sitten lohduttaa, jos seuraavalla viikolla alkaakin vuoto. SItten, kun tein digitestin, mikä näyttä jo hyviä viikkoa, kerroin senkin viestillä. Vieläkään en ole saanut miehestä mitään reaktiota, en sanallista enkä elekielellä. Kenelleköhän ne viestit lähetin. :hilarious:

Onnea! Voithan sä sulatella itseksesi vaikka yön yli ja aamulla kertoa. Mäkin taisin tuosta meidän yllärinelosesta kertoa kertoa seuraavana päivänä kun sain vahvemman viivan testiin.

Oi, täysi tusina JustMee :Heartbigred

Oi että, onneksi olkoon JustMe! Komea ura sulla:happy:! Miten teillä on lähipiiri suhtautunut nois isoon lapsilukuun? vai onko ns maailmankatsomuksellinen olettamus? Itsellä on raskaudet olleet niin miellyttäviä ja helppoja että sen puolesta voisi lapsia "helposti" olla se 10..mutta miehelle ollut odotus/vauva-ajat vaikeempaa:grin.
Mulla tulee 40v mittariin nyt keväällä ja jonkinlaisena takarajana sitä itselle pidän tässä raskausasiassa. toivon että sitten alkais mieli kääntyä jo kohti mummoutta:p.
Lähipiiri kauhisteli varmaan jossain seiskan ja kasin kohdalla ja pyöritteli silmiä mut sit sen jälkeen se on ollut luonnollista"että taas niille tulee vauva" ja 11. Jälkeen kyllä kaikki meinas ett kyllä täytyy tusina tulla. Uskonnollista syytä meillä ei ole takana ja kolmannen kohdalla jo kilisteltiin synnärillä että perhe on valmis mutta niin se mieli vaan muuttui ja nälkä kasvoi syödessä :)

JustMe ihana katras siellä teillä, onnea uudesta tulokkaasta<3 :)
Sandy onnea sinullekin:) sulattele tosiaan itse hetki ja kerrot sit miehelle kun oot valmis;)
Voi kamaluus kun tulee tänne törisemään niin heti tekis mieli kellistää toi ukko jos vaikka sattuis olemaan tärppi päivät :p
Steriä odottaessa;)

Miten te joilla monta lasta, etenkin pienillä ikäerolla, ootte päässyt yli siitä syyllisyydestä kun jälleen uusi lapsi jakamassa ja kilpailemassa huomiosta? Mulle tuli jotenkin tunne että pitäisi pyytää anteeksi jo näiltä olevilta kun taas äitin huomio vähenee.... Miten tämän riittämättömyyden tunteen kanssa osaa elää suurperheessä?

Ai niin, kerroin miehelle. Hyvin se otti, sano että eihän se oo vasta ku syyskuussa. Helppo sillä kun ei tarvi tätä raskausaikaa itse kokea. Mä aiemmin sanoinkin miehellä että oisin vaikka heti valmis uuteen vauvaan jos vaan joku muu olisi raskaana. Uusi sänky on ainakin ostettava. Muistan jo viime raskaudesta miten epämukava tämä 160cm vanha, pehmeä jenkkisänky on.....

Sandy ihanaa että mies otti uutisen hyvin vastaan :)
Kyllähän tota riittämättömyyden tunnetta löytyy täälläkin:( sitä yrittää vaan parhaansa antaa kaikille omaa 2 keskeistä huomiota, isommat pitää huolta pienemmistä parhaansa mukaan jos/kun itsellä kädet täynnä (vaikka 2 isointa on vasta 6,5 ja 5v) näistä meidän tytöistä kasvanut niin omatoimisia nuoria neitejä että ei tosikaan:) tästä ollaan kiitosta saatu eskarissa/kerhossa:p
Nää meidän likat ottanut vauvat aina niin hyvin vastaan ja nyt ovat kyselleet jo uuden perään (vaikka meidän vauva vasta/jo 7kk);) lapset on rikkaus mitä ei rahassa mitata <3

Onnea Sandy :) Kyllä se siitä :Heartred Meillä tuli 4 lasta 4,5vuodessa ja olin paljon yksin kun miehellä oli siihen aikaan paljon työreissuja. Sitten kyllä tulikin 1v11kk ikäero viidenteen, lähinnä raskausajan pahoinvoinnin ja oksentelun takia kun halusin pidemmän tauon siitä. Meillä on ainakin lapset ottaneet aina uuden vauvan hyvin vastaan ja eipähän sitten tarvi enää vauvoja tulla kun lapset isompia niin ehtii touhuilla heidän kanssaan vaikka mitä.

