Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En oo tänne esittäytymisen jälkeen kirjoitellut, kun ollaan pidetty taukoa yrityksestä miehen sairastelujeb takia. Nyt taas toiveikkain mielin uuteen kiertoon, kun on muutto edessä ja mies sai opiskelupaikan niinon selkeästi taas innostuneempi myös perheenlisäyksestä. Ehkäpä sit ensi kierrossa tulis plussa, kun nyt ensin alkaisi uusi kierto.

Junibealle halusin sen verran kertoa, että meillä on siis yksi 2v. poika (toiveissa olisi vielä useampi...), joka on syntynyt myös keskosena rv 30+6. Painoa oli vain 1100kg, pituutta 37cm. Mä jouduin sairaalaan jo pari viikkoa aiemmin kun oli verenpaineet pilvissä ja ultrassa selvisi että napanuorassa oli blokkeja eikä poitsu saanut tarpeeksi ravintoa. Niinpä siis raskaus piti "purkaa" ennenaikaisesti. Meillä onneks kaikki on mennyt sen jälkeen suht hyvin ja lasketun ajan tienoilla päästiin kotiin. Sairaalassa olo aika oli kyllä henkisesti rankkaa, kun olis halunnu olla koko ajan siellä mut toisaalta tuntui et päänuppi ei kestä sitä. Odotin niin et pääsee vaan kotiin pojan kanssa omiin puuhiin ilman yleisöä :) Nyt keskosuudesta on jäljellä pientä kehitysviivettä, jonka takia ollaan käyty terapioissa ja lääkäreillä. Poika kyllä hienosti kehittyy omaan tahtiinsa ja taidot löytyy ajan kanssa.

Yritämme neljättä, mutta haaveilen kuudesta. Haaveilen kyllä paremmista elinoloistakin, koska ihan tähän kerrostaloasuntoomme ei kahdeksaa ihmistä mahtuisi.

Moi! Kirjoitin tänne muistaakseni keväällä. Sitten nimimerkillä en enää päässyt kirjautumaan vaikka tilasin salasanani uudelleen niin ei vaan toiminu niin perustin uuden nimimerkin. Lähellä vanhaa kyllä. Meillä miehellä on yksi tyttö, mulla 3 ja viime syksynä syntyi yhteinen vauva joka nyt 8kk ja kova kuume taas. Ikää 40 joten toivoisin pikaista tärppää. Toiseksi nuorin lapsi 7v joten olis kiva saada sille leikkikaveri vielä. Käyn lukemassa keitä täällä on ja millaisia tilanteita teillä...

Tintti ja muska tsempit ja plussa tuulia molemmille:)
Voihan vauva kuume, vaikka yö unista ei ole tietokaan ja tää meidän neiti on haastava tapausta niin silti sitä vaan kuume nousee kun Siiri neiti vilauttaa väsyneelle äidille ihanan hampaattoman hymyn:) <3 miehelle en oo uskaltanut sanoa mitään kuumeilusta, tiedän sieltä tulevan täys torppaus mun kuumeilulle:/ ehkä parempi näin olihan toi edellinen raskaus aikamoista säätöö mun terveyden kanssa...

Täällä oltais huomenna jo 13+0 ja ultraa tiedossa. On ollut kyllä niin mukamas pitkä aika odotella sitä. Mutta vihdoin se on huomenna!! Toivottavasti on kaikki Ok.
Jotain pientä kuplaa ja kalanpyrstö tuntemustakin ollut, mut aika harvakseltaan. Dopplerillakin on niin kova jumputus, että kuvittelin kuulleeni kaksi sykettä, mutta eiköhän se varmaan ollut kaikuääni :D

Ootteko te ollut alkuraskaudessa ultrassa vai varronnut suosiolla nt-ultraan?

Missäs vaiheessa yrittäjät menee?

Jääkukka mistäs sitä tietää vaikka siellä ois 2 pikkusta;) tuuhan sit kertoo mitä siellä näky:)
Mä kävin viime raskaudessa alkuraskauden ultrassa perhe artella ja oli kyl ihan nähdä pikku papu mahassa kasvamassa<3

Tsemppiä ultraan! Voihan siellä kaksi ollakin :wink minkälainen vointi sulla on ollut?
Mäkin oon käyny kaikista paitsi ekasta varhaisultrassa, ekakin ultrattiin ekassa neuvolassa :)
Kuume hipoo jo kouristuksen rajaa :rolleyes: mutta pakko ajatella järjellä, meille ei ihan oikeesti tähän taloon mahdu enää yhtä enempää, enkä mä kyllä just jaksaiskaan uutta raskautta ja vauvavaihetta, onhan kuopuskin kohta vasta 6kk. Eikä tällä seksin määrällä olis edes mahdollista tulla raskaaksi :shifty:

Mie olen käyny ar ultrassa kaikista muista raskauksista paitsi kakkosen. Ekan keskenmenon jälkeen aattelin sen olevan turha kun sykkeen näkeminen ei mitään todista kuitenkaan ja kesken voi mennä. Muista olen känynyt sitten tarkistuttamassa että millä viikoilla mennään ja että raskaus on oikeassa paikassa. Kohdun ulkoisen jälkeen näin suosittelivat. Julkiselle silti pääsin vain kerran.

