Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Daimi tää meidän vauveli on semmonen halivauva että ei tosikaan, kokeilen tosiaan eka et jos riittäisi et oon vaan viekussa ja silittelen/pidän kättä päällä mut ei marakatti haluaa vaan syliin:D
Imetän tosiaan istualtaan tai sit muistetaan, en sit tiiä et nukunko mä jotenkin Oudossa asennossa kun taas "pitkästä" aikaa vauva vieressä? Tiedä sit, onneksi toi mies on hyvä hieromaan;)
Nyt on 2 yötä nukuttu hyvin, ja toivon että tämä jatkuu! Nukkumaan päästään 22-23 ja 2 kertaa syyään ja ylös 7-8, jopa levännyt olo:)

Äippä, Aww..halivauva..:Heartred Ihan sydämestä kourasee.. Mä haluan oman halittavan..:)
Jes, mies vaan hieromaan. Eikös se oo se yks tärkeimmistä tehtävistä pitää huoli äidistä. :grin Ja toivotaan et nykyrytmi säilyis. :happy119

Mä ootan innolla että millanen tästä meidän esikoisesta tulee :) toki vielä tosi alussa raskaus, mutta toivotaan että pysyy loppuun asti mukana <3 Ens viikon torstaina varhaisultra! :)

Deb rv 5+5

84a23c25ff1df363292fb133bd4b8ff4
meidän neidon lemppari asento, halivauva:D <3
Jospa olis jo masu täynnä ja seurusteltu tältä päivältä tarpeeksi et päästäisiin nukkumaan;)
Dep onhan se ihanaa mietiskellä millainen tyyppi sitä masussa kasvaa;)

Oi kuinka ihana pikkunen! <3 mun vauvakuume vaan kasvaa kun tota kattelee, vaikka oonkin jo raskaana :p

No sen jollain naisilla luonnollisesti painettu toi vauvakuume, se ei laske sit :D näin mä ajattelen :D kyllä meilläkin eilen kun sanoin jälleen vauvasta niin pyöriteltiin silmiä :D

Oi

Vielä hetki niin saan oman syliini ❤

Mies juuri totesi,että miten vaaveli saa nukuttua, kun tuo poika juttelee/ laulaa/ kirkuu nykyisin makkarissa mihinkä myös vaaveli olisi tarkoitus tulla nukkumaan. Totesin vain, että taitaa vaavelista tulla samanlainen, kun toiset olivat pienenä eli alkoivat yöunille vasta klo 23, siihen mennessä pojan pitäisi jo nukkua .

Uusi auto saatiin eilen ja tietenkin koko perheen piti käydä koeajolla

Täällä poksahti 6+0 täyteen :) Kauheeta kun joka puolella paasataan noista ruokarajotuksista, ja meinaa tulla epätoivonen olo kun kohta ei tiedä mitä söis. Vaikka ite kyllä koittanu mennä maalaisjärjen mukaan, eikä lähtee niin pikkutarkasti noudattamaan kaikkia rajotuksia.

Mä olin vielä silloinkin, kun kuopus täytti 1 sitä mieltä, että ei enempää. Kummasti se mieli muuttui :D
Ihan sama juttu:grin, ihmettelin sydämeni pohjasta kuinka kenelläkään saattoi olla KAKSI lasta:wideyed:..

muoks..siis kun ESIKOINEN oli 1v:wacky:, meni nyt vähän nakit ja makkarat sekaisin..

Muokattu viimeksi:
Dep mä(kään) en oo ruokarajoitteita ihan täysin seurannut, oman järjen käyttö salittu tässäkin;) musta tuntu noi kiellot hirveän rajoittaville, ok salmiakkia en oo syöny kun en tykkää, mut tyyliin pehmeitä Valion juustoja, maksaa ehkä parikertaa raskaus aikana, metukkaa (on muuten uus kielto listalla, ns kiellettyjä kaloja (hauki tms) harvakseltaan jos mun eno on niitä meille tuonu... en nyt usko et jos kielettyjä syö pari kertaa raskaana olessaan et sillä saa vauvalle mitään tehtyä:p tai näin ainakin minä ajattelen, jokainen tekee päätöksensä itse ;)