Ei varmaankaan lapset ole mitään traumoja saaneet kun meillä esikoinen kolmannen ja neljänkin jälkeen haikaili vauvaa meille ja nyt toiseksi vanhin, 5v poika joka on nyt viimeaikoina hoitanut paljon tätä pienintä niin ajatteli jo pieneksi jääneistä vaatteista että ne tulee meidän seuraavalle vauvalle sitten :grin Ovat niin tottuneet että pitävät itsestäänselvyytenä että vauva vielä tulee :hilarious: Esikoinen kyllä sanoi ihanasti joka päivä varmaan 2kk että ihanaa että meille vielä tuli vauva, se on niin ihana :Heartred Nyt tosin huomiota saa enemmän nuo 5kk ikäiset kissanpennut :grin

Mulla riittämättömyytta oli kahden kanssa, sen jälkeen helpotti kun kolmas syntyi. Jotenkin kaikki alkoi sujumaan paremmin. Keskityn siihen että huomioin vauvan lisäksi muitakin lapsia kokoajan ja nythän se on helppoa kun isommat leikkii paljon keskenään, riittää että on saatavilla ja läsnä. Ja sitten sopivin hetkin tehdään yhdessä kaikkea. Ja välillä sitten yhden lapsen kanssa. Siivous jää vähemmälle ja on yleensä pikaista ja ruuanlaitto mahdollisimman helppoa, jos täytyy tehdä aamuisin, ei eineksiä kuitenkaan. Ja yleensä tehdään illalla niin ei vie aina aikaa lapsilta päivisin.

Olisihan se vielä kiva saada yksi lapsi... Ja sen jälkeen vielä yksi... ja vielä yksi, niinhän se menisi:grin

Samaistun niin Tilda tohon sun viimeiseen lauseeseen :wacky: Kai se syli on aina sitä yhtä vielä vajaa :love017

Samaistuin muuten minäkin tohon Tildan vikaan lauseeseen ja myös siihen että paljon saanut olla yksin kun mies paljon töissä, tai työreissussa...

Onnea sandy!

Kiva kuulla kaikista!

Täällä odotetaan että alkaa tapahtua, viikkoja 38+4 ja ollaan vähän niinkuin tuntemattomalla maaperällä kun mulla ei oo koskaan raskaus kestänyt vielä näin pitkään. Ja laskettuaika on jo ensiviikolla. Pikkuvitonen pääsi yllättämään, ei oikein edes tunnu et olis tulossa kun on noita supistuksia ollut niin pitkään muutenkin niin on tottunut :O jännää!

Iiks jääkukka siellä ihan viime metreillä:) tuuhan sitten kertomaan kun ootte saanu pikkusen sylkkyyn;)

Tervetuloa mukaan :)
Eipä meillä tilanne ole muuttunut, mä kuumeilen ja mies himmaa :grin No en mäkään ihan tosissaan (ainakaan vielä) halua uutta vauvaa. Mutta eipä meillä kyllä mitään ehkäisyäkään ole, ei sillä, ei sille ole ollut tarvettakaan kovin montaa kertaa :shifty: Kuopus nukkuu edelleen todella huonosti, meillä on 1v neuvola ens kuun alussa ja pyydän silloin lähetteen sairaala unikouluun.

Täällä lämmöt laski tänään ja menkat alkanee pian. Huoh. Yritystä 6/17. Kkm 10/17.

Mulla on gyneaika parin viikon päästä. Saapi tsekata onko kaikki ok. Meillä viides toiveissa.

Muokattu viimeksi:
Voi teitä... Mä kuolen varmaan vauvakuumeeseen. Tässä ei oo mitään järkeä. Tahdon vaan neljännen. Sit riittää. Kai :D Mies ei halunnu sterilisaatiota. Sanoi et "jos rahatilanne paranee ja on vara esim vaihtaa autoa. Ja kun talo on valmis niin katotaan tilannetta..." Eikä halunnu ees kapselia. Minipillerit on kuulemma helppo lopettaa jos haluaa :) Voi jospa se joskus <3

Twisted, ihana kuulla teistä pitkästä aikaa:) mahtavaa että mies ei ole täys torpannut ajatusta uudesta vauvasta! Jospa ajan kanssa teille se 4 vielä suotais;)
Mitä muuten Depille kuuluu? Onko tärppi napsahtanut? :)

Joo ja tässä ei oo mitään järkeä. Oon ollut viime viikot niin poikki! Poika kitisee ja vinkuu, hampaita tulee lisää ja yöt on välillä tosi katkonaisia. Onneks sentään välillä nukutaan aamuun asti ilman heräämistä. Mies on pitkiä päiviä töissä ja välillä päivystää (päivystys kestää koko viikon) ja on näin ollen töissä kiinni. Isommat pojat vaatii huomioo, tosin ovat jo liian tottuneita ettei äitiltä heru aikaa juurikaan, ja sehän tästä tekee entistä typerämpää haluta enempää lapsia. Niin minkäs teet. Joka päivä toivon et mies sanoo et joo vauva alulle vaan... Huoh..

Depistä en tiiä? En oo nähny nyt foorumilla ollenkaan..

Varasin lääkärille soittoajan ja pyysin labroja kun joka päivä oon ihan superväsyny, levoton, alakuloinen, ruokahaluton ja välillä etoo. Ja believe me, oon ainakin 50 raskaustestiä tehnyt ja ne on negaa vaan :D

Takaisin