Täällä lomaillaan ja huomenna lähdetään reissuun. Nyt kp23/28-34 (dpo 9) ja oston kaupasta rfsu:n herkän puikon. Aamulla aattelin testata vaikka ei mulla kummemmin mitään oloja ole. Huonolla tuurilla siis vietän menkkojen kanssa lähes koko yhteisen loman :(
Seuraava kierto menee sitten hukkaan kun mies jää lomalle ja minä tulen yksin kotiin ja töihin. Ja muutenkin varmaan ovuloin sitten oikealta (jossa ei ole tuubaa) kun nyt oli niin selvät oireet vasemmalta.

No pahoinvointia/etovaa oloa on tässä jatkunut plussasta asti. Onneks ei oo tarvinnut oksentaa, mut sellaista tasapainoa ei oo löytynyt kuten et söis parin tunnin välein ja olo helpottaa. Se tulee ja menee oli nälkäinen tai kylläinen. Vettä jos juo niin tulee super huono-olo. Ja nyt vasta 12 viikolla aamuisin on se aamupala syötävä heti tai alkaa silmissä mustenemaan.
Ja tuntuu et tää väsymys vaan pahenee :S
Lisäks tässä on lähiviikkoina tullut liitoskivut ja päänsärky kuvioihin, ennen kymppiviikkoa ei ollut muuta kuin se pahoinvointi, väsymys ja tissikipu :P

IMG_6802.JPG

Noniin, Yksi pikku vilkuttelija löytyi <3 laskettu muuttui 16.1. --> 12.1. Nyt Siis jo 13+4. Eli uudenvuoden paikkeilla ollaan synnärillä, ku tääkin erittäin todennäköisesti siinä 38viikolla tulee.
Niskaturvotusta 1,2. Ja pää-perä mitta oli 7,3cm. Kun mittas reisiluuta niin otti kuvakulmaksi ns. Istumakuvan ja jalkovälissä ei toistaiseks ollut niin minkäännäköistä uloketta :p saas nähdä kasvattaako pallit puolessatoista kuukaudessa vai jääkö tytöksi :grin ainakin tää on tosi vilkas ja korkea syke et ne vois viitata tyttöön. Rakenne ultraa odotellessa :)

Jääkukka, onnea hyvistä ultra kuulumisista:) ihana kuva, näyttää tosiaan siltä että vilkuttaa<3
Olikos teillä tyttöjä vai poikia ennestään?

Saako keksiä oireita? Kp 25/28-34 dpo 11 oletettavasti, en käyttänyt ovis testejä mutta oireet ja laskurit viittaisi siihen että ovis oli kuun vaihteessa.
No niihin oireisiin
- menkkajomoa varsinkin yöllä ja tätä ei ole ollut yli puoleen vuoteen :O
- repäisykipuja
- etoo, sitä tosin sitä on ollut monena kuukautena ennen menkkoja
- tulee vilun väreitä
- kuumia aaltoja
- akne tai no finnejä naamassa mutta myös muualla, esim selässä
- kn on kova ja korkealla
- päihdyn kahdesta oluesta vaikka juon ne useamman tunnin aikana
- huimaa helposti
- haistan herkästi
- janottaa
- makeaa ei tee mieli, ennemmin suolaista
- valkovuotoa tulee paljon (tämä on ollut liki ongelma raskaus aikoina...)

Lisääkin varmaan olis jos alkais miettimään ;)
Saako salaa toivoa?! Keskenmenosta on yli 6kk ja mitään ei ole tapahtunut. Olisko nyt?

Kuullostaa Hena lupaavalta ;)
Mulla oli ennen plussaa koko ajan hirveä hiki ja jano ja nälkä iski vähän väliä ihan repivänä.
Koskas meinasit testailla?

Joo kyl kuulostaa hyvälle Hena;) voih kun olisikin tärppi käynyt eikä pelkästään mielikuvitusta:) testiä odotellessa;)

Testailen varmaan sunnuntaina tai tiistaina. Mulla on yksi testi matkassa, ollaan siis lomalla. Voin kuvitella täällä tuopukylässä että jos menen apteekista testin hakemaan tietää siitä kohta koko kylä :D

Takaisin