Noista rajoituksista tuun kertoo, et joo, maalaisjärki, esim salmiakkia mä söin kohtuudella, esim työkaveri toi noitapillejä töihin laatikon, niin otin ehkä 5. Mut moi pehmeät juustot, homejuusto jne, niissä on listeriavaara, tiedän äitin joka siihen raskausaikana sairastui ja oli lähellä ettei ennenaikaisesti viikolla 26 syntynyt vauva. En suosittele. Mut esim maksa, no, maksamakkaraa saa rajatun määrän jne. Jokainen tekee itse päätöksen mut mä mietin aina et se ei oo kun 9kk ilman graavilohta joka on siis mun Akilleen kantapää.. Sit kun oon laitokselta kotiin päässy niin kaapissa on graavia ja aurajuustoa ja vedän niitä koko 9kk edestä :)

• Tykkään
Reaktiot: Deb
Mulla toi aurajuusto on sellanen mitä tulee ikävä, mutta kypsennettynä oon sitäkin syöny. Lähinnä kun miehen kanssa tykätään välillä tilata ruokaa ja kattoo telkkaria, niin pitää vähän miettiä mistä ja mitä tilaa, ja miehellä meinaa mennä hermot kun mä sanon etten voi syödä tota enkä tota, ja muille oon allerginen :hilarious:

Kyllä mä 9kk jaksan olla ilman tiettyjä ruokia, mutta eipä siinä listalla oo oikeestaan pehmeiden juustojen lisäks (ja niitäkin voi syödä jos on valion) muuta sellasta mitä kaipaisin hirveesti :)

Nyt saa syödä kaikkea kiellettyä

Meidän pikkuneiti syntyi tänään ❤
Supistukset alkoivat aamu kolmen jälkeen, tunnin taisin pistää ylös ennen, kun menin herättämään miestä ekan kerran. No, eihän se vielä tuosta herännyt, vaan menin tunnin päästä uudestaan ja silloin mies lopulta heäsi . No, hälytin siskon katsomaan isompia lapsia, samalla soitin äidilleni,että voisi "kotiutua" mökiltä.
Tämän kaiken aikana supistukset tihenivät ja lapsivesi meni kotona ennen kuutta. Mies alkoi tietenkin siivoamaan niitä, vaikka koitin sanoa, että nyt tarvis mennä. Supistukset tihenivät koko ajan ja autoon päästyämme tuntui jo tarvetta ponnistaa, mutta koitin pidätellä vielä.
Lopulta neiti syntyi juuri, kun mies laittoi autoa parkkiin sairaalaan pihasssa. No, minä laskin housut alas ja nostin neidin rinnan päälle ja mies meni ilmoittamaan kätilöille. Kolme kätilöä tuli pian sängyn kanssa paikalle ja matkasimme synnytyssaliin ja osastolle .

Onneksi lapsia oli jo ennestään ja olin katsellut amerikkalaisia synnytysohjelmia, niin tiesi vähän miten toimia

Nyt nautin pari päivää täysihoidosta ja tästä vaavelista ❤❤

Onnea sinisiipi:) Onneksi kaikki on mennyt hyvin, vaikkette saliin saakka ehtineetkään!

Onnea sinisiipi:) johan vauhdikasta toimintaa, hyvä että teillä molemmilla kaikki hyvin! Nyt vaan nautit pienestä tytöstä<3

Onnea sinisiipi! Mä oon kans miettinyt et ei ehkä keretä sairaalaan asti :nailbiting: mun tarvis kans katsoa jotain ja perehtyä mitä pitää tehdä jos näin käy.
mikä sulle oli se et nyt on vaan pakko ponnistaa? Et alkoiko pää työntyä itsekseen jo vai kuin, ja pystyitkö siinä samalla sit ottamaan käsillä vauvaa vai auttoiko mies? Jäikö auto pahaan kuntoon?

Mä oon tosiaan paljon näitä miettinyt ja oikein hirvittää, mut mietin myös et etsin mahdollisimman paljon tietoa, että osataan toimia. Kiva vaan kun tää syntyy vuodenvaihteen jälkeen ja on varmaan jo kylmä. Pitää varata pyyhkeitä yms autoon varmaan varoiks. Edellinen tuli kans erittäin nopeasti, kerkesin sentään sisään sairaalaan silloin, mies ajo oven eteen, kätilöt raahas autosta ja kisko vaatteet vauhdista veks ja sit sai jo ponnistaa :confused:

Meillä oli kans tammikuussa tän vitosen kanssa ihan minuutista kiinni ettei olis autoon syntynyt, eka tositosi kipee supistus tuli parkkiksella puolessa välissä autosta sairaalan ovelle, ja heti kun ovista päästiin sisään niin tuli tarve ponnistaa :nailbiting: onneksi pääsin pyörätuoliin istumaan, niin pystyi pidättelemään saliin asti :joyful:

Takaisin